معضرت میخوام که 1- در دو خط اول از بحث اصلی خارج شدم. 2- دیر پاسخ دادم
دوست عزیز همین اثبات در اخرین مقاله اینشتین که به ایت الله بروجردی نوشته شده بود در موزه ایت الله بروجردی موجوده .پس لطفا مطالعه بفرما........... البته انسان های اهل یقین نیازی به اثبات خداوند ندارند انشا الله همه ما اهل یقین باشیم.
دوستان خواهی نخواهی بحث باید فلسفی بشه تا همه قانع شیم دوست عزیز وجود دو نوع هست یعنی ما از وجود دو تداعی داریم که یکی هستی و اصلی است و دیگری چیستی --ماهیت-- است . و اگر چیزی در این جهان حتی یکی را داشته باشد وجود خارجی دارد. سایه هستی است ---- معنای عامیانه وجود که لزوما درست نیست و از نوع وجودی که شما می پندارید------ ولی چیستی ندارد یعنی دارای ماهیت نیست .---------- وجود عامیانه ای که ما می پنداریم--------
من منظورم این بود وگرنه سایه از نظر منطقی وجود داره. یعنی لفظ وجودی که برای پست قبلی بکار بردم به منظور ماهیت بود.
اما در پاسخ دوست عزیز............ سایه سبب کاهش بعد مکان می شود نه زمان یعنی برای مثال جسم 4بعدی سایه 3 بعدی دارد و.......اگر سطح پرده ای که سایه روی ان تشکیل می شود شیب نداشته باشه و جسم مستقیم به جهت چشمه حرکت کند ----منظور این است که اگر چشمه بالا است مانند مثال پرنده جسم نیز به سمت بالا حرکت کندولی نه لزوما به سمت چشمه-------- اما شما منظور منو اشتباه گرفتید منظور من سرعت حرکت لبه های سایه است که مدام تغییر میکنه........... از طرف دیگه رابطه قابل اثبات داریم که تانزانت زاویه تابش خورشید برابر با نسبت سرعت جسم به سرعت سایه است ....... پس اگر ساعت 12 ظهر باشد زاویه تابش 90 خواهد بود که تانزانت ان از نظر ریاضی به سمت بینهایت میل می کند پس پرنده با هرسرعتی که به سمت بالا حرکت کند سایه اش با سرعت خیلی کمی که به سمت صفر میل میکند تغییر میکند یعنی تقریبا تغییر اندازه ای در طول سایه ان مشاهده نمی شود ...... خودتون بگین اینجا که طول سایه ثابته میشه از رابطه تالس استفاده کرد.....
شما پاسخ رو درست دادید یعنی تقریبا سایه ثابته ولی دلیل ریاضی خوبی نبود..........