نقاشی ِ منطقی
نقاشی ِ منطقی
از دوران کودکی مردم نقاشی کردن رو دوست دارند، امّا در کودکی، عقلشان به نقاشی های ِ خوب قد نمیدهد، و در بزرگسالی هم در شان ِ خود نمیبینند که بروند نقاشی کنند. برای ِ همین انسان هایی که نقاشی بلدند زیاد نیستند. به همین علت مردم ( شاید آنهایی که نقاشی بلد بودند) تصمیم گرفتند روشی اختراع کنند تا انهایی که نقاشی بلد نبودند رو گول بزنند تا بروند دنبال نقاشی.
مثل ِ همیشه ژاپنی ها در پیدا کردن راه ِ پیش قدم بودند. این چشم بادامی ها که جدول سودوکو و بسیاری از انواع ِ دیگه ِ جدول رو اختراع کردند، جدولی درست کردند تا منتهی به یک نقاشی بشود، و در میان شخص ِ حل کننده جدول، هم از تحلیل ِ جدول لذت ببرد و سرگرم شود و هم در انتها که نقاشیش تمام شد، کار ِ کرده رو در شان ِ خود ببیند و به قدرت ِ تحلیل ِ خود بنازد.
این نقاشی منطقی به چیز ِ زیادی احتیاج ندارد، یک مداد و پاک کن کافی هست. محاسبات ِ ریاضی هم در انتظارتان نیست، و چیزی شبیه به جدول ِ سودوکو هست. تنها پیشنیاز ِ ریاضی ِ اون شمارش ِ اعداد و آشنایی با اعداد هست.
البته گاهی این نقاشی رو رنگی هم میکنند تا زیبایی اش دو چندان شود، امّا فعلن با توجه به سادگی ِ نقاشی ها و سیاه سفید بودن ِ آنها، احتیاجی به مدادرنگی نیست.
این نقاشی با سیاه کردن ِ خانه های ِ یک جدول، با توجه به اعدادی که در کنار هر سط یا ستون نوشته شده است، ایجاد میشود. اعدادی که در کنار ِ هر سطر یا ستون اند، نشان میدهد که چند تا مربع ِ به هم پیوسته سیاه شده است. در واقع اعداد نشان دهنده تعداد خانه های ِ متصل به هم از چپ به راست( در سطر ها) و از بالا به پایین در ستون هاست.
مثلن:
یعنی اینکه اعداد ِ 1 و 6 و 3 نشون میدن که از چپ به راست ابتدا 1 خانه و سپس 6 خانه و سپس 3 خانه به طور پیوسته سیاه شدند و بین ِ اونها حداقل 1 خانه سفید وجود دارد. دقت کنید که بین اونها حداقل 1 خانه سفید وجود دارد و اینکه دقیقن چند خانه سفید وجود دارد، رو شما باید به کمک ِ قدرت منطق و تحلیلتون بفهمید.
اگر فرصت کنم در آینده کمی بیشتر راجع به این نقاشی به شما خواهم گفت.
میتونید نقاشی هایتان رو برای ِ ما در این تاپیک بفرستید.
مثل ِ همیشه ژاپنی ها در پیدا کردن راه ِ پیش قدم بودند. این چشم بادامی ها که جدول سودوکو و بسیاری از انواع ِ دیگه ِ جدول رو اختراع کردند، جدولی درست کردند تا منتهی به یک نقاشی بشود، و در میان شخص ِ حل کننده جدول، هم از تحلیل ِ جدول لذت ببرد و سرگرم شود و هم در انتها که نقاشیش تمام شد، کار ِ کرده رو در شان ِ خود ببیند و به قدرت ِ تحلیل ِ خود بنازد.
این نقاشی منطقی به چیز ِ زیادی احتیاج ندارد، یک مداد و پاک کن کافی هست. محاسبات ِ ریاضی هم در انتظارتان نیست، و چیزی شبیه به جدول ِ سودوکو هست. تنها پیشنیاز ِ ریاضی ِ اون شمارش ِ اعداد و آشنایی با اعداد هست.
البته گاهی این نقاشی رو رنگی هم میکنند تا زیبایی اش دو چندان شود، امّا فعلن با توجه به سادگی ِ نقاشی ها و سیاه سفید بودن ِ آنها، احتیاجی به مدادرنگی نیست.
این نقاشی با سیاه کردن ِ خانه های ِ یک جدول، با توجه به اعدادی که در کنار هر سط یا ستون نوشته شده است، ایجاد میشود. اعدادی که در کنار ِ هر سطر یا ستون اند، نشان میدهد که چند تا مربع ِ به هم پیوسته سیاه شده است. در واقع اعداد نشان دهنده تعداد خانه های ِ متصل به هم از چپ به راست( در سطر ها) و از بالا به پایین در ستون هاست.
مثلن:
یعنی اینکه اعداد ِ 1 و 6 و 3 نشون میدن که از چپ به راست ابتدا 1 خانه و سپس 6 خانه و سپس 3 خانه به طور پیوسته سیاه شدند و بین ِ اونها حداقل 1 خانه سفید وجود دارد. دقت کنید که بین اونها حداقل 1 خانه سفید وجود دارد و اینکه دقیقن چند خانه سفید وجود دارد، رو شما باید به کمک ِ قدرت منطق و تحلیلتون بفهمید.
اگر فرصت کنم در آینده کمی بیشتر راجع به این نقاشی به شما خواهم گفت.
میتونید نقاشی هایتان رو برای ِ ما در این تاپیک بفرستید.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
آخرین ویرایش توسط Cartouche یکشنبه ۱۳۹۲/۵/۶ - ۱۶:۲۳, ویرایش شده کلا 1 بار
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
Re: نقاشی ِ منطقی
ابتدا با یک نقاشی ساده برای دست گرمی شروع میکنیم.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
Re: نقاشی ِ منطقی
خیلی جالب بود ممنون
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
درون سینه هر آدمی یک خاورمیانه پنهان است.
پر از شر، شور، شراب، خدا، گناه، صلح، گُل، گلوله
پر از شر، شور، شراب، خدا، گناه، صلح، گُل، گلوله
Re: نقاشی ِ منطقی
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
- ashkanOo
نام: اشکان
محل اقامت: تهران
عضویت : چهارشنبه ۱۳۹۰/۹/۳۰ - ۱۵:۱۱
پست: 733-
سپاس: 414
- جنسیت:
تماس:
Re: نقاشی ِ منطقی
خیلی سرگرم کنندس
سپاس
سپاس
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
B.Sc physics at amirkabir university of tehran
Re: نقاشی ِ منطقی
می تونی در مورد نقاشی بدست امده توضیح بدیashkanisbest نوشته شده:خیلی سرگرم کنندس
سپاس
درون سینه هر آدمی یک خاورمیانه پنهان است.
پر از شر، شور، شراب، خدا، گناه، صلح، گُل، گلوله
پر از شر، شور، شراب، خدا، گناه، صلح، گُل، گلوله
- ashkanOo
نام: اشکان
محل اقامت: تهران
عضویت : چهارشنبه ۱۳۹۰/۹/۳۰ - ۱۵:۱۱
پست: 733-
سپاس: 414
- جنسیت:
تماس:
Re: نقاشی ِ منطقی
هواس 24 نوشته شده:می تونی در مورد نقاشی بدست امده توضیح بدیashkanisbest نوشته شده:خیلی سرگرم کنندس
سپاس
this game is wonderful!
why????
cause ur paint is water
and mine is cat
B.Sc physics at amirkabir university of tehran
Re: نقاشی ِ منطقی
این هم آخرین دست گرمی برای ِ کاربران هوپا!
و امّا اونهایی که حرفه ای شده اید، این یکی مبارز می طلبد.
و امّا اونهایی که حرفه ای شده اید، این یکی مبارز می طلبد.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
- ashkanOo
نام: اشکان
محل اقامت: تهران
عضویت : چهارشنبه ۱۳۹۰/۹/۳۰ - ۱۵:۱۱
پست: 733-
سپاس: 414
- جنسیت:
تماس:
Re: نقاشی ِ منطقی
Cartouche نوشته شده:این هم آخرین دست گرمی برای ِ کاربران هوپا!
مطمئنی اولی درسته؟؟؟؟؟
نگا کن!
اشتراک ستون اول از سمت چپ در 6
اون سه خونه س
اما با ستون دوم جور در نمیاد
البته یه نکته!
اون سه ردیف دوم تا چهارم که بدون عدده ینی سفید دیگه؟
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
B.Sc physics at amirkabir university of tehran
Re: نقاشی ِ منطقی
ممنون
ولی دستم درد گرفت برای نقاشیش
خخ
ولی دستم درد گرفت برای نقاشیش
خخ
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
درون سینه هر آدمی یک خاورمیانه پنهان است.
پر از شر، شور، شراب، خدا، گناه، صلح، گُل، گلوله
پر از شر، شور، شراب، خدا، گناه، صلح، گُل، گلوله
Re: نقاشی ِ منطقی
هدفم از این تاپیک این بود که جوانان و نوجوانان ِ هوپا با نوع ِ جدیدی از سرگرمی آشنا بشن تا در این
روزهای ِ گرم ِ تابستان که از درس و دانشگاه و مدرسه کمتر خبر هست، به اون بپردازند.
اصولن معما ها و سرگرمی های ِ منطقی برای ِ ذهن خیلی خوب هستند، و از طرفی هم علاقه مند
زیاد دارند. علاقه به ایجاد ِ مشکل و حل ِ آن در طول تاریخ بوده. برخی ها میگویند حتا در زمان فیثاغورس
هم معمازایی ِ ریاضی وجود داشته، اما از آن زمان که بگذریم از کار های ِ فیبوناچی (لئوناردو پیزانو) و
کاردانو و در زمان های نزدیکتر به ما از کار کسانی چون سم لوید و گاردنر و جان نش و ... در زمینه ی ِ
بازی ِ منطق و بازی ِ ریاضی و معما نمیتونیم بگذریم.
گاهی اوقات معما ها تنها به کمی منطق و استدلال و سپس استنتاج احتیاج دارند، مثلن همین نقاشی ها
یا معما های ِ راستگو و دروغ گو
گاهی هم معما ها منجر به ایجاد( یا گسترش ِ ) شاخه ای در ریاضی میشوند. مثلن معمای ِ پل های
کونیگزبرگ که کار ِ ریاضی دانان بزرگی چون اویلر رو میطلبد.
این نقاشی ها هم نوعی بازی ِ منطق اند. نوعی استدلال برای رسیدن به نتیجه. بیشتر به عنوان ِ Nonogram شناخته میشوند، اما اسم های ِ دیگری هم مثل ِ Griddler و Pic-a-Pix و ... دارند.
اولین بار توسط ِ یک طراح ِ ژاپنی به نام ِ ایشیدا (Non Ishida )طراحی شد. ولی طولی نکشید که به انگلستان و سپس به کشور های ِ دیگر هم رسید.
استدلال، تنها نیاز برای ِ حل این معماست، اما به تدریج به تکنیک های ِ حل این معما ها دست خواهید یافت. ( همونطوری که تا الان برخی را یافتید)
بعد ها انواع ِ دیگری از جمله Triddlers و ... نیز آمد؛ تا نقاشی های ِ زیباتری ایجاد شوند.
با جستجو این نام ها در اینترنت میتونید انواع مختلفی از این نقاشی ها رو بیابید. کتابچه هایی همه هستند که این نقاشی ها رو ایجاد میکنند. اما از این کتابچه ها در ایران من بی اطلاع ام. در ایران روزنامه و انواع دیگر ِ نشریات گاهی سودوکو و انواع ِ دیگر ِ جدول ِ اعداد رو میزنند، شاید در آینده نه چندان دور Nonogram ها در نشریات ِ ایران هم راه پیدا کنند. ( و شاید هم راه پیدا کرده باشند(؟))
Nonogram ها از نظر الگُرتیم اهمیت ِ زیادی دارند.مخصوصن حل ِ آنها. شاید در فرصتی بهتر بتوانم کمی راجع به آن بنویسم و یا دوستان ِ دیگر اینکار رو بکنند. فعلن به گذاشتن ِ مقاله ای اکتفا میکنم، تا موضوع بی ارتباط به ریاضی هم نباشد. تاپیک همچنان باز هست و دوستان میتونند با گذاشتن ِ نقاشی هایی که به نظر ِ خودشان جالب هست به در دسترس بودن ِ موضوع کمک کنند.
همچنین میتونند راجع به یکتایی ِ این جدول ها هم بیاندیشند.
در این تاپیک از سایت ِ http://www.griddlers.net و نقاشی های ِ آن استفاده کردم.
روزهای ِ گرم ِ تابستان که از درس و دانشگاه و مدرسه کمتر خبر هست، به اون بپردازند.
اصولن معما ها و سرگرمی های ِ منطقی برای ِ ذهن خیلی خوب هستند، و از طرفی هم علاقه مند
زیاد دارند. علاقه به ایجاد ِ مشکل و حل ِ آن در طول تاریخ بوده. برخی ها میگویند حتا در زمان فیثاغورس
هم معمازایی ِ ریاضی وجود داشته، اما از آن زمان که بگذریم از کار های ِ فیبوناچی (لئوناردو پیزانو) و
کاردانو و در زمان های نزدیکتر به ما از کار کسانی چون سم لوید و گاردنر و جان نش و ... در زمینه ی ِ
بازی ِ منطق و بازی ِ ریاضی و معما نمیتونیم بگذریم.
گاهی اوقات معما ها تنها به کمی منطق و استدلال و سپس استنتاج احتیاج دارند، مثلن همین نقاشی ها
یا معما های ِ راستگو و دروغ گو
گاهی هم معما ها منجر به ایجاد( یا گسترش ِ ) شاخه ای در ریاضی میشوند. مثلن معمای ِ پل های
کونیگزبرگ که کار ِ ریاضی دانان بزرگی چون اویلر رو میطلبد.
این نقاشی ها هم نوعی بازی ِ منطق اند. نوعی استدلال برای رسیدن به نتیجه. بیشتر به عنوان ِ Nonogram شناخته میشوند، اما اسم های ِ دیگری هم مثل ِ Griddler و Pic-a-Pix و ... دارند.
اولین بار توسط ِ یک طراح ِ ژاپنی به نام ِ ایشیدا (Non Ishida )طراحی شد. ولی طولی نکشید که به انگلستان و سپس به کشور های ِ دیگر هم رسید.
استدلال، تنها نیاز برای ِ حل این معماست، اما به تدریج به تکنیک های ِ حل این معما ها دست خواهید یافت. ( همونطوری که تا الان برخی را یافتید)
بعد ها انواع ِ دیگری از جمله Triddlers و ... نیز آمد؛ تا نقاشی های ِ زیباتری ایجاد شوند.
با جستجو این نام ها در اینترنت میتونید انواع مختلفی از این نقاشی ها رو بیابید. کتابچه هایی همه هستند که این نقاشی ها رو ایجاد میکنند. اما از این کتابچه ها در ایران من بی اطلاع ام. در ایران روزنامه و انواع دیگر ِ نشریات گاهی سودوکو و انواع ِ دیگر ِ جدول ِ اعداد رو میزنند، شاید در آینده نه چندان دور Nonogram ها در نشریات ِ ایران هم راه پیدا کنند. ( و شاید هم راه پیدا کرده باشند(؟))
Nonogram ها از نظر الگُرتیم اهمیت ِ زیادی دارند.مخصوصن حل ِ آنها. شاید در فرصتی بهتر بتوانم کمی راجع به آن بنویسم و یا دوستان ِ دیگر اینکار رو بکنند. فعلن به گذاشتن ِ مقاله ای اکتفا میکنم، تا موضوع بی ارتباط به ریاضی هم نباشد. تاپیک همچنان باز هست و دوستان میتونند با گذاشتن ِ نقاشی هایی که به نظر ِ خودشان جالب هست به در دسترس بودن ِ موضوع کمک کنند.
همچنین میتونند راجع به یکتایی ِ این جدول ها هم بیاندیشند.
در این تاپیک از سایت ِ http://www.griddlers.net و نقاشی های ِ آن استفاده کردم.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
Re: نقاشی ِ منطقی
Cartouche نوشته شده: و امّا اونهایی که حرفه ای شده اید، این یکی مبارز می طلبد.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
Re: نقاشی ِ منطقی
ممنون از دوستانی که برای همچین کاری وقت گذاشتند ولی فکر کنم بازی خسته کننده ای باشه. در کل ترجیح میدم call of duty بازی کنم تا این، ولی به نظر دوستان هم احترام میذارم.
هوش مصنوعی عبارت است از مطالعه این که چگونه کامپیوترها را میتوان وادار به کارهایی کرد که در حال حاضر انسانها آنها را صحیح یا بهتر انجام میدهند. هوش مصنوعی به هوشی که یک ماشین از خود نشان میدهد و یا به دانشی در کامپیوتر که سعی در ایجاد آن دارد گفته میشود.
- You-See
نام: U30
محل اقامت: تهران
عضویت : یکشنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵
پست: 1280-
سپاس: 787
- جنسیت:
تماس:
Re: نقاشی ِ منطقی
این بازی برنامه نویسی بسیار ساده ای داره. حل اون هم تنها با آزمون خطا میسره که اون هم برنامه داره.
هر عکسی که دوست داشته باشید بدید براتون جدول کنم!
هر عکسی که دوست داشته باشید بدید براتون جدول کنم!
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/
Re: نقاشی ِ منطقی
Cartouche نوشته شده:هدفم از این تاپیک این بود که جوانان و نوجوانان ِ هوپا با نوع ِ جدیدی از سرگرمی آشنا بشن تا در این
روزهای ِ گرم ِ تابستان که از درس و دانشگاه و مدرسه کمتر خبر هست، به اون بپردازند.
اصولن معما ها و سرگرمی های ِ منطقی برای ِ ذهن خیلی خوب هستند، و از طرفی هم علاقه مند
زیاد دارند. علاقه به ایجاد ِ مشکل و حل ِ آن در طول تاریخ بوده. برخی ها میگویند حتا در زمان فیثاغورس
هم معمازایی ِ ریاضی وجود داشته، اما از آن زمان که بگذریم از کار های ِ فیبوناچی (لئوناردو پیزانو) و
کاردانو و در زمان های نزدیکتر به ما از کار کسانی چون سم لوید و گاردنر و جان نش و ... در زمینه ی ِ
بازی ِ منطق و بازی ِ ریاضی و معما نمیتونیم بگذریم.
گاهی اوقات معما ها تنها به کمی منطق و استدلال و سپس استنتاج احتیاج دارند، مثلن همین نقاشی ها
یا معما های ِ راستگو و دروغ گو
گاهی هم معما ها منجر به ایجاد( یا گسترش ِ ) شاخه ای در ریاضی میشوند. مثلن معمای ِ پل های
کونیگزبرگ که کار ِ ریاضی دانان بزرگی چون اویلر رو میطلبد.
این نقاشی ها هم نوعی بازی ِ منطق اند. نوعی استدلال برای رسیدن به نتیجه. بیشتر به عنوان ِ Nonogram شناخته میشوند، اما اسم های ِ دیگری هم مثل ِ Griddler و Pic-a-Pix و ... دارند.
اولین بار توسط ِ یک طراح ِ ژاپنی به نام ِ ایشیدا (Non Ishida )طراحی شد. ولی طولی نکشید که به انگلستان و سپس به کشور های ِ دیگر هم رسید.
استدلال، تنها نیاز برای ِ حل این معماست، اما به تدریج به تکنیک های ِ حل این معما ها دست خواهید یافت. ( همونطوری که تا الان برخی را یافتید)
بعد ها انواع ِ دیگری از جمله Triddlers و ... نیز آمد؛ تا نقاشی های ِ زیباتری ایجاد شوند.
با جستجو این نام ها در اینترنت میتونید انواع مختلفی از این نقاشی ها رو بیابید. کتابچه هایی همه هستند که این نقاشی ها رو ایجاد میکنند. اما از این کتابچه ها در ایران من بی اطلاع ام. در ایران روزنامه و انواع دیگر ِ نشریات گاهی سودوکو و انواع ِ دیگر ِ جدول ِ اعداد رو میزنند، شاید در آینده نه چندان دور Nonogram ها در نشریات ِ ایران هم راه پیدا کنند. ( و شاید هم راه پیدا کرده باشند(؟))
Nonogram ها از نظر الگُرتیم اهمیت ِ زیادی دارند.مخصوصن حل ِ آنها. شاید در فرصتی بهتر بتوانم کمی راجع به آن بنویسم و یا دوستان ِ دیگر اینکار رو بکنند. فعلن به گذاشتن ِ مقاله ای اکتفا میکنم، تا موضوع بی ارتباط به ریاضی هم نباشد.
تاپیک همچنان باز هست و دوستان میتونند با گذاشتن ِ نقاشی هایی که به نظر ِ خودشان جالب هست به در دسترس بودن ِ موضوع کمک کنند.
همچنین میتونند راجع به یکتایی ِ این جدول ها هم بیاندیشند.
در این تاپیک از سایت ِ http://www.griddlers.net و نقاشی های ِ آن استفاده کردم.
فوق العاده بود جناب
Cartouche
لطف کردید.