حرکت الکترون ها و حرکت زمین و دیگر سیاره ها

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
babak.khatavi

نام: بابک خطاوی

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۲/۵/۲۸ - ۱۰:۱۴


پست: 5



حرکت الکترون ها و حرکت زمین و دیگر سیاره ها

پست توسط babak.khatavi »

سلام
حرکت الکترون ها به دور هسته رو در نظر بگیرید که در مداری به صورت پیوسته در حال حرکت هستند.
حالا مقایسه کنید حرکت زمین و دیگر سیاره ها رو به دور خورشید با حرکت الکترون ها به دور هسته.
متوجه تشابه عجیبی میشید،یعنی همون انرژی که باعث میشه الکترون در حرکتی دائمی به دور هسته اش بچرخه همون انرژی هست که باعث میشه زمین به دور خورشید بچرخه.
یکتاست خدایی که انرژی و حرکت را در جسم ریزی مانند الکترون و جسم های عظیمی مانند سیاره ها متبلور ساخت.

حالا سوال من از دوستان گلم اینه که این چه انرژی هست که در چرخه ای دائمی باعث حرکت الکترون به دور هسته ، باعث حرکت زمین به درو خورشید میشه ؟؟مغناطیس؟ جاذبه؟
واینکه ما انسانها نمیتونیم در اندازه ای دیگر (مثلا یک متر در یک متر) این چرخه انرژی رو ایجاد کنیم که بدون نیاز به هیچ سوختی به حرکت خودش ادامه بده؟

هر چیزی ساخته میشود امکانپذیر و ساده ،اما
نه به دست یک فرد ساده.
انیشتین

نمایه کاربر
Aryan_M

نام: آرین مخدومی

محل اقامت: مشهد

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۱/۱۰/۱۷ - ۲۰:۳۶


پست: 343

سپاس: 84

جنسیت:

Re: حرکت الکترون ها و حرکت زمین و دیگر سیاره ها

پست توسط Aryan_M »

انرژی زمین دور خورشید از مجموع انرژی حرکتی و گرانشی بدست میاد. البته در نظر داشته باش در فیزیک کلاسیک انرژی نسبی است. یعنی ما خورشید رو یک مبدا لخت در نظر می گیریم و انرژی رو بر اساس سکون خورشید حساب می کنیم.
خوب سیتمی که به طور تقریبا دائم حرکت کنه مثل همین ماهواره های ارتفاع بالا. البته همونا هم آروم آروم تغییر سرعت می دن که دلایل مختلفی داره و با یک سری سیستمای کنترلی ماهواره رو تو مدارش نگه می دارن.
حالا در حد 1-2 متر شما باید نیرو های مقاوم رو حذف کنی که تغریبا غیر ممکنه. نیروی گرانش باید با یک نیرو دیگه خنثی بشه مثل مغناطیسی یا الکتریکی و سیستم باید در خلا 100% باشه که باز هم غیر ممکنه در ظمن حرکت جسم در داخل میدان مغناطیسی باعث ایجاد جریان ادی می شه که هرچند کوچیک باز هم وجود خواهد داشت. البته اگه جسم عایق 100% باشه شاید بشه.
تغییرات خیلی کوچیک در میدان های اطراف جسم رو از مسیرش منحرف می کنه.
الکترون درون هسته سر مدار خودش که وای نمی ایسته. الکترون به خاطر تغییرات مدام میدان ها که از خارج اتم اعمال می شن مدام به طور کاتوره وار حرکت می کنه و حتی در بعضی اتم های رادیواکتیو روی هسته سقوط می کنه.
دوستان ببخشن اگه مفاهیم کوانتومی رو خیلی خوب بیان نمی کنم.
حالا این سیستم اگه قرار باشه کار انجام بده که مجبوره انرژیشو مصرف کنه که با فرض سیستمی که بدون انرژی کار کنه مغایره.
در حد اتم نیروی الکتریکی و مغناطیسی حرف اول را می زند و تغییرات حاصل از ایناست ولی نیرو های گرانشی هم هستن لی من از نیروی هسته ای اطلاعی ندارم.

babak.khatavi

نام: بابک خطاوی

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۲/۵/۲۸ - ۱۰:۱۴


پست: 5



Re: حرکت الکترون ها و حرکت زمین و دیگر سیاره ها

پست توسط babak.khatavi »

مرسی از پاسخ ولی...
سیستم ماهواره انرژی خودش را از سلول های خورشیدی میگیره و به گونه است که باید کنترل بشه و خود مختاری نداره چیزی که برعکس مدار زمین و مدار الکترون که کاملا اتوماتیک وار در حال چرخش هست. و در سیستم ماهواره ای انرژی صرف چرخش و ماندن در مدار میشه ولی در مدار زمینی و مدار الکترونی انرژی تزریق نمیشه و خود چرخش ناشی از انرژی مدار است.

جاذبه جسم بزرگی مثل زمین روی جسم کوچکی مثل حتی الکترون هم تاثیرگذار است پس الکترون هم بایدد ر چرخش خودش در مدارش دچار مشکل بشه که اینطور نیست.اتم ها و الکترون ها که در خلا نیستند
بحث دیگه ای که هست بارهای مثبت و منفی و مغناطیس هست...
اینکه سیستمی بدون انرژیی کار کنه تفاوت داره با اینکه سیستمی با انرژی خودزای خودش کارکنه

نمایه کاربر
Aryan_M

نام: آرین مخدومی

محل اقامت: مشهد

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۱/۱۰/۱۷ - ۲۰:۳۶


پست: 343

سپاس: 84

جنسیت:

Re: حرکت الکترون ها و حرکت زمین و دیگر سیاره ها

پست توسط Aryan_M »

الکترون برخلاف تسور شما خیلی هم زیاد دچار اختلال می شود و علت این که تاثیر نیروی گرانش روی الکترون درون هسته کم است این است که این ریرو توسط نیروی تکیه گاه که درواقع همون عمل و عکس العمل اتمهای مجاور است که همان نیوری الکتریکی و مغناطیسی بین پیوندها یا بین اتم هایی که پیوند ندارند است.
از انواع اختلالاتی که برای الکترون بوجود می آید مثل افزایش انرژی در اثر امواج الکترومغناطیسی و یا میدان الکتریکی که باعث حرکت الکترون از اتمی به اتم دیگر می شود یا همون طور که گفتم در بعضی مواد رادیو اکتیو پدیده الکترون خواری که در اثر سقوط الکترون در هسته رخ می دهد.
در واقع سرعت الکترون بسیار زیاد است و افت پتانسیلی که الکترون دچار آن می شود وقتی به اهسته نزدیک می شود چنان زیاد است که باعث افزایش سرعت الکترون به مقدار خیلی زیادی می شود و با توجه به این که شعاع موثر برخورد الکترون با هسته بسیار کوچکتر از محدوده حرکت آن یعنی همان محدوده اتم است در نتیجه احتمال سقوط الکترون درون هسته بسیار ناچیز است.
الکترون بسیار بی نظم است. اگه شما 2 نقطه رو در فضا ول کنید در اثر نیروی جاذبه گرانشی باید روی هم سقوط کنند ولی اگر اپسیلون سرعت یکی از این 2 نقطه رو عمود بر خط واصلشان افزایش دهیم دیگر هیچ وقت رو هم سقوط نخواهند کرد. هربار که نزدیک هم می شن چنان سرعت می گیرن و به دلیل انحراف کوچکی که دارن از کنار هم رد می شن و دوباره همن اتفاق میفته.
ماهواره برای موندن در مدار اولا از خورشید انرژی نمی گیره.( البته تکنولوژی هایی هست که ماهواره بتونه با انرژی الکتریکی و با استفاده از میدان گرانشی زمین اصلاح موقعیت یا اوج گیری کنه)
ماهواره ها معمولا با موتور های موشک کوچیک در اطراف اصلاح موقعیت می کنن و با همون سوخت تا چندین سال می تونن در مدار بمونن. انرژی خورشید صرف پردازش اطلاعات و ارتباط و راه اندازی سیتمای خنک کننده و سنسور ها و ... می شه.
ماندن در مدار نیاز به انرژی ندارد. اگه به فیزیک پیش دانشگاهی یا فیزیک هالیدی جلد اول مراجعه کنید می بینید که نیروی وارد شده عمود بر حرکت جسم در مدار دایره وار است در نتیجه کاری انجام نمی شود. ولی در مدار بیضوی و مدار های دیگه مجموع کار انجام شده در یک دوره کامل 0 است. پس باز هم انرژی از جسمی به جسم دیگر منطقل نمی شود. بلکه در طول یک دوره انرژی پتانسیل به جنبشی و بلعکس تبدیل می شود.
به عبارتی دیگر سیستم یک ماهواره سیستمی ایزوله است که انرژی نه خارج و نه وارد می شود. جهان فیزیکی مورد بررسی ما بزرگترین سیستم ایزوله است و بدون وارد کردن انرژی یا گرفتن آن به حرکت و تکاپو ادامه می دهد.(دیگه مثال بهتر از این؟) البته ماهوارهای ارتفاع پایین در اثر برخورد آروم با ذرات فراجوی به کندی سرعتشو از دست می ده. در مدار های بالا هم در اثر ذرات باردار پر انرژی باد های خورشیدی و ریز ذرات کیهانی و شهاب های ریز و ... از مدار ممکنه منحرف بشه. در ضمن تاثیر میدان های گرانشی هم هستن میدان ها ثابت نیستن بلکه در نقاط مختلف و زمان های مختلف نسبت به قرار گیری سیارات تغییر می کنن. فضای بین سیاره ای خلا مطلق نیست و مقداری ذرات معلق وجود دارد که اصتکاک ایجاد می کنن.
مسئله این است که اگه شما بخواین از یک سیستم ایزوله انرژی بگیرین یا به عبارتی دیگه براتون کاری انجام بده و بهش انرژی هم ندین اماکن نداره سطح انرژی این سیستم ثابت باقی بمونه.

ارسال پست