مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
rrkh

محل اقامت: اتاق

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۶/۲۹ - ۱۲:۲۷


پست: 1514

سپاس: 13

مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط rrkh »

مدارکی برای نظریه انفجار بزرگ:
سه مدرک قوی برای صحت نظریه ی انفجار بزرگ کطرح است که نشان بر درستی این پیشامد است:

1-انبساط کیهان

زمانی دانشمندان کشف کردند که کهکشان هایی که ما را احاطه کرده اند در حال دور شدن از ما هستند و تمامی کهکشانها در حال دور شدن از مرکز هستی هستند که باور می رود این نقطه،نقطه ای است که بیگ بنگ در آن رخ داده است.
این کشف،تئوری بیگ بنگ را استوار کرد.همانطور که می دانید، در ابتدا،تمامی فضا در یک نقطه بود(هیچ چیز دیگری نبود).این نقطه تمامی مواد موجود امروز را شامل می شد و امکان دارد حدس بزنید که آن نقطه انبساط یافته است و جهان از آن نقطه فاصله نگرفته است.جهان همان نقطه است!
در تصویر زیر بالونی را می بینید که ابتدا یک نقطه بوده و آن نقطه مانند شکلی که می بینید انبساط یافته است.

تصویر

2-امواج پس زمینه ی کیهانی

منابع انرژی و جرم دلالت بر ابن دارند که جهان در گذشته چگال تر و گرم تر بوده است.بلافاصله پس از بیگ بنگ جهان دارای دمایی بیش از یک میلیون درجه ی سانتی گراد داشت. با گذست زمان،جهان انبساط یافت و همزمان سرد سد و امروز دمای جهان در حدود سه درجه ی کلوین(270- درجه ی کلوین) است.
جهان با مشخصات طیفی ای تابش می کند که با این دما همخوانی دارد.
جزئیات:توزیع مادع در جهان یکسان است.این فرض ظاهرا به دو شکل تائید شده است.یکی با بازدید از کهکشانها و دیگری نوسانات ضعیف در تابش رادیویی پس زمینه ی کیهانی.
در بیگ بنگ داغ،جهان قابل مشاهده شروع به انبساط آنی در 12-15 میلیارد سال پیش می کند.سپس چون،جهان به انبساط ادامه می دهد و به تدریج فاصله ی بین کهکشان ما و کهکشان های خارجی افزایش می یابد.انبساط جهان سبب تبدیلات نور آبی رنگ به قرمز و قرمز رنگ به فرو سرخ می شود.بنابراین،کهکشانهای دور که با سرعت زیاد از ما دور می شوند،قرمز تر دیده می شوند.این انبساط،همچنین،تابش های پس زمینه ی کیهانی را سرد می کند.بنابر این تابش های پس زمینه ی کیهانی که امروزه در دمای 2.28 درجه ی کلوین هستند،در جهان اولیه،گرمتر بودند.
بعلاوه،طیف گرمایی تابش های پس زمینه ی کیهانی در ابرهای گازی دور،گرمتر هستند.
چون نور با سرعت محدودی حرکت می کند ما این ابرهای دور را در زمانهای اولیه می بینیم؛در گذشته ی جهان،که جهان چگالتر و گرمتر بود.
عملا ما گذشته را می بینیم.(همچنیناست برای بسیاری از ستارگانی که شما می بینید.شما میلیون ها سال پیش ستارگان را می توانید ببینید و گاهی اوقات عم چند میلیارد سال پیش آنها را!)

3-برهم کنش هسته ای کیهانی.فراوانی هلیوم
حدود 25% جرم کیهان،از هلیوم است.ستارگان در طول عمر کیهان نمی توانستند این مقدار هلیوم را تولید کنند.برای همین،فرض ذیل بیشتر مورد قبول دانشمندان است.تنها چگالی و دمای بالا در مرحله های اولیه ی جهان،منایب است برای تولید هلیوم از هیدروژن؛دقیقا سه دقیقه پس از بیگ بنگ شرایط،شبیه به شرایط درون ستارگان بود.مدل های جهان اولیه،پیش بینی می کنند که 25% از هیدروژن موجود در آن زمان باید به هلیوم تبدیل شده باشند.به هر حال شرایط،به گونه ای بود که اجازه ی تشکیل عناصر سنگین تر از هلیوم را نمی داد.
جزئیات:یک ثانیه پس از بیگ بنگ،دمای جهان دقیقا 10 میلیارد درجه بود و جهان پر بود از دریایی از نوترون ها،پروتون ها،الکترون ها،پاد الکترون ها(پوزیترون ها)،فوتون ها و نوترینوها.
هنگامی که جهان سرد شد،نوترونها به پروتونها و الکترونها تبدیل شدند و یا با سایر نوترونها ترکیب پیدا کرده و دوتریم ها را ساختند.در سه دقیقه ی نخستین جهان،اکثر دوتریوم ها ترکیب شدند ،هلیوم ها را ساختند.مقدار اندکی لیتیوم نیز در آن زمان ساخته شد.
پیشگویی فراوانی دوتریوم،هلیوم و لیتیوم وابسته است به چگالی ماده ی معمولی در جهان اولیه.اگر چگالی ماده ی معمولی دقیقا 3% از چگالی بحرانی باشد، در اینصورت نظریه،دقیقا میزان زیاد این عناصر را پیشگویی می کند.
یک ماهواره باید بتواند مستقیما چگالی این ماده ها را اندازه بگیرد و مقدار مشاهده شده را با برهم کنش هسته ای کیهانی بیگ بنگ مقایسه کند.این می تواند یک آزمایش مهم برای این مدل باشد.

4-یکی دیگر از مدارک پارادوکس اولبر است.

بن مایه: http://www.leyada.jlm.k12.il/proj/black/evidence.htm

--------------------------------------------------------------------

دوستان بعید می دونم که مقاله ی بالا خالی از اشکال باشه. smile039
لطف کنید و نظاتتون رو بگید تا مقاله صحیح و سالم در صفحه اصلی سایت قرار بگیره.

ممنون................رضا
تصویر
خدا در محیط استبداد پرستیده نمی شود.استبداد از کفر هم بدتر است
(مهندس مهدی بازرگان)

نمایه کاربر
MRT

نام: محمدرضا طباطبایی

محل اقامت: تبریز

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۲۱ - ۱۸:۱۷


پست: 2453

سپاس: 95

جنسیت:

تماس:

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط MRT »

1- انبساط كيهان مدركي براي اثبات نظريه انفجار بزرگ نيست ، بلكه برعكس نظريه انفجار بزرگ براي توجيه انبساط عالم ارايه شده است .

2 - امواج الكترومغناطيس اگر تا بينهايت حركت كنند تغييري در انرژي و فركانس و طول موج آنها ايجاد نمي‌شود ، انبساط عالم برون كهكشاني است و مربوط به داخل كهكشانها نمي‌شود . در واقع فضا در حال انبساط نيست كه تغييري در طول موج امواج ايجاد كند بلكه كهكشانها در حال دور شدن از يكديگر هستند و ابعاد خود كهكشانها ثابت مي‌ماند .

3- هليم در واكنش همجوشي ستارگان شركت مي‌كند و نقشي همانند و مشابه كاتاليزور دارد و اگر مقداري هليوم در كنار هيدروژن نباشد ، واكنش همجوشي ستارگان با مشكل ايجاد ميشود ، به نظر من هليم در كنار هيدروژن از دخان آفريده شده است .

4- در مورد پارادوکس اولبر توضيحاتي ارايه فرماييد .
با توجه به ماده 8 قوانین تالار گفتمان شبكه فیزیك هوپا :

ارايه انديشه‌هاي نو در فيزيك و متافيزيك ، رياضيات مختص فيزيك ، حساب و هندسه دوجيني در وب سايت شخصي :

https://ki2100.com

تصویر

تصویر

نمایه کاربر
rrkh

محل اقامت: اتاق

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۶/۲۹ - ۱۲:۲۷


پست: 1514

سپاس: 13

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط rrkh »

سلام.

لطفا متن را از لحاظ ترجمه تایید کنید،نه از لحاظ شخصی.

------------------------------------------------------------
ولی خوبه که یک بحثی در این زمینه داشته باشیم.
1- انبساط كيهان مدركي براي اثبات نظريه انفجار بزرگ نيست ، بلكه برعكس نظريه انفجار بزرگ براي توجيه انبساط عالم ارايه شده است .
قضیه دو شرطی است.

2 - امواج الكترومغناطيس اگر تا بينهايت حركت كنند تغييري در انرژي و فركانس و طول موج آنها ايجاد نمي‌شود ، انبساط عالم برون كهكشاني است و مربوط به داخل كهكشانها نمي‌شود . در واقع فضا در حال انبساط نيست كه تغييري در طول موج امواج ايجاد كند بلكه كهكشانها در حال دور شدن از يكديگر هستند و ابعاد خود كهكشانها ثابت مي‌ماند
این حرف شما اثر دوپلر،red shift,blue shift و ... را نقض کرد.(البته بدون برهان و از روی نظر شخصی!!! مطمنا آدم عاقل حرف را با برهان قبول می کنه،پس تا زمانیکه که برهان نیاوردید از ما نخواهید که به حرفتان گوش بدهیم.)
3- هليم در واكنش همجوشي ستارگان شركت مي‌كند و نقشي همانند و مشابه كاتاليزور دارد و اگر مقداري هليوم در كنار هيدروژن نباشد ، واكنش همجوشي ستارگان با مشكل ايجاد ميشود ، به نظر من هليم در كنار هيدروژن از دخان آفريده شده است .
نخست اینکه هلیوم تولید میشود و کاتالیزور نیست(واکنش آن را در پایین ببینید).مشکل اینجاست که ستارگان نمی توانند این همه هلیوم را تولید کنند.

تصویر

خط آخر هیدروژن نیست،هلیومه.حال ندارم درستش کنم smile039

چون در واکنش نهایی دو اتم هیدروژن باقی می ماند،فقط چهار اتم هیدروژن برای تشکیل اتم هلیم-4 مصرف می شود؛اما جرم اتم هلیو-4 اندکی کمتر از جرم چهار اتم هیدروژن است.همین تفاوت جرم است که به انرژِی تبدیل می شود . منبع عمده ی انرژی خورشیدی و سایر ستارگان را تشکیل می دهد.






دوم:
لطفا موارد خواسته شده را بیان کنید.

عدد اتمی دخان-چگالی دخان-نقطه ذوب و جوش دخان-الکترونگاتیوی دخان-طیف خطی نشری دخان(اگر خطی جذبی ایرادی ندارد)-میزان چکش خواری دخان-واکنش پذیری دخان-خواص فلزی یا نا فلزی یا شبه فلزی دخان-شبکه های بلوری دخان-ایزوتوپ های دخان-ایزومرهایی از ترکیبات دخان-آلوتروپهای دخان-نوع پیوند دخان-چند مورد از ترکیبات یونی یا کوالانسی دخان-جرم اتمی دخان-خواص رادیواکتیویته ی دخان-میزان تورق پذیری دخان-قدرت عبور دخان در مورد پرتوهای مختلف مانند آلفا،بتا،گاما،ایکس و غیره-یونهای پایدار دخان - وجود یا عدم وجود پرتوهای دخانی-....(((((((((((((اگر اینها را پاسخ دادید بقیه را نیز می آورم.))))))))))))

4- در مورد پارادوکس اولبر توضيحاتي ارايه فرماييد .
ابتدا نظرات را در مورد این ترجمه می بینم،سپس متن پارادوکس اولبر را هم ترجمه می کنم.


ممنون................رضا
تصویر
خدا در محیط استبداد پرستیده نمی شود.استبداد از کفر هم بدتر است
(مهندس مهدی بازرگان)

نمایه کاربر
MRT

نام: محمدرضا طباطبایی

محل اقامت: تبریز

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۲۱ - ۱۸:۱۷


پست: 2453

سپاس: 95

جنسیت:

تماس:

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط MRT »

لطفا متن را از لحاظ ترجمه تایید کنید ، نه از لحاظ شخصی .
هدف شما از اين ترجمه يادگيري و تقويت زبان انگليسي است يا ارايه يك واقعيت و مفهوم فيزيكي ؟ اگر يادگيري تقويت زبان انگليسي است كه بايد به تالارهاي زبان مراجعه كنيد ، ولي اگر هدف دوم را دنبال مي‌كنيد ، بايد بگويم كه تمام نظريات توسط اشخاص ارايه ميشوند ، مهم اين است كه كدام نظريه به واقعيت نزديك باشد و بتواند پديده‌ها را بهتر توجيه كند . ما در فيزيك با واقعيت‌ها و مفاهيم علمي سروكار داريم نه با ادبيات و آيين نگارش .
قضیه دو شرطی است
قضيه دو شرطي در رياضيات مطرح ميشود و نمي‌توان در فيزيك و حتي فلسفه و منطق از آن استفاده كرد . اين خيلي خنده دار است كه نظريه پردازان انفجار بزرگ در مرحله اول براي توجيه انبساط عالم ، نظريه انفجار بزرگ را ارايه كرده‌اند ، ولي بعدا اين انبساط عالم را مدركي براي اثبات نظريه خود معرفي مي‌كنند . اين استدلال علمي نيست بلكه فلسفي است و نام آن سفسطه است كه به اشخاص زود باور القا ميشود .
این حرف شما اثر دوپلر،red shift,blue shift و ... را نقض کرد . (البته بدون برهان و از روی نظر شخصی!!! مطمنا آدم عاقل حرف را با برهان قبول می کنه،پس تا زمانیکه که برهان نیاوردید از ما نخواهید که به حرفتان گوش بدهیم.)
شما متوجه مفهوم اين پديده دوپلر نشده‌ايد . اين پديده مربوط به سرعت نزديك شدن و دور شدن منبع نور از ما ميشود و هيچ ربطي به فاصله و مسافت ندارد . به طور مثال اگر ستاره‌اي همانند خورشيد ، از ما بيست ميليارد سال نوري فاصله داشته باشد ، اگر طول موجهاي نور خورشيد امروز را با طول موج نورهاي رسيده از ستاره مشابه ، بعد از بيست ميليارد سال مقايسه كنيم ، هيچ تفاوتي مشاهده نخواهيم كرد ، يعني بعد از بيست ميليارد سال مسافرت نور هيچ تغييري در طول موج و فركانس و انرژي آن حاصل نخواهد شد . تغيير تنها زماني حاصل ميشود كه اين ستاره با سرعت به ما نزديك شود و يا اينكه دور شود و با اين تغييرات ايجاد شده ما ميتوانيم پي به سرعت اين ستاره به بريم . با زياد شدن فاصله اجرام سماوي از ما در كيهان ، نور رسيده از آنها به طرف ما به جانب طيف قرمز گرايش دارد و اين گرايش به خاطر دوري فاصله نيست بلكه به خاطر سرعت دور شدن بيشتر و شتاب است .
چون در واکنش نهایی دو اتم هیدروژن باقی می ماند،فقط چهار اتم هیدروژن برای تشکیل اتم هلیم-4 مصرف می شود؛اما جرم اتم هلیو-4 اندکی کمتر از جرم چهار اتم هیدروژن است.همین تفاوت جرم است که به انرژِی تبدیل می شود . منبع عمده ی انرژی خورشیدی و سایر ستارگان را تشکیل می دهد.
در ستارگان پيرتر نظير خورشيد ما كه در آنها كربن بوجود آمده است ، اين عنصر به عنوان كاتاليزور عمل مي كند و واسطه تبديل هيدروژن به هليم ميشود . پس ما در واكنش همجوشي ستارگان چيزي به نام كاتاليزور داريم . اما در ستارگان جوان اگر معادلات شما صحيح باشد ميبايست تمامي ذخاير هيدروژني مصرف و به هليم تبديل شود ، ولي در ابتدا هليم نيز به هسته‌ سبك‌تر تجزيه ميشود . چنين به نظر ميرسد كه قبل از كربن ، هليم نقش كاتاليزور را داشته باشد .
عدد اتمی دخان-چگالی دخان-نقطه ذوب و جوش دخان-الکترونگاتیوی دخان-طیف خطی نشری دخان(اگر خطی جذبی ایرادی ندارد)-میزان چکش خواری دخان-واکنش پذیری دخان-خواص فلزی یا نا فلزی یا شبه فلزی دخان-شبکه های بلوری دخان-ایزوتوپ های دخان-ایزومرهایی از ترکیبات دخان-آلوتروپهای دخان-نوع پیوند دخان-چند مورد از ترکیبات یونی یا کوالانسی دخان-جرم اتمی دخان-خواص رادیواکتیویته ی دخان-میزان تورق پذیری دخان-قدرت عبور دخان در مورد پرتوهای مختلف مانند آلفا،بتا،گاما،ایکس و غیره-یونهای پایدار دخان - وجود یا عدم وجود پرتوهای دخانی-....(((((((((((((اگر اینها را پاسخ دادید بقیه را نیز می آورم
شما از من سوال پرسيديد يا براي من و ديگران لطيفه تعريف مي‌كنيد . اينها را كه شما از من خواستيد مربوط به ماده باريوني ( عناصر جدول مندليف ) ميشود . مثل اين است كه من از شما به پرسم قبل از تولد شما ، در شكم مادرتان چه خبر بوده است . مطمعنا شما در آن موقع چشم و گوش باز براي ديدن و شنيدن نداشتيد . اين خواسته‌هاي شما مربوط به بعد از پيدايش و خلقت ماده ميشود . تنها خاصيت قابل شناخت براي ما از دخان ، جذب نور است يعني چيزي كه سياه ديده ميشود . شما چگونه نگرش و ديد خود نسبت به ماده باريوني را به ماده اوليه سازنده آن انتقال مي‌دهيد . شما كه اين همه طرفدار نظريه انفجار بزرگ هستيد و چشم و گوش بسته همه چيز را قبول مي‌كنيد ، نمي‌دانيد كه اين نظريه پردازان در نهايت به تكينگي ميرسند و هيچ پاسخي براي اين سوالات شما ندارند . اينك خوب است كه من اين سوالات مطرح شده را از شما در مورد آن سوي تكينگي مطرح كنم .
ابتدا نظرات را در مورد این ترجمه می بینم،سپس متن پارادوکس اولبر را هم ترجمه می کنم.
شما اگر براي تقويت زبان كار ترجمه مي‌كنيد بهتر است كتب رمان را به فارسي ترجمه كنيد ولي اگر در صدد ترجمه مقالات فيزيك هستيد بهتر است پايه فيزيك خود را تقويت كنيد .
با توجه به ماده 8 قوانین تالار گفتمان شبكه فیزیك هوپا :

ارايه انديشه‌هاي نو در فيزيك و متافيزيك ، رياضيات مختص فيزيك ، حساب و هندسه دوجيني در وب سايت شخصي :

https://ki2100.com

تصویر

تصویر

نمایه کاربر
rrkh

محل اقامت: اتاق

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۶/۲۹ - ۱۲:۲۷


پست: 1514

سپاس: 13

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط rrkh »

با عرض سلام و خسته نباشید
هدف شما از اين ترجمه يادگيري و تقويت زبان انگليسي است يا ارايه يك واقعيت و مفهوم فيزيكي ؟ اگر يادگيري تقويت زبان انگليسي است كه بايد به تالارهاي زبان مراجعه كنيد ، ولي اگر هدف دوم را دنبال مي‌كنيد ، بايد بگويم كه تمام نظريات توسط اشخاص ارايه ميشوند ، مهم اين است كه كدام نظريه به واقعيت نزديك باشد و بتواند پديده‌ها را بهتر توجيه كند . ما در فيزيك با واقعيت‌ها و مفاهيم علمي سروكار داريم نه با ادبيات و آيين نگارش .
شما اگر براي تقويت زبان كار ترجمه مي‌كنيد بهتر است كتب رمان را به فارسي ترجمه كنيد ولي اگر در صدد ترجمه مقالات فيزيك هستيد بهتر است پايه فيزيك خود را تقويت كنيد .
جناب آقای طباطبایی مثل اینکه شما در جریان تالار نیستید.این یکی از مقالات آزمایشی برای گروه ترجمه هست.(البته اگه مطلبی در مورد دخان دیده اید بگویید آن را هم آزمایشی ترجمه کنیم.)در ضمن این مقاله نیز باید از لحاظ علمی با خود نظریه ی بیگ بنگ مطابقت داده بشود.چون فکر کنم در مورد دماها ایراداتی دارد که فعلا منتظریم.
قضيه دو شرطي در رياضيات مطرح ميشود و نمي‌توان در فيزيك و حتي فلسفه و منطق از آن استفاده كرد .
چرا نمیشه استفاده کرد.
مثلا:
نیرو عامل شتاب است.
این قضیه دو شرطی است.
یعنی همانطور که نیرو،شتاب ایجاد می کند،اگر جسمی شتاب داشته باشد،یعنی نیرو به آن وارد می شود.
(البته ساده ترین مثالی بود که به ذهنم رسید)
اين خيلي خنده دار است كه نظريه پردازان انفجار بزرگ در مرحله اول براي توجيه انبساط عالم ، نظريه انفجار بزرگ را ارايه كرده‌اند ، ولي بعدا اين انبساط عالم را مدركي براي اثبات نظريه خود معرفي مي‌كنند . اين استدلال علمي نيست بلكه فلسفي است و نام آن سفسطه است كه به اشخاص زود باور القا ميشود .
تئوری بیگ بنگ از زمان پیدایش تا کنون دچار تغییرات زیادی شده است.
نکنه شما با پیشرفت در علم مخالفید؟؟؟؟؟؟
شما متوجه مفهوم اين پديده دوپلر نشده‌ايد . اين پديده مربوط به سرعت نزديك شدن و دور شدن منبع نور از ما ميشود و هيچ ربطي به فاصله و مسافت ندارد . به طور مثال اگر ستاره‌اي همانند خورشيد ، از ما بيست ميليارد سال نوري فاصله داشته باشد ، اگر طول موجهاي نور خورشيد امروز را با طول موج نورهاي رسيده از ستاره مشابه ، بعد از بيست ميليارد سال مقايسه كنيم ، هيچ تفاوتي مشاهده نخواهيم كرد ، يعني بعد از بيست ميليارد سال مسافرت نور هيچ تغييري در طول موج و فركانس و انرژي آن حاصل نخواهد شد . تغيير تنها زماني حاصل ميشود كه اين ستاره با سرعت به ما نزديك شود و يا اينكه دور شود و با اين تغييرات ايجاد شده ما ميتوانيم پي به سرعت اين ستاره به بريم . با زياد شدن فاصله اجرام سماوي از ما در كيهان ، نور رسيده از آنها به طرف ما به جانب طيف قرمز گرايش دارد و اين گرايش به خاطر دوري فاصله نيست بلكه به خاطر سرعت دور شدن بيشتر و شتاب است .
خوب من هم اول گفتم که اجسام در حال دور شدن(انبساط) هستند.نگفتم؟؟؟

چنين به نظر ميرسد كه قبل از كربن ، هليم نقش كاتاليزور را داشته باشد .
خیر.
من به شما نشان دادم که هلیوم کاتالیزور نیست.
در ستارگان پر جرم جدا از چرخه ی یاد شده،چرخه ی CNO نیز وجود دارد که در آن کربن کاتالیزور است و هیدروژن را به هلیوم تبدیل می کند.
شما از من سوال پرسيديد يا براي من و ديگران لطيفه تعريف مي‌كنيد . اينها را كه شما از من خواستيد مربوط به ماده باريوني ( عناصر جدول مندليف ) ميشود . مثل اين است كه من از شما به پرسم قبل از تولد شما ، در شكم مادرتان چه خبر بوده است . مطمعنا شما در آن موقع چشم و گوش باز براي ديدن و شنيدن نداشتيد . اين خواسته‌هاي شما مربوط به بعد از پيدايش و خلقت ماده ميشود . تنها خاصيت قابل شناخت براي ما از دخان ، جذب نور است يعني چيزي كه سياه ديده ميشود . شما چگونه نگرش و ديد خود نسبت به ماده باريوني را به ماده اوليه سازنده آن انتقال مي‌دهيد . شما كه اين همه طرفدار نظريه انفجار بزرگ هستيد و چشم و گوش بسته همه چيز را قبول مي‌كنيد ، نمي‌دانيد كه اين نظريه پردازان در نهايت به تكينگي ميرسند و هيچ پاسخي براي اين سوالات شما ندارند . اينك خوب است كه من اين سوالات مطرح شده را از شما در مورد آن سوي تكينگي مطرح كنم .
آهان پس شما هیچ چیز در مورد دخان نمی دانید و این همه در مورد آن نظریه می دهید.
عجب!!!!
شما كه اين همه طرفدار نظريه انفجار بزرگ هستيد و چشم و گوش بسته همه چيز را قبول مي‌كنيد
خیر! شما از من می خواهید که چشم و گوش بسته نظریه های شما را بپذیرم.

موفق باشید-ممنون....................رضا
تصویر
خدا در محیط استبداد پرستیده نمی شود.استبداد از کفر هم بدتر است
(مهندس مهدی بازرگان)

نمایه کاربر
rrkh

محل اقامت: اتاق

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۶/۲۹ - ۱۲:۲۷


پست: 1514

سپاس: 13

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط rrkh »

سلام

منتظر نظرات شما در مورد ترجمه ی این متن هستم.

ممنون........رضا
تصویر
خدا در محیط استبداد پرستیده نمی شود.استبداد از کفر هم بدتر است
(مهندس مهدی بازرگان)

نمایه کاربر
rrkh

محل اقامت: اتاق

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۶/۲۹ - ۱۲:۲۷


پست: 1514

سپاس: 13

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط rrkh »

شما كه اين همه طرفدار نظريه انفجار بزرگ هستيد و چشم و گوش بسته همه چيز را قبول مي‌كنيد ، نمي‌دانيد كه اين نظريه پردازان در نهايت به تكينگي ميرسند و هيچ پاسخي براي اين سوالات شما ندارند . اينك خوب است كه من اين سوالات مطرح شده را از شما در مورد آن سوي تكينگي مطرح كنم .
پس دخان شما می تونه همون تکینگی ما باشه؟
با توجه به مثال شما که می گویید سوالات من مانند این می باشد که از دوران جنینی سوال پرسیده شود،پس چون من نمی توانم دوباره به حالت جنین بازگردم پس ماده هم نمی تواند دوباره دخان شود مگر با از بین رفتن جهان که همان big crounch است.
پس قرآن بیگ بنگ را نقض نمی کند.


ممنون........رضا
تصویر
خدا در محیط استبداد پرستیده نمی شود.استبداد از کفر هم بدتر است
(مهندس مهدی بازرگان)

نمایه کاربر
COSMOLOGIST

نام: محمد میرزایی

محل اقامت: تهران - شیراز

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۸۵/۷/۱۸ - ۱۵:۳۷


پست: 4983

سپاس: 153

جنسیت:

تماس:

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط COSMOLOGIST »

MRT نوشته شده:در واقع فضا در حال انبساط نيست كه تغييري در طول موج امواج ايجاد كند بلكه كهكشانها در حال دور شدن از يكديگر هستند و ابعاد خود كهكشانها ثابت مي‌ماند .

که البته این نظر دقیقا عکس نظرات پذیرفته شده ی کنونی در باب انبساط کیهان است !!


یا حق . . . smile072

نمایه کاربر
MRT

نام: محمدرضا طباطبایی

محل اقامت: تبریز

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۲۱ - ۱۸:۱۷


پست: 2453

سپاس: 95

جنسیت:

تماس:

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط MRT »

که البته این نظر دقیقا عکس نظرات پذیرفته شده ی کنونی در باب انبساط کیهان است !!
صد البته ، ولي با ارايه دليل و مدرك و برهان . اگر فضا در حال انبساط باشد و دليل انبساط عالم نيز اين باشد ، ما امروزه بايد شاهد اين باشيم كه اجرام درون كهكشاني از هم دور شوند و به اندازه كهكشانها افزوده شود كه اين چنين نيست ، به طور مثال فاصله ما از خورشيد و خورشيد از ما ثابت مي‌ماند ولي كهكشانها در حال دور شدن از ما هستند . موضوعي است كه نظريه پردازان انفجار بزرگ آن را ناديده گرفته‌اند . بعضي وقت‌ها ممكن است واقعيت دقیقا عكس نظرات پذیرفته شده كنونی باشد ، ما كه نمي‌توانيم واقعيت را عكس كنيم .
با توجه به ماده 8 قوانین تالار گفتمان شبكه فیزیك هوپا :

ارايه انديشه‌هاي نو در فيزيك و متافيزيك ، رياضيات مختص فيزيك ، حساب و هندسه دوجيني در وب سايت شخصي :

https://ki2100.com

تصویر

تصویر

نمایه کاربر
rrkh

محل اقامت: اتاق

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۶/۲۹ - ۱۲:۲۷


پست: 1514

سپاس: 13

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط rrkh »

سلام
اگر فضا در حال انبساط باشد و دليل انبساط عالم نيز اين باشد ، ما امروزه بايد شاهد اين باشيم كه اجرام درون كهكشاني از هم دور شوند و به اندازه كهكشانها افزوده شود
ثابت بودن اندازه ی کهکشانها و منظومه شمسی به دلیل وجود نیروی جاذبه است.
چرا اگر فضا منبسط شود،کهکشانها بزرگ می شوند؟؟؟
در ضمن من جایی خوندم که مقیاسها نیز در حال افزایش است ولی چون همه ی مقیاسها با هم بزرگ می شود پس ما تغییری احساس نمی کنیم که البته چون زیاد معتبر نبود از دوستان می خوام که نظرشون رو در مورد صحت این ادعا بگند.

ممنون..........رضا
تصویر
خدا در محیط استبداد پرستیده نمی شود.استبداد از کفر هم بدتر است
(مهندس مهدی بازرگان)

نمایه کاربر
MRT

نام: محمدرضا طباطبایی

محل اقامت: تبریز

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۲۱ - ۱۸:۱۷


پست: 2453

سپاس: 95

جنسیت:

تماس:

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط MRT »

پس دخان شما می تونه همون تکینگی ما باشه؟
با توجه به مثال شما که می گویید سوالات من مانند این می باشد که از دوران جنینی سوال پرسیده شود،پس چون من نمی توانم دوباره به حالت جنین بازگردم پس ماده هم نمی تواند دوباره دخان شود مگر با از بین رفتن جهان که همان big crounch است.
پس قرآن بیگ بنگ را نقض نمی کند.

دخان من نه بلكه دخان پروردگار يكتا . با اين تفاوت كه شما هيچ توجيهي براي ماده اوليه آن سوي تكينگي نداريد ولي من توجيه جذب نور توسط دخان را دارم . و شما هيچ توجيهي جهت حركت و انتقال از آن سوي تكينگي به اين سوي تكينگي نداريد ولي من مي‌دانم كه خداوند به دخان روح داده و ماده را خلق نموده است . قبلا گفتم نتايج و استدلال هاي شما ايراد دارند ، انسان اگر نتواند به دوران جنيني باز گردد مسلما روزي خواهد مرد و جسمش تجزيه خواهد شد كه قبل از تولد هم چيزي نبوده است ، دخان در اجرام نوتروني به علت ادغام نوترونها پديدار خواهد شد البته به همراه موج گرانشي ، مشكل شما اين است كه نمي‌توانيد هيچ تصوري از مقدار جرم كيهان داشته باشيد ، بعدا خيلي راحت مي‌گوييد كه اين جرم در يك جا جمع خواهد شد ، انهدام كيهان به يك باره نيست ، 50.000 سال قمري طول مي‌كشد و كاملا كنترل شده است . امروزه اختر شناسان مي‌دانند كه big crounch ي در كار نخواهد بود . منظور كلي من اين است كه خداوند در مورد خلقت هيچ اشاره‌اي به انفجار بزرگ نكرده است ، پس اين نظريه باطل است . اين big crounch شما چقدر طول خواهد كشيد . خداوند در كتاب قرآن فرموده است نزديك شد ساعت قيامت و شكافته شد ماه ، شما قيامت را موكول به ميلياردها سال بعد مي‌كنيد آنهم اگر محاسبات درست باشند . البته كسي از زمان دقيق قيامت چيزي نمي‌داند الا خود خداوند ، ولي به گفته خودشان نزديك شده است و انسانها را غافل گير مي‌كند ، يعني چيزي مثل مرگ انسانها كه دور از انتظار است ، متاسفانه خيلي‌ها از اين دنيا به قول خودشان ناكام خواهند رفت .
با توجه به ماده 8 قوانین تالار گفتمان شبكه فیزیك هوپا :

ارايه انديشه‌هاي نو در فيزيك و متافيزيك ، رياضيات مختص فيزيك ، حساب و هندسه دوجيني در وب سايت شخصي :

https://ki2100.com

تصویر

تصویر

نمایه کاربر
MRT

نام: محمدرضا طباطبایی

محل اقامت: تبریز

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۲۱ - ۱۸:۱۷


پست: 2453

سپاس: 95

جنسیت:

تماس:

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط MRT »

ثابت بودن اندازه ی کهکشانها و منظومه شمسی به دلیل وجود نیروی جاذبه است.
چرا اگر فضا منبسط شود،کهکشانها بزرگ می شوند؟؟؟
در ضمن من جایی خوندم که مقیاسها نیز در حال افزایش است ولی چون همه ی مقیاسها با هم بزرگ می شود پس ما تغییری احساس نمی کنیم که البته چون زیاد معتبر نبود از دوستان می خوام که نظرشون رو در مورد صحت این ادعا بگند.

شما داريد ضد و نقيض صحبت مي‌كنيد . اول مي‌گوييد كه مدرك اثبات نظريه انفجار بزرگ امواج پس زمينه است و علت آن انبساط فضا است كه باعث ميشود كه هم كيهان بزرگ ( پر حجم ) شود مثل بادكنك و بدنبال آن طول موج نور افزايش پيدا مي‌كند و بعد مي‌پرسيد كه چرا كهكشانها بايد بزرگ شوند ؟ بايد بزرگ شوند همانگونه كه كيهان در حال بزرگ شدن است . مگر آنها زير مجموعه‌اي از كيهان نيستند ؟ جالب است كه مي‌گوييد مقياسها نيز در حال افزايش است ، لطفا توضيح دهيد با اين متر در حال دراز شدن چگونه فاصله در حال زياد شدن را متر مي‌زنيد و پي به انبساط عالم مي‌بريد . اينها دليلي بر اين مدعاست كه شما سعي نمي‌كنيد پي به مفاهيم فيزيكي ببريد ، فقط مطلب مي‌خوانيد و بعدا به اعتبار منبع آن ، آن را مي‌پذيريد ، از قرار معلوم مسئله اجتهاد و مرجع تقليد نيز در مبحث فيزيك مقبول شده است . ما نبايد فراموش كنيم كه در علم فيزيك ، نظريات خيلي زود دگرگون ميشوند .
با توجه به ماده 8 قوانین تالار گفتمان شبكه فیزیك هوپا :

ارايه انديشه‌هاي نو در فيزيك و متافيزيك ، رياضيات مختص فيزيك ، حساب و هندسه دوجيني در وب سايت شخصي :

https://ki2100.com

تصویر

تصویر

Retin_69

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۱۲ - ۲۱:۲۵


پست: 1971

سپاس: 10

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط Retin_69 »

سلام
بادکنک مثالی برای درک مدل فریدمن است اما از دید من برداشت شما نادرست است .
فرض کنید در یک اتاق که در حال گسترش است من و شما با هم کشتی می گیریم ! ( هر چند که از الان قابل حدس است که چه کسی ضربه می شود smile039 ) این گسترش تاثیری در عملکرد من و شما ندارد و من و شما نیز گسترده تر نمی شویم !
و در این مکان تمامی قوانین همانگونه که می دانیم اتفاق می افتد .
اما پرسشی که مدت هاست ذهن مرا به خود مشغول کرده این است که چرا می توانیم به آغاز آفرینش نگاه کنیم زمانی که پرتوهای آن از مکانی که ما بوده ایم گذشته است ( این پرسش را شما دوست عزیز نیز مطرح کردید اما پاسخی نیامد امید وارم با دو نفر سوال کننده کسی پاسخ دهد ! )
با سپاس
من از ريشه ي گياهان گوشتخوار مي آيم
ومغز من هنوز
لبريز از صداي وحشت پروانه ايست كه اورا
در دفتري به سنجاقي
مصلوب كرده بودند...

کمرنگ

نمایه کاربر
rrkh

محل اقامت: اتاق

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۶/۲۹ - ۱۲:۲۷


پست: 1514

سپاس: 13

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط rrkh »

سلام
دخان من نه بلكه دخان پروردگار يكتا
منظور این است که شما دخان را وارد بحث کردید.
با اين تفاوت كه شما هيچ توجيهي براي ماده اوليه آن سوي تكينگي نداريد ولي من توجيه جذب نور توسط دخان را دارم . و شما هيچ توجيهي جهت حركت و انتقال از آن سوي تكينگي به اين سوي تكينگي نداريد ولي من مي‌دانم كه خداوند به دخان روح داده و ماده را خلق نموده است
با این تفاوت که دانشمندان مدل ریاضیاتی برای گفته های خود دارند و صرفا نظر نمی دهند. ولی شما هیچ اثباتی تا کنون نیاورده اید و صرفا نظر می دهید و می گویید این را قرآن گفته در صورتیکه که برداشتها از قرآن متفاوت است.
دخان در اجرام نوتروني به علت ادغام نوترونها پديدار خواهد شد البته به همراه موج گرانشي
لطفا فرمول ریاضی یا آزمایشی که بتواند این گفته را تا حدا ثابت کند بیاورید.
بعدا خيلي راحت مي‌گوييد كه اين جرم در يك جا جمع خواهد شد
احتمال این اتفاق یک سوم است.مثل اینکه نمی دانید؟
امروزه اختر شناسان مي‌دانند كه big crounch ي در كار نخواهد بود .
از کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منظور كلي من اين است كه خداوند در مورد خلقت هيچ اشاره‌اي به انفجار بزرگ نكرده است ، پس اين نظريه باطل است
در آیه ای گفته شده است :

«همانا آسمانها و زمین به هم چسبیده بودند و ما آنها را از هم شکافتیم»

این آیه ی می تواند اشاره ای به بیگ بنگ داشته باشد.(آدرس آیه یادم نیست.)

گفتم «می تواند» چون برداشتها متفاوت است.
خداوند در كتاب قرآن فرموده است نزديك شد ساعت قيامت و شكافته شد ماه ، شما قيامت را موكول به ميلياردها سال بعد مي‌كنيد آنهم اگر محاسبات درست باشند .
من غلط کردم.من بیجا کردم.من..................

ما حالت فعلی ستاره ها را 15 میلیارد سال بعد می توانیم ببینیم،شاید ستاره ها در راه باشند.کسی چه می داند!!!

ولی اگر نظریه ی کنش از راه دور درست باشد و نسبیت خاص در مورد گرانش درست نباشد (نظریه ی میدان اشتباه باشد)،آنوقت به طور آنی هر اتفاقی می تواند بیفتد.
شما داريد ضد و نقيض صحبت مي‌كنيد . اول مي‌گوييد كه مدرك اثبات نظريه انفجار بزرگ امواج پس زمينه است و علت آن انبساط فضا است كه باعث ميشود كه هم كيهان بزرگ ( پر حجم ) شود مثل بادكنك و بدنبال آن طول موج نور افزايش پيدا مي‌كند و بعد مي‌پرسيد كه چرا كهكشانها بايد بزرگ شوند ؟
عزیز من!!!!!
من به شما گفتم تنها و تنها این مقاله رو برای تیم ترجمه،ترجمه کردم و از دوستان خواستم که اگر غلط علمی یا غلط زبانی در ترجمه دیدند،بیان کنند.
ولی شما از اول ساز مخالف زدید و با خود عکس یادگاری گرفتید حالا می گویید که من در مقاله فلان چیز را گفته ام.
خیرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر.
من مقاله رو ترجمه کردم و خواستم از ترجمه طبق نظریه ی انفجار بزرگ ایراد بگیرید.
بايد بزرگ شوند همانگونه كه كيهان در حال بزرگ شدن است .
پس اگر شما لباسی را بزرگتر از سایز خودتان بر تن کنید،رشد می کنید نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالب است كه مي‌گوييد مقياسها نيز در حال افزايش است ، لطفا توضيح دهيد با اين متر در حال دراز شدن چگونه فاصله در حال زياد شدن را متر مي‌زنيد و پي به انبساط عالم مي‌بريد .
نه دوست عزیز مثل اینکه شما خواندن بلد نیستید.
در ضمن من جایی خوندم که مقیاسها نیز در حال افزایش است ولی چون همه ی مقیاسها با هم بزرگ می شود پس ما تغییری احساس نمی کنیم که البته چون زیاد معتبر نبود از دوستان می خوام که نظرشون رو در مورد صحت این ادعا بگند.
طبق گفته ی بالایی من،من گفتم این حرف درست است یا نه؟(پرسش کردم،خبر ندادم)
اينها دليلي بر اين مدعاست كه شما سعي نمي‌كنيد پي به مفاهيم فيزيكي ببريد ، فقط مطلب مي‌خوانيد و بعدا به اعتبار منبع آن ، آن را مي‌پذيريد ،
آفرین بر شما که بلدید.(البته بهتر است اول خواندن را مرور کنید.)
از قرار معلوم مسئله اجتهاد و مرجع تقليد نيز در مبحث فيزيك مقبول شده است . ما نبايد فراموش كنيم كه در علم فيزيك ، نظريات خيلي زود دگرگون ميشوند .
خیر.
گفتیم هر وقت برهان آوردید سپس می توانید ثابت کنید.
بله.نظریت دگرگون می شوند ولی نه با استخاره و حدس و گمان،بلکه با دلیل و برهان.

موفق باشید ..................رضا
تصویر
خدا در محیط استبداد پرستیده نمی شود.استبداد از کفر هم بدتر است
(مهندس مهدی بازرگان)

نمایه کاربر
MRT

نام: محمدرضا طباطبایی

محل اقامت: تبریز

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۲۱ - ۱۸:۱۷


پست: 2453

سپاس: 95

جنسیت:

تماس:

Re: مدارکی برای صحت تئوری انفجار بزرگ

پست توسط MRT »

با این تفاوت که دانشمندان مدل ریاضیاتی برای گفته های خود دارند و صرفا نظر نمی دهند . ولی شما هیچ اثباتی تا کنون نیاورده اید و صرفا نظر می دهید و می گویید این را قرآن گفته در صورتیکه که برداشتها از قرآن متفاوت است.

خيلي از نظريات براي خود فرمول و مدل رياضي داشته‌اند كه نتوانسته‌اند پديده‌هاي تازه مشاهده شده را توجيه كنند . نظريات من جبري و تحميلي نيستند ، نمي‌خواهيد قبول نكنيد . اگر شما برداشت ديگري از آيات داريد خوب به ديگران ارايه كنيد تا ما هم بهره‌مند شويم .

لطفا فرمول ریاضی یا آزمایشی که بتواند این گفته را تا حدا ثابت کند بیاورید

براي آزمايش ميتوانيد تشريف ببريد به مركز سياه‌چاله‌ها و تا روز قيامت منتظر باشيد .



احتمال این اتفاق یک سوم است.مثل اینکه نمی دانید؟

نظريه‌اي كه بر پايه احتمالات شكل گرفته باشد قابل دفاع نيست .

از کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از جايي كه انبساط كيهان شتاب دار است .


آيا نديده است كسانی كه كفران كردند [كه] بدرستی آسمانها و زمين هر دو بودند بسته‌ای ( به هم پيوسته و دوخته‌ای ) پس از هم گشوديم ( جدا ساختيم ) آن دو را و قرار داديم از آب هر ( تمام ) چيزی را زنده‌ای ، آيا پس ايمان نمی‌آورند . آيه 30 سوره انبياء
منظور كلي اين است كه سياره زمين قبلا اتمسفر نداشته است و بعد از پديدار شدن اتمسفر ، آن حد فاصل و حايلي مابين زمين و فضا ( خلاء ) شده است و بعد از مدتي در آن اتمسفر ، بخار آب و ابرها شكل گرفته‌اند و به دنبال آن آب جاري شده و حيات پديدار شده است و اين آيه هيچ ربطي به نظريه انفجار بزرگ ندارد .

عزیز من!!!!!
من به شما گفتم تنها و تنها این مقاله رو برای تیم ترجمه،ترجمه کردم و از دوستان خواستم که اگر غلط علمی یا غلط زبانی در ترجمه دیدند،بیان کنند.
ولی شما از اول ساز مخالف زدید و با خود عکس یادگاری گرفتید حالا می گویید که من در مقاله فلان چیز را گفته ام.
خیرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر.
من مقاله رو ترجمه کردم و خواستم از ترجمه طبق نظریه ی انفجار بزرگ ایراد بگیرید.
دوستان بعید می دونم که مقاله ی بالا خالی از اشکال باشه.
لطف کنید و نظاتتون رو بگید تا مقاله صحیح و سالم در صفحه اصلی سایت قرار بگیره.


اين موضوع را در اول به طور واضح و روشن بيان نكرديد الان به آن اشاره مي‌كنيد .

خوب به نظر من كه همه آن اشكال داشت . من هم نظر دادم كه اين مقاله نه صحيح است نه سالم و اينكه اين مقاله در صفحه اصلي ( index ) قرار بگيرد مربوط به من نمي‌شود لطفا با مديران تماس بگيريد .
پس اگر شما لباسی را بزرگتر از سایز خودتان بر تن کنید،رشد می کنید نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين هم ناشي از منطق و استدلال شما ميشود و ربطي به موضوع ندارد من كه نفهميدم شما چه گفتيد .
با توجه به ماده 8 قوانین تالار گفتمان شبكه فیزیك هوپا :

ارايه انديشه‌هاي نو در فيزيك و متافيزيك ، رياضيات مختص فيزيك ، حساب و هندسه دوجيني در وب سايت شخصي :

https://ki2100.com

تصویر

تصویر

ارسال پست