. به نظر من زاویه بین مماس قسمت زیرین لبه انتهایی و افقی (V infinity) به نظر می رسد.

تعریف زاویهدر اینجا فرمولی برای ϵcl آمده است
:$\epsilon_{cl} = \frac{1.62 C_{L_w}}{\pi A}$
$C_{L_w}$ ضریب بلند شدن بال و A نسبت ابعاد است.
این زاویه شستشوی پایین است. آن را زاویه ای در نظر بگیرید که با آن بال جریان هوای پشت خود را منحرف می کند.
به طور سنتی، این زاویه ϵ تعیین می شود. چرا cl شاخص نمی دانم همانطور که از فرمول می بینید، شاید وابستگی مستقیم آن به ضریب بالابر بال را تقویت کند. و یا اینکه این شستشوی خالص فقط به بال بستگی دارد. در واقع، هر سند باید یک بخش نامگذاری داشته باشد که نامگذاری ها را توضیح دهد.
به غیر از CL و A، زاویه شستشوی موثر به فاصله از بال و محل دهانه بستگی دارد. به طور معمول، نقطه مورد علاقه هواپیمای عقب است: downwash زاویه موثر حمله آن را کاهش می دهد. ضریب 1.62
احتمالاً محل دم (zh و غیره)، اما باید دوباره بررسی کنید که چگونه این ϵ استفاده می شود. (در ادبیات ضرایب متفاوتی خواهید یافت).
بدیهی است که این امر بر پیرایش تأثیر می گذارد. اما داون واش نیز تاثیر قابل توجهی بر پایداری دارد، زیرا با لیفت به صورت پویا تغییر می کند. همانطور که زاویه حمله / بلند کردن (بال) افزایش می یابد، downwash نیز افزایش می یابد. بنابراین، دم افقی تغییرات کمتری در زوایای حمله را در مقایسه با بال تجربه میکند. این امر با این واقعیت پیچیده تر می شود که این کاهش با مدت زمانی که طول می کشد تا جریان هوا به دم برسد به تأخیر می افتد. به طور کلی، اینها اثرات مثبتی هستند، اما باید در تجزیه و تحلیل پایداری در نظر گرفته شوند.