8 اتهام برای اثبات تقلبی بودن ماموریت آپولو/ پاسخ دانشمندان

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

8 اتهام برای اثبات تقلبی بودن ماموریت آپولو/ پاسخ دانشمندان

پست توسط منطق »

خبرگزاری مهر - گروه فناوریهای نوین: دانشمندان معتقدند به دلیل قدیمی بودن و محدود بودن اطلاعات هرگز نمی توان فردی را قاطعانه قانع کرد که ماموریت آپولو انجام گرفته است و تنها می توان با ارائه برخی توضیحات ابهامات موجود در ذهن آنها را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پرواز آپولو 11، اخبار مربوط به جزئیات این ماموریت تاریخی به یکی از مهمترین و پر مخاطب ترین اخبار نشریات تبدیل شده است. این ماموریت تاریخی یکی از بزرگترین موفقیتها در تاریخ تلاشهای علمی بشر به شمار می رود که البته همیشه با انتقادات شدیدی نیز مواجه بوده است.

بسیاری از افراد، مردم عادی یا دانشمندان بر این باورند که این ماموریت هیچگاه شکل نگرفته و تصاویر و فیلمهایی که از آن انتشار یافته است تنها برای فریب افکار عمومی و در استودیوی فیلمبرداری با کمک تجهیزات و نورپردازی هوشمندانه به وجود آمده اند. در ادامه برخی از اتهاماتی که به این مامویت وارد شده و پاسخهایی که برای رد این اتهامات داده شده است را مورد بررسی قرار می دهیم.

* اتهام اول: با وجود اینکه هیچ بادی در سطح ماه در وزش نیست زمانی که فضانوردان در حال کوبیدن پرچم به زمین هستند پرچم در حال اهتزاز است.

- پاسخ: پرچم از میله ای عمودی برخوردار است و در زمان نصب بر روی زمین توسط فضانوردان به حرکت در می آید. این میله از ماده آلومینیومی سبک و قابل انعطافی ساخته شده است که پس از اتصال، لرزشهای ناشی از نصب درون آن باقی خواهد ماند که این لرزشها باعث ایجاد حرکت اهتزازی در پرچم خواهد شد.

* اتهام دوم: در تصاویری که فضانوردان در سطح ماه به ثبت رسانده اند هیچ اثری از ستاره های آسمان دیده نمی شود.

- پاسخ: فرود آپولو در هنگام صبحگاه ماه که نور خورشید از هر زمان در آن درخشانتر است، صورت گرفت. به همین دلیل زمان نوردهی استفاده شده در دوربینها بسیار بالا بوده که این امر از ورود میزان زیاد نور به دوربین جلوگیری می کرده و جزئیات تصویر به ثبت نرسیده است. در عین حال با اینکه ستاره ها از سطح ماه به خوبی قابل مشاهده اند به اندازه ای درخشان نیستند که تصویر آنها بر روی فیلمهای عکاسی به ثبت برسد.

* اتهام سوم: هیچ اثری از حفره ناشی از فرود فضاپیما در تصاویر دیده نمی شود.

- پاسخ: فضاپیمای ایگل بر روی صخره ای بزرگ و سخت فرود آمده بود که توسط لایه ای از غبارهای ماه پوشانده شده بود. بر همین اساس هیچ دلیلی برای وجود داشتن حفره بر روی این سطح سخت وجود ندارد. همچنین غبار ناشی از فرود فضاپیما می تواند هرنوع اثر زمینی ناشی از فرود را پوشش داده باشد.

* اتهام چهارم: رد پایی که بر روی خاک ماه باقی مانده و تصویر آن به ثبت رسیده است، بر روی خاک کره ای بدون اتمسفر، رطوبت و گرانش به وجود آمده است. اما ظاهر رد پا مشابه آثاری است که بر روی خاک یا ماسه خیس به جا می ماند.

- پاسخ: عدم وجود باد در کره ماه به این معنی است که آثار ایجاد شده بر روی خاک بسیار نرم این کره برای مدت طولانی ثابت باقی خواهند ماند. چنین اثری را می توان به راحتی در فضایی بدون جریان هوا و با کمک توده ای از ذرات ریز مانند انواع پودرها به وجود آورد.

* اتهام پنجم: در هنگام بلند شدن ایگل از سطح ماه هیچ اثری از شعله یا دود ناشی از بلند شدن در تصاویر دیده نمی شوند.

- پاسخ: سوختی که در راکتهای ایگل استفاده شده بود ترکیبی از موادی به نام هیدرازین و تتروکساید دینیتروژن بوده است که سوختن بدون دود و شعله از خصوصیات احتراقی این مواد به شمار می رود.

* اتهام ششم: فضانوردان به خاطر وجود تشعشعات ناشی از کمربند تابشی ون الن هیچ شانسی برای زنده ماندن نداشته اند.

- پاسخ: این ادعا بر اساس اظهارات یک کیهان شناس روسی ارائه شده است. زمان کوتاهی که برای عبور از این کمربند نیاز بوده است با توانایی محافظتی فضاپیما ترکیب شده و به همین دلیل شدت تابش این تشعشعات بسیار پایین بوده است.

* اتهام هفتم: سنگهایی که از ماه به عنوان نمونه بازگردانده شده اند با سنگهایی که در مناطق قطبی یافت می شوند شباهت زیادی دارند.

-پاسخ: برخی از صخره های یافت شده در ماه در زمین نیز یافت می شوند. اما سنگهایی که از ماه آورده شده اند پس از ورود به اتمسفر زمین تماما سوخته و اکسیده شده اند. در عین حال زمین شناسان به صورت قطعی تایید کرده اند که این سنگها توسط انسان از ماه آورده شده است.

* اتهام هشتم: تمامی ماموریتهای ماه در دوره ریاست جمهوری ریچارد نیکسون شکل گرفته است. این در حالی است که هیچ رهبر ملی دیگری با وجود توسعه 40 ساله تکنولوژی ادعایی درباره فرود بر روی کره ماه نداشته است.

-پاسخ: پس از فرود آپولو بر روی ماه رقابت فضایی کشورها با پیروزی آمریکا به پایان رسید و در عین حال سرمایه برای ادامه دادن چنین ماموریتهایی با کمبود مواجه شد. کشورهای دیگر پس از انجام این ماموریتها علاقه ای به ادامه دادن چنین برنامه هایی از خود نشان نداده و ماموریتهایی در مدارهای پایینی را به دلیل هزینه کمتر و کاربرد بیشتر ترجیح دادند.

siamak sh

عضویت : شنبه ۱۳۸۷/۱۰/۲۱ - ۱۳:۱۶


پست: 77

سپاس: 1

Re: 8 اتهام برای اثبات تقلبی بودن ماموریت آپولو/ پاسخ دانشمندان

پست توسط siamak sh »

سلام
با وجود اینکه من خودم از طرفداران صنایع فضایی روسیه در مقابل آمریکا هستم ومعتقدم هنوز هم روسیه از آمریکا در مسائل فضایی قویتر است. اما همه این اتهامات از سوی سازمان جاسوسی شوروی (KGB)پس از فرود بر ماه مطرح شد که بیشتر جنبه ی جنگ روانی داشت چون همه اتهامات عوام پسندانه است و پاسخی را به سادگی همان طور که ارائه شده میتوان برای آنها در نظر گرفت.
سیامک smile072
یک اسب شیهه می کشد و سرنوشت من تغییر می کند.......

نمایه کاربر
mamy72

عضویت : جمعه ۱۳۸۸/۴/۲۶ - ۱۷:۰۳


پست: 3299

سپاس: 264

جنسیت:

Re: 8 اتهام برای اثبات تقلبی بودن ماموریت آپولو/ پاسخ دانشمندان

پست توسط mamy72 »

من بعد از شنیدن اتهامات از جانب یکی از دوستام قبول کرده بودم که این واقعه یک دروغ بود مرسی که من رو روشن کردین و جواب دانشمدان را نوشتین

sandman1989

محل اقامت: karaj

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۸/۳/۲۱ - ۱۵:۴۲


پست: 2



Re: 8 اتهام برای اثبات تقلبی بودن ماموریت آپولو/ پاسخ دانشمندان

پست توسط sandman1989 »

ممنون از پاسخ هایی که گذاشتی.

نمایه کاربر
p.kparham

محل اقامت: تهران

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۸۸/۵/۲۷ - ۲۳:۰۷


پست: 470

سپاس: 3


تماس:

Re: 8 اتهام برای اثبات تقلبی بودن ماموریت آپولو/ پاسخ دانشمندان

پست توسط p.kparham »

سلام
ممنون از روشن تر كردن موضوع smile015 smile015 smile124 smile124 smile124

نمایه کاربر
احسان2142

محل اقامت: اصفهان

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۸۸/۵/۲۰ - ۱۲:۴۷


پست: 679

سپاس: 20

جنسیت:

تماس:

Re: 8 اتهام برای اثبات تقلبی بودن ماموریت آپولو/ پاسخ دانشمندان

پست توسط احسان2142 »

سلام!
موضوع خیلی خوبی بود . smile072

ارسال پست