رقابت كودك چهار ساله با اینشتین!

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
EWTRFAN

محل اقامت: شیراز

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۹/۷/۱۴ - ۲۲:۴۲


پست: 199

سپاس: 43


تماس:

رقابت كودك چهار ساله با اینشتین!

پست توسط EWTRFAN »

یكی از جدیدترین اعضای كلوب ضریب هوشی آمریكایی «منسا» یك دختربچه چهار ساله است كه از ضریب هوشی 159 برخوردار بوده و شایعاتی در مورد باهوش تر بودن این كودك از اینشتین بوجود آمده كه روانشناسان این مقایسه را زودهنگام خوانده‌اند.
تصویر
طبق گزارشات رسانه‌های مختلف جهان، هایدی هانكیس از وینچستر انگلیس تنها یك نمره از اینشتین و استفن هاوكینگ در آزمایشات استاندارد هوش پایین‌تر است.

به گفته فرانك لاولیس، روانشناس ناظر منسا، اگرچه هیچ شكی در مورد باهوش بودن هانكیس وجود نداشته و طبق گزارشات از قابلیت خوانش سطح یك كودك هشت ساله برخوردار بوده و در دو سالگی تا عدد 40 را براحتی شمارش می‌كرده، هنوز نمی‌توان سطح هوشی را در میان گروه‌های مختلف سنی مقایسه كرد.

لاولیس در گفت‌وگویی اظهار كرد: اكنون تنها می‌توان آزمایشات هوش بهر را در میان یك گروه سنی خاص انجام داد. می‌توان گفت كه این كودك چهار ساله از 99.5 یا 99.8 درصد از گروه سنی خود باهوشتر بوده، اما این بدان معنی نیست كه می‌توان این مقایسه را با دیگر گروههای سنی نیز انجام داد.

در حقیقت به گفته لاولیس، نمرات ضریب هوشی در حالت كلی در طول زمان بالا می‌رود. آزمایشات ضریب هوشی همیشه استاندارد شده بوده تا میانگین هوش‌بهر باشد. دارندگان نمرات بالاتر، باهوشتر محسوب شده، اما در پدیده دیگری موسوم به «تاثیر فلین»، نمره میانگین IQ طی نسل‌ها افزایش یافته است.

چندین فرضیه در مورد این اثر از جمله بهبود تغذیه دوران کودکی و محیطهای محرك فزاینده وجود دارد.

مركز منسا پذیرای افرادی است كه از امتیاز بهتری در دو درصد از هرگونه آزمایش استاندارد شده هوش برخوردارند. اگرچه تعداد اعضای حاضر در این كلوب فاش نشده، اما به گفته روانشناسان آن، جوان‌ترین عضو این مجموعه یك كودك سه ساله بوده كه در سن دو سالگی به منسا پیوسته است.

جوانترین عضو در جهان اسكار ریگلی است كه در سن 2.5 سالگی با ضریب هوشی 160 به این مجموعه پیوسته است. حدود 110 هزار تن در 100 كشور عضو منسا بوده كه 50 هزار عضو آن آمریكایی هستند.

برای بزرگسالان این مركز به ارائه فرصتهای كار با شبكه و گروههای با تمایل به روشنفكری می‌پردازد. برای كودكان نیز، شعبه‌های محلی به ارائه سفرهایی به موزه‌ها پرداخته و سایت mensaforkids.org نیز منابعی مانند بازهای ریاضی جالب و دیگر معماهای ذهنی را برای معلمان و والدین این كودكان با استعداد ارائه می‌دهد.
به گفته روانشناسان این مركز، تمامی كودكان منسا از ظاهر و رفتاری بسیار عادی برخوردار بوده و تنها در زمان آزمایشات هوشی است كه عمق دانسته‌های آنها آشكار می شود.
لینک اصلی خبر : http://www.beach-physics.ir/post/1509
Albert Einstein:
معادلات برای من مهمترند چرا که سیاست برای زمان حال است و یک معادله برای ابدیت...

ساحل فیزیک : http://www.beach-physics.ir

user8604

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۵/۱۲/۹ - ۱۷:۳۱


پست: 3288

سپاس: 877

Re: رقابت كودك چهار ساله با اینشتین!

پست توسط user8604 »

EWTRFAN نوشته شده: كلوب ضریب هوشی آمریكایی «منسا»
هی .یادش به خیر!
-----------------
چقدر نمکه دختره.

jhvh

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۶ - ۱۷:۰۲


پست: 1666

سپاس: 284

جنسیت:

Re: رقابت كودك چهار ساله با اینشتین!

پست توسط jhvh »

چقده نازه smile041 smile043
الهی
باید برم پیشش تو منسا
در این راه پر فراز و نشیب باید از ادوارد کمک بگیرم smile055

ارسال پست