
موقعیت مخروط و هندسه دیفیوزر با توجه به سرعت هوا تنظیم می شود. شکل کلی دیفیوزر متفاوت است.
بر اساس اصل برنولی، دیفیوزر سرعت را کاهش می دهد و فشار را با توجه به موارد زیر افزایش می دهد:
$\frac 1 \rho \; dp = - \mathrm V\;d \mathrm V$ جایی که ρ چگالی هوا است.

J58 یک توربوجت درون یک رم جت است. بخش جلویی موتور نقش پیچیده ای دارد. با دامنه وسیعی از سرعت (0 تا 3.2 ماخ) و ارتفاع (0 تا 85000 فوت) سازگار می شود و جریان هوا را بسته به سرعت هوا به صورت توربوجت یا رم جت تغییر می دهد.
دلیل دیفیوزر این است ....هوا را به زیر صوت در حدود 0.8 ماخ کاهش می دهد. دیفیوزر قبل از ورود به ورودی موتور، هوا را تا حدود 0.4 ماخ کاهش می دهد. این همان مفهوم شلنگ آب تحت فشار است که از اندازه 1/2 اینچ به 2 اینچ می رسد. اجازه دادن به هوا برای انبساط آن را کند می کند اما فشار را با حجم خالص حفظ می کند. من به مدت 4 سال دانشجوی مهندسی هوافضا هستم و عاشق بحث درباره این سیستم موتور باورنکردنی هستم. خوشحالم که هر اطلاعاتی را که در این مورد آموخته ام به اشتراک بگذارم.