روش صحیح بحث فلسفی دینی

مدیران انجمن: parse, javad123javad

قوانین انجمن
مسئولیت مطالبی که در تالار نوشته میشود به عهده نویسنده است و مدیریت سایت هوپا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.
مطالب نوشته شده در سایت به معنی رد یا تایید آنها از سوی مدیریت سایت هوپا نمی باشد.
مدیریت سایت هوپا حق دارد هر گونه تاپیک مغایر با قوانین را بدون اطلاع به نویسنده مطلب حذف یا ویرایش کند.
هر گونه بی احترامی به سایر کاربران در سایت ممنوع میباشد و با شخص مربوطه برخورد خواهد شد.
از به انحراف کشیدن تاپیک ها و مطرح کردن مطالبی که موجب به انحراف رفتن تاپیک میشود شدیدا خود داری کنید.
این قوانین توسط مدیریت سایت هوپا قابل تغییر است و با توجه به شرایط حاکم بر سایت ممکن است تغییر کند.
نمایه کاربر
uta

نام: مهسا

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۹/۲۷ - ۰۹:۰۴


پست: 1322

سپاس: 258

جنسیت:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط uta »

Kiarash.m نوشته شده:نوشته ی ویکیپدیا هیچ تعارضی با عرض من ندارد بلکه تاییدی بر آن است. مادامی که شما خوبی را را وظیفه ی خود بدانید و آن را در حالتی که مختار به انجام عمل دیگری هستید انتخاب کنید، پس برای خوبی ذاتی مستقل از نیاز و احتیاجِ خود قایل شدید.

فکر میکنم منظورتونو اشتباه متوجه شدم، فکر کردم شما میگید "خوبی" ذاتن خوبه و از "همه چی" مستقله، در حالی که اینطور نیست و "اراده نیک تنها مفهومِ ذاتاً خوب است". smile072
بازم قبول ندارم که خوبی ذاتی مستقل از نیاز و احتیاج انسان داره، انسان نیاز داره کار خوب انجام بده، برای رفع نیازه که کاری "خوب" تلقی میشه، شاید من در ظاهر از روی وظیفه شناسی و با اختیار کار خوب انجام بدم، ولی در اصل این کارو برای رضایت درونی خودم و رفع نیاز دیگران انجام میدم.

Kiarash.m نوشته شده:استنباطتان نادرست است. بنگرید به داعشیان و هم کیشانشان. آیا آن ها با عذاب وجدان و فقدان رضایت درونی سر به بالین می گذارند؟
بعید می دانم. من ممکن است شخصی را باورمند سازم که انجام فعلی بر خلاف اخلاقِ مورد تایید جامعه، خوب است. بنابراین آن فرد پس از ارتکاب به آن فعل ــ با آنکه کاری غیر اخلاقی بوده است ــ حس رضایت درونی را خواهد داشت.

داعش با توجه به معرفت و شناخت خودش به این نتیجه رسیده که کاری که انجام میده خوبه پس از کارش رضایت درونی داره، اون شخص هم همینطور. فکر میکنم همه چی برمیگرده به شناخت.

Kiarash.m نوشته شده:دقت کنید که تلاش کانت این بود که به نوعی اخلاق را از فایده گرایی تهی سازد. بنابراین لاجرم می بایست خوب بودن را بی آنکه آن را پیش نیاز پدیده ی دیگری سازیم تعریف کنیم.

از نظر من امکان نداره بتونیم اخلاقو از فایده گرایی جدا کنیم! خوب بودن هم نمیتونه پیش نیاز پدیده دیگه ای نباشه.
جانی که اطاعت میکند، پیش از آن که دلیلی در میان باشد قضاوت میکند، در ادراک ثمر بخش و آموختن به رویش بسته است.

***

چه خودخواهی غم انگیزی است اینکه باور کنیم باورهای ما باورهای پاینده اند که بر واقعیت محیط اند. دست از این باور که برداریم مقام امن را یافته ایم.

نمایه کاربر
mrfane

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۹/۲۴ - ۰۰:۰۵


پست: 814

سپاس: 976

جنسیت:

تماس:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط mrfane »

MENERVA نوشته شده:
mrfane نوشته شده:2- همچنین این تاپیک که در آن خداناباوران سایت تمام تلاش خود را می کنند تا ثابت کند «روزه هیچ گونه فایده ای ندارد و سراسر ضرر و زیان است.»[/url]



در مورد روزه بطور علمی و با ذکر منابع ثابت کردیم چقدر مضرات جسمی داره و کسی هم جوابی نداشت... این جزم اندیشی رو من نمی فهمم ؛ چرا می خواید هرطوری شده اثبات کنید روزه مفیده چون دین گفته؟؟؟ این دیگه یه چیزه واضحه شما بطور مازوخیستی خودتو عذاب بدی و چیزی نخوری داری ب خودت آسیب می زنی!
دست از سر علم بردارید لطفن... بذارید دین کار خودشو بکنه علم هم مسیر خودش رو بره...


همان جا هم عرض کردم که برای فهمیدن سود یا ضرر کاری مثل روزه برای سلامتی، تنها کافی است عمر متوسط انسان های پایبند به دین و غیر پایبند به دین را مقایسه کنید.
همان جا هم اصلا به روی مبارکتان نیاوردید.
در هر حال منظور من از ذکر آن تاپیک، آن بود که آدم های مثل شما، حتی به یکی از فواید بدیهی روزه (مثل تقویت اراده) نیز اعتراف نمی کنند. چرا؟ چون دین گفته روزه بگیرید؛ پس حتما کار بدیه! حالا جزم اندیشی را می فهمید؟
آنچه دانه را شکافت، آن خدای من است.

نمایه کاربر
MENERVA

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۲/۲۶ - ۱۷:۱۳


پست: 789

سپاس: 1066

جنسیت:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط MENERVA »

mrfane نوشته شده:همان جا هم عرض کردم که برای فهمیدن سود یا ضرر کاری مثل روزه برای سلامتی، تنها کافی است عمر متوسط انسان های پایبند به دین و غیر پایبند به دین را مقایسه کنید.
همان جا هم اصلا به روی مبارکتان نیاوردید.
در هر حال منظور من از ذکر آن تاپیک، آن بود که آدم های مثل شما، حتی به یکی از فواید بدیهی روزه (مثل تقویت اراده) نیز اعتراف نمی کنند. چرا؟ چون دین گفته روزه بگیرید؛ پس حتما کار بدیه! حالا جزم اندیشی را می فهمید؟


بله معلومه کسی ک می خوره و میچابه عمر درازی داره (اینم شد استدلال؟).

توی اون تاپیک "اثبات" کردیم روزه به شدت مضره؛ برای همین با شما بحث نمی کنیم چون جزم‌اندیش هستید و سودی نداره.

نمایه کاربر
mrfane

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۹/۲۴ - ۰۰:۰۵


پست: 814

سپاس: 976

جنسیت:

تماس:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط mrfane »

MENERVA نوشته شده:
mrfane نوشته شده:همان جا هم عرض کردم که برای فهمیدن سود یا ضرر کاری مثل روزه برای سلامتی، تنها کافی است عمر متوسط انسان های پایبند به دین و غیر پایبند به دین را مقایسه کنید.
همان جا هم اصلا به روی مبارکتان نیاوردید.
در هر حال منظور من از ذکر آن تاپیک، آن بود که آدم های مثل شما، حتی به یکی از فواید بدیهی روزه (مثل تقویت اراده) نیز اعتراف نمی کنند. چرا؟ چون دین گفته روزه بگیرید؛ پس حتما کار بدیه! حالا جزم اندیشی را می فهمید؟


بله معلومه کسی ک می خوره و میچابه عمر درازی داره (اینم شد استدلال؟).

توی اون تاپیک "اثبات" کردیم روزه به شدت مضره؛ برای همین با شما بحث نمی کنیم چون جزم‌اندیش هستید و سودی نداره.


اثبات شما بر پایه تحقیقات میدانی بود. واقعیتی که من عرض کردم (عمر بیشتر انسان های پایبند به دین) نشان می دهد تحقیقاتی که شما به آنها استناد کردید، جانبدارانه و بی پایه بوده است. چون با واقعیت داخل پرانتز بالا در تضادند.
برای همینه که بحث نمی کنید.
smile055
آنچه دانه را شکافت، آن خدای من است.

نمایه کاربر
MENERVA

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۲/۲۶ - ۱۷:۱۳


پست: 789

سپاس: 1066

جنسیت:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط MENERVA »

واقعن جزم اندیشی تا به کجا... حتی آزمایش های علمی رو هم انکار می کنن... واسه همینه ک هرگز به حقیقت نمی رسید.

نمایه کاربر
Thunderbolt

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ - ۰۱:۵۱


پست: 267

سپاس: 1162

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط Thunderbolt »

MENERVA نوشته شده:واقعن جزم اندیشی تا به کجا... حتی آزمایش های علمی رو هم انکار می کنن... واسه همینه ک هرگز به حقیقت نمی رسید.


اینها اگر علم را پیشرو قرار می‌دادند که اسلامیست نمی‌شدند. اینست که شما تعجب نکنید. smile021
دو سهم برای خون دادن، خون ریختن و مرگ و زیستن.

نمایه کاربر
MENERVA

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۲/۲۶ - ۱۷:۱۳


پست: 789

سپاس: 1066

جنسیت:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط MENERVA »

Nima_51 نوشته شده:
MENERVA نوشته شده:واقعن جزم اندیشی تا به کجا... حتی آزمایش های علمی رو هم انکار می کنن... واسه همینه ک هرگز به حقیقت نمی رسید.


اینها اگر علم را پیشرو قرار می‌دادند که اسلامیست نمی‌شدند. اینست که شما تعجب نکنید. smile021


درسته؛ اما نکته اینجاست که استدلالشون خیلی بچگانس.

از گزاره "افراد دیندار عمر طولانی دارند" (که اینطور نیست) نتیجه گرفتن که "روزه مفیده".

در حالی که باید نشون بدن فقط و فقط روزه گرفتن هست که عمر اونها رو طولانی می کنه؛ یعنی باید بطور مستقیم ارتباط روزه رو با افزایش عمر نشون بدن. که البته این محاله، حالا این استدلال رو به جای علم قرار می دن.

yazdanhaliday

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ - ۱۶:۴۹


پست: 239

سپاس: 139

جنسیت:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط yazdanhaliday »

MENERVA نوشته شده:
Nima_51 نوشته شده:
MENERVA نوشته شده:واقعن جزم اندیشی تا به کجا... حتی آزمایش های علمی رو هم انکار می کنن... واسه همینه ک هرگز به حقیقت نمی رسید.


اینها اگر علم را پیشرو قرار می‌دادند که اسلامیست نمی‌شدند. اینست که شما تعجب نکنید. smile021


درسته؛ اما نکته اینجاست که استدلالشون خیلی بچگانس.

از گزاره "افراد دیندار عمر طولانی دارند" (که اینطور نیست) نتیجه گرفتن که "روزه مفیده".

در حالی که باید نشون بدن فقط و فقط روزه گرفتن هست که عمر اونها رو طولانی می کنه؛ یعنی باید بطور مستقیم ارتباط روزه رو با افزایش عمر نشون بدن. که البته این محاله، حالا این استدلال رو به جای علم قرار می دن.


دکتر ژان فرموزان در باره فواید روزه داری چنین می گوید:

در آغاز روزه داری، زبان باردار است، عرق بدن زیاد می شود، دهان بو می گیرد، گاه آب بینی را می افتد و همه، علامت شستشوی کامل بدن است. پس از سه، چهار روز، بو برطرف می شود، اسیداُوریک ادرار کاسته می شود و شخص احساس سبکی و خوشی خارق العاده ای می کند و در این حال اعضا هم استراحتی دارند.



دکتر کارلو آمریکایی در مورد فواید روزه می گوید:


روزه درمانی دراز مدت برای موارد زیر تجویز می شود:

1- فشار خون زیاد،2-تَصَلُّب شرائین که تازه آغاز شده،3-گرفتگی مجاری خون و لنف،4-آسم قلب،5-آنژین قلبی،6- سرطان خون،7- امراض عصبی،8-اختلالات دستگاه متابولیسم (چاقی، نِقرِس، ورم مفاصل، رماتیسم،9-امراض کبد،10- ورم کیسه صفرا،11-امراض معده و روده،12-یبوست مزمن،13-ورم لوزه مزمن،14-زکامهای حلق و بینی،15-زکامهای نای و نایژه،16-ناراحتی های کلیه و مثانه،17-امراض زنان (تورم لگن خاصره، اختلالان قائدگی، نازایی، یائسگی)،18- اگزما،19-دمل،20-کورک و کهیر،21-امراض چشمی مثل آب سبز،22-سر درد مزمن،23-افسردگی،24- ضعف جنسی،25-هیجان شدید،26-وسواس،27- نوالژی، مخصوصاً میگران،28- صعب العلاج،29- سرطان قبل از آشکار شدن


دکتر کارلو :

روزه ای که اسلام واجب کرده، بزرگترین ضامن سلامتی بدن است.


دکتر کارل (فیزیولوژیست بزرگ فرانسوی) می گوید:

لزوم روزه داری در تمام ادیان تأکید شده است. در روزه ابتدا گرسنگی و گاهی نوعی تحریک عصبی و بعد ضعف احساس می شود، ولی در عین حال کیفیات پوشیده ای که اهمیت زیادی دارند، به فعالیت می افتند و بالاخره تمام اعضا مواد خاص خود را برای نگهداری و تعادل محیط داخلی و قلب قربانی می کنند.



دکتر کودل پا فرانسوی می گوید:

5/4 بیماری ها از تخمیر غذا در روزه ها است که همه با روزه اصلاح می گردد.



دکتر بندیکت :

در این مدت (ایام روزه) در ترکیب خون، هیچگونه اخلاطی به هم نرسیده و آن نوری که در بعضی از روزه داران دیده می شود، یک حالت جوانی و نشاطی است که برای روزه داران رخ می دهد.



کلنل درورشا (روانشناس) :

روزه موجب حالت جزبه روحی می شود.


دکتر تومانیاس:

فایده بزرگ کم خوردن و پرهیز نمودن از غداها در یک مدت کوتاه، آن است که چون معده در طول مدت یازده ماه مرتب پر از غذا بوده و در مدت یک ماه روزه داری، مواد غذایی خود را دفع می کند و همین طور کبد، که برای حل و هضم غذا مجبور است دائماً صفرای خود را مصرف کند. در مدت سی روز ترشحات صفراوی را صرف حل کردن باقیمانده غذای جمع آوری شده خواهد کرد.دستگاه هاضمه در نتیجه کم خوردن غذا اندکی فراغت حاصل نموده و رفع خستگی می نماید. روزه یعنی کم خوردن و کم آشامیدن در مدت معینی از سال و این بهترین راه معالجه و حفظ تندرستی است که طب قدیم و جدید را از این حیث متوجه خود ساخته، مخصوصاً امراضی را که به آلات هاضمه به خصوص کلیه و کبد عارض می شود و توسط دارو نمی توان آنها را علاج کرد، روزه بخوبی معالجه می نماید.چنانچه بهترین داروها برای برطرف کردن سوء هاضمه روزه گرفتن است، مرض مخصوص کبد نیز که موجب یرقان می گردد، بهترین طریقه معالجه اش همانا روزه گرفتن است، چه آنکه ایجاد این مرض اغلب اوقات بواسطه خستگی کبد است، که در مواقع زیادی عمل و فعالیت نمی تواند صفرا را از خون بگیرد.


شهید دکتر پاک نژاد :

در ظرف مدت یک ماه روزه داری، آدمی دارنده یک بدن تازه تعمیر شده و آزاد گردیده و از قید و بند سموم رها شده است.


دکتر کلوخ (پزشک مشهور آمریکایی) :

سرطان از تماس زیاد میکروب های عفونی و سم های آنها با بدن پدید می آید، سرطان ابتدا دمل کوچکی است که در روده یا معده می روید، این دمل ها را می توانیم به آسانی با یکی دو هفته روزه، معالجه کنیم. معالجه کم خونی معمولی، سیلیس، مالاریا، کثافت و چرک ریه، دمل ها ی بسیار بد که بوسیله ترک غذا، ترک خورامهای گوشت دار ممکن می شود.


دکتر آلکسی سوفورین(پزشک روسی) :

تنها طریق برای قطع ریشه سرطان روزه است و بس.درمان از طریق روزه فائده ویژه ای در بیماری های کم خونی، ضعف روده ها، التهاب بسیط و مزمن، دمل های خارجی و داخلی، سل، نِقرس، بیماری های چشم، مرض قند، بیماری های جلدی، بیماری های کلیه، کبد، و اسکلیرور، روماتیسم، استسقا، نوراستنی، عرق النساء، خراز (ریختگی پوست) و بیماری های دیگر دارد.



دکتر اتوبو خنگر در کنگره پزشکی بغداد :

شخص روزه دار با سوزاندن رسوبات بیمارگونه و چربی های زائد بدن، کوره متابولیسم خود را می افروزد. در مدت پنجاه سال که از تأسیس کلینک اتوبوخنگر می گذرد، بیش از پنجاه هزار بیمار در این کلینیک، توسط روزه درمان شده امد.دانستن فلسفه احکام، سبب معرفت و شناخت بیشتر نسبت به دین می گردد و همین شناخت، باعث تقویت اعتقاد و ایمان انسان خواهد شد.



تذکر مهم: اگر هدف از روزه این باشد که مثلاً روزه بگیرد تا در چاقی و لاغریش اثر کند، و یا در قند و چربی خونش و ... مؤثر واقع شود، این روزه نزد خداوند سبحان ذره ای ارزش و ثواب ندارد و چه بسا موجب خشم و غضب خداوند گردد و او را به عذاب الهی مبتلا سازد. بر همین اساس حضرت علی (ع) فرمودند: با اخلاص (عمل را فقط برای خشنودی خداوند انجام دادن) کارهای انسان نزد خداوند قبول می شود.(غررالحکم، ص 432).
تصویر

نمایه کاربر
Undisputed

عضویت : جمعه ۱۳۹۱/۵/۲۰ - ۲۲:۴۸


پست: 231

سپاس: 460

جنسیت:

تماس:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط Undisputed »

yazdanhaliday نوشته شده:
MENERVA نوشته شده:
Nima_51 نوشته شده:
MENERVA نوشته شده:واقعن جزم اندیشی تا به کجا... حتی آزمایش های علمی رو هم انکار می کنن... واسه همینه ک هرگز به حقیقت نمی رسید.


اینها اگر علم را پیشرو قرار می‌دادند که اسلامیست نمی‌شدند. اینست که شما تعجب نکنید. smile021


درسته؛ اما نکته اینجاست که استدلالشون خیلی بچگانس.

از گزاره "افراد دیندار عمر طولانی دارند" (که اینطور نیست) نتیجه گرفتن که "روزه مفیده".

در حالی که باید نشون بدن فقط و فقط روزه گرفتن هست که عمر اونها رو طولانی می کنه؛ یعنی باید بطور مستقیم ارتباط روزه رو با افزایش عمر نشون بدن. که البته این محاله، حالا این استدلال رو به جای علم قرار می دن.


دکتر ژان فرموزان در باره فواید روزه داری چنین می گوید:

در آغاز روزه داری، زبان باردار است، عرق بدن زیاد می شود، دهان بو می گیرد، گاه آب بینی را می افتد و همه، علامت شستشوی کامل بدن است. پس از سه، چهار روز، بو برطرف می شود، اسیداُوریک ادرار کاسته می شود و شخص احساس سبکی و خوشی خارق العاده ای می کند و در این حال اعضا هم استراحتی دارند.



دکتر کارلو آمریکایی در مورد فواید روزه می گوید:


روزه درمانی دراز مدت برای موارد زیر تجویز می شود:

1- فشار خون زیاد،2-تَصَلُّب شرائین که تازه آغاز شده،3-گرفتگی مجاری خون و لنف،4-آسم قلب،5-آنژین قلبی،6- سرطان خون،7- امراض عصبی،8-اختلالات دستگاه متابولیسم (چاقی، نِقرِس، ورم مفاصل، رماتیسم،9-امراض کبد،10- ورم کیسه صفرا،11-امراض معده و روده،12-یبوست مزمن،13-ورم لوزه مزمن،14-زکامهای حلق و بینی،15-زکامهای نای و نایژه،16-ناراحتی های کلیه و مثانه،17-امراض زنان (تورم لگن خاصره، اختلالان قائدگی، نازایی، یائسگی)،18- اگزما،19-دمل،20-کورک و کهیر،21-امراض چشمی مثل آب سبز،22-سر درد مزمن،23-افسردگی،24- ضعف جنسی،25-هیجان شدید،26-وسواس،27- نوالژی، مخصوصاً میگران،28- صعب العلاج،29- سرطان قبل از آشکار شدن


دکتر کارلو :

روزه ای که اسلام واجب کرده، بزرگترین ضامن سلامتی بدن است.


دکتر کارل (فیزیولوژیست بزرگ فرانسوی) می گوید:

لزوم روزه داری در تمام ادیان تأکید شده است. در روزه ابتدا گرسنگی و گاهی نوعی تحریک عصبی و بعد ضعف احساس می شود، ولی در عین حال کیفیات پوشیده ای که اهمیت زیادی دارند، به فعالیت می افتند و بالاخره تمام اعضا مواد خاص خود را برای نگهداری و تعادل محیط داخلی و قلب قربانی می کنند.



دکتر کودل پا فرانسوی می گوید:

5/4 بیماری ها از تخمیر غذا در روزه ها است که همه با روزه اصلاح می گردد.



دکتر بندیکت :

در این مدت (ایام روزه) در ترکیب خون، هیچگونه اخلاطی به هم نرسیده و آن نوری که در بعضی از روزه داران دیده می شود، یک حالت جوانی و نشاطی است که برای روزه داران رخ می دهد.



کلنل درورشا (روانشناس) :

روزه موجب حالت جزبه روحی می شود.


دکتر تومانیاس:

فایده بزرگ کم خوردن و پرهیز نمودن از غداها در یک مدت کوتاه، آن است که چون معده در طول مدت یازده ماه مرتب پر از غذا بوده و در مدت یک ماه روزه داری، مواد غذایی خود را دفع می کند و همین طور کبد، که برای حل و هضم غذا مجبور است دائماً صفرای خود را مصرف کند. در مدت سی روز ترشحات صفراوی را صرف حل کردن باقیمانده غذای جمع آوری شده خواهد کرد.دستگاه هاضمه در نتیجه کم خوردن غذا اندکی فراغت حاصل نموده و رفع خستگی می نماید. روزه یعنی کم خوردن و کم آشامیدن در مدت معینی از سال و این بهترین راه معالجه و حفظ تندرستی است که طب قدیم و جدید را از این حیث متوجه خود ساخته، مخصوصاً امراضی را که به آلات هاضمه به خصوص کلیه و کبد عارض می شود و توسط دارو نمی توان آنها را علاج کرد، روزه بخوبی معالجه می نماید.چنانچه بهترین داروها برای برطرف کردن سوء هاضمه روزه گرفتن است، مرض مخصوص کبد نیز که موجب یرقان می گردد، بهترین طریقه معالجه اش همانا روزه گرفتن است، چه آنکه ایجاد این مرض اغلب اوقات بواسطه خستگی کبد است، که در مواقع زیادی عمل و فعالیت نمی تواند صفرا را از خون بگیرد.


شهید دکتر پاک نژاد :

در ظرف مدت یک ماه روزه داری، آدمی دارنده یک بدن تازه تعمیر شده و آزاد گردیده و از قید و بند سموم رها شده است.


دکتر کلوخ (پزشک مشهور آمریکایی) :

سرطان از تماس زیاد میکروب های عفونی و سم های آنها با بدن پدید می آید، سرطان ابتدا دمل کوچکی است که در روده یا معده می روید، این دمل ها را می توانیم به آسانی با یکی دو هفته روزه، معالجه کنیم. معالجه کم خونی معمولی، سیلیس، مالاریا، کثافت و چرک ریه، دمل ها ی بسیار بد که بوسیله ترک غذا، ترک خورامهای گوشت دار ممکن می شود.


دکتر آلکسی سوفورین(پزشک روسی) :

تنها طریق برای قطع ریشه سرطان روزه است و بس.درمان از طریق روزه فائده ویژه ای در بیماری های کم خونی، ضعف روده ها، التهاب بسیط و مزمن، دمل های خارجی و داخلی، سل، نِقرس، بیماری های چشم، مرض قند، بیماری های جلدی، بیماری های کلیه، کبد، و اسکلیرور، روماتیسم، استسقا، نوراستنی، عرق النساء، خراز (ریختگی پوست) و بیماری های دیگر دارد.



دکتر اتوبو خنگر در کنگره پزشکی بغداد :

شخص روزه دار با سوزاندن رسوبات بیمارگونه و چربی های زائد بدن، کوره متابولیسم خود را می افروزد. در مدت پنجاه سال که از تأسیس کلینک اتوبوخنگر می گذرد، بیش از پنجاه هزار بیمار در این کلینیک، توسط روزه درمان شده امد.دانستن فلسفه احکام، سبب معرفت و شناخت بیشتر نسبت به دین می گردد و همین شناخت، باعث تقویت اعتقاد و ایمان انسان خواهد شد.



تذکر مهم: اگر هدف از روزه این باشد که مثلاً روزه بگیرد تا در چاقی و لاغریش اثر کند، و یا در قند و چربی خونش و ... مؤثر واقع شود، این روزه نزد خداوند سبحان ذره ای ارزش و ثواب ندارد و چه بسا موجب خشم و غضب خداوند گردد و او را به عذاب الهی مبتلا سازد. بر همین اساس حضرت علی (ع) فرمودند: با اخلاص (عمل را فقط برای خشنودی خداوند انجام دادن) کارهای انسان نزد خداوند قبول می شود.(غررالحکم، ص 432).

بعد منابع این ها معده ی مبارک است دیگر؟!
To Forgive The Terrorists Is Up To God

But To Send Them To Him Is Up To Us

نمایه کاربر
MENERVA

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۲/۲۶ - ۱۷:۱۳


پست: 789

سپاس: 1066

جنسیت:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط MENERVA »

Kiarash.m نوشته شده:بعد منابع این ها معده ی مبارک است دیگر؟!


رفته سایتای دینی رو زیر و رو کرده منبع بیاره...!

منبع باید "معتبر" باشه دوست عزیز. منبع معتبر می دونید چیه؟ یعنی با "روش علمی" موضوع مورد نظر رو بررسی کرده باشه. روش علمی می دونید چیه؟ روش علمی همون معادل ابطال پذیریه پوپره؛ در اینصورت موضوع مورد بحث به معنای تحت الفظی "علمی" قلمداد می شه.
همینطوری نیس که چهارتا از اینور دوتا از اونور کپی بزنید تموم شه بره...
(دلیل اینکه من جواب بعضیس کاربرها رو نمی دم یا با بی میلی جواب می دم اینه که می ذارم توی اوهام خودشون راحت باشن. شما هم فقط جواب افرادی رو بدید حداقل 18 سالشون تموم شده باشه و حدقل دوتا متن علمی خونده باشن... بعضی ها کلن تعطیلن)

نمایه کاربر
sasankasra

عضویت : جمعه ۱۳۹۲/۱۲/۹ - ۲۲:۲۴


پست: 71

سپاس: 138

جنسیت:

تماس:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط sasankasra »

Farady نوشته شده:
sasankasra نوشته شده:
Farady نوشته شده:


آنقدر پرت و متعصب هستید که گمان میکنم اطلاعات شما تنها از دیدن برنامه های صدا و سیماست. نه هیچ کتابی خواندید نه حتی ادب پاسخ گویی دارید.
تنها یک فاکت می آورم بروید بخوانید؛ در کتاب " فروغ ابدیت" نوشته جعفر سبحانی آورده شده در زمان تولد محمد بن عبدالله تعداد کسانی که در سراسر حجاز می توانستند بخوانند و بنویسند به بیست نفر هم نمی رسید.
تاثیر دین جهانیتان را هم می بینیم . بعد از 1400 سال به کشتن همدیگر مشغولید و تازه با این تفکر مسمومتان میخواهید کل جهان را هم فتح کنید


فرمودم " گمان میکنم " یعنی با ادبیاتتان، انگار کتابی نخواندید

smile021

متاسفانه شما و دوستانتون دانایی رو در دو چیز خلاصه کردید ،
1- به زبان فارسی پشتو صحبت کردن(طوری که مرحوم فردوسی هم اگر این روزها رو میدید هرگز دست به نگارش شاهنامه نمیزد !!)

2-باور نداشتن به مذهب ، حرف از خدا و پیغمبر در قرن 21 نزدن ،( و در اگر جمله ای هم از مارکسی ، نیچه ای ، کامو یا سارتری هم در آخر گفته ها اضافه کنیم که چه بهتر !!)

که برای هردو باور شما بسی متاسفم، چون در گزینه اول هدفتون مبارزه با اسلامه در صورتی که نمیدونید همین پان عربیسم و پان ترکیسم بود که قدرت عثمانی رو متلاشی کرد(و شما که تاریخ هم میدونید !! باز این شیوه مبارزه ابلهانه رو پیش گرفتید)

از مورد دوم هم هدفتون_احتمالا_ این هست که توی یه جمعی ، انجمنی ، خلاصه دوست و آشنایی با دوتا ایسم ، ایسم اووردن وسط جمع خودتون رو فردی فرهیخته نشون بدید ، فردی وطن دوست که برای مبارزه از وطن و در آوردن وطن از زیر چنگ تازی ها حاضرید هر کاری بکنید!!
که البته سرانجم این هرکاری میشه اینکه از زیر تازی در بیایید برید زیر غرب .......

آری با افتخار هر کاری میکنم تا از سلطه فرهنگی تازی رها شوم . شما از اینکه در زیر تازی هستید لذت ببرید smile012

اما در پاسخ به شما :

تنها یک فاکت می آورم بروید بخوانید؛ در کتاب " فروغ ابدیت" نوشته جعفر سبحانی آورده شده در زمان تولد محمد بن عبدالله تعداد کسانی که در سراسر حجاز می توانستند بخوانند و بنویسند به بیست نفر هم نمی رسید.


خیلی ممنون از کمک خوبتون ، البته این جهالت شما در پاسخ گویی رو میرسونه ، من هرگز نگفتم عرب سوسمار خور متمدن بوده !!
من گفتم عرب سوسمار خور به وسیله ی اسلام متمدن گشته !!
و شما هم به من کمک کردید در این پاسخ گویی ، که ممنونم smile015

و من باز هم میگویم نه تنها متمدن نشده اند بلکه عقب تر هم رفتند . نمونه اش اسلامی که امروز در خاورمیانه شاهدش هستیم . نه منطق نه گفتگو نه صلح. تنها زور، اسلحه ، سر بریدن ، ویرانی و تحجر( البته بعد از 1400 سال دین مبین و سعادت بخش)

نه هیچ کتابی خواندید نه حتی ادب پاسخ گویی دارید.


کتاب رو که خیلی ادعایی ندارم ، میخونم اما نه به انداززززززززززززه شما !!
اما در مورد ادب پاسخ گویی ، باید بگم که من با هرکس متناسب با شخصیت و فرهنگ همون فرد صحبت میکنم ،
وقتی مسلمین انجمن رو صرفا به خاطر عقیدشون تمسخر میکنید ، نتیجش این میشه ....... smile034


هرگز کسی رو به خاطر اعتقاداتش مسخره نکردیم. بلکه از اعمالشون انتقاد کردیم که نتیجه مستقیم باور متعصبانه آنها به اعتقاداتشون هست.

نتیجه : با احمق ها بحث نکنید. اول شما را تا سطح خودشان پایین می کشند و سپس با روش خودشان ( بی منطقی) شما را شکست می دهند
موطن آدمي را بر هيچ نقشه ای نشاني نيست ، موطن آدمي تنها در قلب كسانيست كه دوستش مي دارند

نمایه کاربر
Archimedes

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۲/۵/۱۴ - ۱۰:۴۵


پست: 1233

سپاس: 1379

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط Archimedes »

sasankasra نوشته است:
هرگز کسی رو به خاطر اعتقاداتش مسخره نکردیم. بلکه از اعمالشون انتقاد کردیم که نتیجه مستقیم باور متعصبانه آنها به اعتقاداتشون هست.


نتیجه : با احمق ها بحث نکنید. اول شما را تا سطح خودشان پایین می کشند و سپس با روش خودشان ( بی منطقی) شما را شکست می دهند


این نتیجه رو از باد هوا گرفتین!!!
در منطق قبل از هر نتیجه گیری به مقدماتی منطقی احتیاج داریم که نتیجه آن استدلال به مقدمات وابسته باشد و از آنها نتیجه شده باشد.


در غیر این صورت نتیجه گیری بی معنی است.
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

نمایه کاربر
sasankasra

عضویت : جمعه ۱۳۹۲/۱۲/۹ - ۲۲:۲۴


پست: 71

سپاس: 138

جنسیت:

تماس:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط sasankasra »

Archimedes نوشته شده:
sasankasra نوشته است:


[color=#400040][b]این نتیجه رو از باد هوا گرفتین!!!
در منطق قبل از هر نتیجه گیری به مقدماتی منطقی احتیاج داریم که نتیجه آن استدلال به مقدمات وابسته باشد و از آنها نتیجه شده باشد.


در غیر این صورت نتیجه گیری بی معنی است.



اولا من نخواستم ازحرفای اون یکی نتیجه گیری کنم ،که شما نشستی نتیجه گیری منطقی رو تعریف کردی. خواستم بگم کسی که منطق تو حرفاش نیست و دیگران رو با بی ادبی ابله و جاهل میخونه ارزش نداره که باهاش بحث منطقی کنی چرا که خودتو تا سطح اون آدم پایین میاری. دوباره بخون متوجه میشی. این جمله هم از یکی از بزرگان بود چون مطمن نبودم از کیه نامشو نیاوردم( شاید از شاو )

دوما بهتره ادم اول جرات شک کردن به باور هایی رو که تا حالا داشته پیدا کنه بعد همچی جمله باارزشی رو به عنوان امضا بیاره Cogito ergo sum
موطن آدمي را بر هيچ نقشه ای نشاني نيست ، موطن آدمي تنها در قلب كسانيست كه دوستش مي دارند

yazdanhaliday

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ - ۱۶:۴۹


پست: 239

سپاس: 139

جنسیت:

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط yazdanhaliday »

MENERVA نوشته شده:
Kiarash.m نوشته شده:بعد منابع این ها معده ی مبارک است دیگر؟!


رفته سایتای دینی رو زیر و رو کرده منبع بیاره...!

منبع باید "معتبر" باشه دوست عزیز. منبع معتبر می دونید چیه؟ یعنی با "روش علمی" موضوع مورد نظر رو بررسی کرده باشه. روش علمی می دونید چیه؟ روش علمی همون معادل ابطال پذیریه پوپره؛ در اینصورت موضوع مورد بحث به معنای تحت الفظی "علمی" قلمداد می شه.
همینطوری نیس که چهارتا از اینور دوتا از اونور کپی بزنید تموم شه بره...
(دلیل اینکه من جواب بعضیس کاربرها رو نمی دم یا با بی میلی جواب می دم اینه که می ذارم توی اوهام خودشون راحت باشن. شما هم فقط جواب افرادی رو بدید حداقل 18 سالشون تموم شده باشه و حدقل دوتا متن علمی خونده باشن... بعضی ها کلن تعطیلن)



امام على عليه السلام :
اِحذَر كَلامَ مَن لايَفهَمُ عَنكَ ؛ فَإنَّهُ يُضجِرُكَ ؛
شرح نهج البلاغه ، ابن ابى الحديد ، ج 20 ، ص 282 .
امام على عليه السلام :
از سخن گفتن با كسى كه گفتارت را نمى فهمد بپرهيز ، كه تو را به ستوه مى آورَد .
تصویر

نمایه کاربر
علی...

نام: علی رضازاده

محل اقامت: شیراز

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۳ - ۰۸:۳۲


پست: 851

سپاس: 195

Re: روش صحیح بحث فلسفی دینی

پست توسط علی... »

دوستی نوشته بود تاثیر دینتان بعد از 1400 اینه که به کشتن هم مشغولید ... بنده در جواب ایشون میگم که جنگ های جهانی اول و دوم بین مسلمانان بود ؟ فقط یکی از این دو جنگ حدود 50 میلیون کشته بر جای گذاشت . انداختن بمب اتم بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی هم کار مسلمانان بود ؟ تازه اگر هم جنگی هم بین مسلمانا بوده صحنهگردانان این جنگ ها خود غربی ها بودند نه مسلمین ؟ همین گروه داعش رو میگم خانم کلینتون در کتاب خاطراتش نوشته کهگروه داعش رو ما برای تسلط بیشتر بر خاورمیانه بوجود اوردیم ما مسلمانان که کاری به کار کسی نداریم مثل اینکه دیگران با ما کار دارند هر چی ترو ر و کشتار در جهان میبینیم یک طرفش رو امریکا و گاها به همراه چند کشور غربی میبینیم نمونهی دیگر بهتون بگم همین جنگ داخلی در اوکراین که یکی از علت های اون دخالت های مستقیم امریکا و کشور های غربی هست
خداوند متعال میفرماید:
اگر آنان که از درگاه من رو برتافتند می دانستند که چقدر مشتاق آنان هستم ، هر آینه از شوق جان می سپردند


................................................................................................................................................


از نشانه‌هاي عالم، نقد سخن و انديشه خود و آگاهي از نظرات مختلف است. امام حسین (ع)

ارسال پست