آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
محمد مهدي غلامي

محل اقامت: مشهد

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۱۲/۵ - ۱۹:۲۵


پست: 921

سپاس: 14


تماس:

Re: آيا آهنربا ميدان خودرا از دست ميده؟

پست توسط محمد مهدي غلامي »

سلام و درود .........
... یعنی بهترین حالتی که در اون احساس آرامش داشت
جمله ي قشنگي بود. خوشم اومد smile124

اما در مورد كار و فنر و.....
روي آهنرباي دوم كار انجام گرفته و اين انرژي مثل فنر در اون ذخير شده. درست.
حالا در اين تبادل انرژي ها و اين چرخش حوزه ها اتلاف انرژي نخواهيم داشت؟!
اگر اتلاف داشته باشيم يعني همون تضعيف حوزه ها!
جنگ نرم ... ؟!!!

AliHagigat

عضویت : شنبه ۱۳۸۷/۹/۹ - ۱۰:۵۹


پست: 505

سپاس: 6

Re: آيا آهنربا ميدان خودرا از دست ميده؟

پست توسط AliHagigat »

سلام
حتماً اتلاف داریم، مثل کشیدن جسم روی یک سطح. توی این برهم کنش های اتمی همیشه نیروهای اتلافی مثل اصطکاک هست. پس یک کم از انرژی آهنربا ممکنه به گرما تبدیل شه. پس این هم یک راه ایجاد گرما از طریق آهنربا!

AliHagigat

عضویت : شنبه ۱۳۸۷/۹/۹ - ۱۰:۵۹


پست: 505

سپاس: 6

Re: آيا آهنربا ميدان خودرا از دست ميده؟

پست توسط AliHagigat »

اما اتلاف خیلی کمه و در حد صفره، نمیشه گفت آهنربا تضعیف شد.

AliHagigat

عضویت : شنبه ۱۳۸۷/۹/۹ - ۱۰:۵۹


پست: 505

سپاس: 6

Re: آيا آهنربا ميدان خودرا از دست ميده؟

پست توسط AliHagigat »

فقط ممکن است تعداد آرایش های اتمی که آهنربا می تواند در حالت پایدار قرار بگیرد بیش تر از ۱ باشد. اگر این فرض درست باشد ممکن است بعد از تغییر حوزه ها و انتقال آهنربا به مکانی دیگر، خاصیت مغناطیسی آهنربا برای همیشه تغییر کند، ولی به نظر می رسد یک انرژی پتانسیل منفی در خود آهنربا save شود.

rngs

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۸/۱۲ - ۱۰:۲۹


پست: 1



Re: آيا آهنربا ميدان خودرا از دست ميده؟

پست توسط rngs »

behnam-soft نوشته شده:
spr نوشته شده:سلام
اتفاقا من هم امروز به همین فکر کردم.بله اگر اونها رو به هم بچسبونید قدرت آهنربا از بین نمیره ولی اگر اونها نسبت به هم حرکت کنند آهنربا به مرور زمان قدرت خودش رو از دست میده.
میتونی اگه دوچرخه داری(من خودم ندارم!)آهنربا رو به طوقه اون وصل کنی و چون نسبت به بدنه حرکت داره به زودی قدرت خودش رو از دست میده.اگه این آزمایش رو کردی به من خبر بده.
مگه اهنربای توی موتور نمیچرخه ؟ پس چطوریه که خراب نمیشه؟

KESHE

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۸/۱/۲۶ - ۰۰:۴۵


پست: 1



Re: آيا آهنربا ميدان خودرا از دست ميده؟

پست توسط KESHE »

سلام دوستان قابل توجه تمام کسانی که به این موضوع فکر میکنن بگم که خیلی وقته در جهان قوانین شیمیایی و فیزیکی که ما از آن خبر داریم به طور کامل نقص شده

علم فوق پیشرفته ای کشف شده به نام علم پلاسما
اگر طالب این هستید که تمام قوانین جاذبه و همچنین قوانین آقای نیوتن را نقص کنید لطفا مطالعه کنید...



اما آهنربا و میدان گرانش و انرزی
برای همه ی ما دست یافتن به یک انرژی بینهایت غیر انتها غیر ممکن هست دلیل آن هم افرادی اند که برای کسب ثروت حاضر نیستن هیچ انسانی به انرژی بینهایت رایگان دست پیدا کنه
بحث رو به پایان میرسانم و شما عزیزان طالب علم دعوت میکنم به مطالعه بیشتر


#لطفا_بروزرسانی

نمایه کاربر
You-See

نام: U30

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵


پست: 1280

سپاس: 787

جنسیت:

تماس:

Re: آيا آهنربا ميدان خودرا از دست ميده؟

پست توسط You-See »

بازم یه عزیز احتمالا دبیرستانی با آمال و آرزوهای دراز تشریف آوردن ..
چیزی ننویسید که چند سال بعد به شدت ازش شرمنده بشید
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/

shakib11

نام: شکیب

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۸/۹/۱۱ - ۱۱:۴۸


پست: 4



Re: آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟

پست توسط shakib11 »

آهن‌ربا جسمی است که می‌تواند آهن، نیکل و کبالت را به سوی خود بکشد. آهن‌ربای طبیعی اکسیدهای دو ظرفیتی و سه ظرفیتی آهن(Fe2O3 , FeO) هستند. آهن‌رباهای مصنوعی را از فولاد یا آمیزه‌ای از فولاد با دیگر فلزها می‌سازند. این آهن‌رباها می‌توانند ویژگی‌ آهن‌ربایی خود را به طور گذرا بروز دهند یا آهن‌ربای همیشگی باشند. آهن‌رباهای الکتریکی، با جریان پیدا کردن الکتریسیته آهن‌ربا می‌شوند و با پایان یافتن جریان برق، این ویژگی را از دست می‌دهند. همین ویژگی باعث شده است که آن‌ها کاربردهای گوناگونی در صنعت و زندگی روزانه پیدا کنند.

بر پایه‌ی پژوهش‌هایی که هانس کریستیان ارستد، فیزیک‌دان دانمارکی، در سال 1820 میلادی انجام داد، هر جا بار الکتریکی جا به جا می‌شود، میدان مغناطیسی پدید می‌آید. برای مثال، هنگامی که الکتریسیته در یک سیم جریان می‌یابد، گرداگرد آن سیم میدان مغناطیسی به وجود می‌آید. از آن‌جا که الکترون‌های همه‌ی مواد همواره به دور هسته می‌گردند، می‌توان نتیجه گرفت که میدان مغناطیسی در همه‌ی مواد پدید می‌آید. اما فقط هنگامی که الکترون‌های بسیاری از اتم‌های موجود در یک ماده در یک جهت به دور هسته گردش کنند، اثر میدان‌های مغناطیسی همه‌ی آن‌ها بر هم افزوده می شود و آن جسم یک آهن‌ربای نیرومند می‌شود.

یادآوری می‌شود که به طور معمول الکترون‌های یک اتم به گونه‌ای با هم جفت شده‌اند که میدان مغناطیسی یکدیگر را خنثی می‌کنند. همین وضعیت نیز در مولکول‌های سازنده‌ی مواد پیش می‌آید، زیرا اتم‌ها با اشتراک گذاشتن الکترون‌ها به هم پیوند می‌شوند و مولکول‌ها را پدید می‌آورند. اما برخی مواد از اتم‌ها و مولکول‌هایی درست شده‌اند که الکترون‌های جفت نشده دارند. شمار الکترون‌های جفت نشده در آهن، کبالت و نیکل به اندازه‌ای زیاد است که می‌توان از آن‌ها نیرومندترین آهن‌رباها را ساخت. به دلیل همین الکترون‌های جفت نشده است که این مواد بیش از مواد دیگر به سوی آهن‌ربا کشیده می‌شوند.

اما چرا هر آهنی، آهن‌ربا نیست؟ زیرا، به طور معمول همه‌ی الکترون‌های جفت نشده‌ی یک قطعه آهن در یک جهت نمی‌چرخند. اگر این قطعه آهن‌ را مدتی در کنار یک آهن‌ربای قوی بگزاریم، آن را بر آهن‌ربا مالش دهیم یا جریان الکتریکی به آن وارد کنیم، الکترون‌های جفت نشده‌ی آن در یک جهت می‌چرخند و آن قطعه آهن ویژگی آهن‌ربایی پیدا می‌کند. شما این کار را با مالش دادن یک سوزن(احتیاط) بر آهن‌ربا می‌توانید انجام دهید.

در آهن‌ربای‌های الکتریکی با قطع جریان برق ویژگی آهن‌ربایی از دست می‌رود. فرریت‌ها، سرامیک‌های سبکی که در حافظه‌ی رایانه‌ها به کار می‌روند، در کمتر از یک میلیونیم ثانیه ویژگی مغناطیسی خود را از دست می‌دهند و باز می‌یابند. اما در آهن‌ربای همیشگی چرخش هم‌جهت الکترون‌ها پایدار است، مگر این که نیروی بیرونی، مانند گرما یا ضربه بر آهن‌ربا اثر گذارد. گذشت زمان نیز آرام‌آرام از نیروی آهن‌رباها می‌کاهد

R4ZOR

نام: سید عباس موسوی

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۸ - ۲۲:۲۳


پست: 1



ایا شتاب دادن اجسام توسط اهن ربا امکان پزیره؟

پست توسط R4ZOR »

من می دونم که شتاب دادن اجسام استوانه ای (فلزات)که به دور خود بچرخه توسط دو یا چند اهن ربا امکان پذیره به صورتی که اهن ربا ها به صورت چنبره
( {\displaystyle x(u,v)=(R+r\cos {v})\cos {u}\,}
{\displaystyle y(u,v)=(R+r\cos {v})\sin {u}\,}{\displaystyle y(u,v)=(R+r\cos {v})\sin {u}\,}
{\displaystyle z(u,v)=r\sin {v}\,}{\displaystyle z(u,v)=r\sin {v}\,})
دور اون استوانه رو بگیرن می تونن اون استوانه رو در هوا معلق نگهدارن و اگه اهن ربا ها را به گونه ای چیده باشیم که خطوط میدان مقناطیسی اهن ربا ها در یک سو باشند باعث چرخش ان استوانه به دور خود میشه (که این چرخش با یک ضریب شتابی هم راه خواهد بود )
فقط نمی توانم فورمول مناسب برای این عمر پیدا کنم که این شتاب تا چه حد نسبت به بزرگی و کوچکی اهن ربا و ان جسم بستگی خواهد داشت

ارسال پست