مکعب و کعبه

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
lp_metaler

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۹/۵/۲۰ - ۱۷:۴۳


پست: 15

سپاس: 3


تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط lp_metaler »

Ramin_t نوشته شده:من نظر خودم رو گفتم . باشه بحث کنید اگه هر کدوم از شماها جبهه خودش رو عوض کرد اسمم رو عوض میکنم smile012
دوستمون میگن شما که از علم چیزی بارتونه!!! اتفاقا من دارم بر اساس همون علم ناچیزم حرف میزنم
. به هر حال من خواستم یه break بدم . دوباره شروع کنید به سر و کله زدن . smile007

من نگفتم شما با چی خرف میزنید گفتم اگه علم داشته باشین میدونین که همه چیز با بحث و گفتگو پیشرفت میکنه اینو دیگه پیامبرتون گفته که مشورت چیزه خوبیه این بحث هم نوعی مشورته ولی طرفینش با هم 180 درجه فرق دارن
به وبم حتما سربزنید
http://www.Amy-Lee.blogfa.com

نمایه کاربر
Ramin_t

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۷/۸/۱۳ - ۱۶:۰۹


پست: 228

سپاس: 1


تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط Ramin_t »

تا من نگه میدارم شما مشغول نوشیدن باشید . smile124 smile072 smile072
رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: زماني بر مردم خواهد آمد كه صبر نمودن در برابر مسائل دين ـ و عمل به دستورات آن ـ همانند در دست گرفتن آتش گداخته است
---------------------------------------
امام جعفر صادق (ع) : دنيا مانند آب درياست كه هر چه شخص تشنه از آن بيشتر آشامد ، تشنگيش بيشتر شود تا او را بكشد

user8604

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۹ - ۱۷:۳۱


پست: 3288

سپاس: 877

Re: مکعب و کعبه

پست توسط user8604 »

Ramin_t نوشته شده:تا من نگه میدارم شما مشغول نوشیدن باشید . smile124 smile072 smile072
آتش دست شماها نوشیدنی ها و ساقیان مارو نابود کرده!
ای کاش جای آرمیدن بودی....

نمایه کاربر
2ba

محل اقامت: كرمان

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۴/۲۶ - ۱۵:۰۰


پست: 316

سپاس: 59

جنسیت:

تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط 2ba »

jeneral نوشته است:
در كل منظور اينست كه ما ايرانيان 1500 سال قبل از اسلام اعراب سوسمارخور،خودصاحب تمدن و حتي دين يكتاپرست بوده ايم و حالا كه اينان با اسلام دروغينشان و با زور شمشيرهاي برهنه طوق بندگي عرب را به گردن عجم(در حقیقت معنایی لغوی عرب به معنی با فهم وشعور و فصاحت هست و عجم به معنی خنگ و گنگ و غيرفصيح و لكنت دار) انداخته اند و ما را پايينتر و پست از خويش به سبب اين دين ... و به اسم خدا ميخوانند و در عجبم چطور و كي بايد جوانان ايراني دست از عرب پرستي و بندگي براي يك بت بردارند و تمدن ايران را به تمام جهان نشان دهند؟
هیچ کس منکر جاهلیت عرب قبل از ظهور اسلام نیست.
قرآن نیز با افکار جاهلیت آن زمان مبارزه کرده است.
خداوند در قرآن می فرماید: «یا أَیُّهَا النّاسُ إنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَ أُنثی وَ جَعَلناکُم شُعُوباً وَ قَبائلَ لِتَعارَفوُا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللهِ أتقاکُم إنَّ اللهَ عَلیمٌ خَبیرٌ»؛ «ای مردم، ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید {این ها ملاک امتیاز نیست} گرامی ترین شما نزد خدا باتقواترین شماست، خداوند دانا و خبیر است»(آیه ی13 سوره حجرات)
همچنین پیامبراکرم(ص) می فرماید:«لافضل لعربی علی عجمی و لالعجمی علی عربی و لاابیض علی اسود و لاأسود علی ابیض»؛ «هرگز برتری برای عرب بر عجم، و عجم بر عرب و سفید بر سیاه و سیاه بر سفید نیست»
همچنین، عرب به غیر عرب عجم می گفته اند(زبانشان برای آن ها قابل فهم نبوده). البته این نام گذاری مربوط به قبل از اسلام است.
تصویر
کاش تمام شود این روزهای سخت نبودنت...
اللهم عجل لولیک الفرج


http://muslimbeliefs.blog.com/

نمایه کاربر
2ba

محل اقامت: كرمان

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۴/۲۶ - ۱۵:۰۰


پست: 316

سپاس: 59

جنسیت:

تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط 2ba »

edwardfurlong نوشته است:
اون پادشاها شرف دارن به این پیامبر شما مسلمونا که به خاطر ذات زن بارگی اش خودش قوانین اسلام را تحریف میکرد!
بازهم توهین. smile049
مطالعه مطلب زیر را توصیه می کنم (جنابgarfieldبه شما هم پیشنهاد می کنم).
http://www.hawzah.ir/Hawzah/Magazines/M ... 1&id=79515

edwardfurlong نوشته است:
از امضات معلومه که چیزی از واقعیات نمیدونی!
این علی شما کسی بوده که ایران رو میخواسته نیست کنه!تا حد زیادی هم موفق شده.
edwardfurlong نوشته است:
در زمان حمله ی عمر به ایران علی وزیر جنگ بود.و مشاور عمر.
بعد از آن که به خلافت رسید هم کم ایرانیان را نکشت!
انتظار نداشته باش اینار رو تو کتاب دینی و تاریخت بهت بگن که!
فکر میکنی برای چی به عدالت معروفه؟!
چون اموال چپاول شده ی ایرانیان رو به عدالت بین عربها تقسیم میکرد.
حالا شده اسطوره ی تو!


یا ایران رو انتخاب کن یا اسلام رو . چون این دوتا کاملا متضادن.
"من از فقر در امت خود بیم ندارم بلکه از بی تدبیری بیم دارم." امام علی(ع)
به عکس، سخن کاملاً به حقی است.

http://pouramini.blogfa.com/post-137.aspx
اصلاً چگونه ممکنه امام علی (ع) (بگذریم که به عادل بودن شهرت داشته) در حق مردم ایران ظلم (!!!) کرده باشه ولی مردم ایران این قدر دوستدارش باشند!
همچنین ظالم متضاد عادل است، و کسی به عادل بودن شهرت پیدا می کنه که در همه ی افعال عدل را رعایت کند.
خواندن مطلب زیر را پیشنهاد می کنم.
http://basier.persianblog.ir/post/18
چرا کفّار همیشه در پی وارونه نشان دادن حقیقت هستند؟ با این کارها فقط خود را رسوا می کنند.
تصویر
کاش تمام شود این روزهای سخت نبودنت...
اللهم عجل لولیک الفرج


http://muslimbeliefs.blog.com/

نمایه کاربر
2ba

محل اقامت: كرمان

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۴/۲۶ - ۱۵:۰۰


پست: 316

سپاس: 59

جنسیت:

تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط 2ba »

lp_metaler نوشته است:
چرا از اسلام نیست ترحیم ها که فقط و فقط به خاطر جمهوری اسلامی و دین اسلامه. نفت و گاز هم بدلیل عقبموندگی مردم و عدم پیشرفت علم و فناوری به خاطر همین اسلام بوده که ( که مردم معتقد بودن جز یاد گرفتن قران بقیه علوم حرام هستن تو خیلی جاها این دیده شده حتی الان). استعمار هم که با ورود اسلام به ایران اغاز شد و قبل از اون ایران استقلال کامل داشت
تاپیک" نظر اسلام درباره ی علم" smile012
http://hupaa.com/forum/viewtopic.php?f= ... &sk=t&sd=a
همچنین مطالعه تاریخ را پیشنهاد می کنم.
تصویر
کاش تمام شود این روزهای سخت نبودنت...
اللهم عجل لولیک الفرج


http://muslimbeliefs.blog.com/

نمایه کاربر
2ba

محل اقامت: كرمان

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۴/۲۶ - ۱۵:۰۰


پست: 316

سپاس: 59

جنسیت:

تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط 2ba »

jeneral نوشته است:
بعد که میگم مسلمونها بیسوادن میگید نه و جبهه میگیرید. smile058
تازه به من میگن اصول دین را اشتباه فهمیدید در حالیکه هنوز نمیدونید اصول دینتون چندتاست اصلا
عزیزم تشیع میگه اصول دین 5 تاست:توحید،معاد،نبوت،امامت و عدل و سنیها میگن نه، سه تاست و فرقه ای دیگر اسلامی هرکدوم به نوبه خود فرق میکنن اصولشون. smile018
ما اسلام را از شما خیلی بهتر میشناسیم چون خودمون متاسفانه از دیندارهای سرسخت گذشته بوده ایم و لطفا شما حداقل در اصول دینتون اطلاعات داشته باشید احتیاج نیست ما رو راهنمایی کنید.

همانطور که گفتیم نه اصول دین قابل اپدیتند و نه فروع مثل نماز و جهاد و زکات و خمس و....
شما بفرمایید کدام یک از فروع دین قابلیت آپدیت دارند؟
قوانین اسلام به دو دسته تقسیم می شوند: قوانین ثابت و قوانین متغیر(ظاهر تغییر می کند و باطن ثابت است)
همچنین تغییر قوانین نیز براساس سخن رسول خدا(ص):«لاضَرَر وَ لاضرار فی الإسلام» است.
گویی شما هم دین دار نبوده اید.
تصویر
کاش تمام شود این روزهای سخت نبودنت...
اللهم عجل لولیک الفرج


http://muslimbeliefs.blog.com/

نمایه کاربر
2ba

محل اقامت: كرمان

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۴/۲۶ - ۱۵:۰۰


پست: 316

سپاس: 59

جنسیت:

تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط 2ba »

alijohar نوشته است:
حضرت محمد يك مصلح اجتماعي بود ؛ او پيش خود انديشيد راه اينكه مردم تابع او شوند ؛ اينست كه بگويد من پيغمبرم ؛ سپس افسانه اي يهودي و مسيحي را سر هم بندي كرد ؛ پس او گول زد براي اينكه انديشه خودش را پيش ببرد.
او بت پرستي را حذف نكرد ؛ هبل و لات و منات را برداشت ، الله را قرار داد ، او با بت آنها مخالف بود ؛ بت خودش را آورد. اسمش را هم گذاشت الله. (كه بتي انسان انگارانه است .)
او با انديشه هاي جاهليت اصلا مبارزه نكرد ؛ آنها را تغيير داد ؛ مثلا يكي از انديشه اي جاهليت پرستيدن كعبه و ذبح گردن و آن اداب عجيب و غريب است . حضرتش آنها را حفظ كرد.
5 ركعت نماز هم قبل از اسلام سابقه داشت ؛ آن را هم حفظ كرد ؛ ايضا دست و پا بريدن و زنان را به بردگي كشيدن و هزاران رفتار اعراب جاهلي كه اينك به نام اسلام را يج است.
لطفا كمي بيشتر تامل كنيد. اين دين همان آداب و سنن اعراب ربع الخالي است جان من.ك 1800 سال عقب هستند
پیامبر اکرم(ص) شخصی نبود که بخواهد کسی را گول بزند، همچنین داستان یهود و مسیح نیز چیزی نیست که پیامبر اکرم(ص) آن ها را از خود در آورده باشد بلکه مسیحیان و یهودیان هم به آن ها معتقدند.(نه فقط مسلمانان)
به عکس، پیامبر اکرم(ص) با بت پرستی مبارزه کرد و حتّی در قرآن بت هایشان نقد شده اند:
«آنکس که زمین را بستر شما قرار داد و آسمان (جو زمین) را همچون سقفی بر بالای سر شما و از آسمان آبی فرو فرستاد، و بوسیله ی آن میوه ها را پرورش داد، تا روزی شما باشد، بنابراین برای خدا شریک هائی قرار ندهید در حالی که می دانید (هیچ یک از شرکاء و بتان نه شما را آفریده اند و نه شما را روزی می دهند)»(سوره بقره، آیه22)
«آیا موجوداتی را شریک او قرار می دهند که چیزی را نمی آفرینند و خودشان مخلوقند؟»«و نمی توانند آن ها را یاری کنند، و نه خودشان را یاری دهند»(سوره اعراف، آیات191و192)
همچنین صفات خداوند کاملاً متفاوت بتان بیان شده.
«آن ها که با تو بیعت می کنند در حقیقت فقط با خدا بیعت می نمایند، و دست خدا بالای دست هاست، هرکس پیمان شکنی کند به زیان خود پیمان شکسته است و آنکس که نسبت به عهدی که با خدا بسته وفا کند به زودی پاداش عظیمی به او خواهد داد.»(سوره فتح، آیه10)
اگر منظورت از صفات انسان انگارانه، به طور مثال بیان دست برای خداست همان طور که از معنای آیه مشخص است مقصود قدرت خداست.
نماز خواندن مربوط به بت پرستان نیست، بلکه مربوط به یکتا پرستان است.
حتّی در قرآن به نماز خواندن پیامبران و پیروان آن ها اشاره شده است.
«پروردگارا مرا بر پا کننده نماز قرار ده و از فرزندان من نیز چنین کن پروردگارا دعای (ما را) بپذیر»(سوره ابراهیم، آیه40)

تاپیک "اسلام و بردگی" smile012
http://hupaa.com/forum/viewtopic.php?f= ... &sk=t&sd=a
آخرین ویرایش توسط 2ba سه‌شنبه ۱۳۸۹/۶/۹ - ۱۳:۴۶, ویرایش شده کلا 1 بار
تصویر
کاش تمام شود این روزهای سخت نبودنت...
اللهم عجل لولیک الفرج


http://muslimbeliefs.blog.com/

نمایه کاربر
2ba

محل اقامت: كرمان

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۴/۲۶ - ۱۵:۰۰


پست: 316

سپاس: 59

جنسیت:

تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط 2ba »

garfield نوشته است:
اصلا قصد توهین نداشتم. حالا که سوء تفاهم شد قبل از اینکه هرگونه توضیحی بدم عذر خواهی میکنم.
ولی بد نیست توضیح منو بخونی: دوستانی که منو بیشتر میشناسند میدونند. از نظر من جوانی و حتی کودکی عیب نیست بلکه حسن است. این که انسان در هر سنی درک محدود به اون سن رو داشته باشه یک امر طبیعیه.
برای اینکه سوء تفاهم کاملا رفع بشه حتما این پست منو در مورد سن و سال بخون:

http://hupaa.com/forum/viewtopic.php?f= ... 60#p216655

ضمنا همه اونایی که الان از شما بزرگترن یه روزی هم سن شما بودن و یه روزی هم شما به اون سن و سال خواهی رسید. پس دلیلی برای دلخوری نیست.
بله درسته.
فقط کاش به اعتقادت یکدیگر توهین نمی کردیم.
تصویر
کاش تمام شود این روزهای سخت نبودنت...
اللهم عجل لولیک الفرج


http://muslimbeliefs.blog.com/

user8604

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۹ - ۱۷:۳۱


پست: 3288

سپاس: 877

Re: مکعب و کعبه

پست توسط user8604 »

2ba نوشته شده:با این کارها فقط خود را رسوا می کنند.
اوه اوه
رسوا شدیم رفت!
تو رو خدا بیشتر از این مارو رسوا نکن!

نمایه کاربر
garfield

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۲/۱۱ - ۱۰:۲۲


پست: 1730

سپاس: 54

جنسیت:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط garfield »

2ba نوشته شده:garfield نوشته است:
اصلا قصد توهین نداشتم. حالا که سوء تفاهم شد قبل از اینکه هرگونه توضیحی بدم عذر خواهی میکنم.
ولی بد نیست توضیح منو بخونی: دوستانی که منو بیشتر میشناسند میدونند. از نظر من جوانی و حتی کودکی عیب نیست بلکه حسن است. این که انسان در هر سنی درک محدود به اون سن رو داشته باشه یک امر طبیعیه.
برای اینکه سوء تفاهم کاملا رفع بشه حتما این پست منو در مورد سن و سال بخون:

http://hupaa.com/forum/viewtopic.php?f= ... 60#p216655

ضمنا همه اونایی که الان از شما بزرگترن یه روزی هم سن شما بودن و یه روزی هم شما به اون سن و سال خواهی رسید. پس دلیلی برای دلخوری نیست.
بله درسته.
فقط کاش به اعتقادت یکدیگر توهین نمی کردیم.
بزرگترین توهین رو قرآن به کسانی میکنه که بهش اعتقاد ندارند. اگر خواستید بگید منبع بدم.

نمایه کاربر
garfield

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۲/۱۱ - ۱۰:۲۲


پست: 1730

سپاس: 54

جنسیت:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط garfield »

اینکه نباید به مقدسات توهین کرد و نباید به دین مردم کاری داشت سخنی است که شبانه روز از مسلمانان، اسلامگرایان و سمپاتهای ایشان میتوان شنید. قبل از نوشتن این نوشتار واژه "توهین" را در گوگل جستجو کردم، از 20 مورد نخست، 9 مورد در مورد "توهین به مقدسات" بود. البته بیشتر اوقات وقتی کسی میگوید به مقدسات مردم توهین نکنید منظورش این است که به مقدسات من توهین نکنید.

توضیح خواهم داد که چرا این مسئله برای مسلمانان اینقدر اهمیت دارد، پس از آن نشان خواهم داد که مسلمانان خود احترامی برای دیگران قائل نیستند، و در پایان توضیح خواهم داد که در چه صورتی مسلمانان میتوانند برای خود احترام کسب کنند.

بازهم پاسخ باز میگردد به اینکه بی احترامی یا اهانت یعنی چه؟ در نمونه هایی که قبلاً آورده شد اثبات شد که مسلمانان انتقاد از دین را در بسیاری از موارد اهانت به اسلام تلقی میکنند، اگر میخواهید مسلمانان را راضی نگه دارید باید تمام باورهای ضد اسلامی خود را مخفی نگه دارید و "خفه" شوید، منظور بسیاری از مسلمانان از احترام گذاشتن همین است. اما اگر اهانت یعنی انتقاد، آنگاه باید به اسلام اهانت کرد! مسلمانان از دماغ فیل نیافتاده اند که حق مصونیت از انتقاد داشته باشند، هیچ باور و اندیشه ای نباید این امتیاز را داشته باشد که کسی نتواند از آن ایراد بگیرد، انتقاد کند و نقصانی را به آن نسبت بدهد. اگر مسلمانانی اینرا درک نمیکنند و یا نمیپذیرند بخاطر توحش و فاشیست بودن آنهاست، دیگران چرا باید به چنین حماقت و خفتی تن در دهند؟ انتقاد از اسلام و انتساب نقصان به اسلام و وارد کردن اتهام به اسلام و مسلمانان و شخصیت های اسلامی به دلیل مضر بودن اسلام برای بشریت نه تنها امری جایز بلکه از نگر من برای هر نامسلمان فهیمی که اسلام را میشناسد امری بایسته و واجب است. اگر نامسلمانی منتقد اسلام نیست یا نسبت به اسلام نادان است یا شخصی بی وجدان و درونگراست که سرنوشت خود و دیگران برایش اهمیتی ندارد، چرا که اگر کسی در مقابل جنایت سکوت کند خود جنایتکار است.

کسی که به محمد رسول الله اهانت کند و با وی به دشمنی بپردازد حکمش از نظر علمای اسلامی مرگ است و خونش حلال است، البته حکم کسی که به امامان، خدا و حتی به فرشته ها نیز توهین کند باید به سرعت کشته شود و پیاده شدن این حکم نیاز به دادگاه و قاضی ندارد، یک مسلمان خود میتواند این حکم را در هر شرایطی پیاده کند و فقها در این مسئله با یکدیگر "اجماع" دارند.

آیا اسلام و مسلمانان هم به دیگران احترام میگذارند؟

از حق که نگذریم، دعوت به احترام در بیشینه موارد دعوت خوبی است، کسی که شما را به احترام دعوت میکند شما را به کاری نیک و بهتر بودن فرا میخواند، به همین دلیل هرگاه کسی از من میخواهد که به چیزی توهین نکنم من درخواست او را جدی میگیرم چون دعوت او، دعوت به نیکیست! اما این دعوت یا صادقانه و خیر خواهانه است یا موزیانه و منافقانه و زیاده خواهانه است. حال دعوت مسلمانان به احترام به مقدسات و اسلام از کدام دسته است؟ آیا مسلمانان میگویند "بیایید به یکدیگر و مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم؟" یا میگویند "بیایید به مقدسات ما بدون توجه به اینکه ما به شما و مقدسات شما و دیگران احترام میگذارند احترام بگذارید؟"

فرض کنید روزی در خیابان در حال قدم زدن هستید که اعلامیه ای از شخصی دریافت میکنید. این اعلامیه مربوط به گروه "پیروان" است و در آن از شما دعوت میشود که شما هم به این گروه با سابقه و قدیمی بپیوندید. در این اعلامیه همچنین شرح مختصری از باورهای مشترک این گروه آمده است که از این قرار هستند:

1. مسلمانان همانند خرهایی هستند که کتاب حمل میکنند
2. مسلمانان نجس هستند
3. مسلمانان بدترین جنبندگان روی زمین هستند
4. خدا مسلمانان را بکشد
5. لعنت خدا و فرشتگان بر مسلمانان باد
6. مسلمانان مانند حیواناتی هستند که کسی در گوششان چیزی بگوید و آنها جز بانگی نشنوند، مسلمانان کر و کور و لالند و هیچ نمیفهمند
7. اکثر مسلمانان مثل چهارپایان یا بدتر از آنها هستند، نه میفهمند نه میشنوند
8. اکثر مسلمانان فاسق (نافرمان، تبهکار، زناکار، گناهکار) هستند
9. مسلمانان مثل حیوان غذا میخورند
10. مسلمانان مانند خران وحشی هستند که از شیر میگریزند
11. مسلمانان حرامزاده هستند
12. تف بر مسلمانها!
13. مسلمانان بیمار هستند
14. مسلمانان ابله هستند ولی خودشان نمیدانند
15. مسلمانان شعور ندارند
16. طرفداران گروه پیروان بهترین مردم هستند، بین مسلمانها هم آدم خوب به ندرت پیدا میشود ولی اکثرشان آدمهای عوضی و تبهکاری هستند

نظر شما راجع به گروه "پیروان" پس از آگاهی از افکارشان چه خواهد بود؟ آیا به نظر شما این گروه به مسلمانان اهانت کرده است؟ شما این 15 مورد را یا بخشی از آنها را فحش و اهانت میدانید یا نه؟ آیا این گروه، گروهی فاشیست و ستیزه جو نیست؟ مهمتر از اینها، آیا مسلمانان باید به این گروه و پیروانش احترام بگذارند؟ فکر نمیکنم هیچ انسان عاقلی، بالغ و منصفی به این پرسش آخری پاسخ مثبت بدهد. با توحش و بربریتی که از اسلام و مسلمانان سراغ داریم، اگر دست مسلمانان به پیروان این گروه برسد با آنها چکار خواهند کرد؟ از همه اینها جالب تر، اگر پیروان از مسلمانان بخواهند که به عقاید و باورهای گروه پیروان و خود ایشان احترام بگذارند، به نظر شما هواداران گروه پیروان زیاده خواه، دو رو و حتی دیوانه نیستند؟ آیا مسلمانان باید این درخواست گروه پیروان را از روی حسن نیت بدانند؟

ممکن است بپرسید نقل این داستان تخیلی چه سودی دارد؟ پاسخ این است که این داستان کاملاً تخیلی نیست بلکه مبتنی بر واقعیتی انکار ناشدنی است، تمامی 15 مورد بالا در قرآن آمده است با این تفاوت که مخاطب این دشنامها در قرآن نامسلمانان یا دگراندیشان از زمینه های فکری مختلف هستند، با این اوصاف آیا مسلمانانی که خدایشان اینگونه همانند انسانی فرومایه و دهن دریده زشت ترین دشنامها را به دیگران داده است از دیگران انتظار احترام داشته باشند؟ در ادامه منبع این فحاشی ها به ترتیب همان شماره ای که در اعلامیه بالا آمد، از قرآن ذکر خواهم کرد:

1. آيه 5 سوره الجمعة (62:5)

مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوها كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

مثل کساني که تورات بر آنها تحميل گشته و بدان عمل نمي کنند مثل آن خراست که کتابهايي را حمل مي کند بد داستاني است داستان مردمي که آيات خدا را دروغ مي شمرده اند و خدا ستمکاران را هدايت نمي کند (ترجمه آیتی).
2. آيه 28 سوره التوبة (9:28)

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ بَعْدَ عامِهِمْ هذا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ

اي کساني که ايمان آورده ايد ، مشرکان نجسند و از سال بعد نبايد به مسجدالحرام نزديک شوند و اگر از بينوايي مي ترسيد ، خدا اگر بخواهد به فضل خويش بي نيازتان خواهد کرد زيرا خدا دانا و حکيم است (ترجمه آیتی)
3. آيه 55 سوره الانفال (8:55)

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُمْ لا يُؤْمِنُونَ

هر آينه بدترين جنبندگان در نزد خدا آنهايند که کافر شده اند و ايمان نمي آورند : (ترجمه آیتی)
4. آيه 30 سوره التوبة (9:30)

وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ

يهود گفتند که عزير پسر خداست ، و نصاري گفتند که عيسي پسر خداست اين ، سخن که مي گويند همانند گفتار کساني است که پيش از اين کافر بودند خدا بکشدشان به کجا باز مي گردند ؟ (ترجمه آیتی)
5. آيه 161 سوره البقرة (2:161)

إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ ماتُوا وَ هُمْ كُفَّارٌ أُولئِكَ عَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِكَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ

بر آنان که کافر بودند و در کافري مردند لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم باد (ترجمه آیتی)
6. آيه 171 سوره البقرة (2:171)

وَ مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِما لا يَسْمَعُ إِلاَّ دُعاءً وَ نِداءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ

مثل کافران ، مثل حيواني است که کسي در گوش او آواز کند ، و او جز بانگي و آوازي نشنود اينان کرانند ، لالانند ، کورانند و هيچ در نمي يابند (ترجمه آیتی)
7. آيه 22 سوره الانفال (8:22)

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ

بدترين جانوران در نزد خدا اين کران و لالان هستند که در نمي يابند (ترجمه آیتی)
8. آيه 59 سوره المائدة (5:59)

قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَ أَنَّ أَكْثَرَكُمْ فاسِقُونَ

بگو : اي اهل کتاب ، آيا ما را سرزنش مي کنيد ؟ جز اين است که ما به خدا و آنچه بر ما نازل شده و آنچه پيش از اين نازل شده است ايمان آورده ايم و شما بيشترين نافرمان هستيد ؟ (ترجمه آیتی)
9. آيه 12 سوره محمد (47:12)

إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الأَْنْهارُ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَ يَأْكُلُونَ كَما تَأْكُلُ الأَْنْعامُ وَ النَّارُ مَثْوىً لَهُمْ

خدا کساني را که ايمان آورده اند و کارهاي شايسته مي کنند ، به ، بهشتهايي که نهرها در آن جاري است داخل خواهد کرد ولي کافران از اين جهان متمتع مي شوند و چون چارپايان مي خورند و جايگاهشان آتش است (ترجمه آیتی)
10. آيه 50 سوره المدثر (74:50) (به آیات 48 و 49 نیز نگاه شود)

كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ

مانند خران وحشي (ترجمه آیتی)
11. آيه 13 سوره القلم (68:13)

عُتُلٍّ بَعْدَ ذلِكَ زَنِيمٍ

كسانى كه متكبر و سركشند و اصل و نسب خود را بديگران منسوب ميسازند. (حرام زاده- اند). (ترجمه کاویانپور)
12. آيه 67 سوره الانبياء (21:67)

أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ

اف بر شما و بر آنچه جز خدا مى‏پرستيد! پس آيا نمى‏انديشيد؟ (ترجمه حلبی)
13. آيه 10 سوره البقرة (2:10)

فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ

در دلهاشان مرضي است و خدا نيز بر مرضشان بيفزوده است و به کيفر دروغي که گفته اند برايشان عذابي است دردآور (ترجمه آیتی)
14. آيه 13 سوره البقرة (2:13)

وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَما آمَنَ النَّاسُ قالُوا أَ نُؤْمِنُ كَما آمَنَ السُّفَهاءُ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ وَ لكِنْ لا يَعْلَمُونَ

و چون به آنان گفته شود که شما نيز همانند ديگر مردمان ايمان بياوريد، ،مي گويند : آيا ما نيز همانند بيخردان ايمان بياوريم : آگاه باشيد ، که آنان خود بيخردانند و نمي دانند (ترجمه آیتی)
15. "لا یشعرون" در مورد نامسلمانان در آیه های زیر آمده است:
النحل: ٢٦، النمل: ١٨، الأعراف: ٩٥، يوسف: ١٥، القصص: ٩،الأنعام: ١٢٣، النحل: ٤٥، العنكبوت: ٥٣، يوسف: ١٠٧، النمل: ٦٥، آلعمران: ٦٩، الأنعام: ٢٦، البقرة: ٩، الزمر: ٢٥، الزخرف: ٦٦، القصص: ١١، النحل: ٢١، البقرة: ١٢، النمل: ٥٠، المؤمنون: ٥٦، الشعراء: ٢٠٢.
16. آیه 110 سوره ال عمران (3:110)

كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتابِ لَكانَ خَيْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَكْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ

شما بهترين امتي هستيد از ميان مردم پديد آمده ، که امر به معروف و نهي از منکر مي کنيد و به خدا ايمان داريد اگر اهل کتاب نيز ايمان بياورند برايشان بهتر است بعضي از ايشان مؤمنند ولي بيشترين تبهکارانند (ترجمه آیتی)

افزون بر اینها الله در قرآن بارها نامسلمانان لعنت کرده است، آیا لعنت کردن الله، امامان و پیامبر اسلام نیز برای نامسلمانان بطور متقابل آزاد است یا نه؟ برخی از مسلمانان میگویند لعن کردن اهانت نیست، اگر اهانت نیست پس ما نیز باید بتوانیم لعن کنیم. برخی میگویند شما که به خدا اعتقاد ندارید نباید از لعن شدن ناراحت شوید. من این پاسخ را صحیح نمیدانم زیرا فحاشی وقتی صورت گرفته است که شخصی به دیگری فحش بدهد نه اینکه شخصی احساس کند به او فحش داده شده است. برای نمونه فرض کنید با مردمی آشنا میشوید که در فرهنگ و عقاید و باورهایشان عبارت "کله استخوانی" یک اهانت محسوب میشود در حالی که در فرهنگ شما چنین نیست. حال در این میان شخصی از این جمعیت در مورد شما از این عبارت استفاده میکند. آیا اهانتی صورت گرفته؟ روشن است که صورت گرفته است و ملاک دیدگاه توهین کننده است نه توهین شونده.

لعنت البته در مقابل سایر اهانتهای قرآن موضوع کوچکیست، برای لیست کاملتری از آیات اهانت آمیز قرآن به "قرآن زندیق، دسته بندیهای قرآن، دسته 'اهانت یا بد دهانی" مراجعه کنید. غیر از این نتیجه که مسلمانان انصافاً نباید انتظار احترام از سایرین را داشته باشند، از وجود آیات بالا میتوان نتایج منطقی دیگری را نیز گرفت. پاسخ این پرسش چیست؟ "آیا دستکم یکی از 15 آیه بالا اهانت آمیز است یا نه؟"

اگر پاسخ مسلمانان نه است، آنگاه آنچه در 15 مورد بالا آمده نباید برای مسلمانان اهانت آمیز تلقی شوند، یعنی اگر نامسلمانی مسلمانان یا پیامبر اسلام یا هر چیز یا شخص مقدس دیگری را با واژه هایی همچون خر، حرامزاده، نفهم، بی شعور، نجس، حیوان، چهارپا و غیره خطاب کند، مسمانان حق اعتراض ندارند چون اینکار شبیه گفتن "خودتی!" هست که نباید اهانت محسوب شود و مسلمانان نباید از نامسلمانان انتظار داشته باشند که از خدای آنها در برخورد با مخالف و منتقد مودب تر باشند.

اگر پاسخ مسلمانان آری است، آنگاه اهانت کردن باید آزاد باشد، مگر اینکه مسلمانان حق اهانت به دیگران را منحصر به خود بدانند و بگویند ما حق اهانت به دیگران را داریم ولی دیگران حق اهانت به ما را ندارند. که این البته غیر عادلانه و زیاده خواهی است.

هردو این پاسخها به ضرر مسلمانان و به نفع نامسلمانان است، واقعیت این است که آنچه در آیات بالا آمده است نشان از کمبود و خشم و کینه گوینده دارد، همچنین نشان از تربیت بیابانی و کم دارد، نشان از عقده های فراوان و مشکلات روحی و افسردگی های شدید دارد، تمام این صفات به خود محمد میخورند، همین دشنامها از نگر من میتوانند نشان دهند که قرآن به خدا ارتباطی ندارد.

نمایه کاربر
lp_metaler

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۹/۵/۲۰ - ۱۷:۴۳


پست: 15

سپاس: 3


تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط lp_metaler »

ممنون گارفیلد جان کاملا جامع و کامل بود و راهی رو بهم نشون دادی که بتونم بقیه رو قانع کنم البته بازم بستگی به فهم هرکس داره ولی من اگه مسلمان بودم قطعا قانع میشدم

بازم بابت مطلب کاملت ممنون
به وبم حتما سربزنید
http://www.Amy-Lee.blogfa.com

نمایه کاربر
2ba

محل اقامت: كرمان

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۴/۲۶ - ۱۵:۰۰


پست: 316

سپاس: 59

جنسیت:

تماس:

Re: مکعب و کعبه

پست توسط 2ba »

تذکر: نوشته های با رنگ سبز تفسیر مشکات است البته با دخل و تصرف.
1. آيه 5 سوره الجمعة (62:5)
مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوها كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

مثل کساني که تورات بر آنها تحميل گشته و بدان عمل نمي کنند مثل آن خراست که کتابهايي را حمل مي کند بد داستاني است داستان مردمي که آيات خدا را دروغ مي شمرده اند و خدا ستمکاران را هدايت نمي کند (ترجمه آیتی).
تشبیه درستی است.
بهره ی کسی که کتاب دارد ولی به آن عمل نمی کند مانند بهره ی الاغ از کتاب است(فقط آن را حمل می کند بدون آنکه به آن عمل کند).

در آیه قبل(4،سوره جمعه) سخن از بعثت بود و در این آیه سخن از یهودیانی است که براساس کتاب آسمانی خود، تورات پیامبراکرم(ص) را می شناختند ولی لجاجت کرده و حاضر به پذیرش رسالت او نشدند.
کلمه أسفار جمع ِ سِفر به معنای کتابی است که از حقایق پرده برداری می کند.(مفردات راغب)
گرچه قرآن در این آیه، از یهودیان انتقاد می کند، اما در واقع کنایه ای است به مسلمانان که مبادا شما نیز قرآن بشنوید ولی به آن عمل نکنید.
قرآن در چند مورد، انسان های نااهل را به چارپایان تشبیه کرده، که یکی از آن ها عالمان بی عمل هستند که در این آیه به آن ها اشاره شده است.(اولئک کالنعام بل هم اضل)(سوره اعراف، آیه179)

2. آيه 28 سوره التوبة (9:28)

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ بَعْدَ عامِهِمْ هذا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ

اي کساني که ايمان آورده ايد ، مشرکان نجسند و از سال بعد نبايد به مسجدالحرام نزديک شوند و اگر از بينوايي مي ترسيد ، خدا اگر بخواهد به فضل خويش بي نيازتان خواهد کرد زيرا خدا دانا و حکيم است (ترجمه آیتی)
یکی از دلائل نجس بودن مشرکان، نداشتن طهارت است.(ظاهری)

1-شرک، پلیدی است. پاکی واقعی در سایه ی ایمان است.
...

3. آيه 55 سوره الانفال (8:55)

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُمْ لا يُؤْمِنُونَ

هر آينه بدترين جنبندگان در نزد خدا آنهايند که کافر شده اند و ايمان نمي آورند : (ترجمه آیتی)
جنبندگان تفکّر نمی کنند و کسانی که آیات الهی را می بینند و باز ایمان نمی آورند مانند جنبندگان هستند و بدترند چون عقل دارند ولی تفکّر نمی کنند.

آیه 22 این سوره شرّالدّوابّ را کسانی دانست که نمی اندیشند، این آیه آنان را کسانی می داند که ایمان نمی آورند و کفر می ورزند. پس ریشه ی کفر، عدم تعقّل صحیح است. قرآن، ارزش انسان را در گرو عقل و ایمان می داند که اگر تعقّل نکند، یا کفر ورزد، از مدار انسانیت خارج است.
آری، کافری که حق را فهمید امّا ایمان نمی آورد، ممکن است نزد مردم عنوانی داشته باشد، ولی نزد خدا بدترین جنبنده است.1-آنان که ندای انبیا را بشنوند ولی بی تفاوت باشند، بدترین جنبندگانند.
2-کفر انسان را به مراتب پست حیوانیّت سقوط می دهد.
...

4. آيه 30 سوره التوبة (9:30)

وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ

يهود گفتند که عزير پسر خداست ، و نصاري گفتند که عيسي پسر خداست اين ، سخن که مي گويند همانند گفتار کساني است که پيش از اين کافر بودند خدا بکشدشان به کجا باز مي گردند ؟ (ترجمه آیتی)
«بگو خداوند یکتا و یگانه است»«خداوندی است که همه نیازمندان قصد او می کنند»«نزاد و زاده نشد»«و برای او هرگز شبیه و مانندی نبوده است»(سوره اخلاص)
پسر (فرزند) داشتن برای خداوند نقص است، حال یهود و نصاری چنین چیزی را به خداوند نسبت داده اند.

1-با آنکه فقط گروهی از یهود، عُزیر را فرزند خدا می دانستند، ولی چون دیگران نیز سکوت کردند، نسبت ِ انحراف به همه داده است.
2-درباره ی شخصیت های دینی و الهی نباید غُلو کرد.
...
مشرکان، بت ها را شریک خدا و فرشتگان را دختران خدا می دانستند، یهود و نصاری، عُزیر و عیسی(ع) را پسر خدا، از این جهت کلامشان به کلام کفّار شباهت داشت.
5-ریشه ی خرافات در مذهب یهود و نصاری، در عقاید کفّار پیشین است.
5. آيه 161 سوره البقرة (2:161)

إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ ماتُوا وَ هُمْ كُفَّارٌ أُولئِكَ عَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِكَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ

بر آنان که کافر بودند و در کافري مردند لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم باد (ترجمه آیتی)
کافران کتمان کننده حق اند و بر آن ها لعنت فرستاده می شود.

در آیه ی قبل(160 سوره بقره) بیان شد که اگر کتمان کنندگان، توبه کرده و حقایق را بیان نمایند، مورد لطف الهی قرار می گیرند. در این آیه می فرماید امّا اگر کفّار توبه نکرده و در حال کفر بمیرند، باز همان لعنت خداوند و فرشتگان و تمام مردم گریبان گیر آنان خواهد بود.
1-اصرار بر کفر و در حال کفر مردن، دوری ابدی انسان را از رحمت الهی بدنبال دارد.
2-آنچه مهم است، پایان عمر انسان است که آیا با ایمان می میرد یا بی ایمان.

6. آيه 171 سوره البقرة (2:171)

وَ مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِما لا يَسْمَعُ إِلاَّ دُعاءً وَ نِداءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ

مثل کافران ، مثل حيواني است که کسي در گوش او آواز کند ، و او جز بانگي و آوازي نشنود اينان کرانند ، لالانند ، کورانند و هيچ در نمي يابند (ترجمه آیتی)
اینجا نیز به تفکّر نکردن کافران اشاره شده است (مانند حیوانی که از دعوت پیامبران جز سروصدا نمی شنود).

1-ارزش چشم و گوش و زبان، به آن است که مقدّمه ی تعقّل باشد، وگرنه حیوانات نیز چشم و گوش دارند.صم بکم عمی فهم لایعقلون
2-راه شناخت، پرسیدن، گوش کردن و دیدن همراه با تفکّر است.
...

7. آيه 22 سوره الانفال (8:22)

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ

بدترين جانوران در نزد خدا اين کران و لالان هستند که در نمي يابند (ترجمه آیتی)
باز هم به تعقل نکردن کافران اشاره شده که مانند کسانی هستند که نمی بینند و نمی شنوند (چون از چشم و گوش خود بهره نمی برند).

کرولال کنایه از کسانی است که گوش به شنیدن حقّ نمی دهند و از بیان حق لب فروبسته اند.
در تعبیرات قرآن، افرادی که تربیت الهی انبیا را نمی پذیرند و دل را تسلیم حقّ نمی کنند، گاهی به مرده تشبیه شده اند.(سوره روم، آیه52)

8. آيه 59 سوره المائدة (5:59)

قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَ أَنَّ أَكْثَرَكُمْ فاسِقُونَ

بگو : اي اهل کتاب ، آيا ما را سرزنش مي کنيد ؟ جز اين است که ما به خدا و آنچه بر ما نازل شده و آنچه پيش از اين نازل شده است ايمان آورده ايم و شما بيشترين نافرمان هستيد ؟ (ترجمه آیتی)
بیشتر آن ها (اهل کتاب) از راه حق خارج شده اند به همین دلیل حق در نظرشان نازیباست و به مسلمانان خرده می گیرند.

تنقمون از ماده تنقمت، به معنای انکار چیزی است؛ با زبان باشد یا به وسیله ی قهر و کیفر و برخورد.(مفردات راغب)
اهل کتاب به مضامین تورات و انجیل وفادار نماندند، لذا شایستگی آن را ندارند که کتب آسمانی به آن ها انتساب داده شود.
...
2-دشمنی دشمنان با مومنان، فقط به خاطر ایمان آنهاست.
3-ایمان مسلمانان به تمامی کتب آسمانی، از عوامل کینه و عداوت اهل کتاب با آنان است.
...
6-انکار حقّ و آزار پیروان حقّ فسق است.
9. آيه 12 سوره محمد (47:12)

إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الأَْنْهارُ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَ يَأْكُلُونَ كَما تَأْكُلُ الأَْنْعامُ وَ النَّارُ مَثْوىً لَهُمْ

خدا کساني را که ايمان آورده اند و کارهاي شايسته مي کنند ، به ، بهشتهايي که نهرها در آن جاري است داخل خواهد کرد ولي کافران از اين جهان متمتع مي شوند و چون چارپايان مي خورند و جايگاهشان آتش است (ترجمه آیتی)
کافران از متاع زودگذر دنیا بهره می گیرند و فقط به فکر خود هستند(شبیه چارپایان).

در این آیه، خوردن کفّار به خوردن چارپایان تشبیه شده است و این شباهت می تواند از چند جهت باشد، از جمله:
الف)تمام همّت حیوانات رسیدن به غذاست. چنانکه حضرت علی(ع) می فرماید:همّها علفها(نهج البلاغه، نامه45) همّ و غمّ حیوانات رسیدن به خوراک است. کفّار نیز جز کامیابی اراده ای ندارند(سوره نجم، آیه29)
ب)چهارپایان غافلند، کفّار نیز از قیامت و مسئولیّت غافلند.
ج)حیوانات، سرچشمه غذا را که از حلال است یا حرام نمی دانند. بعضی انسان ها نیز به فکر حلال و حرام نیستند و به گفته قرآن همین که به ارث و مال بی زحمتی رسیدند، بدون توجّه به حقوق دیگران در آن تصرّف می کنند(سورهفجر، آیه19)
حضرت علی(ع) می فرماید:کسی که توانش را در شکمش قرار داده، ارزشش همان چیزی است که از او خارج می شود.(غررالحکم)
...
3-ملاک پایان کار است وگرنه بهره گیری های مادّی، کم و بیش برای همه هست.
...
5-بهره گیری و کامیابی در چهارچوب مقرّرات الهی جایز است.(آنچه مورد انتقاد قرآن است، کامیابی های حیوان گونه است)
6-شکم پرستی، برجسته ترین نفسانیّات انسان است.
...
10. آيه 50 سوره المدثر (74:50) (به آیات 48 و 49 نیز نگاه شود)

كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ

مانند خران وحشي (ترجمه آیتی)
«از مجرمان»«چه چیز شما را به دوزخ فرستاد؟»«می گویند ما از نمازگزاران نبودیم»«و اطعام مستمند نمی کردیم»«و پیوسته با اهل باطل همنشین و هم صدا بودیم»«تا زمانی که مرگ ما فرا رسید»«لذا شفاعت شفاعت کنندگان به حال آن ها سودی نمی بخشد»«چرا آن ها این همه از تذکر گریزانند؟»«گوئی آن ها گورخرانی هستند رمیده»(سوره مدثر، آیات41تا50)
همان طور که مشخص است بازهم به اهل تذکر نبودن(غافل) مجرمان اشاره شده و حالاتشان را بیان کرده است.(یکی از تفاوت های انسان با حیوان غافل نبودن است)

حُمُر جمع ِ حِمار به الا وحشی گفته می شود و معادل فارسی آن گورخر است.
در تشبیه قرآن فرار کفّار از قرآن، به فرار گورخر از شیر نکاتی نهفته است.
الف)فرار گور خر از شیر براساس عقل و شعور نیست.
ب)این فرار با وحشت همراه است.
ج)فرار با هدف خاصی صورت نمی گیرد.
د)فرار کننده توان و فرصتی برای تجدید قوا ندارد و عاقبت اسیر خواهد شد.
11. آيه 13 سوره القلم (68:13)

عُتُلٍّ بَعْدَ ذلِكَ زَنِيمٍ

كسانى كه متكبر و سركشند و اصل و نسب خود را بديگران منسوب ميسازند. (حرام زاده- اند). (ترجمه کاویانپور)
«پروردگار تو بهتر از هرکس می داند چه کسی از راه او گمراه شده، و هدایت یافتگان را نیز بهتر می شناسد»«حال که چنین است از تکذیب کنندگان اطاعت مکن»«آن ها دوست دارند نرمش نشان دهی تا آن ها نرمش نشان دهند(نرمشی توأم با انحراف از مسیر حق)»«و اطاعت از کسی که بسیار سوگند یاد می کند و پست است مکن»«کسی که بسیار عیبجو و سخن چین است»«و بسیار مانع کار خیر و تجاوزگر و گناهکار است»«مبادا به خاطر اینکه صاحب مال و فرزندان فراوان است از او پیروی کنی»(سوره قلم، آیات7تا14)
ما چیزی جز نصیحت ندیدیم. smile057
12. آيه 67 سوره الانبياء (21:67)

أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ

اف بر شما و بر آنچه جز خدا مى‏پرستيد! پس آيا نمى‏انديشيد؟ (ترجمه حلبی)
«(ابراهیم) گفت آیا جز خدا چیزی را می پرستید که نه کمترین سودی برای شما دارد، و نه زیانی می رساند(که به سودشان چشم دوخته باشید یا از زیانشان بترسید)»«اف بر شما و بر آنچه غیر از خدا پرستش می کنید، آیا اندیشه نمی کنید (و عقل ندارید)؟»(سوره انبیا، آیات66و 67)
در این جا نیز "اف" به دلیل اندیشه نکردن است.
13. آيه 10 سوره البقرة (2:10)

فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ

در دلهاشان مرضي است و خدا نيز بر مرضشان بيفزوده است و به کيفر دروغي که گفته اند برايشان عذابي است دردآور (ترجمه آیتی)
«در میان مردم کسانی هستند که می گویند به خدا و روز رستاخیز ایمان آورده ایم در حالی که ایمان ندارند»«می خواهند خدا و مومنان را فریب دهند (ولی) جز خودشان را فریب نمی دهند (اما نمی فهمند)»«در دل های آن ها یک نوع بیماری است، خداوند بر بیماری آن ها می افزاید و عذاب دردناکی به خاطر دروغ هائی که می گویند در انتظار آن هاست»(سوره بقره، آیات8تا10)
یعنی می گویی در دلشان بیماری نیست؟

بیماری، گاهی مربوط به جسم است، نظیر آیه 185 سوره بقره؛ و گاهی مربوط به روح، نظیر این آیه که درباره ی بیماری نفاق می باشد.
1-نفاق، یک مرض روحی و منافق بیمار است. همان طور که بیمار، نه سالم است و نه مرده، منافق هم نه مومن است و نه کافر.
2-اصل انسان، دل و روح اوست.
...

14. آيه 13 سوره البقرة (2:13)

وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَما آمَنَ النَّاسُ قالُوا أَ نُؤْمِنُ كَما آمَنَ السُّفَهاءُ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ وَ لكِنْ لا يَعْلَمُونَ

و چون به آنان گفته شود که شما نيز همانند ديگر مردمان ايمان بياوريد، ،مي گويند : آيا ما نيز همانند بيخردان ايمان بياوريم : آگاه باشيد ، که آنان خود بيخردانند و نمي دانند (ترجمه آیتی)
«و هنگامی که به آن ها گفته شود، در زمین فساد نکنید می گویند ما فقط اصلاح کننده ایم»«آگاه باشید این ها همان مفسدانن ولی نمی فهمند»«و هنگامی که به آن ها گفته شود همانند سایر مردم ایمان بیاورید می گویند آیا همچون سفیهان ایمان بیاوریم؟ بدانید این ها همان سفیهانند ولی نمی دانند»(سوره بقره،آیات11تا13)
این ها همان افرادی هستند که در بالا توضیحشان گذشت(آیات8تا10)، کسی که خرد داشته باشد مطمئناً چنین نخواهد بود.

1-ارشاد و دعوت اولیای خدا، در منافقان بی اثر است.
...
3-تحقیر مومنان، از شیوه های منافقان است.
...
8-بدتر و دردآورتر از هر دردی، جهل به آن درد است.

15. "لا یشعرون" در مورد نامسلمانان در آیه های زیر آمده است:
النحل: ٢٦، النمل: ١٨، الأعراف: ٩٥، يوسف: ١٥، القصص: ٩،الأنعام: ١٢٣، النحل: ٤٥، العنكبوت: ٥٣، يوسف: ١٠٧، النمل: ٦٥، آلعمران: ٦٩، الأنعام: ٢٦، البقرة: ٩، الزمر: ٢٥، الزخرف: ٦٦، القصص: ١١، النحل: ٢١، البقرة: ١٢، النمل: ٥٠، المؤمنون: ٥٦، الشعراء: ٢٠٢.
شعور از ریشه ی شَعر به معنای مو می باشد. کسی که دارای فهم دقیق و موشکافانه باشد، اهل درک و شعور است.

به طور مثال آیه 9 سوره بقره را انتخاب کردم.
«می خواهند خدا و مومنان را فریب بدهند (ولی) جز خودشان را فریب نمی دهند (اما نمی فهمند)»(سوره بقره، آیه9)

مراد از حیله و مکر منافقان با خدا، یا خدعه و نیرنگ آنان با احکام خدا و دین الهی است که آن را مورد تمسخر و بازیچه قرار می دهند و یا به معنای فریب کاری نسبت به پیامبر خدا(ص) است. یعنی همان گونه که اطاعت و بیعت با رسول خدا(ص)، اطاعت و بیعت با خداست، خدعه با رسول خدا(ص) به منزله ی خدعه با خدا می باشد که روشن است اینگونه فریبکاری و نیرنگ بازی با دین، خدعه و نیرنگ نسبت به خود است. چنانکه اگر پزشک، دستور مصرف دارویی را بدهد و بیمار به دروغ بگوید که آن ها را مصرف کرده ام، به گمان خویش پزشک را فریب داده است و فریب پزشک، فریب خود است.
قرآن، بازتاب کار نیک و بد انسان را برای خود او می داند.(نیرنگ بد جز سازنده اش را فرانگیرد)
1-حیله گری نشانه نفاق است. یخادعون الله
2-منافق، همواره در فکر ضربه زدن است. یخادعون (کلمه خدعه به معنای پنهان کردن امری و اظهار نمودن امر دیگر، به منظور ضربه زدن است.)(تفسیر راهنما)
3-آثار نیرنگ، به صاحب نیرنگ برمی گردد.و ما یخدعون الّا اففسهم
4-منافق، بی شعور است و نمی فهمد که طرف حساب او خداوندی است که همه ی اسرار درون او را می داند(سوره غافر، آیه19) و در قیامت نیز از کار او پرده برمی دارد.(سوره طارق، آیه9) و مایشعرون (جمله و مایشعرون را دو گونه می توان معنا نمود، یکی آنکه شعور ندارند که خدا اسرارشان را می داند و دیگری اینکه شعور ندارند که در حقیقت به خود ضربه می زنند).
5-خدعه و حیله، نشانه عقل و شعور نیست.

16. آیه 110 سوره ال عمران (3:110)

كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتابِ لَكانَ خَيْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَكْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ

شما بهترين امتي هستيد از ميان مردم پديد آمده ، که امر به معروف و نهي از منکر مي کنيد و به خدا ايمان داريد اگر اهل کتاب نيز ايمان بياورند برايشان بهتر است بعضي از ايشان مؤمنند ولي بيشترين تبهکارانند (ترجمه آیتی)
اکثر آن ها فاسق اند به دلیل اینکه از اطاعت پروردگار خارج شده اند.

در کل، قصد قرآن توهین به افراد نیست بلکه عمل واقعی افراد به تصویر کشیده شده که سعی در بیدار کردن انسان و آگاه کردن او از عملش است.
تصویر
کاش تمام شود این روزهای سخت نبودنت...
اللهم عجل لولیک الفرج


http://muslimbeliefs.blog.com/

user8604

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۹ - ۱۷:۳۱


پست: 3288

سپاس: 877

Re: مکعب و کعبه

پست توسط user8604 »

2ba نوشته شده:در کل، قصد قرآن توهین به افراد نیست بلکه عمل واقعی افراد به تصویر کشیده شده که سعی در بیدار کردن انسان و آگاه کردن او از عملش است.
هدف از اینکه ما هم به شماها توهین میکنیم همینه دیگه!
مثلاوقتی بهت میگم گوسفند ناراحت نشو.هدف من توهین نیست . بلکه واقعیات رو گفتم تا شاید حس پرسشگری انسانیت بیدار بشه(شاید)و در ضمن از کلیه ی گوسفندان دنیا پوزش میخواهیم به خاطر اینکه ممکنه بهشون توهین کرده باشیم با تشبیه تو به گوسفند!

قفل شده