سوگندهاي فيزيكي قرآن
سوگندهاي فيزيكي قرآن
به نام او كه حركت آفريد
سوگند خداوند به هر مفهومي يا هر پديده اي اشاره به عظمت تاثير و خير كثير آن در زندگاني بشر است از جمله سوگند به سياره آنگاه كه در حركت سقوطي است .
حركت سقوطي چيست ؟؟
هر حركتي تحت تاثير نيروي جاذبه سقوطي است . اگر جسمي مانند يك سنگ از فاصله اي از زمين يا خورشيد رها شود مسير حركت سقوطي ٬ نسبت به زمين يا خورشيد ٬ خط راست است ولي اگر اين سنگ در راستاي عمود بر شعاع حاصل با سرعتي پرتاب شود ٬ حركت ٬ سقوطي است . ولي مسير سقوط خط راست نيست ٬ يك سهمي است كه شكل اين سهمي بسته به مقدار و راستاي سرعت اوليه متفاوت است .
اگر امكان پرتاب و مقدار سرعت اوليه در راستاي عمود بر شعاع حامل بر اساس محاسبات دقيق باشد ٬ باز هم حركت سقوطي است اما مسير حركت دايره است .
خلاصه تمام حركتهاي تحت تاثير جاذبه ٬ سقوطي اند و بسته به شرايط اوليه ممكن است مسير خط راست يا دايره يا بيضي باشد .
شرايط اوليه حركت اجرام سماوي :
1ـ وجود ميدان جاذبه : مهمترين و اساسي ترين شرط اوليه ٬ ميدان جاذبه و زينت دادن تمام نقاط جهان به شدت ميدان جاذبه است كه خلق و آرايش آن فقط در حيطه ي حكمت و قدرت خداست و بس . اگر نقاط جهان به شدت ميدان زينت داده نشده بودند اصلا سقوطي اتفاق نمي افتاد و باراني فرود نمي آمد و حيات رقم نمي خورد و تدبير ماهواره ها ممكن نبود .
2ـ شرايط مناسب : كه در گرو انتخاب فاصله و سرعت اوليه پرتابه و محاسبه ي دقيق ارتباط بين آنها ٬ حكمت بالغه مي طلبد تا سياره اي در مسير بيضي ٬ دور خورشيد پيوسته حركت حركت سقوطي داشته باشد .
پس سوگند ( والنجم اذا هوي ) با تمام خير كثيرش به حكمت و قدرت خدا اشاره دارد و اوست كه فرموده : همان طور كه سياره به دور خورشيد گيج و گمراه نيست و به قانون خدا قانونمند است ( ما ضل صاحبكم و ما غوي ) اين سوگند خدا مانند همه ي سوگندهايش دو رويكرد دارد :
الف ) تشويق به تكامل دانش مكانيك است كه در مورد سوگند نهفته شده تا كليد در گنج حكمت خدا به وسيله ي دانشمندان بر روي بشر باز شود كه پرتاب ماهواره از جمله خير كثير است . مي دانيم كه با پرتاب ماهواره انتقال سريع هر گونه اطلاعات از كشوري به تمام كشورهاي جهان بسيار سهل است
ب ) رويكرد دوم كه در جواب اين سوگند نهفته هست خير و بركت كثير را در قانون مندي به قانون خدا اشاره دارد تا سواستفاده از نعمتها از جمله نعمت ماهواره ها رقم نخورد كه در صورت ناشكري ٬ نعمت به نقمت تبديل مي شود و بهشت زندگي به جهنم .
سپاس تمام ٬ خدا را كه رحمتش بي كران است .
شعبانعلي رحماني فيروزجايي ( كارشناس در رشته ي فيزيك )
سوگند خداوند به هر مفهومي يا هر پديده اي اشاره به عظمت تاثير و خير كثير آن در زندگاني بشر است از جمله سوگند به سياره آنگاه كه در حركت سقوطي است .
حركت سقوطي چيست ؟؟
هر حركتي تحت تاثير نيروي جاذبه سقوطي است . اگر جسمي مانند يك سنگ از فاصله اي از زمين يا خورشيد رها شود مسير حركت سقوطي ٬ نسبت به زمين يا خورشيد ٬ خط راست است ولي اگر اين سنگ در راستاي عمود بر شعاع حاصل با سرعتي پرتاب شود ٬ حركت ٬ سقوطي است . ولي مسير سقوط خط راست نيست ٬ يك سهمي است كه شكل اين سهمي بسته به مقدار و راستاي سرعت اوليه متفاوت است .
اگر امكان پرتاب و مقدار سرعت اوليه در راستاي عمود بر شعاع حامل بر اساس محاسبات دقيق باشد ٬ باز هم حركت سقوطي است اما مسير حركت دايره است .
خلاصه تمام حركتهاي تحت تاثير جاذبه ٬ سقوطي اند و بسته به شرايط اوليه ممكن است مسير خط راست يا دايره يا بيضي باشد .
شرايط اوليه حركت اجرام سماوي :
1ـ وجود ميدان جاذبه : مهمترين و اساسي ترين شرط اوليه ٬ ميدان جاذبه و زينت دادن تمام نقاط جهان به شدت ميدان جاذبه است كه خلق و آرايش آن فقط در حيطه ي حكمت و قدرت خداست و بس . اگر نقاط جهان به شدت ميدان زينت داده نشده بودند اصلا سقوطي اتفاق نمي افتاد و باراني فرود نمي آمد و حيات رقم نمي خورد و تدبير ماهواره ها ممكن نبود .
2ـ شرايط مناسب : كه در گرو انتخاب فاصله و سرعت اوليه پرتابه و محاسبه ي دقيق ارتباط بين آنها ٬ حكمت بالغه مي طلبد تا سياره اي در مسير بيضي ٬ دور خورشيد پيوسته حركت حركت سقوطي داشته باشد .
پس سوگند ( والنجم اذا هوي ) با تمام خير كثيرش به حكمت و قدرت خدا اشاره دارد و اوست كه فرموده : همان طور كه سياره به دور خورشيد گيج و گمراه نيست و به قانون خدا قانونمند است ( ما ضل صاحبكم و ما غوي ) اين سوگند خدا مانند همه ي سوگندهايش دو رويكرد دارد :
الف ) تشويق به تكامل دانش مكانيك است كه در مورد سوگند نهفته شده تا كليد در گنج حكمت خدا به وسيله ي دانشمندان بر روي بشر باز شود كه پرتاب ماهواره از جمله خير كثير است . مي دانيم كه با پرتاب ماهواره انتقال سريع هر گونه اطلاعات از كشوري به تمام كشورهاي جهان بسيار سهل است
ب ) رويكرد دوم كه در جواب اين سوگند نهفته هست خير و بركت كثير را در قانون مندي به قانون خدا اشاره دارد تا سواستفاده از نعمتها از جمله نعمت ماهواره ها رقم نخورد كه در صورت ناشكري ٬ نعمت به نقمت تبديل مي شود و بهشت زندگي به جهنم .
سپاس تمام ٬ خدا را كه رحمتش بي كران است .
شعبانعلي رحماني فيروزجايي ( كارشناس در رشته ي فيزيك )
در من کسی آهسته میگرید ....
....فقط يه سوال: چرادر اين آيه النجم رو سياره معني كرديد؟
براي اين که الله کم خرد مي پنداشته خورشيد نيز مانند ماه به دور زمين مي گردد.
النجم
وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى ?1?
سوگند به اختر [= قرآن] چون فرود مىآيد (1)
نمونه اين "گند فيزيکي" (به جاي سوگند فيزيکي) در جاهاي ديگر نيز ديده مي شود:
الرحمن
الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ ?5?
خورشيد و ماه بر حسابى [روان]اند (5)
الأنبياء
وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ ?33?
و اوست آن كسى كه شب و روز و خورشيد و ماه را پديد آورده است هر كدام از اين دو در مدارى [معين] شناورند (33)
إبراهيم
وَسَخَّر لَكُمُ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ دَآئِبَينَ وَسَخَّرَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ ?33?
خورشيد و ماه را كه پيوسته روانند براى شما رام گردانيد و شب و روز را [نيز] مسخر شما ساخت (33)
... اين گونه تفسير کرده اند که خورشيد هم داراي مداري است و در حرکت است.
حال آن که نيک پيداست که الله کم خرد حتا از کرويت و گردش زمين به دور خود و خورشيد هم آگاه نبوده،
چه رسد به حرکت خورشيد در کهکشان!
...
تا زمانی که هستیم نخواهیم گذاشت نظراتت را به خورد مردمان بدهید!
خودتان را با پاک کردن پست ها خسته نکنید!
بار دیگر که پست مرا پاک کردید به گونه ای دیگر سخن خواهم گفت.
خود دانید!
اين مطلب توسط من (معين) ويرايش شد. براي دانستن دليل پيغام خصوصي بزاريد.
- COSMOLOGIST
نام: محمد میرزایی
محل اقامت: تهران - شیراز
عضویت : سهشنبه ۱۳۸۵/۷/۱۸ - ۱۵:۳۷
پست: 4983-
سپاس: 153
- جنسیت:
تماس:
با سلام .Kamran_A نوشته شده:فقط يه سوال: چرادر اين آيه النجم رو سياره معني كرديد؟
براي اين که الله کم خرد مي پنداشته خورشيد نيز مانند ماه به دور زمين مي گردد.
مگر شما غير از اين مي بينيد ؟!
براي عرب جاهليت درك همين موضوع هم غنيمتي بوده .
اما در مورد توجيه نجومي بايد گفت كه :
حركت ظاهري خورشيد و سيارات و ماه در آسمان در كره ي سماوي و در منطقه اي با نام منطقه البروج انجام مي پذيرد . در اين حركت ظاهري تمامي اين اجرام ( و حتي ستاره ها ) به گرد زمين مي چرخند . در نسبيت اين را مي آموزيم كه حركت يك مفهوم نسبي است و چه بگوييم خورشيد به دور زمين ميچرخد و چه بگوييم زمين به دور خورشيد مي گردد.
تنها معرفي مرجع لخت ساكن است كه بيان مي دارد كدام را به كار ببريم .
يا حق . . .
پس می فرمایید قرآن نوشته یک عرب جاهل است؟ چون بحث بر سر متن قرآن است.براي عرب جاهليت درك همين موضوع هم غنيمتي بوده .
بله، هر چیزی را می توان سد جور تفسیر کرد. لقمه را هم می توان مستقیما در دهان گذاشت و هم سه دورحركت ظاهري خورشيد و سيارات و ماه در آسمان در كره ي سماوي و در منطقه اي با نام منطقه البروج انجام مي پذيرد . در اين حركت ظاهري تمامي اين اجرام ( و حتي ستاره ها ) به گرد زمين مي چرخند . در نسبيت اين را مي آموزيم كه حركت يك مفهوم نسبي است و چه بگوييم خورشيد به دور زمين ميچرخد و چه بگوييم زمين به دور خورشيد مي گردد.
دور سر گرداند و بعد در دهان گذاشت! (کاری که همواره در توضیح تناقضات قرآنی انجام می شود)
اما ندیده ایم خردمندی فی البداهه وبدون مقدمه خورشید و ماه را در کنار هم آورده و از حرکتشان سخن بگوید.
دارنــــــده چــو تـركيـب طبــــايـع آراسـت
از بهر چـه او فكنـدش اندر كــم و كاست
گر نیـک آمـد شکستن از بهـر چــه بود؟
ور نیک نیامد این صور، عیب که راست؟
از بهر چـه او فكنـدش اندر كــم و كاست
گر نیـک آمـد شکستن از بهـر چــه بود؟
ور نیک نیامد این صور، عیب که راست؟
- COSMOLOGIST
نام: محمد میرزایی
محل اقامت: تهران - شیراز
عضویت : سهشنبه ۱۳۸۵/۷/۱۸ - ۱۵:۳۷
پست: 4983-
سپاس: 153
- جنسیت:
تماس:
با سلام .
قرآن در زمان عرب جاهليت و براي عرب جاهليت نازل شده نه اينكه توسط عرب جاهليت . لطفا با كلمات بازي نكنيد و از سفسته بپرهيزيد .
حركت ظاهري خورشيد و ماه در آسمان كمتر از 7 درجه با هم تفاوت دارد (چرا كه هر دو در منطقه البروج كه كلا 8 درجه اندازه دارد حركت مي كنند . ) پس عجيب نيست اگر آنها را در كنار هم بياوريم .
توجه شود كه حركت در اينجا ظاهري است نه مطلق .
لطفا توجه كنيد و بعد پاسخ دهيد .
يا حق . . .
Kamran_A نوشته شده: پس می فرمایید قرآن نوشته یک عرب جاهل است؟ چون بحث بر سر متن قرآن است.
قرآن در زمان عرب جاهليت و براي عرب جاهليت نازل شده نه اينكه توسط عرب جاهليت . لطفا با كلمات بازي نكنيد و از سفسته بپرهيزيد .
Kamran_A نوشته شده: پس می فرمایید قرآن نوشته یک عرب جاهل است؟ چون بحث بر سر متن قرآن است.
با توجه به اين كه قرآن كتابي است كه مي بايد براي تمامي اعصار مفيد باشد پس كاملا موجه است كه از هر آيه ي آن بسته به اقتضاي زمان تفسير هاي متفاوت شود .Kamran_A نوشته شده: هر چیزی را می توان سد جور تفسیر کرد.
اين هم از كوته نگري است .Kamran_A نوشته شده: اما ندیده ایم خردمندی فی البداهه وبدون مقدمه خورشید و ماه را در کنار هم آورده و از حرکتشان سخن بگوید.
حركت ظاهري خورشيد و ماه در آسمان كمتر از 7 درجه با هم تفاوت دارد (چرا كه هر دو در منطقه البروج كه كلا 8 درجه اندازه دارد حركت مي كنند . ) پس عجيب نيست اگر آنها را در كنار هم بياوريم .
توجه شود كه حركت در اينجا ظاهري است نه مطلق .
لطفا توجه كنيد و بعد پاسخ دهيد .
يا حق . . .
Kamran_A, ميشه بفرماييد در زمان جاهليت يك مرد كه ابتدا خواندن و نوشتن را نمي دانست چگونه توانست كتابي با اين محتوا و صوت روان را بنويسد ؟؟نقل قول:
براي عرب جاهليت درك همين موضوع هم غنيمتي بوده .
پس می فرمایید قرآن نوشته یک عرب جاهل است؟ چون بحث بر سر متن قرآن است.
آيا شما قادريد سوره اي هر چند كوچك به زيبايي و محتوا و صوت قرآن بياوريد ؟؟؟؟
اگر قادر باشيد و چنين كاري بكنيد بيشك ايمانم را همين جا به شما تقديم مي كنم !!!!!
در من کسی آهسته میگرید ....
لطفاْ يكي منو روشنم كنه. من تا حالا فكر مي كردم كه خورشيد و كل منظومه شمسي به دور مركز كهكشان راه شيري در چرخشند ( از شواهد و قرائن اینگونه بر میاد).
Kamran_A شما دوست داری خدا و قرآنشو قبول كني قبولكن دوست هم نداري قبول نكن اگه فكر مي كني مي توني تمام چيزهايي كه تو اين دنيا هست رو با سطح شعور و منطق خودت كم زياد كني بدون كه خواب ديدي خيره. اگه ملاكت علم و دانشه برو ببين تو 1400 سال پيش بقيه دانشمندا و علما چيكار مي كردن كه اسلام و قرآن نكرد. البته الان هم كه به ظاهر داري تناقض گير مياري يه مشكل بزرگ تو حرفات هست. اونم اينه كه تو اصلاْ عربي بلد نيستي. اگه مي خواي برداشتت علمي باشه و مو لا درزش نره بسم الله برو زبان قرآن و ياد بگير بعد بيا اينجا گرد و خاك كن ( اين عين رعايت كردن اصول علمي هستش). هيچ متني رو بدون كم و زياد شدن مفهومش نميشه از زباني به زبان ديگه برگردان كرد ( برو از متخصصاش بپرس گرچه شك دارم زحمت اينجور كارهارو به خودت بدي و تنها كاري كه خوب بلدي اينه كه چشمات و ببندي دهنت و باز كني هرچي مي خوايي به زبون بياري).
الانش هم اگه فكر مي كني مخلوق نيستي و نميدونم اين دنيا باري به هر جهت و همينجوري الكي به وجود اومده برو چهارتا مدرك ( به قول خودت علمي و مستدل كه مو لا درزش نميره) وردار بيار تا ببينيم منطق شما ( البته درصورت وجود) چيه؟ نظريه هم مي خوايي رو كني حواست باشه كه هيچ مثال نقضي نبايد درش مشاهده بشه.
در هر صورت اگه فكر مي كني يه دنيا از اسلام و مسلمون و قرآن و خدا ( خداي همه اديان) متنفري و دوست داري به دوستاران اينها توهين كني اينو بدون كه افرادي هم هستن كه از تفكرات ( كه مطمعناْ هيچ پشتوانه اي نداره) و احساسات شما بيزار و متنفر هستن.
همين.
Kamran_A شما دوست داری خدا و قرآنشو قبول كني قبولكن دوست هم نداري قبول نكن اگه فكر مي كني مي توني تمام چيزهايي كه تو اين دنيا هست رو با سطح شعور و منطق خودت كم زياد كني بدون كه خواب ديدي خيره. اگه ملاكت علم و دانشه برو ببين تو 1400 سال پيش بقيه دانشمندا و علما چيكار مي كردن كه اسلام و قرآن نكرد. البته الان هم كه به ظاهر داري تناقض گير مياري يه مشكل بزرگ تو حرفات هست. اونم اينه كه تو اصلاْ عربي بلد نيستي. اگه مي خواي برداشتت علمي باشه و مو لا درزش نره بسم الله برو زبان قرآن و ياد بگير بعد بيا اينجا گرد و خاك كن ( اين عين رعايت كردن اصول علمي هستش). هيچ متني رو بدون كم و زياد شدن مفهومش نميشه از زباني به زبان ديگه برگردان كرد ( برو از متخصصاش بپرس گرچه شك دارم زحمت اينجور كارهارو به خودت بدي و تنها كاري كه خوب بلدي اينه كه چشمات و ببندي دهنت و باز كني هرچي مي خوايي به زبون بياري).
الانش هم اگه فكر مي كني مخلوق نيستي و نميدونم اين دنيا باري به هر جهت و همينجوري الكي به وجود اومده برو چهارتا مدرك ( به قول خودت علمي و مستدل كه مو لا درزش نميره) وردار بيار تا ببينيم منطق شما ( البته درصورت وجود) چيه؟ نظريه هم مي خوايي رو كني حواست باشه كه هيچ مثال نقضي نبايد درش مشاهده بشه.
در هر صورت اگه فكر مي كني يه دنيا از اسلام و مسلمون و قرآن و خدا ( خداي همه اديان) متنفري و دوست داري به دوستاران اينها توهين كني اينو بدون كه افرادي هم هستن كه از تفكرات ( كه مطمعناْ هيچ پشتوانه اي نداره) و احساسات شما بيزار و متنفر هستن.
همين.
فقط خدا
زمانی که می گویید:
شما با واژگان خود برای قرآن تناقض و ردیه می آفرینید و پیداست هنوز موضوع برای خودتان هم آشکار نیست.
ببینید دوست گرامی، طبق اندیشه اسلامی قرآن معجزه ایست برای هدایت بشر تا آخرالزمان.
بنابراین ابتدا دانش خود را در باره اسلام بیشتر کنید تا من بی خدا نخواهم به شما درس اسلام بدهم و سپس آن را رد کنم!
البته در دو خط پایین تر فرموده اید که :
و گاهی که لازم باشد می گوید نه خیر! خورشید هم در منطقي البروج فلان است و بهمان!
حتا با منطق شما آوردن ماه و خورشید در کنار هم خردمندانه نیست. چرا که حرکتشان نسبت به خواننده زمینی از دو جنس است و یکسان نیست.
این چیزی است که ما سفسته می نامیم.
باز هم به فرض چشم پوشی از این سفسته، گزاره "طرف دماغش را کوبید به مشت من" را ممکن است
نتوان به دلیل نسبی بودن حرکت خطای دانشیک انگاشت. اما هیچ خردمندی اینگونه نمی گوید! آن هم
خدای بیکران در دانش و ...!
هرگاه به اندازه ای رسیدید که در سه جمله 3 چیز متناقض نگفتید، دیگران را توجه دهید:
1-
یا معنی جمله را نمی دانید، یا خود را به ندانستن زده اید. این موضوع را الله گفته نه عرب جاهلی! امیدوارم تفاوتش را بدانید!براي عرب جاهليت درك همين موضوع هم غنيمتي بوده .
در زمان عرب جاهلی نازل شده اما نه برای عرب جاهلی!قرآن در زمان عرب جاهليت و براي عرب جاهليت نازل شده نه اينكه توسط عرب جاهليت . لطفا با كلمات بازي نكنيد و از سفسته بپرهيزيد .
شما با واژگان خود برای قرآن تناقض و ردیه می آفرینید و پیداست هنوز موضوع برای خودتان هم آشکار نیست.
ببینید دوست گرامی، طبق اندیشه اسلامی قرآن معجزه ایست برای هدایت بشر تا آخرالزمان.
بنابراین ابتدا دانش خود را در باره اسلام بیشتر کنید تا من بی خدا نخواهم به شما درس اسلام بدهم و سپس آن را رد کنم!
البته در دو خط پایین تر فرموده اید که :
که این با فرمایش شما در خط پیشین همان پست تناقض دارد.با توجه به اين كه قرآن كتابي است كه مي بايد براي تمامي اعصار مفيد باشد پس كاملا موجه است كه از هر آيه ي آن بسته به اقتضاي زمان تفسير هاي متفاوت شود .
کوته نگری و سفسته شایسته اندیشه ایست که گاهی می گوید دانستن همین هم برای عرب غنیمت بودهاين هم از كوته نگري است .
و گاهی که لازم باشد می گوید نه خیر! خورشید هم در منطقي البروج فلان است و بهمان!
حتا با منطق شما آوردن ماه و خورشید در کنار هم خردمندانه نیست. چرا که حرکتشان نسبت به خواننده زمینی از دو جنس است و یکسان نیست.
این چیزی است که ما سفسته می نامیم.
باز هم به فرض چشم پوشی از این سفسته، گزاره "طرف دماغش را کوبید به مشت من" را ممکن است
نتوان به دلیل نسبی بودن حرکت خطای دانشیک انگاشت. اما هیچ خردمندی اینگونه نمی گوید! آن هم
خدای بیکران در دانش و ...!
شما هم توجه کنید که با بچه مدرسه ای طرف نیستید و سپس پاسخ دهید.لطفا توجه كنيد و بعد پاسخ دهيد .
هرگاه به اندازه ای رسیدید که در سه جمله 3 چیز متناقض نگفتید، دیگران را توجه دهید:
1-
2-براي عرب جاهليت درك همين موضوع هم غنيمتي بوده .
3-قرآن در زمان عرب جاهليت و براي عرب جاهليت نازل شده
قرآن كتابي است كه مي بايد براي تمامي اعصار مفيد باشد
دارنــــــده چــو تـركيـب طبــــايـع آراسـت
از بهر چـه او فكنـدش اندر كــم و كاست
گر نیـک آمـد شکستن از بهـر چــه بود؟
ور نیک نیامد این صور، عیب که راست؟
از بهر چـه او فكنـدش اندر كــم و كاست
گر نیـک آمـد شکستن از بهـر چــه بود؟
ور نیک نیامد این صور، عیب که راست؟
gfn*بيتا,
حال شما ایمان تان را برای خود نگه دارید که در این روزگار هم نان است و هم آب!
بنده عرب نیستم و شاعر و نویسنده هم نیستم!
اما یکی از کاتبان وحی چنین کرد و گفته اش رفت لای آیات الهی!
بعد هم بر سر این موضوع ملحد شد و از سوی محمد تکفیر گشت.
نام این شخص "عبدالله ابن ابی سرح" و آیه مذکور آیه بسیار شناخته شده "فتبارک الله احسن الخالقین" است.
اگر شما قرار باشد ایمانتان را به این سادگی پیشکش کنید که ...!
اما نمی کنید! چون آنچه شما ایمان می انگارید در اصل اعتیاد به دین است که ترکش بسیار دشوار تر از ترک افیون است.
اين مطلب توسط من (معين) ويرايش شد. براي دانستن دليل پيغام خصوصي بزاريد.
حال شما ایمان تان را برای خود نگه دارید که در این روزگار هم نان است و هم آب!
بنده عرب نیستم و شاعر و نویسنده هم نیستم!
اما یکی از کاتبان وحی چنین کرد و گفته اش رفت لای آیات الهی!
بعد هم بر سر این موضوع ملحد شد و از سوی محمد تکفیر گشت.
نام این شخص "عبدالله ابن ابی سرح" و آیه مذکور آیه بسیار شناخته شده "فتبارک الله احسن الخالقین" است.
اگر شما قرار باشد ایمانتان را به این سادگی پیشکش کنید که ...!
اما نمی کنید! چون آنچه شما ایمان می انگارید در اصل اعتیاد به دین است که ترکش بسیار دشوار تر از ترک افیون است.
اين مطلب توسط من (معين) ويرايش شد. براي دانستن دليل پيغام خصوصي بزاريد.
Kamran_A,
در ضمن در آن عصر جاهليت كه نه حافظي وجود داشت و نه سعدي چگونه كتابي پرمحتواتر و زيبا تر از كتب معاصر خلق شد؟؟؟
لابد محمد جادو گر بود ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و تازه اگر شما به جادوگري اعتقاد داشته باشيد تنها جاهليت خود را اثبات كرده ايد و اين خود برگ برنده ايست براي ما !!!
3ـ كساني قبل از شما بودند كه هم عرب بودند هم نويسنده و هم شاعر اما دريغ از گفتن يك آيه !!!!
اين مثال مضحكي را هم كه آورديد تنها بر ايمانم افزود و از اين بابت ممنون ..
در ضمن من اين ايمان را به راحتي بدست نياوردم كه بخواهم به راحتي با يك اشاره ي پليد و بي مدرك شما به باد دهم ..
gfn*بيتا,
حال شما ایمان تان را برای خود نگه دارید که در این روزگار هم نان است و هم آب
1ـ ايمان ما ترياك نيست (كه معتادش باشيم) ٬ نياز است و چون عقل و انديشه داريم اين نياز را حس مي كنيم و حاضر به ترك آن نيستيم !!!!اگر شما قرار باشد ایمانتان را به این سادگی پیشکش کنید که ...!
اما نمی کنید! چون آنچه شما ایمان می انگارید در اصل اعتیاد به دین است که ترکش بسیار دشوار تر از ترک افیون است._
2ـ مگر محمد نويسنده بود كه توانست چنين كتابي ( به قول شما بي خدايان ٬ كتاب شعر ) بنويسد ؟؟؟؟!!!!بنده عرب نیستم و شاعر و نویسنده هم نیستم!
اما یکی از کاتبان وحی چنین کرد و گفته اش رفت لای آیات الهی!
بعد هم بر سر این موضوع ملحد شد و از سوی محمد تکفیر گشت.
نام این شخص "عبدالله ابن ابی سرح" و آیه مذکور آیه بسیار شناخته شده "فتبارک الله احسن الخالقین" است.
در ضمن در آن عصر جاهليت كه نه حافظي وجود داشت و نه سعدي چگونه كتابي پرمحتواتر و زيبا تر از كتب معاصر خلق شد؟؟؟
لابد محمد جادو گر بود ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و تازه اگر شما به جادوگري اعتقاد داشته باشيد تنها جاهليت خود را اثبات كرده ايد و اين خود برگ برنده ايست براي ما !!!
3ـ كساني قبل از شما بودند كه هم عرب بودند هم نويسنده و هم شاعر اما دريغ از گفتن يك آيه !!!!
اين مثال مضحكي را هم كه آورديد تنها بر ايمانم افزود و از اين بابت ممنون ..
در ضمن من اين ايمان را به راحتي بدست نياوردم كه بخواهم به راحتي با يك اشاره ي پليد و بي مدرك شما به باد دهم ..