سوال از درس حسابان

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
artafern

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۹/۳ - ۱۷:۲۲


پست: 2



سوال از درس حسابان

پست توسط artafern »

سلام دوستان
وقتتون بخیر میخواستم اگر ممکنه سوال لینک زیر رو حل کنید برای من . (پیوست هم کردم)
مرسی از همتون.
دقت کنید که n عدد طبیعی هست
تصویر
پیوست ها
gif.latex.gif
gif.latex.gif (915 بایت) مشاهده 3313 مرتبه

نمایه کاربر
mmeftahpour

نام: مسعود مفتاح پور

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲


پست: 457

سپاس: 382

Re: سوال از درس حسابان

پست توسط mmeftahpour »

با سلام
جوابش 7 هست. اگر با توان 7 بسظ بدین به عبارت سمت راست میرسید.

artafern

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۹/۳ - ۱۷:۲۲


پست: 2



Re: سوال از درس حسابان

پست توسط artafern »

سلام
بله 7 درسته
اما میشه راه حلتون رو بگید؟

نمایه کاربر
mmeftahpour

نام: مسعود مفتاح پور

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲


پست: 457

سپاس: 382

Re: سوال از درس حسابان

پست توسط mmeftahpour »

باسلام
متاسفانه شاید روش حل من زیاد مستقیم نباشه.
من بطور متوالی طرف راست رو به عدد 0.5^2-1 تقسیم کردم بعد از 7 بار شد 1.

P25.jpg
P25.jpg (40.71 کیلو بایت) مشاهده 3184 مرتبه

farazb29

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۶ - ۰۲:۳۷


پست: 134

سپاس: 319

Re: سوال از درس حسابان

پست توسط farazb29 »

این سوال احتمالا از سطح درس حسابان بالاتر است.. البته حدس بنده اینگونه است و شاید راه حل ساده تری هم داشته باشد....
چون در طرفین تساوی، قسمت صحیح و گنگ از هم تفکیک شده اند، شاید بتوان آنها را همانند قسمت های موهومی و حقیقی یک عدد مختلط در نظر گرفت و با رابطه های زیر حل کرد... البته زیاد وقت نشد در این مورد فکر کنم.... امیدوارم دوستان این ایده را بسط دهند:
پیوست ها
Snapshot_2014-11-25_182957.jpg
Snapshot_2014-11-25_182957.jpg (10.35 کیلو بایت) مشاهده 3181 مرتبه
آخرین ويرايش توسط 1 on farazb29, ويرايش شده در 0.

نمایه کاربر
m.s.f

نام: میثم

محل اقامت: اسپهان

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۱/۷/۳۰ - ۱۹:۳۳


پست: 244

سپاس: 130

جنسیت:

تماس:

Re: سوال از درس حسابان

پست توسط m.s.f »

[tex]a^{x}=b\; \Rightarrow \; x=log_{\left |a \right |}^\: {\left |b \right |}[/tex]

[tex](1-\sqrt{2})^{n}=239-169\sqrt{2}\; \Rightarrow \; n=log_{\left | 1-\sqrt{2} \right |}^{\left | 239-169\sqrt{2} \right |}\; \Rightarrow \; n=\frac{ln(\left | 239-169\sqrt{2} \right |)}{ln(\left | 1-\sqrt{2} \right |)}[/tex]
برای گسترش نظریه ها نباید به اصول نظریه ها مطمئن بود.

farazb29

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۶ - ۰۲:۳۷


پست: 134

سپاس: 319

Re: سوال از درس حسابان

پست توسط farazb29 »

jhvh نوشته شده:
m.s.f نوشته شده:[tex]a^{x}=b\; \Rightarrow \; x=log_{\left |a \right |}^\: {\left |b \right |}[/tex]

[tex](1-\sqrt{2})^{n}=239-169\sqrt{2}\; \Rightarrow \; n=log_{\left | 1-\sqrt{2} \right |}^{\left | 239-169\sqrt{2} \right |}\; \Rightarrow \; n=\frac{ln(\left | 239-169\sqrt{2} \right |)}{ln(\left | 1-\sqrt{2} \right |)}[/tex]

خیلی شبیه ایده زاهد بزرگواره

نخیر هادی جان..... ایشان فقط صورت مسئله رو به حالت دیگر بیان کرده اند.... تبدیل از حالت نمایی به حالت لگاریتمی! مشکل همچنان پابرجاست. smile072
ایده من از اعداد مختلط سرچشمه می گیرد. چرا که در طرفین تساوی عبارت های گنگ و صحیح تفکیک شده بیان شده اند.

نمایه کاربر
mmeftahpour

نام: مسعود مفتاح پور

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲


پست: 457

سپاس: 382

Re: سوال از درس حسابان

پست توسط mmeftahpour »

باسلام
من به حالت لگاریتمی هم فکر کرده بودم ؛ ولی برای محاسبه نهایی ماشین حساب می خواد.

نمایه کاربر
mmeftahpour

نام: مسعود مفتاح پور

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲


پست: 457

سپاس: 382

Re: سوال از درس حسابان

پست توسط mmeftahpour »

باسلام
فکر کنم اگر عبارت یک منهای رادیکال دو را به خودش ضرب کنیم و ضرایب مرحله بعد رو حساب کنیم راحتتره.

P26.jpg
P26.jpg (51.92 کیلو بایت) مشاهده 3098 مرتبه

نمایه کاربر
m.s.f

نام: میثم

محل اقامت: اسپهان

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۱/۷/۳۰ - ۱۹:۳۳


پست: 244

سپاس: 130

جنسیت:

تماس:

Re: سوال از درس حسابان

پست توسط m.s.f »

امیدوارم درست خونده باشم
سوال نوشته:
اگر ممکنه سوال لینک زیر رو حل کنید برای من



میشه راه حلتو در موردش بیشتر توضیح بدی
این سوال احتمالا از سطح درس حسابان بالاتر است.. البته حدس بنده اینگونه است و شاید راه حل ساده تری هم داشته باشد....
چون در طرفین تساوی، قسمت صحیح و گنگ از هم تفکیک شده اند، شاید بتوان آنها را همانند قسمت های موهومی و حقیقی یک عدد مختلط در نظر گرفت و با رابطه های زیر حل کرد... البته زیاد وقت نشد در این مورد فکر کنم.... امیدوارم دوستان این ایده را بسط دهند:

چرا از اعداد مختلط استفاده کنیم؟
از راه حل شما چطور میشه به جواب رسید؟
ایشان فقط صورت مسئله رو به حالت دیگر بیان کرده اند.... تبدیل از حالت نمایی به حالت لگاریتمی! مشکل همچنان پابرجاست. smile072

مشکل دقیقا چیه؟
این که بدون استفاده از ماشین حساب n رو پیدا کنیم؟(خب فرض کن شما با ذهن و من با ماشین حساب چه فرقی داره؟)


من به حالت لگاریتمی هم فکر کرده بودم ؛ ولی برای محاسبه نهایی ماشین حساب می خواد.

خب ماشین حساب بخواد

نظرم اینه که وقتی یه معادله میرسه به مرحله ی عدد گذاری این که با چه روشی حل بشه چندان اهمیتی نداره...
برای گسترش نظریه ها نباید به اصول نظریه ها مطمئن بود.

نمایه کاربر
mmeftahpour

نام: مسعود مفتاح پور

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲


پست: 457

سپاس: 382

Re: سوال از درس حسابان

پست توسط mmeftahpour »

باسلام
من روش بدون ماشین حساب رو گفتم چون مسئله مربوط به درس حسابان هست و سر امتحان ماشین حساب نذارند و باید به جواب نهایی برسن وگرنه صددرصد حق با شماست و میشه با ماشین حساب هم حل کرد. خصوصا اگر مثلا بجای 169 عدد 168 بود (مسئله دارای جواب طبیعی نبود) فقط با ماشین حساب میشد جواب رو بدست آورد.

ارسال پست