جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

مدیران انجمن: parse, javad123javad

doost

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۸/۲۲ - ۱۰:۴۹


پست: 235

سپاس: 5

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط doost »

من هم از طریق یکی از اعضای همینجا با اون سایت آشنا شدم یعنی فقط باز کردم ونمیدونم اونجا چه خبره
راجع به این ویروس چه خبر های تازه ای دارین؟ البته من موفق به از بین شدن اون شدم با این وجود سوالاتی راجع بهش دارم

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

doost نوشته شده:من هم از طریق یکی از اعضای همینجا با اون سایت آشنا شدم یعنی فقط باز کردم ونمیدونم اونجا چه خبره
راجع به این ویروس چه خبر های تازه ای دارین؟ البته من موفق به از بین شدن اون شدم با این وجود سوالاتی راجع بهش دارم
من چیزه زیادی ازش نمیدونم فقط یه مقاله ی 2 صفحه ای ازش خوندم اگه میخوای برات میزارم.

4Duniverse

عضویت : جمعه ۱۳۸۶/۶/۲ - ۲۱:۰۷


پست: 1412

سپاس: 6

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط 4Duniverse »

پیش بینی در دنیای تکنولوژی؛ ارائه ویندوز 7 و خروج از بحران اقتصادی

در میان گزارشهای متعددی که طی هفته اخیر نشریات مختلف در ارتباط با دستاوردهای سال 2008 منتشر کرده اند مجله PC گزارشی به منظور پیش بینی در مورد برترین تکنولوژیهای رایانه ای و ارتباطاتی سال آینده میلادی ارائه کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجله PC طی مقاله ای در شماره اخیر خود به پیش بینی برترین های تکنولوژی های رایانه ای و ارتباطاتی سال 2009 میلادی پرداخته است.

1- ارائه ویندوز 7: ویندوز 7 تکنولوژی را از رکود خارج خواهد کرد. زمانی که شرکت مایکروسافت ویندوز 7 را در اواسط سال آینده ارائه کند این برنامه می تواند اقتصاد تکنولوژی را تسریع بخشیده و بهبود دهد زیرا این سیستم عامل می تواند فروش انواع رایانه و لپ تاپ را در اواخر سال 2009 افزایش دهد.

2- بهبود سریع تجارت تکنولوژی: صنعت تکنولوژی اولین صنعتی خواهد بود که از بحران اقتصادی خارج خواهد شد. در حالی که تجارت املاک و اتومبیل به کندی از بحران خارج خواهند شد صنعت تکنولوژی با سرعت و حرکتی صعودی به حالت اولیه باز خواهد گشت.

3- افزایش اشتغال به کار و رواج مجدد استفاده از رایانه ها: بسیاری از افرادی که به دلیل بحران اقتصادی از کار خود اخراج شده اند متخصصانی هستند که توانایی ارائه خدمات متفاوتی را خواهند داشت. در این صورت تکنولوژی رایانه ها و ارتباطات به عنوان پایه اصلی این کارهای جدید با پیشرفت مواجه خواهد شد.

4- افزایش فروش مینی لپ تاپها: سال 2009 سالی خواهد بود که فروش مینی لپ تاپها با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد. تولید کنندگان این صنعت در سال جدید میلادی بالغ بر 36 الی 38 میلیون مینی لپ تاپ را در سرتاسر جهان به فروش خواهند رساند.

5- افزایش محبوبیت تلفنهای هوشمند: طی 12 ماه آینده تلفنهای هوشمندی نظیر آی فون و بلک بری جای پای خود را در اروپا و آمریکا مستحکم تر ساخته و تا سال 2015 این تجهیزات بالغ بر 65 درصد از فروش جهانی تلفن های همراه را به خود اختصاص خواهند داد.

6- گسترش سیستم عامل آندرونید: تا انتهای سال 2009 میلادی سیستم عامل جدید گوگل با سرعت فراگیر خواهد شد و تمامی تلویزیون های دیجیتال و تلفنهای هوشمند و یا حتی رایانه های خانگی را در اشغال خود در خواهد آورد. این سیستم عامل می تواند به عنوان رقیبی جدی محبوبیت سیستم عامل لینوکس را مورد تهدید قرار داده و تا سه سال آینده به عنوان سیستم عامل اصلی در جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

7- افزایش قیمت سهام شرکت اپل: حتی در بدترین شرایط بحران اقتصادی سهام اپل حداقل دو درجه افزایش خواهد یافت. استفاده آسان و خصوصیات منحصر به فرد محصولات این شرکت تعداد بیشتری از مصرف کنندگان را به سمت خریداری محصولات این شرکت سوق خواهد داد. در عین حال اپل به نوآوری و ابداع بر روی آی فون ادامه داده و این محصول را با قیمتی پایین تر در سطح جهانی به فروش خواهد رساند.

8- افزایش فعالیتهای مایکروسافت در زمینه تلفن های هوشمند: در صورتی که اپل در جهت استحکام جایگاه خود اقدامی جدی به عمل آورد، مایکروسافت به منظور افزایش و یکپارچگی موقعیت تلفن های هوشمند این شرکت با شرکت RIM همکاری خود را آغاز خواهد کرد.

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

کاهش قيمت لپ‌تاپ



قيمت لپ‌تاپ با برندهاي مختلف طي يك هفته اخير در بازار در حدود 10 تا 80هزار تومان كاهش يافته است.

دنیای اقتصاد: طبق اعلام فروشندگان و اكثر نمايندگي‌هاي فروش، اين افت قيمت به دلايل مختلفي از جمله كاهش نرخ دلار، بروز بحران اقتصادي كاهش تقاضا و... صورت گرفته است.

نايب‌، كارشناس فروش همپارد، عرضه كننده لپ‌تاپ‌هاي HP در اين باره مي‌گويد، عامل اصلي اين افت قيمت كاهش نرخ دلار بوده است و به همين دليل اين قيمت‌ها در بازار داخلي در حدود 60 تا 70هزار تومان كاهش يافته است.

مرادي كارشناس فروش شركت ارتاك نيز از كاهش 30 تا 40هزار توماني قيمت لپ‌تاپ خبر داد و بحران اقتصادي جهاني را عامل اين افت قيمت عنوان كرد.

هزار، كارشناس فروش شركت بهين هاتيك نيز از افت قيمت انواع لپ‌تاپ در بازار خبر داد و گفت: عامل اصلي اين افت قيمت، بحران اقتصادي جهاني و كاهش تقاضا نسبت به عرضه كالا است.

به گفته وي، در شرايطي كه بازارهاي جهاني با كاهش تقاضا مواجه شده‌اند، شركت‌هاي كامپيوتري به منظور تامين هزينه‌ها ناچار مي‌شوند كالاهاي خود به ويژه لپ‌تاپ را با كاهش قيمت به فروش برسانند. به همين دليل قيمت جهاني اين كالا كاهش يافته است.

فروشنده داخلي نيز ناچار است لپ‌تاپ‌هايش را با سود ناچيز و حتي در پاره‌اي موارد با ضرر به فروش برساند. در نتيجه قيمت‌ها در بازار داخلي كاهش يافته است.

ايران رهجو نيز از كاهش نسبي قيمت‌ها در بازار داخلي طي يك هفته گذشته خبر داده است.

در بين نمايندگي‌هاي فروش سازگار ارقام، نمايندگي فروش لپ‌تاپ‌هاي IBM LENOVO و ICER از ثبات قيمت لپ‌تاپ‌هايش طي يك هفته اخير خبر داد.
به گفته زهتابي، مسوول فروش بخش لپ‌تاپ‌هاي اين شركت، كاهش نرخ دلار در حد قابل توجهي نبوده است كه باعث افت قيمت اين كالا در بازار شود.به همين دليل، تغييري در نرخ لپ‌تاپ‌هاي تحت گارانتي‌ سازگار اعمال نكرده‌ايم.

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

ساخت خانه های واقعی با کمک بازی رایانه ای
یکی از شرکتهای سازنده بازیهای ویدیویی و رایانه ای با طراحی و ساخت فضایی مجازی در غالب یک بازی، به کودکان اجازه می دهد که در ساخت خانه های واقعی بر روی زمین سهیم باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کودکان در این دنیای مجازی که Elf Island نام دارد دارای انواع تجهیزات برای ساخت خانه های متعددی هستند و هرچه تعداد خانه های مجازی ساخته شده افزایش یابد، تعداد بیشتری از خانه های واقعی بر روی زمین ساخته خواهد شد و در این صورت کودکان به شکلی غیر مستقیم در ایجاد تغییرات خیرخواهانه بر روی زمین سهیم خواهند شد.

طراحان این ایده خیرخواهانه در تلاشند ارزشهای این طرح جالب را به صورت آنلاین به جوامع مختلف معرفی کنند. به گفته شرکت سازنده این بازی در صورتی که در مرحله اول بازی رایانه ای دنیای مجازی Elf Island تعداد 10 هزار خانه مجازی ساخته شود، سرمایه گذاران شرکت سازنده بازی هزینه ساخت چهار خانه جدید را در منطقه ویران شده ای در هندوراس پرداخت خواهند کرد.

با این حال ساخت خانه در Elf Island به راحتی ممکن نبوده و بازی دارای موانع و فراز و نشیب های فراوانی خواهد بود. مراحل بعدی این بازی طی ماه های آینده به منظور انجام کمک های خیرخواهانه در زمینه های ساخت تفریحگاه ها، احیا و نجات گونه های رو به انقراض، توسعه ابتکارهایی در زمینه انرژی پاک و افزایش دانش موسیقی ارائه خواهد شد.

بر اساس گزارش AP، در حال حاضر عضویت در این بازی رایانه ای رایگان خواهد بود اما به گفته طراحان این بازی خیریه، در سال 2009 میلادی حق عضویت ماهانه ای در حدود 6 دلار برای حضور در این بازیها تعیین می شود تا با استفاده از این درآمد، ایده های با ارزش و منحصر به فرد کودکان مورد تشویق قرار گیرند.

به نقل از خبرگزاری مهر

doost

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۸/۲۲ - ۱۰:۴۹


پست: 235

سپاس: 5

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط doost »

ممنون میشم مقاله دو صفحه ای رو بذارید smile021

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

راهنماي سايت‌هاي اينترنتي ايران منتشر شد


راهنماي سايت‌هاي اينترنتي ايران منتشر شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين كتاب با نام «كتاب مهر» در اختيار كارشناسان، متخصصان و كاربران اينترنت قرار گرفته است.

مهدي رضي - مدير پروژه - در اين‌باره گفت: اين كتاب آسان‌ترين و سريع‌ترين روش را براي استفاده بهينه كاربران در اينترنت فراهم مي‌آورد.

نسخه شماره يك كتاب مربوط به صنف رايانه، اينترنت و خريد است و به معرفي سايت‌هاي فارسي مرتبط با عنوان‌هاي ذكرشده مي‌پردازد. از ويژگي‌هاي قابل ذكر مي‌توان به ابعاد كوچك كتاب اشاره كرد، كه حمل و نگه‌داري آن را در هر شرايطي ممكن مي‌سازد.

بنا بر اعلام، اين كتاب در شمارگان گسترده در دي‌ماه به چاپ رسيده و براي تمامي مديران ادارات و نهادهاي دولتي سراسر كشور، شركت‌هاي نرم‌افزاري، ‌شركت‌هاي فناوري اطلاعات و نمايشگاه‌هاي مرتبط ارسال شده است.

علاقه‌مندان براي دريافت «كتاب مهر» مي‌توانند به سامانه اينترنتي http://www.ketabemehr.ir مراجعه كنند.

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

افزایش سهم فایرفاکس در بازار مرورگر



سرویس اخبار خارجی ایتنا - روزهای بد برای مایکروسافت و گوگل فرا می‌رسد.













آخرین اخبار و اطلاعات از سهم مرورگرها در بازار حاکی از آن است که فایرفاکس موفق شده تا به بیست درصد از سهم جهانی دست پیدا کند.

اطلاعات منتشر شده از سوی Net Applications نشان دهند، این است که سهم فایرفاکس از بازار مرورگرها در ماه نوامبر به 20.78 درصد بالغ گردیده است.
این درحالی است که سهم مایکروسافت و مرورگر اینترنت اکسپلورر آن در همین مدت برای اولین بار به زیر 70 درصد سقوط نموده است. مطابق این آمار مرورگر جدید گوگل با نام کروم سهمی کمتر از یک درصد را تاکنون بخود اختصاص داده است.

John Lilly مدیرعامل موزیلا دراینباره می‌گوید: «کسب بیست درصد از سهم بازار دستاورد بزرگی برای موزیلا و فایرفاکس بحساب می‌آید.»

«این یک موفقیت و افتخار بزرگ است که جامعه بزرگ جهانی موزیلا به آن دست یافته است. این هدفی بود که تا چند سال گذشته دستیابی به آن برای ما ناممکن می‌نمود.
اینترنت آزاد اینک بیش از گذشته تاثیرگذار بوده و هزاران تن از توزیع‌کنندگان موزیلا در سرتاسر جهان وجود دارند که نقش اساسی را در رسیدن به این نقطه ایفا نموده‌اند.»

این شرکت معتقد است عوامل زیادی در کسب چنین سهمی از بازار دخیل بوده‌اند.
یکی از عمده‌ترین این دلایل اینست که این مرورگر بیشتر استفاده خانگی داشته و فرا رسیدن ایام تعطیلات سال جدید عاملی برای استفاده بیشتر از این مرورگر می‌باشد.

Net Applications همچنین عقیده دارد که افزایش رشد بیکاری نیز می‌تواند به افزایش سهم فایرفاکس کمک شایانی بنماید زیرا در اینحالت افراد بیشتری بجای محل کار و اداره از منزل به اینترنت دسترسی خواهند داشت.

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

عنوان : ویروس کظم غیظ ( kazm_gheyz )

منبع : http://www.iranika.ir

ویروس کظم غیظ ( kazm_gheyz ) که مدتی است انتشار یافته است مشکلاتی را برای کامپیوترهای شخصی و دولتی ایجاد نموده است. بعضی از مشکلات ناشی شده از این ویروس عبارت اند از: (کزم غیز – کظم غیز – کزم غیظ )
1) قرار دادن homepage اکسپلورر به عنوان وبلاگ خودش به صورتی که هر موقع صفحه اکسپلورر را باز می کنیم به صورت اتوماتیک به وبلاگ مربوطه می رود و امکان حذف این حالت وجود ندارد.
2) غیر فعال کردن عنوان manage در منوی حاصل از راست کلیک بر روی my computer
( یکی از کاربردهای گزینه manage نصب نرم افزارهای مادر بورد و صدا و مودم و ... در ویندوزی که تازه نصب شده است می باشد.)
3) غیر فعال کردن گزینه run در منوی start
4) پنهان نمودن گزینه folder options در منوی tools در محیط my computer

چگونگی انتقال این ویروس:
این ویروس در حالت عادی در هنگام اتصال از اینترنت به کامپوتر انتقال می یابد و با حضور در سایت و یا وبلاگ خاصی انتقال نمی یابد.

نحوه پاک کردن ویروس kazm_gheyz

مرحله 1 - ابتدا دو گزینه ی : regedit.exe و taskmgr.exe را به کمک گزینه search در منوی start جستجو نمایید. بعد عنوان آنها را به صورت دلخواه تغییر دهید. ( البته این کار موقعی لازم است که ویروس این دو گزینه را غیر فعال کرده باشد. اگر با زدن کلیدهای ctrl + alt + delete برنامه task manager اجرا شود یعنی هنوز ویروس این قسمت را فعال نکرده است. و یا اگر در گزینه run در منوی start کلمه regedit را تایپ نمایید و ok را بزنید و کادر مربوطه باز شود یعنی هنوز ویروس این گزینه را نیز غیرفعال نکرده ، پس می توانید به مرحله 2 بروید.
مرحله 2 – با زدن کلیدهای ctrl + alt + delete برنامه task manager را اجرا کنید و در tab با عنوان processes پروسه ها با عنوان kazm_gheyz و کلمات مشابه را انتخاب و end process را بزنید.

مرحله 3 - در گزینه run در منوی start کلمه regedit را تایپ نمایید و ok را بزنید تا کادر مربوطه باز شود در سمت راست کادر my computer را انتخاب نمایید و کلیدهای ctrl + f را بزنید کلمه kazm را وارد نمایید کلید search را بزنید و عبارات یافته شده تحت عنوان kazm_gheyz را delete نمایید و این کار را ادامه دهید. تا جستجو نتیجه ی دیگر نداشته باشد و جستجو پایان یابد.
مرحله 4- صفحه my computer را باز کنید و از منوی tools گزینه folder options ا انتخاب کنید و به تب view برید و تیک show hidden files and folders را بزنید و تیک دو تا گزینه زیدر آن که با hide شروع می شود را بردارید و کلید apply را بزنید.
مرحله 5 – هم با استفاده از گزینه search و هم به صورت جستجوی دستی از داخل همه درایوها دو فایل kazm_gheyz.exe و autorun.info را با زدن کلیدهای shift + delete پاک کنید .
مرحله 6 – یک نسخه از این ویروس در درایوهایی که ویندوز نصب کرده اید در شاخه Windows/system32 نیز منتشر شده است که باید در این شاخه به دنبال عنوان kazm_gheyz بگیرید و آنها را نیز پاک کنید.
مرحله 7- به صفحه internet explorer بروید و از منوی tools گزینه internet options را انتخاب کنید و home page را روی use blanked قرار دهید.
پس از انجام این کارها ویروس از بین می رود در هر صورت می توانید این مراحل را تکرار نمایید تا از بین رفتن آن اطمینان حاصل نمایید.
راه دیگر برای آگاهی از حضور این ویروس در کامپیوترتان نصب ویروس کش kaspersky می باشد و اجرای آنها برای scan کامپیوتر می باشد.
و یا نصب نرم افزار Trojan remover می باشد.

در هر صورت اگر دوباره به اینترنت وصل شوید ممکن است دوبار ه این ویروس به کامپیوتر شما انتقال یابد!!!!!!!!!!!!
موفق و پیروز باشید.

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

جمع آوری کمک 6 میلیون دلاری برای ویکی پدیا
سایت ویکی پدیا که در میان کاوشگران اینترنتی از محبوبیت بالایی برخوردار است با مواجهه با مشکلات مالی اقدام به برگزاری برنامه ای جهت جمع آوری سرمایه کرد که در نهایت موفق به جمع آوری 6.2 میلیون دلار برای ادامه فعالیت خود طی سال جدید میلادی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ویکی مدیا اعلام کرد که با استفاده از برگزاری برنامه همیاری در ماه نوامبر موفق به جمع آوری بیش از 6.2 میلیون دلار سرمایه شده است. این سایت اینترنتی به منظور ادامه یافتن فعالیت خود تا ژوئن 2009 میلادی با همکاری بیش از 125 هزار اهدا کننده موفق به جمع آوری این مبلغ شده است.

در ماه دسامبر این سازمان خیریه به کمبود بودجه جدی برخورد کرده و موسس آن جیمی ولز با ارسال تقاضای شخصی از کاربران اینترنتی درخواست کمک مالی کرد. پس از ارسال این تقاضا و طی هشت روز باقی مانده از سال 2008 با کمک بیش از 50 هزار نفر بالغ بر 2 میلیون دلار سرمایه برای این سازمان جمع آوری شد.

موسس سازمان ویکی مدیا با دریافت این مبلغ اعلام کرد که جمع آوری این مقدار سرمایه نشان دهنده میزان اهمیت ویکی پدیا، دایره المعارف آنلاین و رایگان برای کاربران اینترنتی بوده و نشان می دهد هدف این سازمان که گسترش دانش رایگان در سراسر جهان است برای افراد زیادی از ارزش بالایی برخوردار است.

بر اساس گزارش رجیستر، این سایت پرمخاطب که تنها 23 نفر کارمند دارد به عنوان یکی از چهار سایت پر مخاطب جهان شناخته شده است و با وجود اینکه صندوق مالی این سایت همچنان برای دریافت کمک باز است بهترین راه برای حمایت از این سایت همچنان پردازش مطالب آن و افزودن به اطلاعات موجود در ویکی پدیا اعلام شده است.

به نقل خبرگزاری مهر

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

آغاز مرحله دوم پروژه "یک لپ تاپ برای هر کودک" از سال 2010
مرحله دوم پروژه خیرخواهانه "یک لپ تاپ برای هر کودک" پس از اتمام مرحله اول و مجهز ساختن بالغ بر 600 هزار کودک در جهان به لپ تاپ های کوچک XO از سال 2010 آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لپ تاپ های ارزان قیمت شرکت XO با انجام قسمتی از پروژه یک لپ تاپ برای هر کودک در حال حاضر در دسترس بالغ بر 600 هزار کودک در کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است.

این لپ تاپها دستگاههای کوچکی در ابعاد نت بوکها هستند و بدنه آنها از مقاومت بالایی برخوردار است. سیستم عامل این دستگاهها سیستم Sugar، نرم افزاری تحت سیستم عامل لینوکس بوده و مخصوص این پروژه و لپ تاپ ها تولید شده است. در عین حال بالغ بر 30 نرم افزار با کارایی های متفاوت بر روی این لپ تاپها نصب شده است.

از دیگر خصوصیات لپ تاپهای XO می توان به آنتن کوچک وای- فای نمایشگر متحرک و کم مصرف و سیاه و سفید اشاره کرد که در نور مستقیم روز نیز امکان مشاهده مطالب نمایش داده شده در آن وجود دارد. در عین حال رنگ این دستگاهها سفید و سبز بوده و متناسب با رنگهای پرچم کشور نیجریه طراحی شده اند.

به دلیل شرایط دشوار و نامناسب کشورهایی مانند آفریقا، لپ تاپ های OX به گونه ای طراحی شده اند که در صورت دزدیده شدن بی مصرف شوند. به این معنی که در صورت دزدیده شدن این دستگاه در صورتی که در طی چند روز توسط شبکه بی سیم کلاسهای درسی کنترل نشود از کار افتاده و خاموش می شوند.

سری دوم لپ تاپ های این پروژه با نام XO2 تا سال 2010 تولید خواهد شد و با اتمام تولید این دستگاهها مرحله دوم این پروژه خیرخواهانه نیز آغاز خواهد شد. کاربران این رایانه های کوچک در میان 31 کشور جهان از قبیل پرو، رواندا و کامبوج بوده و کشور فلسطین اولین کشوری است که محموله این لپ تاپ ها را در قسمت دوم پروژه تحویل خواهد گرفت.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، نیکلاس نگروپونته موسس این پروژه بر این باور است افزایش آگاهی کودکان و والدین آنها با استفاده از منابع آموزشی مانند رایانه ها و اینترنت می تواند به گسترش تصمیم گیریهای آگاهانه و در نهایت به بهبود دموکراسی در کشورها منتهی شود.

به نقل از خبرگزاری مهر

wolf687

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۷/۵/۲۱ - ۲۱:۱۵


پست: 169

سپاس: 8

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط wolf687 »

جستجو در گوگل محیط زیست را آلوده می کند

تحقیقات یکی از فیزیکدانان دانشگاه هاروارد از تاثیرات منفی زیست محیطی موتور جستجوی گوگل و جستجو در این موتور پرده برداشت.
نتایج جالب توجه تحقیقات جدید نشان می دهد که انجام دو جستجو در سایت گوگل از یک رایانه خانگی می تواند به همان میزان دی اکسید کربن تولید کند که جوشاندن آب در یک کتری الکتریکی تولید خواهد کرد.
به گفته یکی از فیزیکدانان دانشگاه هاروارد یک جستجوی معمولی در سایت گوگل ۷ گرم دی اکسید کربن تولید خواهد کرد و به همین دلیل جستجوی گوگل تاثیرات نامطلوب زیست محیطی در بر دارد.
روزنامه ساندی تایمز در توضیح این مطالعات در مقاله ای اعلام کرد که گوگل درباره مصرف انرژی و تولید کربن خود بسیار پنهان کار بوده و از افشا کردن موقعیت مراکز داده های خود سر باز می زند. این در حالی است که ۲۰۰ میلیون جستجوی اینترنتی روزانه و مصرف بالای انرژی الکتریکی و انتشار گازهای گلخانه ای توسط رایانه ها و اینترنت به تازگی نگرانی هایی را برانگیخته است.
گزارش اخیر یکی از محققان IT نشان می دهد که صنعت جهانی IT به اندازه صنایع خطوط هوایی قادر به تولید گازهای گلخانه ای خواهد بود. سیستم گوگل که ممکن است موضوعات جستجو را برای بررسی و محاسبه به هزاران مایل دورتر ارسال کند، در برابر کاهش تاخیر زمانی و افزایش سرعت جستجو، مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
الکس وینزر گراس فیزیکدان دانشگاه هاروارد که نتایج مطالعات خود را برای انتشار به موسسه IEEE تسلیم کرده است بر این باور است که گوگل موتور جستجوی بسیار موثری است اما قانون اولیه این شرکت افزایش سرعت جستجو است و این به آن معنی است که این شرکت از میزان زیادی ظرفیت اضافی اطلاعاتی برخوردار است که مقدار قابل توجهی انرژی صرف این ظرفیتها خواهد شد.
بر اساس گزارش اکونومیک تایم، با وجود این شواهد و تحقیقات، گوگل همچنان معتقد است یکی از با کفایت ترین و بهره ورترین تولید کنندگان جستجوی اینترنتی در جهان به شمار می رود.


عجیب نبود ؟؟؟

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

ياهو مديرعامل جديد خود را انتخاب كرد


سرويس اخبار خارجي ايتنا - روزنامه وال‌استريت ژورنال روز سه‌شنبه در وب‌سايت خود اعلام كرد كه بنا بر اطلاعات كسب شده از منابع نزديك به ياهو، اين شركت خانم Carol Bartz مديرعامل اسبق شركت Autodesk را بعنوان مديرعامل جديد خود در نظر گرفته است.


اين انتخاب در صورت نهائي شدن، به جست‌وجوي دو ماهه اين شركت براي يافتن جانشين مناسب جهت جري يانگ مديرعامل فعلي ياهو كه قصد جدا شدن از اين شركت را دارد پايان خواهد داد.

يانگ كه از سال 2007 به اين سمت منصوب گرديده، اخيراً با اعتراضات شديدي از سوي سرمايه‌گذاران و بويژه از سوي Carl Icahn روبرو شده است.
دليل اصلي اين اعتراضات مخالفت يانگ با پيشنهاد خريد 47.5 ميليارد دلاري بود كه از سوي مايكروسافت به ياهو ارائه شده بود.

بارتز شصت ساله يكي از مديران باسابقه دره سيليكون محسوب شده كه تا سال 2006 مسئوليت مديرعاملي شركت اتودسك را بر عهده داشته است.

سخنگوي ياهو در واكنش به اين خبر اظهار نظري ننموده است.

به نقل از ایتنا

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

عرضه اولين درايو Solid State از سوي كينگستون

سرويس اخبار خارجي ايتنا - شركت كينگستون سازنده انواع حافظه اولين نمونه از حافظه‌هاي SSD خود را كه بر اساس فناوري اينتل طراحي شده معرفي نمود.

حافظه‌هاي SSD جديد كينگستون كه در دو سري E و M عرضه شده در اصل نمونه‌هاي جديدي از درايوهاي مشابه سري E و M اينتل محسوب مي‌شوند.

Jim Selby مدير محصولات بخش اروپاي اين شركت در مصاحبه‌اي با رويترز اظهار داشت از آنجائيكه شركت متبوعش علاقه‌اي به «اختراع مجدد چرخ» ندارد لذا تصميم گرفت تا اين درايوها را بر اساس فناوري شركت اينتل طراحي نمايد.

«اينتل به دستاوردهاي خوبي در زمينه ساخت درايوهاي SSD دست پيدا كرده است و اين همكاري به هر دو شركت كمك خواهد كرد تا در زمينه گسترش اين نوع حافظه در سال 2009 موفق عمل كنند.»

Selby معتقد است زمان براي درايوهاي SSD فرا رسيده و اين حافظه‌ها از لحاظ سرعت و كارائي به موقعيت ممتازي دست پيدا خواهند نمود.

درايوهاي SSD اينتل در حال حاضر از بهترين نمونه‌هاي موجود اين نوع حافظه‌ها مي‌باشند.
سري E كه مخصوص سرورها طراحي شده قابليت كار در محيط‌هايي با نرخ داده بالا را دارا مي‌باشد.

سري M نيز با مصرف پائين انرژي مناسب استفاده در ابزارهاي موبايل بوده و بكارگيري آن موجب دسترسي به زمان بوت پائين، سرعت بيشتر در لود شدن برنامه‌ها و افزايش طول عمر باتري خواهد شد.

اين درايوها با فرمت 2.5in طراحي شده‌اند و از رابط SATA استفاده مي‌نمايند.

به نقل از ایتنا

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: جدیدترین اخبار دنیای کامپیوتر

پست توسط منطق »

برنامه‌هاي Dell براي عرضه Netbook نود و نه دلاري

سرويس اخبار خارجي ايتنا - شركت Dell در نظر دارد Netbook ارزان‌قيمتي را از سري Inspiron معرفي نمايد.

قيمت تعيين شده براي اين دستگاه كه نام Inspirion Mini 9 بر آن نهاده شده تنها 99 دلار است.

اين دستگاه در جريان بخشي از قراردادي كه اين شركت با AT&T منعقد نموده و بهمراه سرويس اينترنت پرسرعت در اختيار مشتركين قرار خواهد گرفت.

كاربران براي استفاده از اين Netbook مي‌بايستي پلان دوساله‌اي را براي خريد سرويس اينترنت پهن‌باند بيسيم از AT&T خريداري نمايند. قيمت اين پكيج كه درحال عادي 449 دلار مي‌باشد در اين طرح به 350 دلار تقليل خواهد يافت.

همكاري اين دو شركت در اين طرح تنها براي كاربران در داخل ايالات متحده بوده و مهلت آن تا انتهاي ژانويه مي‌باشد. Dell و AT&T اميدوارند اين طرح ميزان تمايل كاربران به دستگاه‌هاي Netbook را افزايش دهد.

Michael Tatelman نايب رئيس بخش فروش و بازاريابي بين‌المللي Dell دراينباره مي‌گويد: «Mini 9 بطور ويژه براي استفاده كاربران موبايل و افزودن امكانات باكيفيت براي اتصال به اينترنت، دسترسي به ايميل و شبكه‌هاي اجتماعي طراحي شده است.»

چنين طرح‌هايي كه در آنان تجهيزات سخت‌افزاري در كنار سرويس‌هاي نرم‌افزاري و ارتباطي بهمراه هم و در يك بسته با قيمت ارزان‌تر به مشتريان عرضه مي‌شود بيشتر در بخش تلفن‌هاي موبايل معمول بوده و تاكنون براي فروش Netbook بهمراه سرويس اينترنت سابقه نداشته است.

به نقل از ایتنا

ارسال پست