تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
saeedjafari

محل اقامت: tehran

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۳/۱۵ - ۰۷:۵۶


پست: 71

سپاس: 6

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط saeedjafari »

با سلام
یه ابهامی که برای سفر به ماه وجود داره اینکه اون پرچم آمریکا در ماه که اولین نفری که به ماه رفت با خود برد چجوری بر افراشته بود در حالتی که تو ماه اصلا باد نمی یاد و اصلا هیچ حرکت هوا نداریم.
اصلا ماه جو نداره سطحماه خلع.
با تشکر smile019 smile019

نمایه کاربر
MRT

نام: محمدرضا طباطبایی

محل اقامت: تبریز

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۲۱ - ۱۸:۱۷


پست: 2406

سپاس: 95

جنسیت:

تماس:

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط MRT »

در اين مورد يك شايعه وجود دارد و آن اينكه فضا نوردان امريكايي نتوانسته‌اند ( موفق نشدند ) تا به امروز بر سطح ماه فرود آيند و اين تصاوير ارايه شده جعلي و تهيه شده توسط هاليوود است . و دليل آن اين است كه اولا روسها كه دست كمي از امريكايي‌ها ندارند فعلا نتوانسته‌اند بر سطح ماه فرود آيند و دوما رئيس جمهور وقت امريكا قبل از پرواز مدعي بود كه طرح سكونت در ماه را دنبال مي‌كند ولي بعد از پرواز فورا اعلام كرد كه امريكا تمامي پروژه‌هاي خود در اين مورد را لغو كرده است .
با توجه به ماده 8 قوانین تالار گفتمان شبكه فیزیك هوپا :

ارايه انديشه‌هاي نو در فيزيك و متافيزيك ، رياضيات مختص فيزيك ، حساب و هندسه دوجيني در وب سايت شخصي :

https://ki2100.com

تصویر

تصویر

كاشف راستي

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۴/۵ - ۱۵:۳۶


پست: 2



Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط كاشف راستي »

واقعا شرم اور است كه فرود انسان بر روي ماه را دروغ بنامند.اگر چنين چيزي راست بود خود روسها از اول ان را فاش مي كردند.اگر روسها خيلي پيشرفته و با عرضه بودند جلوي فروپاشي شوروي را مي گرفتند.در ضمن پرچم امريكا روي ماه با استفاده از يك ميله افقي كه در تصاوير هم كاملا واضح است بر افراشته نگه داشته شده است.
اندكي بيشتر تفكر كنيم
ما يك كره زمين بيشتر نداريم
ما انسانيم

physics2013

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۷/۲/۳۰ - ۰۹:۰۳


پست: 197

سپاس: 2

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط physics2013 »

علي رشتي نوشته شده: از چه ابهاماتی؟ اگر منظور شما نتایج آزمایش و... است می توانید عکس هایی که لحظه به لحظه از ققنوس ارسال می شود را دریافت کنید!(سایتی که ali agha معرفی کرده!)
سلام بر هر دو علی آقای گل .
منظورم از ابهامات ، همان سایه مشکوکی بود که به صخره های دور دست نسبت داده شده است و توسط مریخ نورد روح تهیه گردیده است ، بود !!!! (جمله بندی رو حال کردین)
ضمنا عرض کنم که به اون سایت ها هم سر زدم ولی ....... smile001 smile033 smile024
Cosmologist نوشته است:
همواره و در هر دوره افرادی بوده اند که چشم دیدن پیشرفت ها را نداشته اند .
خیلی مخلصیم جناب Cosmologist . مطمئن هستم که منظورتون من نبودم . چون در عرایض قبلیم هیچ وقت نگفتم که چشم دیدن پیشرفت (های ناسا) را ندارم.
Cosmologist نوشته است:
ضمن اینکه در همان دوره ها افرادی فدایی علم شده اند .
نمونه بسیار زیاد است اما به گالیله بسنده می کنم :
گالیله عاشق علم بود .
همه کار برای فیزیک کرد .
من او را از بهترین های طول تاریخ می دانم .
تلسکوپ ساخت .
نسبیت را بنا نهاد .
در نجوم کاری که نکرد نبود . دو چشمش را در راه رصد ( خورشید ) داد و کور از دنیا رفت !!
اما در همان زمان اگر کمی بیش از این پایش را از گلیمش دارازتر کرده بود ، چوبه دار ( مرگ ) در انتظارش بود !!!
در همان زمان هم قدرتمداران کلیسا در پی اثبات مدعاهای خود در باب مرکزیت زمین ( مرکزیت عالم ) و باور هایی اینچنینی بوده اند !
کدامیک در تاریخ جاویدان و گرامی شدند ؟!
گالیله ی عاشق یا زاهد شکاک ؟!!!!
در این مورد با شما موافقم . البته مواردی از این دست بسیارند . هر دانشمندی در گذشته برای دستاورد های خودش زحمات بسیاری متحمل میشده .
تاکید میکنم در گذشته. چون وسایل و امکاناتی که دانشمندان اکنون در آزمایشگاه هاشون دارند بسار مجهز تر و پیچیده تر از وسایلیست که مثلا ادیسون و یا گراهام بل و یا همین گالیله عزیز داشته. دانشمندان حال بیشتر دوست دارن به دیوار دانشمندان قدیم تکیه بزنند و چیزهای جدید را با دانش های قدیم بسنجند. ولی همان آقای گالیله وقتی ادعا کرد زمین مرکز عالم نیست خلاف حرف گذشتگان خودشو گفت که نزدیک بود سرش را به باد بده . من فکر میکنم تا وقتی مثل گالیله شجاعت طرح مثائل جدید را نداشته باشیم نمیتونیم چیز جدیدی را کشف یا اختراع کنیم . البته این خیلی خوبه که آدم سنجیده حرف بزنه و عمل کنه ، اون هم نسبت به یافته های قطعی و غیر قابل انکار ، ولی اگه چیزی امکان شک کردن را داشته باشه ، چه اشکالی داره که بهش شک کنیم . شاید راه درست را در همین شک کردن پیدا کنیم. من معتقدم که گالیله شکاک در تاریخ جاودان شد . چون اول به مرکزیت زمین در عالم شک کرد . بعد با مطالعه و آزمایش و مشاهده شکش به یقین تبدیل شد و یقین زاهدان را به باد داد . (عجب تعبیر قشنگی کردم . ایول به خودم)
smile039
Cosmologist نوشته است:
اکنون هم ما مجبوریم اعتماد کنیم . مجبوریم باور کنیم و مجبوریم به خود بقبولانیم که انسان بر ماه سفر کرده .
من مجبور نیستم . من دوست دارم به چیزهایی که میشه شک کرد شک کنم . چون دلم نمیخواد کسی که هم زورش از من بیشتره ، هم امکاناتش و هم ثروت مند تره بیاد و هر چی دلش خواست به خورد ذهن من بده و بگه حقیقت اینه و بس و تو دیگه حق نداری به چیز دیگه ای فکر کنی. متاسفانه کشور های کمی هستند که توانایی مالی و علمی سفر به ماه را دارند که البته همین تعداد کم هم از هم پیمانان آمریکا هستند . یعنی بدون اجازه آمریکا آب نمیخورند . باور کنید من آدم بد بینی نیستم ولی وقتی میبینم اتحادیه اورپا ، چین ، ژاپن ، و حتی روسیه (که هنوز هم ادعای بزرگی داره) با اون همه دبدبه و کبکبه تا حالا اقدام به سفر به ماه (که سفری به ظاهر ساده هم هست یعنی آمریکا 30 سال پیش انجامش داده پس حتما برای زمان حال ساده است) نکردند واقعا به صداقت آمریکاییها شک میکنم.
ضمنا من اصلا اهل بحث کردن نیستم . چون در کشور ما از کودکی به بچه ها یاد نمیدن که به عقاید مخالف خودتون احترام بذارین . شاید به همین دلیل هم باشه که اغلب بحث های هوپا به تنش و توهین و زخم زبان و .... منجر میشه. ببخشید ، خودم هم از این قاعده مستثنی نیستم .
Cosmologist نوشته است:
ناسا شاید کار های پنهانیش بیش از کار های آشکارایش باشد اما همواره چندین سال از جهان و علم جلوتر بوده .
نمونه بر این مدعا بسیار است . به یک مثال که شاید تا کنون نشنیده باشید بسنده می کنم :
ناسا اولین ارگانی بود که سرمایه گزاری جدی بر روی پیل های سوختی کرد ( برای سفینه های فضاییش ) و حال دارد نتیجه آن را میبیند و جهان مدیون آن است و پیشرفت های شگرف این تکنولوژی پاک همه برآمده از همان ایده و تصمیم بود . ( باز هم اضافه می کنم که نمونه بسیار است - کافی است به آرشیو های ناسا مراجعه نمایید )
ممنونم که جانب انصاف را رعایت کردید. عرض بنده هم همین است ناسا خیلی زیاد پنهان کاری میکنه. اما واقعا درسته با اون همه امکانات و تجهیزات که در اختیار داره پنهان کاری کنه؟ (دلیل پنهان کاریش هم قدرت طلبی و انحصار طلبی دولتمردان آمریکاست که نمیخوان اطلاعات با ارزش را در اختیار عموم قرار بدن . اگه این کارو بکنن همه مردم دنیا از حاصل سرمایه گذاری های اونهابهره مند میشن و این اصلا از نظر اقتصادی و سیاسی به نفعشون نیست. یادتون میاد اون قدیم قدیمها بزرگتر هامون برامون تعریف میکردن که انگلیسی ها میومدن و فتیله چراغ را برامون میبردن بالا و میگفتن شما به این چراغ دست نزنین . چون بلد نیستین خرابش میکنین . هر وقت لازم شد خودمون میایم براتون فیتیلشو میبریم بالا. اگه جریانشو نشنیدین از بزرگتر هاتون بپرسین .در نوع خودش جالبه . دیدتونو نسبت به آمریکایی ها و انگلیسی ها باز میکنه.
راستی برای تایید صحت کارهای ناسا باید به سایت ناسا مراجعه کرد؟؟؟ منو یاد این ضرب المثل انداختین که میگه : به روباه گفتن کو شاهدت گفت دمم!!!
Cosmologist نوشته است:
بنده یک سوال دارم : اگر دلایل درستی سفر به ماه را در کنار دلایل نادرستی سفر به ماه و دروغ بودن آن را در دو کفه ترازو قرار دهیم ، کدام کفه سنگین تر خواهد بود ؟!

نظر بنده حقیر کفه ی صحت سفر به ماه است !!

نظر بنده ناچیز هم کفه دروغ بودن آن را !!
Cosmologist نوشته است:
دقیقا .
همه این ها هنر است و بس .
هیچ یک از این تصاویر ، عینا تصویر واقعی نیستند !!
بر روی تمامی تصاویر خام ارسالی ، کار می شود ( شاید ساعت ها و شاید هم روز ها ) تا این تصاویر زیبا از فضا پدید آیند .
چرا ؟!
برای اینکه من و شمایی که تصاویر را می بینیم بیشتر و بیشتر علاقه مند شویم .
شک نکنید اگر فرد مبتدی تصاویر خام ارسالی فضا پیما ها یا تلسکوپ ها را ببیند شاید حتی از نجوم و آسمان و فضا زده شود !!!
اما شک نکنید تصاویر واقعی هستند دوست من .
من به این گفته ی خویش ایمان دارم !!!
چرا که خودم دستی در این کار داشتم و سختی کار را آزمودم !
اگر کسی به تصویر بالا شک کنید باید به تمام تصاویر ارسالی هابل نیز شک کند !!!!!!!!!!!!
و من به چنین فردی انگ بی سوادی خواهم زد ( به هیچ وجه قصد جسارت به شما یا هیچج فرد دیگری نیست و منظور عام است )
عزیزم ، منظور من این نبود که این ها هنر نیست . در صورت واقعی بودن تصاویر هم حاضرم دست این گرافیست های ماهر را ببوسم که باعث تهییج من و خیلی از علاقه مندان به نجوم میشوند . حتما تجربه شما در نجوم از من بیشتر است . لازم به ذکر میدانم که بنده حقیر هم تجربیات ناچیزی در گرافیک دارم و میتوانم در مورد توانایی های نرم افزار های گرافیکی مثل 3D Studio MAX و Maya و ... توضیحاتی ارائه دهم . ولی ترجیح میدهم برای رعایت بی طرفی ، شما خود به تحقیق در توانایی این نرم افزار ها بپردازید. حتما شگفت زده خواهید شد .
ضمنا بنده هابل و توانایش را هرگز انکار نخواهم کرد . چون هابل یک مدار گرد زمین است . و ساخت یک مدار گرد در انحصار فقط آمریکا نیست. اما سفر به ماه و مریخ ، متاسفانه در انحصار آمریکاست و کسی هم نمی تواند به آمریکا « تو » بگوید. (وای از دست این سیاست)
راستی من خودم میدونم که چقدر بی سوادم . مرس که بهم یاد آوری کردین . همه چیز را همگان دانند. اگر دیدی کسی ادعا کرد که آدم با سوادیست در علمش شک کنید . چون دانای مطلق خداست.
Cosmologist نوشته است:
آیا هرگز حاضرید سالانه میلیارد ها دلار صرف گول زدن مردم کنید ؟! ( شاید بگویید این سیاست آمریکا است اما نه ! مخالفم - راه های بهتر از این بسیار است - ضمن اینکه امروزه ناسا تنها نهاد فعال در این زمینه نیست !! )
خیر من حاضر نیستم این کار را انجام دهم .چون انگیزشو ندارم.
حالا اجازه بدین کمی در مورد دلیل هزینه های میلیاردی صحبت کنیم.
در آمریکا هر روز تبلبغ نا امنی میشه . ===> بیشترین میزان خرید و فروش اسلحه در آمریکاست !! (حتما با مایکل مور و فیلمهای مستندش آشنایی دارین )
وقتی جنگ آمریکا علیه عراق شروع شد ، صدام گفت برای مبارزه 13 ساله با آمریکا آماده است .(نمیدونم درست گفت یا خالی بست) ولی چرا ارتش عراق تسلیم شد و ادامه نداد؟ ===> فکر نمیکنید بخاطر پخش اعلامیه های آمریکایی بین سربازان و مقامات ارتش عراق بود که اونها رو ترسوند و یا بهشون وعده داد تا به صدام خیانت کنند !!! ====> فکر میکنین چرا ترسیدن ؟ یا چه وعده ای خامشون کرد؟
(به تاثیر تبلیغات در جنگ فکر کردین؟)
در همین ایران خودمون ، هر وقت صحبت از حمله آمریکا میشه ، مگه ندیدین مردم با چه وحشتی از حمله آمریکا حرف میزنن و تجهیزات نظامی اونها رو عظیم و ما رو ضعیف تصور میکنن. من اینها رو با چشم های خودم بین مردم دیدم . چرا مردم میترسن . مگه مرگ حق نیست . مگه یک بار بیشر نمیمیریم؟ پس چرا باید از تجهیزات نظامی اینقدر بترسیم . این همون هزینه های تبلیغات برای گول زدن مردمه . همون هزینه های میلیاردی که اگه روسیه یا چین یا حتی اتحادیه اروپا هم هزینه کنند همین جواب را میگیرند . ولی همه مردم دنیا دنبال یک چیز نیستن . مردم اروپا دنبال راحتی و تفریحن . مردم چین دنبال سیر کردن جمعیت زیادشونن . روس ها هم به حفظ آبرو شون و کل کل با جمهوریهای اطرافشون مشغولن و در تاریخ سیر میکنن. ژاپن هم که به فکر تکنولوژیه . فقط آمریکاست که به فکر قدرته . یادتون نره دانشگاه ها و مراکز علمی آمریکا پر شده از متخصصان کشور های دیگه. این یعنی چی؟ همه ما دلیلشو میدونیم . به هزینه های میلیاردی فکر کنید که صرف گول زدن مردم دنیا میکنن.
Cosmologist نوشته است:
هر پروژه دارای اهدافی می باشد .
هدف این پروژه هم یافتن یخ آب و نیز بررسی سطح قطب مریخ از عوامل حیاتی مورد نیاز ( احتمالا برای سفر آینده بشر ) و اهدافی اینچنینی بوده .
فراموش نکنیم که ققنوس ( phoenix ) مریخ نشین است نه مریخ نورد !!! ( و متاسفانه در یکی از معروفترین خبرگزاری های ایران به اشتباه آن را در رده روح و فرصت که مریخ نورد بوده اند آورده بود که جای بسی افسوس است !!! )
در مورد اهداف با شما موافقم . فقط به نظرم بهتره بگیم هدف اول اینه که قدرت و توانایی تکنولوژیک ناسا به رخ بقیه کشیده بشه . چون این خاصیت روانی اکثر انسانهاست که به بقیه بگن ما اینیم . (اینو روان شناس ها بهتر میتونن تایید کنند) و هدف دوم هم همان که شما فرمودید.
بنده را هم در تاسفتان شریک بدانید.
Cosmologist نوشته است:
دوربین این فضا پیما تنها برای ارسال همین تصاویر زیبا تعبیه شده و این آزمایشگاه فوق پیشرفته ققنوس است که وظیفه آنالیز را بر عهده دارد .
کاری به دوربین ققنوس و روح ندارم . فقط خواهشمندم عرض بنده را مورد توجه قرار دهید .
وقتی ناسا هزینه های میلیاردی برای سفر به مریخ میکنه ، به نظر شما نباید یک دوربین کاملا مجهز برای عکس برداری تعبیه کنه؟ اگه فرض کنیم دوربین موجود پیشرفته ترین دوربین دنیاست چرا وقتی اون عکس بحث بر انگیز روح که به نظر میرسید در دور دست پیکر موجودی شبیه انسان روی صخره ای ایستاده به زمین ارسال شد باعث نشده که روح کمی بیشتر جابجا بشه و عکسهای دقیق تری از زاویه ای دیگه بگیره و ابهامات رو برطرف کنه و فقط به همین بسنده کرده که این خطای دید انسانه . حالا ما موندیم بین تخیلات خودمون یا چیزهایی که ناسا میگه . شرمنده هستم که اطلاعات دقیقتری ندارم . اگه شما اطلاعات تازه تر و دقیق تری دارید لطفا به من هم بگین . ممنون میشم.

كاشف راستي نوشته است:

واقعا شرم اور است كه فرود انسان بر روي ماه را دروغ بنامند.اگر چنين چيزي راست بود خود روسها از اول ان را فاش مي كردند.اگر روسها خيلي پيشرفته و با عرضه بودند جلوي فروپاشي شوروي را مي گرفتند.در ضمن پرچم امريكا روي ماه با استفاده از يك ميله افقي كه در تصاوير هم كاملا واضح است بر افراشته نگه داشته شده است.
اندكي بيشتر تفكر كنيم
ما يك كره زمين بيشتر نداريم
ما انسانيم
دوست عزیز ، "کاشف راستی" ، سلام
چرا شرم آور است . مگر آیه قرآن را دروغ دانستیم که شرمنده باشیم . این قضیه مثل همه قضایای دیگر که توسط انسانها انجام شده دارای موافقین و مخالفینی است . هیچ جای شرم و سرزنش هم وجود ندارد . همه به هم احترام میگذاریم و آنچه به نظرمان درست می آید را مطرح میکنیم . هدف رسیدن به حقیقت است .
ضمنا با بی عرضگی روسها موافقم چون نتوانستند مثل آمریکا به ماه سفر کنند .(شاید هم نتوانستند مثل آمریکا مردم دنیا را فریب دهند)
لطفا کمی فکر کنید و بفرمایید که اصلا چرا باید در ماه از پرچم استفاده شود؟
مگر قله اورست است که پرچم را به نشانه فتح بر آن نصب کنند؟
اصلا پرچم در جاییکه جوی وجود ندارد به چه کار می آید ؟
چرا باید پرچم را انتخاب کنند که مجبور باشند آن را با کمک یک میله به احتزاز در آورند؟
آیا بهتر نبود یک لوح یا یک تابلو ساده نصب میکردند ؟
من فکر میکنم در این مورد دید علمی کارشناسان ناسا و کارگردانان هالیوود هم جهت نبوده . اگر میبود سوتی نمیدادند.!!!
بله ما یک کره زمین بیشتر نداریم . و متاسفانه به همین دلیل (محدودیت امکانات) عده ای به هر چیزی چنگ میزنند که انسانها را فریب دهند تا بیشتر صاحب منابع شوند.
باور کنید من آدم سیاسی نیستم . فقط برای پیدا کردن جواب سوالاتی که در ذهنم میاد مطالعه میکنم . هیچ خصومتی هم با آمریکایی ها ندارم . چون میدونم اگه ما هم مثل اونها ثروت و قدرت داشتیم بهتر از اونها عمل نمیکردیم . راستش این واقعیت همه انسانهاست .و ربطی به ملیت و سیاست نداره.

نمایه کاربر
MRT

نام: محمدرضا طباطبایی

محل اقامت: تبریز

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۲۱ - ۱۸:۱۷


پست: 2406

سپاس: 95

جنسیت:

تماس:

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط MRT »

كاشف راستي نوشته شده:واقعا شرم اور است كه فرود انسان بر روي ماه را دروغ بنامند.اگر چنين چيزي راست بود خود روسها از اول ان را فاش مي كردند.اگر روسها خيلي پيشرفته و با عرضه بودند جلوي فروپاشي شوروي را مي گرفتند.در ضمن پرچم امريكا روي ماه با استفاده از يك ميله افقي كه در تصاوير هم كاملا واضح است بر افراشته نگه داشته شده است.
اندكي بيشتر تفكر كنيم
ما يك كره زمين بيشتر نداريم
ما انسانيم



شرم آور بالا پايين پريدن اين گوساله بر روي سطح ماه و جست خيز فضانوردان براي تبليغات شير پاكتي است :

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" src="" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]


در دنياي امروز ترفند براي رنگ كردن مردم ساده لوح بسيار است . مثل اينكه شما فراموش كرديد كه امريكايي‌ها فعلا مستاجر ايستگاه فضايي روسها هستند .
با توجه به ماده 8 قوانین تالار گفتمان شبكه فیزیك هوپا :

ارايه انديشه‌هاي نو در فيزيك و متافيزيك ، رياضيات مختص فيزيك ، حساب و هندسه دوجيني در وب سايت شخصي :

https://ki2100.com

تصویر

تصویر

physics2013

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۷/۲/۳۰ - ۰۹:۰۳


پست: 197

سپاس: 2

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط physics2013 »

شرم آور بالا پايين پريدن اين گوساله بر روي سطح ماه و جست خيز فضانوردان براي تبليغات شير پاكتي است :
smile022

قابل مشاهده نیست . لطفا اشکال را برطرف کنید.

نمایه کاربر
MRT

نام: محمدرضا طباطبایی

محل اقامت: تبریز

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۲۱ - ۱۸:۱۷


پست: 2406

سپاس: 95

جنسیت:

تماس:

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط MRT »

zarifcomputer نوشته شده:شرم آور بالا پايين پريدن اين گوساله بر روي سطح ماه و جست خيز فضانوردان براي تبليغات شير پاكتي است : smile022

قابل مشاهده نیست . لطفا اشکال را برطرف کنید.

مشكل از ترافيك شبكه youtube است لطفا صفحه را مجددا بارگزاري نماييد و دكمه play را كليك كنيد .
با توجه به ماده 8 قوانین تالار گفتمان شبكه فیزیك هوپا :

ارايه انديشه‌هاي نو در فيزيك و متافيزيك ، رياضيات مختص فيزيك ، حساب و هندسه دوجيني در وب سايت شخصي :

https://ki2100.com

تصویر

تصویر

نمایه کاربر
COSMOLOGIST

نام: محمد میرزایی

محل اقامت: تهران - شیراز

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۸۵/۷/۱۸ - ۱۵:۳۷


پست: 4983

سپاس: 153

جنسیت:

تماس:

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط COSMOLOGIST »

zarifcomputer نوشته شده:
Cosmologist نوشته است:
همواره و در هر دوره افرادی بوده اند که چشم دیدن پیشرفت ها را نداشته اند .
خیلی مخلصیم جناب Cosmologist . مطمئن هستم که منظورتون من نبودم . چون در عرایض قبلیم هیچ وقت نگفتم که چشم دیدن پیشرفت (های ناسا) را ندارم.
smile015 smile038

zarifcomputer نوشته شده: تاکید میکنم در گذشته. چون وسایل و امکاناتی که دانشمندان اکنون در آزمایشگاه هاشون دارند بسار مجهز تر و پیچیده تر از وسایلیست که مثلا ادیسون و یا گراهام بل و یا همین گالیله عزیز داشته. دانشمندان حال بیشتر دوست دارن به دیوار دانشمندان قدیم تکیه بزنند و چیزهای جدید را با دانش های قدیم بسنجند. ولی همان آقای گالیله وقتی ادعا کرد زمین مرکز عالم نیست خلاف حرف گذشتگان خودشو گفت که نزدیک بود سرش را به باد بده . من فکر میکنم تا وقتی مثل گالیله شجاعت طرح مثائل جدید را نداشته باشیم نمیتونیم چیز جدیدی را کشف یا اختراع کنیم . البته این خیلی خوبه که آدم سنجیده حرف بزنه و عمل کنه ، اون هم نسبت به یافته های قطعی و غیر قابل انکار ، ولی اگه چیزی امکان شک کردن را داشته باشه ، چه اشکالی داره که بهش شک کنیم . شاید راه درست را در همین شک کردن پیدا کنیم. من معتقدم که گالیله شکاک در تاریخ جاودان شد . چون اول به مرکزیت زمین در عالم شک کرد . بعد با مطالعه و آزمایش و مشاهده شکش به یقین تبدیل شد و یقین زاهدان را به باد داد . (عجب تعبیر قشنگی کردم . ایول به خودم)
تا حدودی مخالفم .

در هر دوره ، انسان ها با توجه به امکانات موجد در زمان خود ، زندگی خود و دیگر کار ها را بنا می نهند .

در آن زمان امکانات نبوده ، شکل و نحوه پیشرفت علم هم متفاوت بوده اما اکنون با وجود امکانات بیشتر روش ها هم عوض شده اند و چه بسا سال ها بعد افراد دیگری مانند شما فکر کنند و بگویند قدیمی ها ( یعنی ما ) چقدر با زحمت و مشقت تولید علم داشته اند !!!


در زمان های گذشته شاید تلاش ها بیشتر بوده ، اما به نسبت تلاش ها ، نتایج رضایت بخش نبوده ( البته نسبت به حال ! ) .
این به پای آن در !! smile038



zarifcomputer نوشته شده:
من مجبور نیستم . من دوست دارم به چیزهایی که میشه شک کرد شک کنم .
کار بسیار خوبی می کنید و من هم در این زمینه با شما موافقم . smile038

اما ظاهرا شما متوجه منظور بنده نشدید .
منظور بنده این بود که با قبول سفر به ماه ( قبولاندن آن به خودمان ) می توانیم به فکر پیشرفت باشیم اما اگر به گذشته شک کنیم آخر می رسیم به رمالی و فال بینی و خرافه و . . .


zarifcomputer نوشته شده:
چون دلم نمیخواد کسی که هم زورش از من بیشتره ، هم امکاناتش و هم ثروت مند تره بیاد و هر چی دلش خواست به خورد ذهن من بده و بگه حقیقت اینه و بس و تو دیگه حق نداری به چیز دیگه ای فکر کنی.

و این است معنای واقعی آزادی و آزادی خواهی


zarifcomputer نوشته شده:
ضمنا من اصلا اهل بحث کردن نیستم . چون در کشور ما از کودکی به بچه ها یاد نمیدن که به عقاید مخالف خودتون احترام بذارین . شاید به همین دلیل هم باشه که اغلب بحث های هوپا به تنش و توهین و زخم زبان و .... منجر میشه. ببخشید ، خودم هم از این قاعده مستثنی نیستم .

به امید فردایی بهتر .

اما اگر من و شما هم deny کنیم که جامعه پیشرفت نخواهد کرد .

پس بهتر است شروع کنیم !!
هر فرهنگی در جوامع با تلاش می تواند تغییر یابد .

واقعا خوشحالم که شما به این موضوع ریشه ای دست یافته اید ( چرا که خیلی ها به همین هم نمیرسند ! ) و چه خوب است که در برطرف سازی آن هم کوشا باشید ! smile038


zarifcomputer نوشته شده: ممنونم که جانب انصاف را رعایت کردید. عرض بنده هم همین است ناسا خیلی زیاد پنهان کاری میکنه. اما واقعا درسته با اون همه امکانات و تجهیزات که در اختیار داره پنهان کاری کنه؟ (دلیل پنهان کاریش هم قدرت طلبی و انحصار طلبی دولتمردان آمریکاست که نمیخوان اطلاعات با ارزش را در اختیار عموم قرار بدن . اگه این کارو بکنن همه مردم دنیا از حاصل سرمایه گذاری های اونهابهره مند میشن و این اصلا از نظر اقتصادی و سیاسی به نفعشون نیست. یادتون میاد اون قدیم قدیمها بزرگتر هامون برامون تعریف میکردن که انگلیسی ها میومدن و فتیله چراغ را برامون میبردن بالا و میگفتن شما به این چراغ دست نزنین . چون بلد نیستین خرابش میکنین . هر وقت لازم شد خودمون میایم براتون فیتیلشو میبریم بالا. اگه جریانشو نشنیدین از بزرگتر هاتون بپرسین .در نوع خودش جالبه . دیدتونو نسبت به آمریکایی ها و انگلیسی ها باز میکنه.
راستی برای تایید صحت کارهای ناسا باید به سایت ناسا مراجعه کرد؟؟؟ منو یاد این ضرب المثل انداختین که میگه : به روباه گفتن کو شاهدت گفت دمم!!!
تا حدود زیادی باید این حق را به ناسا داد که پنهان کاری کند .

هر دولتی و هر ملتی و اصلا هر جامعه ای ( ولو خانواده ) اسراری دارند که دوست ندارند کسی از آن با خبر شود چرا که ممکن است منجر به فروپاشی آن جامعه شود و این از اصول اولیه سیاست است !

شما می گویید آن ها نمی خواهند علم آن ها را همه داشته باشند ؟!

تا حدودی مخالفم !!!

کافی است سری به کتابخانه های معتبر دنیا ( حتی به صورت اینترنتی ) و یا سری به آمار های تولید علم و مقالات علمی بزنید تا متوجه شوید دزد کیست !!!

اتفاقا آمریکا جزء کشور های سخاوتمند در این زمینه است !!

البته

چه بسا که از این بیشتر را مخفی کند ( از دید من و شما ) که اصلا هم بعید نیست !!!


zarifcomputer نوشته شده: راستی برای تایید صحت کارهای ناسا باید به سایت ناسا مراجعه کرد؟؟؟ منو یاد این ضرب المثل انداختین که میگه : به روباه گفتن کو شاهدت گفت دمم!!!
منظور نده این است که همان سازمانی که شما میگویید بخیل است به سایتش سر بزنید و ببینید چه فعالیت هایی را انجام داده و چه آسان و راحت آن ها را در اختیار عام قرار داده ( و صد البته خیلی بیشتر از آن را هم قرار نداده !!! )


شاید هم منظور شما از دم روباه من بودم !! smile042

zarifcomputer نوشته شده:
Cosmologist نوشته است:
بنده یک سوال دارم : اگر دلایل درستی سفر به ماه را در کنار دلایل نادرستی سفر به ماه و دروغ بودن آن را در دو کفه ترازو قرار دهیم ، کدام کفه سنگین تر خواهد بود ؟!

نظر بنده حقیر کفه ی صحت سفر به ماه است !!

نظر بنده ناچیز هم کفه دروغ بودن آن را !!
لطفا شما دلایلتان را ذکر کنید من هم ذکر می کنم تا ببینیم کدام بیشتر است !! smile038


zarifcomputer نوشته شده: ضمنا بنده هابل و توانایش را هرگز انکار نخواهم کرد . چون هابل یک مدار گرد زمین است . و ساخت یک مدار گرد در انحصار فقط آمریکا نیست. اما سفر به ماه و مریخ ، متاسفانه در انحصار آمریکاست و کسی هم نمی تواند به آمریکا « تو » بگوید. (وای از دست این سیاست)
خوب اگر من و شما ( من و شمای نوعی ) دست روی دست بگزاریم آخر و عاقبتش می شود همین انحصاری شدن ها !!!



zarifcomputer نوشته شده: راستی من خودم میدونم که چقدر بی سوادم . مرس که بهم یاد آوری کردین . همه چیز را همگان دانند. اگر دیدی کسی ادعا کرد که آدم با سوادیست در علمش شک کنید . چون دانای مطلق خداست.
قصد جسارت نبود چرا که اگر پای بی سوادی باشد شک نکنید بنده از شما بی سواد تر هستم . smile044

مقصود همان بود که عرض شد اما با مخاطب عام . smile038



zarifcomputer نوشته شده: خیر من حاضر نیستم این کار را انجام دهم .چون انگیزشو ندارم.
حالا اجازه بدین کمی در مورد دلیل هزینه های میلیاردی صحبت کنیم.
در آمریکا هر روز تبلبغ نا امنی میشه . ===> بیشترین میزان خرید و فروش اسلحه در آمریکاست !! (حتما با مایکل مور و فیلمهای مستندش آشنایی دارین )
وقتی جنگ آمریکا علیه عراق شروع شد ، صدام گفت برای مبارزه 13 ساله با آمریکا آماده است .(نمیدونم درست گفت یا خالی بست) ولی چرا ارتش عراق تسلیم شد و ادامه نداد؟ ===> فکر نمیکنید بخاطر پخش اعلامیه های آمریکایی بین سربازان و مقامات ارتش عراق بود که اونها رو ترسوند و یا بهشون وعده داد تا به صدام خیانت کنند !!! ====> فکر میکنین چرا ترسیدن ؟ یا چه وعده ای خامشون کرد؟
(به تاثیر تبلیغات در جنگ فکر کردین؟)
در همین ایران خودمون ، هر وقت صحبت از حمله آمریکا میشه ، مگه ندیدین مردم با چه وحشتی از حمله آمریکا حرف میزنن و تجهیزات نظامی اونها رو عظیم و ما رو ضعیف تصور میکنن. من اینها رو با چشم های خودم بین مردم دیدم . چرا مردم میترسن . مگه مرگ حق نیست . مگه یک بار بیشر نمیمیریم؟ پس چرا باید از تجهیزات نظامی اینقدر بترسیم . این همون هزینه های تبلیغات برای گول زدن مردمه . همون هزینه های میلیاردی که اگه روسیه یا چین یا حتی اتحادیه اروپا هم هزینه کنند همین جواب را میگیرند . ولی همه مردم دنیا دنبال یک چیز نیستن . مردم اروپا دنبال راحتی و تفریحن . مردم چین دنبال سیر کردن جمعیت زیادشونن . روس ها هم به حفظ آبرو شون و کل کل با جمهوریهای اطرافشون مشغولن و در تاریخ سیر میکنن. ژاپن هم که به فکر تکنولوژیه . فقط آمریکاست که به فکر قدرته . یادتون نره دانشگاه ها و مراکز علمی آمریکا پر شده از متخصصان کشور های دیگه. این یعنی چی؟ همه ما دلیلشو میدونیم . به هزینه های میلیاردی فکر کنید که صرف گول زدن مردم دنیا میکنن.

این ها درست ، همه هم برای حفظ قدرت جهانی است

اما

فراموش نکنیم که بودجه های میلیاردی تنها در زمینه سیاست صرف نمی شوند و در زمینه های علمی هم صرف می شوند ( که البته همین هم به نوعی به سیاست و پشتوانه آن بر می گردد !!! )



zarifcomputer نوشته شده:
Cosmologist نوشته است:
دوربین این فضا پیما تنها برای ارسال همین تصاویر زیبا تعبیه شده و این آزمایشگاه فوق پیشرفته ققنوس است که وظیفه آنالیز را بر عهده دارد .
وقتی ناسا هزینه های میلیاردی برای سفر به مریخ میکنه ، به نظر شما نباید یک دوربین کاملا مجهز برای عکس برداری تعبیه کنه؟ اگه فرض کنیم دوربین موجود پیشرفته ترین دوربین دنیاست چرا وقتی اون عکس بحث بر انگیز روح که به نظر میرسید در دور دست پیکر موجودی شبیه انسان روی صخره ای ایستاده به زمین ارسال شد باعث نشده که روح کمی بیشتر جابجا بشه و عکسهای دقیق تری از زاویه ای دیگه بگیره و ابهامات رو برطرف کنه و فقط به همین بسنده کرده که این خطای دید انسانه . حالا ما موندیم بین تخیلات خودمون یا چیزهایی که ناسا میگه . شرمنده هستم که اطلاعات دقیقتری ندارم . اگه شما اطلاعات تازه تر و دقیق تری دارید لطفا به من هم بگین . ممنون میشم.
تصویری که شما در مورد آن صحبت می کنید قبلا به طور مفصل در یک تاپیک در تالار بررسی و بجث شد .

می توانید به آن تاپیک مراجعه نمایید .

هدف ارسال تصاویر است نه ارسال پوستر و کارت تبریک و . . . ! همین دوربین کافی است و بیش از آن هم هزینه اضافی خواهد بود . smile038

آن ها حساب همه جا را خواهند کرد .



پیروز باشید .

در پناه حق . . . smile072

نمایه کاربر
Whisper

محل اقامت: Neverland

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۱۷ - ۲۱:۲۵


پست: 796

سپاس: 2

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط Whisper »

سلام!
چند روز پیش در مقاله ای خوندم که ققنوس برای بافتن آب در خاک مریخ،نمونه ای از خاک محل را حرارت داده است.
حرارت مورد نیاز برای این آزمایش چگونه تامین می شود؟

نمایه کاربر
Whisper

محل اقامت: Neverland

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۱۷ - ۲۱:۲۵


پست: 796

سپاس: 2

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط Whisper »

تصویر دیگری از دوربین ققنوس!(فکر کنم این یکی واقعی باشه!)
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
COSMOLOGIST

نام: محمد میرزایی

محل اقامت: تهران - شیراز

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۸۵/۷/۱۸ - ۱۵:۳۷


پست: 4983

سپاس: 153

جنسیت:

تماس:

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط COSMOLOGIST »

علي رشتي نوشته شده:سلام!
چند روز پیش در مقاله ای خوندم که ققنوس برای بافتن آب در خاک مریخ،نمونه ای از خاک محل را حرارت داده است.
حرارت مورد نیاز برای این آزمایش چگونه تامین می شود؟

درود smile072


ققنوس به همراه خود یک آزمایشگاه کوچک فوق مدرن نیز دارد . smile038


smile072

نمایه کاربر
COSMOLOGIST

نام: محمد میرزایی

محل اقامت: تهران - شیراز

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۸۵/۷/۱۸ - ۱۵:۳۷


پست: 4983

سپاس: 153

جنسیت:

تماس:

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط COSMOLOGIST »

و این هم تصویری که دیروز منتشر شد .
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

كاشف راستي

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۴/۵ - ۱۵:۳۶


پست: 2



Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط كاشف راستي »

توهين فردي كه خود را استاد مي نامد به دانشمندان ناسا و فضانوردان واقعا غير قابل تحمل است.حالا فهميديم كه با ايشان نبايد وارد بحث علمي شد.ايا فرهنگ ايشان در مورد به كابردن واژه گوسفند درست است؟
اين حرفهاي بي پايه و اساس به طور كلي ارزش علمي سايت هوپا را زير سوال مي برد.اميدوارم كه واقعا در اين مورد انديشه كنيد.
روزي فرا خواهد رسيد كه بشر در كرات ديگر ساكن خواهند شد و برخي جاهلان باز هم مشغول جر و بحث بي فايده خواهند شد.
چشم ها را بايد شست
حقيقت را بايد ديد نه تعصب را
با ورود تعصب به مغز عقل بيرون مي پرد smile018

نمایه کاربر
Whisper

محل اقامت: Neverland

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۱۷ - ۲۱:۲۵


پست: 796

سپاس: 2

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط Whisper »

راستی cosmologist عزیز!
از اینکه گفتی ققنوس مریخ نشین نه مریخ نورد ممنونم!
چون باعث شد بنده به یکی از اشتباهات نرجمه ام برای سایت پی ببرم!
و یه چیز دیگه:
از امکانات و جزییات و دستگاهها و... اون آزمایشگاه فوق پیشرفته اطلاعاتی منتشر نشده؟

نمایه کاربر
Whisper

محل اقامت: Neverland

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۴/۱۷ - ۲۱:۲۵


پست: 796

سپاس: 2

Re: تصاویر ارسالی توسط فضاپیمای فونیکس

پست توسط Whisper »

تصویری از دوربین مریخ نشین ققنوس
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

ارسال پست