راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ایران
راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ایران
کشورمان سالیان درازی است که از رکورددارهای تعداد برخوردهای جاده ای مرگبار در جهان است. به لحاظ آماری، از هر 30 نفر از کاربران همین سایت، یکی بر اثر حوادث جان خود را از دست خواهد داد! در جستار تامل برانگیز «تصادفات رانندگی» هم، تعدادی از صحنه های دلخراش مربوط به آنها را مشاهده می کنیم.
اما مشکل را کمابیش همه ما می دانیم و به نظر وقت آن است که به ریشه یابی مسئله و ارائه راه حل و ایده ها و پیشنهادهای عملی برای رفع میان مدت و بلند مدت این مسئله بپردازیم.
.
اما مشکل را کمابیش همه ما می دانیم و به نظر وقت آن است که به ریشه یابی مسئله و ارائه راه حل و ایده ها و پیشنهادهای عملی برای رفع میان مدت و بلند مدت این مسئله بپردازیم.
.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
آخرین ویرایش توسط candle چهارشنبه ۱۳۹۵/۵/۶ - ۰۰:۲۰, ویرایش شده کلا 1 بار
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
طبق آمار پلیس؛ جاده های غیر استاندارد در ایران، یکی از عوامل اصلی سوانح جاده ای منجر به فوت هستند.
یافتن نقاط حادثه خیز + اختصاص ردیف اعتباری برای اصلاح + انجام مطالعات مهندسی و طراحی مجدد + اتمام عملیات اصلاح جاده فرآیندی زمان بر است و به نظر می آید یک راه حل فوری برای کاهش آمار تصادفات در نقاط حادثه خیز، نصب سریع دو عدد تابلو هشدار دهنده در دو سمت جاده است که به گونه ای موثر، نزدیک شدن به یک نقطه حادثه خیز جاده ای را هشدار دهد.
.
یافتن نقاط حادثه خیز + اختصاص ردیف اعتباری برای اصلاح + انجام مطالعات مهندسی و طراحی مجدد + اتمام عملیات اصلاح جاده فرآیندی زمان بر است و به نظر می آید یک راه حل فوری برای کاهش آمار تصادفات در نقاط حادثه خیز، نصب سریع دو عدد تابلو هشدار دهنده در دو سمت جاده است که به گونه ای موثر، نزدیک شدن به یک نقطه حادثه خیز جاده ای را هشدار دهد.
.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
اگر دانش را به خاطر کسب درآمد فرا میگیرید؛ به حق آنهایی که به خاطر خود، علم و دانش اندوختهاند تجاوز کردهاید - آندره ژید
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
به گواهی آمارهای پلیس راهنمائی و رانندگی، «خواب آلودگی راننده» مسئول 25% تصادفات رانندگی منجر به فوت در ایران هستند.
بیشتر این گونه سوانح در ساعات بین 2 تا 7 صبح و در فاصله کمتر از 80 کیلومتری شهرها رخ می دهند.
به نظر می آید رانندگان از خستگی خود آگاه و حتی کاملا نگران هستند اما با خود می اندیشند که اگر کسری از ساعت به راه خود ادامه دهند،
می توانند به شهر بعدی برسند و سپس با خیال راحت استراحت کنند و در نتیجه ...
بیشتر این گونه سوانح در ساعات بین 2 تا 7 صبح و در فاصله کمتر از 80 کیلومتری شهرها رخ می دهند.
به نظر می آید رانندگان از خستگی خود آگاه و حتی کاملا نگران هستند اما با خود می اندیشند که اگر کسری از ساعت به راه خود ادامه دهند،
می توانند به شهر بعدی برسند و سپس با خیال راحت استراحت کنند و در نتیجه ...
اگر دانش را به خاطر کسب درآمد فرا میگیرید؛ به حق آنهایی که به خاطر خود، علم و دانش اندوختهاند تجاوز کردهاید - آندره ژید
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
مخترعان در دنیا تجهیزاتی را تحت عنوان سیستمهای هشدار خواب آلودگی طراحی کرده اند که البته سطح کارآئی آنها متفاوت است.
یکی از موثرترین آنها، استفاده از یک دوربین مجهز به پردازش تصویر داخلی است که اغلب روی آئینه جلو یا جائی روی داشبورد خودرو در
مقابل راننده نصب می شود و به محض حمله خزیده خواب و ایجاد حالت «نارکولپسیا*» و سنگین شدن پلکها، با پخش آهنگی ملایم،
وی را هشیار می کند.
______________________________________________________________________
* منظور، حالتی توهم آمیز بین دنیای واقعی در بیداری و حالت پیشاخواب (هیپناگوژیک) است.
.
یکی از موثرترین آنها، استفاده از یک دوربین مجهز به پردازش تصویر داخلی است که اغلب روی آئینه جلو یا جائی روی داشبورد خودرو در
مقابل راننده نصب می شود و به محض حمله خزیده خواب و ایجاد حالت «نارکولپسیا*» و سنگین شدن پلکها، با پخش آهنگی ملایم،
وی را هشیار می کند.
______________________________________________________________________
* منظور، حالتی توهم آمیز بین دنیای واقعی در بیداری و حالت پیشاخواب (هیپناگوژیک) است.
.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
آخرین ویرایش توسط candle چهارشنبه ۱۳۹۵/۵/۶ - ۰۰:۳۴, ویرایش شده کلا 4 بار
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
عدم تعریف و رعایت استانداردهای ایمنی سطح بالا در طراحی و ساخت خودروهای ساخت داخل،
یکی دیگر از عوامل کشتارهای جمعی سالانه در جاده های ایران است.
ریشه اصلی این معضل، قوانین گمرکی حمایت گر کارخانه های دولتی مونتاژ خودرو به اضافه
ساختارهای کلی حاکم بر اقتصاد دولتی ایران و بی تردید، بی کفایتی سیاستگذاران و مسئولان است.
.
یکی دیگر از عوامل کشتارهای جمعی سالانه در جاده های ایران است.
ریشه اصلی این معضل، قوانین گمرکی حمایت گر کارخانه های دولتی مونتاژ خودرو به اضافه
ساختارهای کلی حاکم بر اقتصاد دولتی ایران و بی تردید، بی کفایتی سیاستگذاران و مسئولان است.
.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
«فرهنگ ترافیک ضعیف رانندگان ایرانی» یکی دیگر از عوامل آمار بالای مرگ و میر در جاده های کشور ماست.
شوخی نیست که یک ملت هر ساله، نزدیک سی هزار نفر از افراد خود را کشته یا مجروح کند،
چون دارد به سر کار، مهمانی، خرید و یا مسافرت میرود. تنها در دوران پس از انقلاب، دست کم هفتصد هزار قبر
برای کشتههای رانندگی حفر شده و دست کم پانزده میلیون نفر مجروح شدهاند که شماری از آنان باید باقی عمر
را بر روی تخت و یا ویلچر بگذرانند…
بی تردید بحث فرهنگ سازی و اصلاح روندهای نادرست باید از مدارس ابتدائی آغاز شود و با مدرن سازی دائمی
قوانین بازدارنده تکمیل شود. برای اینکه ببینیم جزییات رعایت فاصله چگونه در دیگر کشورها یک به یک به رانندگان
آموزش داده شده و چگونه اعمال قانون میشود، مناسب است نمونهایی عینی در اینجا ذکر شود.
وقتی سرویس مدرسه برای پیاده و سوار کردن دانش آموزان توقف میکند، خودروهای پشت سر موظف به رعایت
فاصله 20 متری هستند (عکس زیر از آیین نامه رانندگی یک کشور خارجی است). تخطی از این قانون حتی برای
نخستین بار، علاوه بر 400 دلار جریمه، تعلیق گواهینامه برای شش ماه را در پی دارد. در ایران، چنین قانونی وجود ندارد.
.
شوخی نیست که یک ملت هر ساله، نزدیک سی هزار نفر از افراد خود را کشته یا مجروح کند،
چون دارد به سر کار، مهمانی، خرید و یا مسافرت میرود. تنها در دوران پس از انقلاب، دست کم هفتصد هزار قبر
برای کشتههای رانندگی حفر شده و دست کم پانزده میلیون نفر مجروح شدهاند که شماری از آنان باید باقی عمر
را بر روی تخت و یا ویلچر بگذرانند…
بی تردید بحث فرهنگ سازی و اصلاح روندهای نادرست باید از مدارس ابتدائی آغاز شود و با مدرن سازی دائمی
قوانین بازدارنده تکمیل شود. برای اینکه ببینیم جزییات رعایت فاصله چگونه در دیگر کشورها یک به یک به رانندگان
آموزش داده شده و چگونه اعمال قانون میشود، مناسب است نمونهایی عینی در اینجا ذکر شود.
وقتی سرویس مدرسه برای پیاده و سوار کردن دانش آموزان توقف میکند، خودروهای پشت سر موظف به رعایت
فاصله 20 متری هستند (عکس زیر از آیین نامه رانندگی یک کشور خارجی است). تخطی از این قانون حتی برای
نخستین بار، علاوه بر 400 دلار جریمه، تعلیق گواهینامه برای شش ماه را در پی دارد. در ایران، چنین قانونی وجود ندارد.
.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
candle نوشته شده:مخترعان در دنیا تجهیزاتی را تحت عنوان سیستمهای هشدار خواب آلودگی طراحی کرده اند که البته سطح کارآئی آنها متفاوت است.
یکی از موثرترین آنها، استفاده از یک دوربین مجهز به پردازش تصویر داخلی است که اغلب روی آئینه جلو یا جائی روی داشبورد خودرو در
مقابل راننده نصب می شود و به محض حمله خزیده خواب و ایجاد حالت «نارکولپسیا*» و سنگین شدن پلکها، با پخش آهنگی ملایم،
وی را هشیار می کند.
______________________________________________________________________
* منظور، حالتی توهم آمیز بین دنیای واقعی در بیداری و حالت پیشاخواب (هیپناگوژیک) است.
.
جناب Candle
سپاسگزارم از اطلاعات ارزشمندتان، شما اطلاعی از استفاده از چنین دوربین هایی و سیستم های پردازش تصویر در ایران دارید؟
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
یکی از تعیین کننده ترین فاکتورها فرهنگ ترافیکیه که برای ایجادش زمان و هزینه ی زیادی لازمه و حالا حالا ها هم تو این کشور قابل دسترسی نیست
همینجوریشم تا چند وقت دیگه بخاطر خشک سالی باید ببندن برن دیگه کار به درست کردن این چیزا نمیرسه :)
همینجوریشم تا چند وقت دیگه بخاطر خشک سالی باید ببندن برن دیگه کار به درست کردن این چیزا نمیرسه :)
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
Azinkm نوشته شده:جناب Candle
سپاسگزارم از اطلاعات ارزشمندتان، شما اطلاعی از استفاده از چنین دوربین هایی و سیستم های پردازش تصویر در ایران دارید؟
درود بر جناب Azinkm گرامی؛
قطعا این را می دانم که فعلا در خودروهای ساخت داخل چنین سیستمی نصب نمی شود. همچنین در اینترنت، شرکتی که مبادرت به
نصب این گونه دستگاهها برای مشتریان ایرانی کند پیدا نکردم. البته یک گروه رباتیک را می شناختم که حدود 12 سال پیش برنامه
داشتند یکی از این دوربینها را با قیمت آن زمان حدود 3 میلیون تومان، از آلمان برای کاربریهای خودشان وارد کنند که متاسفانه
نفهمیدم سرانجام قضیه چه شد.
نمونه های چینی و ارزانتر این نوع تجهیزات هم در سالیان اخیر روانه بازار دنیا شده اند مثل:
http://www.care-drive.com/product/drive ... itor-mr688
یا
http://www.weiku.com/products/17222535/ ... stem_.html
البته در ایران برخی نمونه های هشدار خواب به صورت تجاری عرضه می شوند که بر اساس «مانیتور حالت افتادگی سر» عمل
می کنند که مشکل آنها این است که به دلیل تعداد خطاهای زیاد در حین رانندگی؛ معمولا مغز راننده، به مرور زمان حساسیت خودش
را نسبت به ویبره یا آلارم صوتی آنها از دست می دهد.
.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
نمیشه از گوشی موبایل استفاده کرد؟
با یه اپلیکیش. ساده میشه این کار رو انجام داد
لازم هم نیست بنالیم و منتظر خشکسالی باشیم
خشکسالی واقعی درون مغز های ماست
با یه اپلیکیش. ساده میشه این کار رو انجام داد
لازم هم نیست بنالیم و منتظر خشکسالی باشیم
خشکسالی واقعی درون مغز های ماست
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
candle نوشته شده:«فرهنگ ترافیک ضعیف رانندگان ایرانی» یکی دیگر از عوامل آمار بالای مرگ و میر در جاده های کشور ماست.
شوخی نیست که یک ملت هر ساله، نزدیک سی هزار نفر از افراد خود را کشته یا مجروح کند،
چون دارد به سر کار، مهمانی، خرید و یا مسافرت میرود. تنها در دوران پس از انقلاب، دست کم هفتصد هزار قبر
برای کشتههای رانندگی حفر شده و دست کم پانزده میلیون نفر مجروح شدهاند که شماری از آنان باید باقی عمر
را بر روی تخت و یا ویلچر بگذرانند…
بی تردید بحث فرهنگ سازی و اصلاح روندهای نادرست باید از مدارس ابتدائی آغاز شود و با مدرن سازی دائمی
قوانین بازدارنده تکمیل شود. برای اینکه ببینیم جزییات رعایت فاصله چگونه در دیگر کشورها یک به یک به رانندگان
آموزش داده شده و چگونه اعمال قانون میشود، مناسب است نمونهایی عینی در اینجا ذکر شود.
وقتی سرویس مدرسه برای پیاده و سوار کردن دانش آموزان توقف میکند، خودروهای پشت سر موظف به رعایت
فاصله 20 متری هستند (عکس زیر از آیین نامه رانندگی یک کشور خارجی است). تخطی از این قانون حتی برای
نخستین بار، علاوه بر 400 دلار جریمه، تعلیق گواهینامه برای شش ماه را در پی دارد. در ایران، چنین قانونی وجود ندارد.
.
بزرگترین مشکل کشور ما همین مورده .از اونجا که جاده ها استاندارد نیستن و اغلب خودروهایی که داره استفاده می شه خودروهای ایمنی هم نیستن، عاقلانه تر اینه که سطح احتیاط حین رانندگی بالاتر بره در حالی که عملا عکس این موضوع اتفاق می افته .مشکل متاسفانه به قدریه که حتی یه نفر نمی تونه خودش هم با خاطر اسوده مطابق قانون عمل کنه. برای مثال شما سعی کنید فاصله طولی رو طبق استاندارد آیین نامه رعایت کنید. مطمئنا عملی نیست چون از چپ و راست می پیچن و اگه راهش باشه یه فحشی هم مستقیما به راننده میدن .یا مثلا کاهش سرعت و موندن پشت چراغ قرمز زمانی که چراغ احتیاط روشن شده .این مشکلو باید با فرهنگ سازی درست حل کرد .
مسئله ماها اینه که همه چیزو به شوخی می گیریم و زمانی متوجه می شیم داستان چیه که کار از کار گذشته .زمانی که تونستیم به خودمون اینو بقبولونیم که گرفتن کمربند اینمی تو دست فریب دادن خودمونه نه مامور راهنمایی و رانندگی،واسه ماها از فتح ماه هم با ارزش تره
گرم بیایی و پرسی چه بردی اندر خاک؟ .................... ز خاک نعره برآرم که آرزوی تو را
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
جستار ارزشمندیست
١- جادههای ایمن
٢- بازنگری در آموزش رانندگی، ساعت هایی ساعت هایی از تئوری و عملی باید برای هرکسی که به دنبال گواهینامه است، اجباری باشد.
۳-خودروهای دارای استاندارد، بازرسی فنی
۴- خودروهای مدرن دارای سامانههایی هستند که از مرگ و میر در راهها خیابانها بسیار میکاهند، اگر تا چند سال پیش این سامانهها تنها در خودروها رده بالا بودند، امروزه به میانردهها و خُردرده رسیدند.
این سامانهها به دو دستهاند:
الف- سامانههایی که از تصادف پیشگری میکنند
ب- سامانههای که پس از تصادف به یاری سرنشین یا سرنشینان خودرو اکتیو میشوند
نمونههای الف: سامانهای که در شهر، اگر بچهای ناگهان جلوی خودرو بپرد، خودرو ترمز میکند.
سامانهای که کارش نگهداشتن فاصله با خورو جلوی ست و باعث میشود که هرگز به خودرو جلوی نخورید
سامانهای که نقطهای کور را در آینه نمایش میدهد
سامانهای که ترا همیشه در "لاین" خودت نگه میدارد.
سامانهای که (همچنان که دوستان در بالا نوشتند) پی میبرد که خستهاید یا نه
سامانهی هوشمند نور و دهها سامانهی دیگر که به یاری رانندهاند تا تصادفی روی ندهد
و اگر روی داد
آنگاه سامانههایی چون بالشتک هوا به میدان میآیند
----
[با پوزش اگر زبان پارسی من بروز نیست و برخی از برابرهای پارسی واژههای خودرو را نمی دانم، میکوشم تا بیاموزم]
١- جادههای ایمن
٢- بازنگری در آموزش رانندگی، ساعت هایی ساعت هایی از تئوری و عملی باید برای هرکسی که به دنبال گواهینامه است، اجباری باشد.
۳-خودروهای دارای استاندارد، بازرسی فنی
۴- خودروهای مدرن دارای سامانههایی هستند که از مرگ و میر در راهها خیابانها بسیار میکاهند، اگر تا چند سال پیش این سامانهها تنها در خودروها رده بالا بودند، امروزه به میانردهها و خُردرده رسیدند.
این سامانهها به دو دستهاند:
الف- سامانههایی که از تصادف پیشگری میکنند
ب- سامانههای که پس از تصادف به یاری سرنشین یا سرنشینان خودرو اکتیو میشوند
نمونههای الف: سامانهای که در شهر، اگر بچهای ناگهان جلوی خودرو بپرد، خودرو ترمز میکند.
سامانهای که کارش نگهداشتن فاصله با خورو جلوی ست و باعث میشود که هرگز به خودرو جلوی نخورید
سامانهای که نقطهای کور را در آینه نمایش میدهد
سامانهای که ترا همیشه در "لاین" خودت نگه میدارد.
سامانهای که (همچنان که دوستان در بالا نوشتند) پی میبرد که خستهاید یا نه
سامانهی هوشمند نور و دهها سامانهی دیگر که به یاری رانندهاند تا تصادفی روی ندهد
و اگر روی داد
آنگاه سامانههایی چون بالشتک هوا به میدان میآیند
----
[با پوزش اگر زبان پارسی من بروز نیست و برخی از برابرهای پارسی واژههای خودرو را نمی دانم، میکوشم تا بیاموزم]
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
- DARKENERGY
نام: Melina
محل اقامت: krj_teh
عضویت : پنجشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷
پست: 7033-
سپاس: 4152
- جنسیت:
تماس:
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
ایران خودرو یه چراغ راهنما روی آینه بغل پارس گذاشت به عنوان آپشن سیصد هزار قیمت خودرو رو افزایش داد!
کجای دنیا همچین چیزی امکان داره؟! به زور راهنمایی رانندگی از چندسال پیش برخلاف میلشون سایپاُ ایران خودرو موظف شدن
حداقل یه کیسه هوا قرار بدن به علاوه سیستم ABS که همین باعث شد تا 5 میلیون به قیمت خودروها اضافه بشه در صورتی که این دوتا از الزامات اولیه هر خودرویی هست ولی این دوتا خودرو ساز اینارو آپشن حساب میکنن فقط برای اینکه بیشتر پول به جیب بزنن.
همون ای بی اس هم یه جنس درجه دو و سه میندازن که پنجاه درصد مواقع یا عمل نمیکنه یا نقص داره؛ تا جایی که دیدم فقط L90
واقعا ترمزش خوب بوده توی تولیدات داخل که اونم بخاطر ای بی اس ساخت شرکت بوش آلمانه که روی خودرو نصب کردن.
اون سامانه هایی هم که خروش جان اشاره کردن اگه دو سه تا هم بخواد روی خودروهای داخل نصب بشه بدون شک
یه خودروی 30 میلیونی بالای 50 میلیون میشه قیمتش!
اینا فکر جون مردم نیستن اگه بودن با این همه کشته ای که پراید داده توی این چندسال هرکسی یکم وجدان داشت تولید این خودرو رو
متوقف میکرد، ولی خب برای اینا هیچ چیزی جز خالی کردن جیب مردم مهم نیست و نبوده.
----
گواهینامه رو هم که 12 13 جلسه آموزشی دارن هربار 1.5 ساعت، شما هیچکس رو نمیتونید توی این آموزشگاه ها پیدا کنید که واقعا از
این 1.5 ساعت حداقل 1 ساعت مفید آموزش بده، امکان نداره. طرف همه کارهای عقب موندشو توی آموزش شما انجام میده. بارها دیدم.معاینه فنی هم که با ده هزار تومن بهت میدن، کافیه داماد پسرخاله همسایتون آشنا باشه!!
-----
مردم ما هم که قربونشون برم حاضرن قطع نخاع بشن ولی راه 5 ساعته رو 4 ساعته برن.
فرقی هم براشون نداره cls زیر پاشون باشه یا پیکان 57، فقط بگاز ! به نظرم این مورد بزرگترین مشکل حوادث رانندگی ایرانه.
همه فکر میکنن که حادثه برای دیگرانه. البته جاده ها هم خیلی مقصرن ولی وقتی رعایت کنی کاملا قابل پیشگیریه.
کیفیت خودرو ها هم که تا وقتی انحصار دست ایران خودروُ سایپا باشه و رقابتی نباشه بهتر که نمیشه هیچ بدتر هم میشه، حالا
چند هزار نفر هم بمیرن، مهم نیست!
کجای دنیا همچین چیزی امکان داره؟! به زور راهنمایی رانندگی از چندسال پیش برخلاف میلشون سایپاُ ایران خودرو موظف شدن
حداقل یه کیسه هوا قرار بدن به علاوه سیستم ABS که همین باعث شد تا 5 میلیون به قیمت خودروها اضافه بشه در صورتی که این دوتا از الزامات اولیه هر خودرویی هست ولی این دوتا خودرو ساز اینارو آپشن حساب میکنن فقط برای اینکه بیشتر پول به جیب بزنن.
همون ای بی اس هم یه جنس درجه دو و سه میندازن که پنجاه درصد مواقع یا عمل نمیکنه یا نقص داره؛ تا جایی که دیدم فقط L90
واقعا ترمزش خوب بوده توی تولیدات داخل که اونم بخاطر ای بی اس ساخت شرکت بوش آلمانه که روی خودرو نصب کردن.
اون سامانه هایی هم که خروش جان اشاره کردن اگه دو سه تا هم بخواد روی خودروهای داخل نصب بشه بدون شک
یه خودروی 30 میلیونی بالای 50 میلیون میشه قیمتش!
اینا فکر جون مردم نیستن اگه بودن با این همه کشته ای که پراید داده توی این چندسال هرکسی یکم وجدان داشت تولید این خودرو رو
متوقف میکرد، ولی خب برای اینا هیچ چیزی جز خالی کردن جیب مردم مهم نیست و نبوده.
----
گواهینامه رو هم که 12 13 جلسه آموزشی دارن هربار 1.5 ساعت، شما هیچکس رو نمیتونید توی این آموزشگاه ها پیدا کنید که واقعا از
این 1.5 ساعت حداقل 1 ساعت مفید آموزش بده، امکان نداره. طرف همه کارهای عقب موندشو توی آموزش شما انجام میده. بارها دیدم.معاینه فنی هم که با ده هزار تومن بهت میدن، کافیه داماد پسرخاله همسایتون آشنا باشه!!
-----
مردم ما هم که قربونشون برم حاضرن قطع نخاع بشن ولی راه 5 ساعته رو 4 ساعته برن.
فرقی هم براشون نداره cls زیر پاشون باشه یا پیکان 57، فقط بگاز ! به نظرم این مورد بزرگترین مشکل حوادث رانندگی ایرانه.
همه فکر میکنن که حادثه برای دیگرانه. البته جاده ها هم خیلی مقصرن ولی وقتی رعایت کنی کاملا قابل پیشگیریه.
کیفیت خودرو ها هم که تا وقتی انحصار دست ایران خودروُ سایپا باشه و رقابتی نباشه بهتر که نمیشه هیچ بدتر هم میشه، حالا
چند هزار نفر هم بمیرن، مهم نیست!
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
شاید این گفتوگو ها گسترش پیدا کرده و گفتمان شود و دستاندرکاران چارهای بیاندیشند.
کمتر خانوادهایست که که در سالهای گذشته کسی را در تصادف خودرو از دست نداده باشد.
من خود یکی از نزدیکانم را در خیابان های تهران از دست دادم.
کمتر خانوادهایست که که در سالهای گذشته کسی را در تصادف خودرو از دست نداده باشد.
من خود یکی از نزدیکانم را در خیابان های تهران از دست دادم.
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
Re: راهکار شما برای رهائی از آمار زیاد تصادفات رانندگی در ای
خروش نوشته شده:... خودروهای مدرن دارای سامانههایی هستند که از مرگ و میر در راهها خیابانها بسیار میکاهند، این سامانهها به دو دستهاند:
الف- سامانههایی که از تصادف پیشگیری میکنند
ب- سامانههای که پس از تصادف به یاری سرنشین یا سرنشینان خودرو اکتیو میشوند
نمونههای الف:
سامانهای که در شهر، اگر بچهای ناگهان جلوی خودرو بپرد، خودرو ترمز میکند.
سامانهای که کارش نگهداشتن فاصله با خورو جلوی ست و باعث میشود که هرگز به خودرو جلوی نخورید
سامانهای که ترا همیشه در "لاین" خودت نگه میدارد.
با سپاس ؛ سامانه های بالا همگی مربوط به نوعی رادار به نام «رادار Distronic خودرو» می شوند که با سایر بخشها مثل :
Active Blind Spot Assist ، سامانه ترمز خودکار کمکی و ...، یکپارچه شده است.
خروش نوشته شده:سامانهای که نقطهای کور را در آینه نمایش میدهد.
گاهی یک ابزار ساده می تواند این وظیفه را انجام دهد مثل « آینه کوژ (محدب) چسبیده به آینه بغل خودرو» در تصویر زیر:
و یا دوربین عقب خودرو:
خروش نوشته شده:سامانهی هوشمند نور
نام این سامانه؛ Cornering Light Function است که باعث می شود سر پیچها، کاسه چراغ خودرو متناسب با اندازه و جهت چرخش فرمان، بچرخد و جاهای بیهوده را روشن نکند.
خروش نوشته شده:و اگر روی داد، آنگاه سامانههایی (چون بالشتک هوا و...) به میدان میآیند
درست است.
خودرو دارای حسگرهای شتاب سنج و کیسه های هوای جای گرفته درون فرمان و کناره درها است که با ترمز ناگهانی و شتاب منفی آن، به تندی باد شده و از برخورد سرنشینان با بدنه خودرو جلوگیری می کنند.
همچنین در برخی خودروهای پیشرفته تر، یک میله قدرتمند و تاشو در جلوی فرمان و انتهای محفظه موتور قرار دارد که در برخوردهای شدید از روبرو (برخورد شاخ به شاخ)، به تندی به سمت جلو خم می شود و سبب می شود تا موتور خودرو پائین افتاده و وارد اتاق آن نشود.
اگر دانش را به خاطر کسب درآمد فرا میگیرید؛ به حق آنهایی که به خاطر خود، علم و دانش اندوختهاند تجاوز کردهاید - آندره ژید