گوگل برای فرود فضاپیمای شخصی بر ماه جایزه نقدی می‌پردازد

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
oonieknafar

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲۰ - ۰۱:۰۲


پست: 249

سپاس: 1

جنسیت:

گوگل برای فرود فضاپیمای شخصی بر ماه جایزه نقدی می‌پردازد

پست توسط oonieknafar »

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
آنتونی رابینز : زندگی خود را بصورت شاهکاری بی همتا در آورید
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
گوگل اعلام کرد که 30 میلیون دلار جایزه نقدی برای فرود یک فضاپیمای شخصی بر روی ماه در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، آلن یواستیس، معاون ارشد مهندسی گوگل، نوشت؛ شناسایی فضا، پیشینه‌ای قابل توجه و بسیار جدی برای دستاوردهای علمی در زمینه فناوری دارد.
وی همچنین به ذکر این مطلب پرداخت که حفاظ های کاهنده حرارت، استخراج اجرام آسمانی، آتل‌های غیرقابل رؤیت و بسیاری موارد دیگر دستاوردهای پیشین این روش بوده‌اند و جایزه نقدی می‌تواند پیشرفت‌های بیشتری را برای روبات‌ها، ابزار نوین عصر فضا و فناوری کنترل دقیق فرود و سایر موارد فراهم آورد.
مؤسسه X Prize در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌هایی از سراسر جهان برای جایزه قمری گوگل (Google Lunar X Prize) در رقابت هستند. مأموریت ماه باید به این ترتیب کامل باشد؛ روبات‌های سیار که قادر به جست و جو و گردش در سطح ماه به طول حداقل 500 متر باشند و بتوانند ویدئو، تصاویر و دیگر اطلاعات مربوط به ماه را به زمین ارسال نمایند.
مؤسسه X Prize رقابت های فضایی دیگری را نیز ترتیب داده است که از آن جمله می‌توان به جایزه 10 میلیون دلاری X Prize انصاری برای پرواز فضایی شخصی زیر مدار زمین اشاره کرد که سه سال پیش توسط شرکت SpaceShipOne کسب شد. گوگل در این پروژه قمری با این مؤسسه همکاری می کند.
بنابر اعلام این مؤسسه، جایزه بزرگ 20 میلیون دلاری به نخستین گروهی تعلق خواهد گرفت که بتوانند سفینه فضایی شخصی خود را بر روی ماه فرود آورند و چندین وظیفه نام برده شده را انجام دهند. افزون بر این، 5 میلیون دلار نیز به گروهی اختصاص داده خواهد شد که بتوانند 5000 متر افزون بر مقدار تعیین شده بر روی ماه به گردش بپردازند و مصنوعات ساخت بشر را که بر روی سطح ماه گذاشته شده، یافته و از آنها تصویربرداری نمایند، مانند سخت افزارهای به جا مانده از یکی از مأموریت های آپولو، کشف یخ آبی و سپری کردن یک شب قمری و انجام اموری بسیار سرد با دوام زمانی 5/14 روز زمینی. 5 میلیون دلار باقی‌مانده نیز به دومین گروهی که در این رقابت پروژه خود را به پایان برساند، اختصاص خواهد یافت.
تصاویر فرود قمری به صورت آنلاین در وب سایت Google Lunar X Prize قابل دسترس خواهد بود و محدوده زمانی اعلام شده توسط این مؤسسه برای پروژه مذکور به این ترتیب است؛ ارزش این جایزه بزرگ پس از 31 دسامبر 2012 به 15 میلیون دلار کاهش یافته و در 31 دسامبر 2014 فرصت مسابقه به پایان خواهد رسید، مگر اینکه گوگل و مؤسسه X Prize زمان آن را افزایش دهند.
منبع:
http://oonieknafar.blogfa.com/post-5621.aspx

astronomyscience

عضویت : چهارشنبه ۱۳۹۰/۴/۸ - ۱۴:۴۷


پست: 51

سپاس: 1

Re: گوگل برای فرود فضاپیمای شخصی بر ماه جایزه نقدی می‌پردازد

پست توسط astronomyscience »

بیا یه دونه بسازیم smile007

ارسال پست