نیروی الکتروگراویتی

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
philophysics

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۸/۳/۲۷ - ۱۶:۰۹


پست: 3



نیروی الکتروگراویتی

پست توسط philophysics »

دوستان سلام. یه سوال درباره نیروی الکتروگراویتی یا همون ضد جاذبه برام پیش اومده. چرا توی فیلم های مربوط به اشیایی که با این نیرو روی هوا معلق می مونن ارتفاع از یه حدی بیشتر نمیشه؟ حتی اگه توی گوگل درباره این نیرو سرچ کنی نوشته که رکورد بیشترین ارتفاع حدود دو متر هست. خوب مگه توی فیزیک کلاسیک اگه نیروی وارده به یک شی ثابت باشه اون جسم با شتاب ثابت به حرکت نمیفته؟ خوب در این صورت هیچ محدودیت ارتفاعی نباید وجود داشته باشه و تا وقتی به جسم نیروی الکتروگراویتی وارد میشه باید ارتفاع بگیره!!!!؟؟؟؟؟

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: نیروی الکتروگراویتی

پست توسط Paradoxy »

کاش لینکشم میدادید. اما حدس میزنم کارکردش به این شکل باشه که با میدان الکتریکی یا مغناطیسی ای چیزی، شئ رو بلند می کنند. خب ببینید اینجور میدان ها، معمولا در عمل با قانون عکس مجذور فاصله، کاهش پیدا می کنند و بنابرین در یک نقطه ای روی سطح زمین، نیروی گرانش و نیروی اینها بالانس میشه و شئ بالاتر نمیره. ایجاد کردن میدان الکتریکی 100% یکنواخت در عمل کار خیلی سختیه؛ به خصوص این که دنبال بلند کردن شئ هم باهاش باشیم. به زور و صدتا تقریب میدان الکتریکی داخل خازن رو میگیرن ثابت؛ ولی حتی درین مورد هم از اثر لبه ها صرف نظر شده.

philophysics

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۸/۳/۲۷ - ۱۶:۰۹


پست: 3



Re: نیروی الکتروگراویتی

پست توسط philophysics »

paradoxy نوشته شده:کاش لینکشم میدادید. اما حدس میزنم کارکردش به این شکل باشه که با میدان الکتریکی یا مغناطیسی ای چیزی، شئ رو بلند می کنند. خب ببینید اینجور میدان ها، معمولا در عمل با قانون عکس مجذور فاصله، کاهش پیدا می کنند و بنابرین در یک نقطه ای روی سطح زمین، نیروی گرانش و نیروی اینها بالانس میشه و شئ بالاتر نمیره. ایجاد کردن میدان الکتریکی 100% یکنواخت در عمل کار خیلی سختیه؛ به خصوص این که دنبال بلند کردن شئ هم باهاش باشیم. به زور و صدتا تقریب میدان الکتریکی داخل خازن رو میگیرن ثابت؛ ولی حتی درین مورد هم از اثر لبه ها صرف نظر شده.

سلام اینم یه لینک
https://youtu.be/uF8otSSPgdA
الکتروگراویتی یه نوع نیروی ناشناخته است که در اثر گذر ولتاژ بالای سی هزار ولت از یه خازن با صفحات نامتقارن به وجود میاد. البته فکر نمی کنم هیچ ربطی به میدان الکتریکی یا مغناطیسی خود خازن داشته باشه چون جهت نیرو همیشه به طرف صفحه کوچکتر خازنه حتی اگه افقی و عمود بر جاذبه باشه

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: نیروی الکتروگراویتی

پست توسط Paradoxy »

هیچ نیروی ناشناخته ای وجود نداره! اتفاقا من چند سال پیش راجب این خونده بودم و میخواستم یک اسکیت معلق بسازم از روش (چون خیلی cool هست) ولی دیدم نه پولشو دارم نه حالشو بیخیالش شدم. ببینید اولا خود یارو تا 80% برای شما در لینکه توضیح میده که هیچ نیروی ناشناخته و ضد جاذبه ای وجود نداره و تئوری پشت قضیه چیه، هرچند در نهایت اشتباه توضیح میده و مکانیسم رو خوب باز نمیکنه. پس سعی کنید زبانتون رو خوب کنید تا گیجتون نکنن این یوتوبی ها. وقتی شما دو صفحه نامتقارن خازن رو عمودی داشته باشی، (اهمیتی نداره که طرف مثبت بالا باشه یا پایین، مهم اینه که سر سبک تر و کوچکتر بالا باشه)، صفحه کوچکی که بالا هست، در ولتاژ های بالا میتونه هوای اطراف خودش رو یونیزه کنه. مثلا اگر سر مثبت بالا باشه، اتم های هوای خنثی اطراف اون، به خاطر میدان الکتریکی شدید، یونیزه میشن و الکترون هاشون کنده میشه و این الکترون ها به خاطر وجود میدان الکتریکی به شدت کشیده میشن بالا، محکم برخورد میکنن با صفحه بالایی، و اون رو به سمت بالا سوق میدن در هر لحظه. ازونور این هوای یونیزه شده ی مثبت، توسط قطب منفی خازن کشیده میشه پایین، و الکترون داده میشه به این هوای یونیزه شده از طریق قطب منفی، بنابرین اون هوا دوباره خنثی میشه و این هوای خنثی، میتونه توسط سر مثبت سبک تر در بالا استفاده بشه.
پس به شکل مختصر،
علت این که اون جسم معلق میشه اینه که یک باد یونی، از زیر هلش میده بالا (الکترون هایی که به شدت جذب میشن توسط سر مثبت) و نیروی ناشناخته ای نداریم،
علت اینکه سیستم نامتقارنه اینه که در حالت نامتقارن، شانس خنثی شدن هوا توسط قطب پایینی میره بالاتر و این که قطب بالایی، هرچی سبکتر باشه بهتره، چون راحت تر میشه معلقش کرد.
علت این که فقط در ولتاژ بالا کار میکنه اینه که به انرژی زیادی قطب بالایی نیاز داره تا هوا رو یونیزه کنه. در ولتاژ های پایین هوا خیلی یونیزه نمیشه
علت اینکه بیش از یک حدی ارتفاع جسم رو نمیشه بالا برد اینه که مقدار محدودی از ذرات های هوا بین دو قطب وجود دارند و بنابرین در بهترین حالت قطب بالایی تمام هوای اطرافشو یونیزه می‌کنه در هر لحظه و الکترون ها یا پرتون های تمامی این ذرات های هوا بهش برخورد میکنن که طبیعتا به خاطر جرم بسیار کم این ذرات، هرچقدرم این ذرات سرعت بگیرند و بخوان جسم رو بلا ببرند، زورشون از یه حدی بیشتر نمیشه.
در نهایت این وسیله توی خلأ کار نمیکنه، و معلوم شده هرچی فشار هوا کمتر باشه جسم کمتر میره بالا.

این لینکم زبانتون بهتر شد بخونید که ثواب داره
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Biefeld ... own_effect
بخش effect analysis

ارسال پست