امکان توقف یا عقب گرد زمان

مدیران انجمن: parse, javad123javad

Miri.M

نام: Mohammad Miri

عضویت : شنبه ۱۳۹۲/۸/۱۸ - ۰۹:۱۰


پست: 15

سپاس: 9

Re: امکان توقف یا عقب گرد زمان

پست توسط Miri.M »

BAHMAN1389 نوشته شده:به نظر شما با توجه به نظریه زمان نسبی واتساع زمان ایا امکان متوقف نمودن زمان یا بازگرداندن زمان برای جسمی خاص وجود دارد.چهوسایلی مورد نیاز است وچه فاکتور های باید رعایت شود
نکته اول این که نظریه اتساع زمان نداریم و اون نظریه نسبیت هستش . نکته دوم هم این که کجای نسبیت این امکان وجود داره که ما به گذشته برگردیم ؟

sorat

نام: شایان محتشمی

عضویت : شنبه ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ - ۱۲:۳۶


پست: 6



Re: امکان توقف یا عقب گرد زمان

پست توسط sorat »

چند باری خدمت دوستان عرض کردم این طرز تفکر اشتباه به نتایج اشتباه منجر می شود . اول به جای فیزیک نسبیتی باید فیزیک کوانتومی یا ریسمانی و بعدی رو جایگزین ذهنیات خودتون کنید . دوم امروزه دیگه در مورد امکان یا عدم امکان به اصلاح سفر در زمان بحث نیست اینکه ما می توانیم در هر مرجع زمان مخصوص به خودش رو داشته باشیم و با فرار از یه مرجع به یا به اصلاح پوسته فضا و زمان می توان به یه مرجع یا پوسته فضا و زمان بازهم به اصلاح سفر کنیم جای بحث و تردید نیست . گفته بودم بازهم میگم ما الان باید تو تکنولوژی های امروزه این اختلافات زمانی رو باید محاسبه کنیم مثلا در مورد ماهواره هایی که با سرعت بالا دور مدار زمین می چرخند یا در مورد طول عمر برخی ذرات در سرعت های بالا و هزاران دست از این قبیل smile019

نمایه کاربر
AIRA-physics

نام: علیرضا

عضویت : شنبه ۱۳۹۲/۹/۲ - ۱۵:۰۱


پست: 4

سپاس: 1

جنسیت:

Re: امکان توقف یا عقب گرد زمان

پست توسط AIRA-physics »

ماوراء نوشته شده:محال است ، گذشته یعنی اتفاقی که افتاده و دیگر نیست.

بله ممکن است تمام اتفاقات گذشته را بازسازی کرده و کپی/پست کنیم ، اما در این صورت بازگشت به گذشته نخواهد بود ، بلکه آینده ای شبیه به گذشته ایجاد کرده ایم.
تا حدی موافقم ولی بایدتوجه داشته باشیم که منظورمان از زمان چیست؟
مااکنون در چه زمانی هستیم ؟! گذشته ، حال یا آینده
شاید هم هرسه!
زمان امری " نسبی " است و به این بستگی داره که مبدأ زمان را کی درنظر بگیریم میدونم که این بحث من ببشتر جنبه ی متافیزیک داره ولی میخوام بگم شاید بشه حوادث رو بجای کپی/پست ، کات/پست کنیم !!!

ارسال پست