رنگ سفید دارای مزایای حرارتی قابل توجهی نسبت به رنگ است. در بیشتر موارد، این احتمالاً فقط یک مزیت از نظر خنک نگه داشتن کابین است. در مورد هواپیماهای پلاستیکی (آنهایی که با ساختار ترکیبی ساخته شده اند)، برخی از بدنه های هواپیما نیاز به استفاده از رنگ سفید در سطوح بالایی دارند تا برخی از عناصر را در محدوده نگه دارند. .رنگ سفید هم ارزان است و هم به راحتی اعمال می شود.
رنگ سفید روی اکثر هواپیماها امکان فروش مجدد سریع و آسان را فراهم می کند
رنگ سفید هر گونه ناهنجاری را به سرعت نشان می دهد - نشت هیدرولیک / سوخت، خاک، آسیب.
رنگ سفید بهترین خواص انعکاس حرارتی را هم برای تابش خورشید و هم برای تابش بازتابی از آسفالت دارد
رنگ اپوکسی و پلی یورتان که چسبندگی بالایی دارند و به خوبی به بدنه هواپیما میچسبند. یکی از مزیتهای رنگ اپوکسی این است که به سادگی از سطح جدا نمیشود و پس از مدتی به اصطلاح لایه لایه نمیشود. همچنین اپوکسی مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد، از زنگ زدن سطح جلوگیری کرده و به این سادگیها از بین نمیرود. علاوه بر اینها، اپوکسی مقاومت خوبی در برابر اشعه خورشید دارد هرچند اگر رنگ پریدگی بدنه هواپیما با توجه به اینکه تقریبا تمام عمر خود را در فضای باز و زیر نور خورشید سپری میکند اهمیت بیشتری داشته باشد، از پلی یورتان که مقاومت بیشتری در برابر اشعه UV دارد استفاده میشود.
رنگ انامل (Enamel) نوع دیگری از رنگهاییست که برای رنگ آمیزی بدنه هواپیما استفاده میشود. اگرچه این رنگ نسبت به رنگ اپوکسی مقرون به صرفهتر است اما به دلیل اینکه لایه صخیمی ایجاد کرده و پس از خشک شدن بسیار سخت میشود اغلب به تنهایی برای رنگ آمیزی بدنه هواپیما استفاده نمیشود. معمولا از رنگ انامل برای رنگ آمیزی لوگوها و طرحهای رنگی روی بدنه استفاده میشود و سایر سطوح با رنگ اپوکسی رنگ زده میشود.رنگی که برای بدنه هواپیما به کار میرود باید در برابر دمای حدودی بین -18 تا 176 درجه مقاوم باشد.Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
چرا هواپیماها معمولاً سفید رنگ می شوند؟
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3265-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: