ابر رهگیر اف 14 تامکت

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط mortezasadeghi »

این تاپیکو زدم تا هرچی درباره جنگنده ابر رهگیر F 14 تامکت میدونید بذارید که یه پست خفن بشه
یه آلبوم هم از از عکسهای این جنگنده درست کنیم
ببینیم چه میکنید
اولش اطلاعاتی ابتدایی در مورد F 14 تو وسطهای صفحه در این لینک هست:
http://www.hupaa.com/forum/viewtopic.ph ... 30#p319181
دوستان لطفا مطالب رو از ویکی نذارن !
برای شروع تاپیک این عکسها رو میذارم:
F-14_1[1].gif
F-14_1[1].gif (209.33 کیلو بایت) مشاهده 11429 مرتبه
پیوست ها
f-14size[1].gif
f-14size[1].gif (13.38 کیلو بایت) مشاهده 11429 مرتبه
آخرین ویرایش توسط mortezasadeghi یک‌شنبه ۱۳۹۱/۳/۷ - ۱۴:۱۱, ویرایش شده کلا 1 بار
خداحافظ

نمایه کاربر
اماتور

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۳


پست: 2910

سپاس: 2283

جنسیت:

تماس:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط اماتور »

عملکرد: بر اساس حامل چند نقش جنگنده اعتصاب
کلاس نوع: جنگنده چند منظوره
پیمانکار: شرکت گرومن هوا و فضا
پیشرانه: 2X پرات و ویتنی TF30-P-414A توربوفن با پس سوز (F-14A) امتیاز در 11، 700 پوند خشک و 18، 900 پوند در پس سوز
2X جنرال الکتریک F110-GE-400 توربوفن با پس سوز (F-14B و F-14D) امتیاز در 16، 088 پوند خشک و 27، 000 پوند در پس سوز
رانش: F-14A: 20.900 پوند (9405 کیلوگرم) محوری ثابت در موتور F-14B و F-14D: 27.000 پوند (12،150 کیلوگرم) در هر موتور
حداکثر سرعت: 2.38 ماخ (1544 مایل در ساعت)
ماخ سرعت کروز: 0.72 ماخ
بال: 64 فوت 2 در (19،54 متر) unswept، 38 فوت (11.4 متر) جاروب
در مرجع مساحت بال: 565 فوت مربع
نسبت ابعاد بال: 7.28
طول: 61 فوت و 10 (18.96 متر)
ارتفاع: 16 فوت (4.88 متر)
حداکثر برد: (2573km)
حد شعاع مبارزه: 578 مایل (930 کیلومتر)
سقف پرواز: 68،900 پا (21،000 متر)
حداکثر سرعت: 1584 مایل (2548 کیلومتر / ساعت) در 40،000 فوت (12،200 متر)


ویژگی های طراحی

متغیر sweepback بال از 20 ° پیشرو به 68 درجه. oversweep از 75 درجه برای ذخیره سازی حامل بدون برابر جناح استفاده می شود، نقطه بال 2.72 متر از هواپیما مرکزی، دستکش ثابت دوسطحی برای به حداقل رساندن مساحت سطح مقطع و کاهش درگ موج شایعات کوچک در F-14A شناخته شده به عنوان پره دستکش گسترش رو به جلو به تدریج به 15 درجه از داخل کشتی پیشرو لبه به تعادل تغییر مافوق صوت تر و تمیز و خالی کردن سطوح دم.

ساختار

بال حمل از طریق یک تکه پرتو الکترونی ساختار جوش داده شده از آلیاژ تیتانیوم TI-6A1-4V با دهانه 6.71m است. بدنه دارای فریم های ماشین، longerons اصلی تیتانیوم و آلیاژ سبک تأکید پوست، مرکز بدنه حمل جعبه سوخت، لولا radome را به سمت بالا برای دسترسی به رادار، لوله تخلیه سوخت در دم، سکان و باله ها از آلیاژ سبک ساندویچ لانه زنبوری، لانه زنبوری انتهایی لبه ها و بور / اپوکسی کامپوزیت پوست.


نوع سه چرخه جمع شدن. واحد چرخ دوقلو بینی و واحدهای اصلی تک چرخ عقب به جلو، به درون واحدهای اصلی را به پایین تنه مصرف هوای موتور است. قلاب گیر در زیر بدنه عقب، مستقر در fairing شکمی کوچک شده است.

نیروگاه (F-14B / D)

دو موتور توربوفن جنرال الکتریک F110-GE-400 در 73.8 کیلونیوتن خشک و 124.5 کیلونیوتن با پس سوز دادهاند. F110 موتور تا 43٪ بیشتر حرارت محوری و 37٪ نظامی محوری (بدون پس سوز) از TF30-P-414A در F14A، در 20٪ بیشتر انرژی بیش از حد خاص؛ 30٪ کاهش مصرف سوخت خاص در پس سوز، 62 درصد عرشه پرتاب بیشتر رهگیری شعاع و 34٪ زمان جنگ هوایی گشت؛ را می توان بدون پس سوز راه اندازی، زمان به 10،670 متر کاهش می یابد 61 درصد و زمان شتاب، 43٪ است، هر یک با ظرفیت 1117 لیتر، بین موتورها در عقب بدنه هواپیما، با ظرفیت 2453 لیتر، و رو به جلو از بال حمل از طریق ساختار، ظرفیت 2616 لیتر، به همراه دو مخزن تغذیه کننده با ترکیبی از ظرفیت 1726 لیتر. مجموع داخلی ظرفیت سوخت 9029 لیتر. خارجی مخزن سوخت کمکی می تواند در زیر هر تنه مصرف هر 1011 لیتر حاوی انجام شده است. جمع شدن پروب سوختگیری پرواز در کنار سمت راست کشتی از بدنه نزدیک کابین خلبان جلو.


ببخشید اگه مشکلی داشت

نمایه کاربر
اماتور

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۳


پست: 2910

سپاس: 2283

جنسیت:

تماس:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط اماتور »

حالا وقت کف کردنه
پیوست ها
grumman-f14-tomcat_2.jpg
grumman-f14-tomcat_2.jpg (66.07 کیلو بایت) مشاهده 11404 مرتبه
021024-n-2781v-595.jpg
021024-n-2781v-595.jpg (116.09 کیلو بایت) مشاهده 11404 مرتبه
f14_07.jpg
f14_07.jpg (22.9 کیلو بایت) مشاهده 11404 مرتبه

نمایه کاربر
اماتور

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۳


پست: 2910

سپاس: 2283

جنسیت:

تماس:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط اماتور »

smile029
پیوست ها
060922-n-1129m-203_1024x768.jpg
060922-n-1129m-203_1024x768.jpg (34.86 کیلو بایت) مشاهده 11404 مرتبه
grumman-f14-tomcat_5.jpg
grumman-f14-tomcat_5.jpg (96.49 کیلو بایت) مشاهده 11404 مرتبه
Jlm Navy Aircraft F 14 Tomcat.jpg
Jlm Navy Aircraft F 14 Tomcat.jpg (191.4 کیلو بایت) مشاهده 11404 مرتبه

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط mortezasadeghi »

این عکسه خیلی بزرگه وقتی اومد روش کلیک کنید بعد زومش کنید و باجزییات ببینید
چندتا عکس از شبیه سازی این جنگنده رو هم دارم ولی نوع فایلشو قبول نمیکنه [ چیکار کنم؟ ]
ببخشید هر کاری کردم ، اینترنت یاری نمیده همرو تو یه پست بذارم
پیوست ها
F14_2_Wiki[1].jpg
F14_2_Wiki[1].jpg (1.72 مگابایت) مشاهده 11389 مرتبه
آخرین ویرایش توسط mortezasadeghi یک‌شنبه ۱۳۹۱/۳/۷ - ۱۴:۰۰, ویرایش شده کلا 3 بار
خداحافظ

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط mortezasadeghi »

ادامه ...
پیوست ها
ug.jpg
ug.jpg (26.41 کیلو بایت) مشاهده 11388 مرتبه
f14_rio_heatley[1].jpg
f14_rio_heatley[1].jpg (94.06 کیلو بایت) مشاهده 11388 مرتبه
تامکت در حال سوختگیری هوایی
تامکت در حال سوختگیری هوایی
jggfh.jpg (22.5 کیلو بایت) مشاهده 11388 مرتبه
خداحافظ

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط mortezasadeghi »

اف-14 قادر است به طور همزمان بیست و چهار هدف را به وسیله سیستم های راداری پیشرفته خود شناسایی کرده و به وسیله موشک فوق پیشرفته فینیکس- که بر روی هیچ جنگنده دیگری قابل نصب نمی باشد- شش فروند از آنان را نابود نماید. همچنین تسلیحات اف-14 شامل موشک های دیگری از جمله موشکهای هوا به هوای ساید ویندر AIM-9L، موشک اسپارو AIM-7 و موشک پیشرفته برد متوسط آمرام AIM-120و ترکیبی از راکتها و بمب های دیگر نیز می شود.همانطوری که بیان شد، اف-14 جنگنده ای دارای دو خدمه و دو سکان عمودی و همچنین بال های متغیر می باشد. موتورهای اف-14 به طور موازی هم و در یک ساختار مرکزی شکل گرفته اند.
ترمز های بال پروانه ای اف-14 در بین دو سکان عمودی و در سطوح بالا و پایین بدنه واقع شده اند. باله ای این جنگنده به منظور جمع شدن اتوماتیک در هنگام پرواز البته همراه با یک کنترل دستی برای تغییر اندازه زاویه بالها در مواقع غیر پرواز برنامه ریزی شده اند. دو سکان عمودی، متمایل بر روی سطح بالایی موتور و منحرف به سمت خارج سوار شده اند. دامنه عادی جمع شدن بالها از 20 درجه تا 68 درجه و برای جاگیری کمتر روی عرشه ناوهای هواپیما بر تا 70 درجه می باشد. نا گفته نماند سرعت جمع شدن بالها 7/5 درجه بر ثانیه است.برای کنترل غلتش کمتر از 57 درجه اف-14، از بالچه هایی در نقطه ابتدایی بالها و نزدیک ورودی موتورها استفاده می نمایند که به صورت جداگانه عمل می نمایند. اگز از جلو به اف-14 نظری بیفکنیم، دو مدخل ورودی هوای بزرگ را مشاهده می نماییم که اندکی به سمت خارج متمایل شده اند. این اندک تمایل به منظور تقلیل مقاومت بین هوای موتور و لایه های جانبی ای موتور صورت گرفته است.گازهای اگزوز موتور ها از میان فلپ های مکانیکی متغیر، که در دور های مختلف موتور به اندازه معین و به طور منظم باز و بسته می شوند، خارج شده و فشار نیروی تولیدی موتور را ایجاد می نماید.اخیراً با استناد بر مطالعاتی که بر روی گازهای خروجی موتور های اف-14 انجام شد، نیروی دریایی محدودیت هایی را برای پرواز آن در ارتفاعات کم و سرعت های بالا در چنین فواصلی قرار داد و کاربرد سیستم پس سوز برای اف-14 های مدل Dو B در هر ارتفاعی به جز موارد بحرانی و موقعیت های خطرناک نظامی و جنگی ممنوع گردید.اف-14 گرومن، اصلاً برای جایگزینی هواپیمای اف-4 فانتوم طراحی گردید و اولین اف-14 مدل A در اوسط دهه 1970 معرفی شد.
خداحافظ

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط mortezasadeghi »

اف-14 مدل +A، مدل ارتقا یافته اف-14 A، با موتور های جدید جنرال الکتریک F-110، که هم اکنون هم در تمام ناوگان های دریایی آمریکا معمول است، بیش از یک حریف معمولی برای هواپیماهای هم سطح به شمار می آید.سیستم پالس دوپلر AWG-9 یک رادار چند حالته است که قادر به شناسایی بیست و چهار هدف به طور همزمان و شلیک مستقیم به شش عدد از آنان می باشد. البته این سیستم که در دهه 1960 طراحی شده است، یکی از قدیمی ترین سیستم های رادار هوا به هوا می- باشد که هنوز هم بسیار پرقدرت می نماید و با استفاده از نرم افزار های کنترلی جدید توانایی های آن برای تبدیل به یک سیستم برای قرن بیست و یکم افزایش می یابد.
کاکپیت اف-14 دارای یک سیستم هد آپ دیسپلی (HUD-Head Up Display) کیسرAN/AVG-12 و دستگاه نمایش موقعیت افقی و عمودی هواپیما می باشد. همچنین یک دستگاه دوربین راداری نورث راپ AN/AXX برای شناسایی هدف های ماورای دید بصری (BVR) در دوردست به کار می رود. در اف-14 یک سیستم تلوزیونی وضوح بالای مداربسته با قابلیت پخش انتخابی در هر یک از کاکپیت ها (FOV) نیز تعبیه شده است. این سیستم مدار بسته می تواند با نصب در کاکپیت عملیات را به وسیله سیستم تلوزیونی کاکپیت ها ضبط نماید. البته یک سیتم جدید تر نیز در حال نصب بر روی هرسه مدل اف-14 (A+,B,D) می باشد. تجهیزات الکترونیکی اف-14 نیز شامل رادار هشدار دهنده و کنترل AN/ALR-45، رادار هشدار گیرنده AN/ARL-50، سیستم پرتاب فلر یعنی همان گوی های آتشینی که باعث گمراه شدن موشک های حرارتی می شوند AN/ALE-29/39 که این سیستم در بین دو سکان عمودی در پشت بدنه هواپیما قرار گرفته است و سیستم سردرگم کننده رادار های دشمن Sanders AN/ALQ-200 Deception Jamming Pod می شود.
خداحافظ

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط mortezasadeghi »

تامکت قابلیت حمل یک توپ 20 میلیمتری داخلی گتلینگ را که در سمت چپ بدنه واقع گشته است، دارا می باشد. این جنگنده می تواند انواع موشک های فونیکس، سایدویندر، اسپارو و موشک میان برد پیشرفتهAIM-120 را حمل نماید. بیش شش موشک فونیکس در چهار مقر زیر بدنه و بین موتور ها و دو مقر در قسمت ثابت بالها، دو سایدویندر در مقر های ثابت بالها و بالای موشک فونیکس می تواند حمل شود. اف-14 تامکت اولین پروازش را در 20 دسامبر 1970 و اولین پرواز عملیاتی اش را در سال 1973 انجام داد. قبل از انقلاب سال 1979، 79 فروند اف-14 به ایران تحویل شد. البته تعدادی از جنگنده های ارزشمند در جنگ میان ایران و عراق از بین رفتند. در سالهای اخیر نیروی دریایی آمریکا 699 فروند از این پرنده ارزشمند را در خدمت خود داشت.
معرفی مدل های گوناگون اف-14 تامکت
F-14 A اولین نمونه گونه اف-14 می باشد. این مدل به وسیله دو موتور TF30-P414A تجهیز شده است. تعداد شصت فروند از اف-14 های مدل ای در حال تجهیز به سیستم اقدام متقابل هشدار و کنترل AN/ALR-67، سیستم لانتیرن LANTIRN و سیستم نمایش اطلاعات تاکتیکی قابل برنامه ریزی می باشند.همچنیندر تمام سری ها اف-14 سیستم اتوماتیک کنترل پرواز (AFCS) در حال جایگزینی با سیستم کنترل پرواز دیجیتال (DFCS) می باشند.در اواخر دهه 1970، حوزه دفاع هوایی آمریکا مشکلات اساسی موتورهای اف-14 با موتور TF30 و هواپیماهای اف-16 و اف-15 با موتور های F-100 را ارزیابی و ازمایش نمود. آین حوزه به طور بسیار جدی به تحلیل مشکلات موتورهای اف-14 پرداخت.
سرانجام، تصمیم بر آن شد که به جای ارتقا دادن و بهبود بخشیدن موتور های عیب دار فعلی، بهتر است موتور های کاملاً جدیدی جایگزین این نوع موتور ها شوند، به طوری که موتور های جدیدی که در مدلهای پایانی اف-14 تعبیه شد، کاملاً تکافوی نیاز های آن را می کرد.همچنین موتورهای اف-14 مدل A نیز در حال بهبود بخشی هستند؛ چه بسا که اگر از ابتدا موتور های جانشین خوبی برای موتور های فعلی این مدل موجود بودند، این موتور ها موتور هایی نبود که نیروی دریایی حاضر به به کار گرفتن آن ها بر روی اف-14 باشد. در اواسط دهه 90 تنها تغییری که در اف-14 داده شد عبارت بود از معرفی یک سیستم کنترل کنترل پرواز دیجیتال که خلبان را از انجام مانور های خطرناک یا نا ایمن باز داشته ، بار مسئولیت و وظیفه را بر روی خلبان تقلیل داده و باعث می شود که خلبان نسبت به موقعیتی که در آن است، اقدام به بهترین عمل نماید.
خداحافظ

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط mortezasadeghi »

ديگرمشخصات فنی F-14 مدل اي نيروگاه: دو تا موتور پرات اند ويتني TF30-P-412A بيشترين رانش موتور( با پس سوز): KN93 ظرفيت مخازن سوخت داخلي: 9029 ليتر قادر به حمل دو مخزن سوخت رها كردني 1011 ليتري ابعاد: دهانه بال: 19.54 متر تا 10.15 متر زاويه پس گرايي بال: (در لبه حمله، براب نشستن بر روي ناو هواپيما بر): 75 درجه (در لبه حمله، بيشترين): 68 درجه (در لبه حمله، كمترين): 20 درجه طول: 19.10 متر ارتفاع: 4.88 متر وزن ها: بيشترين بار جنگي: 6577 كيلو گرم بيشترين وزن برخاستن: 33724 كيلو گرم وزن فرود: 23510 كيلو گرم عملكرد پروازي: بيشترين سرعت افقي(در ارتفاع پايين): 1.2 ماخ بيشترين سرعت كروز: 1019-741 كيلو متر بر ساعت سرعت واماندگي: 213 كيلومتر بر ساعت بيشترين نرخ صعود: 9140 متر بر دقيقه كمترين مسافت برخاستن: 430 متر كمترين مسافت فرود: 884 متر سقف پروازي: 15240 متر برد (با سوخت بيروني): 3220 كيلومتر تسليحات: يك قبضه توپ هوايي 20ميايمتري با 675 گلوله 4 فروند موشك اسپارو يا 4 فروند موشك فونيكس در زير بدنه يك پايه تقب تسليحات در زير قسمت ثابت هر بال با امكان نصب 4 تاسايدويندر يا 2 تا اسپارو، و يا 2 فروند فونيكس اضافي با 2 فرمند سايدويندر مجهز به سيستم هاي جنگ الكترونيك و پخش كننده چف و فیلر

یه سرچ ساده همه کلمه هایی که آشنا نیستند رو واضح میکنه !
منبع این چندتا نوشته بالا : http://www.sampadcity.com/forum/index.p ... 979.0.html
خداحافظ

نمایه کاربر
اماتور

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۳


پست: 2910

سپاس: 2283

جنسیت:

تماس:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط اماتور »

ویژگی های منحصر به فرد تامکت

بال های متغیر: همانطور که قبلاً گفته شد، لازم بود اف-14 تامکت هواپیمایی باشد با قابلیت برخاست و فرود در سرعت های بسیار پایین؛ و این ویژگی برای تسهیل عملیات از روی ناوهای هواپیمابر مورد نظر بود.

نتایج تحقیقات شرکت گرومن، به جایی رسید که معلوم شد هواپیمای تامکت، باید هواپیمایی با بال های متغیر باشد تا بتواند به خوبی با سرعت های نسبتاً کم تیک آف نموده و سپس بتواند با همین پیکربندی،

در سرعت های بالا نیز کروز کرده و مشکلی برای پرواز مافوق صوت هم نداشته باشد. بال های متغیر هواپیمای اف-14، با نهایت دقت و ظرافت طراحی شده و نتیجتاً، آزمایش ها بر روی این بال ها، حکایت از کارایی

فوق العاده و بی نقص این نوع بال ها داشت. بال های تامکت، با قابلیت تغییر زاویه از 20 درجه در حالت کاملاً باز تا 68 درجه تا حالت کاملاً بسته طراحی شد. کارشناسان شرکت گرومن، اهرمی را در کابین خلبان

تعبیه کردند که بدان وسیله، خلبان می توانست بال های هواپیمایش را تا 75 درجه برای جاگیری کمتر روی عرشه ناوهای هواپیمابر ببندد. در سرعت های پایین، بال ها تماماً گسترده شده و با کمک فلپ ها، بیشترین

نیروی برا را برای برخاست فراهم می کردند. به تدریج با افزایش سرعت، بال ها برای افزایش عدد ماخ بحرانی، به سمت عقب مایل شده و از تولید نیروی پسای اضافی جلوگیری می نمایند. تمام عملیات تغییر زاویه بال ها

بدون دخالت خلبان و تنها به وسیله یک کامپیوتر درونی ویژه کنترل می شود. ناگفته نماند، سیستم بال های متغیر به دلیل طراحی ویژه سامانه ی بسیار گران قیمتی است و در هواپیماهای جنگنده ی بعدی ایالات متحده،

به کار گرفته نشد.

سیستم موشکی فینیکس: تمامی جنگنده های نسل سوم به بعد ایالات متحده، از موشک های تقریباً یکسانی بهره می برند: سایدوایندر، اسپارو، و یا آمرام. حتی جنگنده ای چون اف-15 ایگل که بسیار شناخته شده است،

از موشک های نسبتاً معمولی و مشابهی بهره می برد. اما این قضیه در مورد تامکت صدق نمی کند. هواپیمای اف-14، برای استفاده از سیستم موشکی جدیدی به نام فینیکس یا Phoenix ساخته شده بود و ترکیب تامکت-فینیکس،

یک ترکیب جدا نشدنی است. موشک دوربرد فینیکس با کد AIM-54، موشکی هوا به هواست با قابلیت هدف قراردادن اهدافی در فاصله ی بیش از 160 کیلومتر بر ساعت، در هر ارتفاع، هر ساعت از شبانه روز و هر نوع شرایط آب و هوایی.

هواپیمای تامکت قادر به حمل 6 فروند موشک فینیکس در هر پرواز است که تعدادی واقعاً چشمگیر است. رادار فوق العاده پیشرفته پالس دوپلر AWG-9 یک رادار چند حالته است که قادر به شناسایی بیست و چهار هدف به طور همزمان و

شلیک مستقیم به شش عدد از آنان می باشد. البته این سیستم که در دهه 1960 طراحی شده است، یکی از قدیمی ترین سیستم های رادار هوا به هوا می- باشد اما، هنوز هم بسیار پرقدرت می نماید و با استفاده از نرم افزار های

کنترلی جدید توانایی های آن برای تبدیل به یک سیستم برای قرن بیست و یکم افزایش یافته است. موشک یک میلیون دلاری فینیکس، موشکی با قابلیت «شلیک کن و فراموش کن» است. این ویژگی بدین معنیست که خلبان پس از شلیک

موشک، نیازی به قفل ماندن رادار هواپیما بر روی هدف ندارد و می تواند آزادانه به نبرد با جنگنده های دیگر دشمن بپردازد. همچنین شاید هدف مورد نظر، بسیار دور باشد که در این صورت، قفل ماندن رادار به مدت زمان طولانی بر روی هدف، کار

عاقلانه ای به نظر نمی آید. بدین صورت است که هنگامی که موشک فینیکس هدف خود منهدم می سازد، هواپیمای تامکت شلیک کننده آن، می تواند به فرودگاه خود رسیده و حتی خاموش و در آشیانه پارک هم شده باشد. این مورد حتی در

مورد شش هدف هم زمان نیز صادق است. سیستم موشکی فینیکس یکی از عوامل بالقوه ایست قدرت مافوق تصوری به تامکت بخشیده است.

نمایه کاربر
اماتور

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۳


پست: 2910

سپاس: 2283

جنسیت:

تماس:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط اماتور »

smile035
پیوست ها
800px-LastF14,jpg.jpg
800px-LastF14,jpg.jpg (77.32 کیلو بایت) مشاهده 11356 مرتبه
0.648303001311498027_jazzaab_ir.jpg
0.648303001311498027_jazzaab_ir.jpg (48.94 کیلو بایت) مشاهده 11356 مرتبه

نمایه کاربر
اماتور

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۳


پست: 2910

سپاس: 2283

جنسیت:

تماس:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط اماتور »

F-14 موتور نازل "پارک" و موقعیت:

TF30 نازل After burner با تنظیم باز و یا به طور جداگانه با پس سوز هر موتور کنترل سیستم سوخت بسته است. پمپ های سوخت After burner با کنترل به صورت جداگانه عمل با استفاده از فشار هیدرولیک تولید شده توسط سیستم های ترکیبی و هیدرولیکی پرواز. موتور پورت قدرت سیستم های ترکیبی hydrualic و قدرت موتور سمت راست کشتی، سیستم پرواز هیدرولیک.
تامکت دارای وزن بر روی چرخ های "سوئیچ و وزن کردن چرخ های" سوئیچ است. هنگامی که وزن بر روی چهار چرخ (در عرشه) نازل فرمان باز برای کاهش محوری تولید شده توسط موتورهای منفجر پرسنل زمین. هنگامی که وزن "چرخ خاموش" (هوابرد) نازل هر زمان که در "موتور پایه" از بیکار به قدرت نظامی (محوری بالاترین بدون انتخاب پس سوز) بسته و باز خواهد شد تا به عنوان
پس سوز برگزار شده است. این قابلیت را می دهد اضافه شده بیکار محوری بودن هوابرد. سوئیچ ها مکانیکی توسط قیچی فرود دنده اصلی مجامع عمل، اما نیاز به انرژی الکتریکی برای عملکرد است. هنگامی که انرژی الکتریکی گرفته می شود جت به طور کامل، هواپیما را به وزن کردن وضعیت چرخ ها به طور پیش فرض که در آن نازل نزدیک به طوری که اگر رخ داده است به کل هوابرد
شکست الکتریکی شما هنوز هم همان مقدار محوری در بیکار وجود دارد که شما همیشه انجام هوابرد.
وقتی که موتور تعطیل شد، موتور سمت راست کشتی همیشه بسته پایین. به همین دلیل به این دلیل است که یک پمپ دو طرفه است که بررسی می شود تا اطمینان حاصل شود که در صورتی که موتور سمت راست کشتی در پرواز از دست داده، پرواز هیدرولیک طرف هنوز به کار خود ادامه خواهد داد وجود دارد. پس از آن ایجاد می نماید آن است که پمپ دو طرفه امن خواهد شد و
هیدرولیک سمت پرواز را به صفر و After burner با کنترل سوخت در آن طرف دیگر نمی شود به دلیل عدم هیدرولیک پیگیری است. از آنجا که وزن سوئیچ چرخ است که هنوز قدرت از ژنراتور چپ، نازل بطرف راست حرکت کردن خواهد شد به دام افتاده باز. هنگامی که موتور پورت شده است ژنراتور چپ خارج از خط در حدود 55٪ کاهش می یابد، با این حال ترکیبی هیدرولیک سمت هنوز
هم در دور 3000 PSI برای یک دوره کوتاه از زمان کار به عنوان موتور همچنان به باد کردن. هنگامی که موتور در بندر امن است (خاموش) نازل بسته به دلیل از دست دادن قدرت الکتریکی و فشار سوخت باقی مانده را از طریق کنترل سوخت به محرک نازل (ریز زیر در سمت چپ را ببینید).
در واقع همان F110 است. موقعیت نازل AFTC موتور (فن افزاینده کنترل دما) بر اساس موقعیت دریچه گاز، فن فشار تخلیه و وزن در / چرخ های خارج از کنترل می شود. به طور خودکار محاسبه می شود زمانی که موتور در حالت اولیه (طبیعی با کنترل الکترونیکی). اگر شکست سنسور یا سیستم باعث می شود که موتور برای برگرداندن به حالت ثانویه (هیدرومکانیک شاهد) و سپس
نازل ها به سمت بسته کامل و همچنان وجود دارد حتی پس از وزن بر روی چهار چرخ است. After burner با عملکرد در حالت ثانویه، ممنوع است.
جالب زیر حالت از سیستم نازل در موتورهای F110 به عنوان "موش" (کاهش بازداشت سیستم رانش) شناخته شده است. در واقع با وزن بر روی چهار چرخ و قلاب دستگیری پایین موش باعث می شود موتور محوری نظامی به حدود 10 درصد کاهش می یابد برای جلوگیری از overstress به عرشه کشتی دنده دستگیری به هنگام فرود در یک کشتی است.

نمایه کاربر
اماتور

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۳


پست: 2910

سپاس: 2283

جنسیت:

تماس:

Re: ابر رهگیر اف 14 تامکت

پست توسط اماتور »

تو این سایت برین درباره ی این هواپیما و اجزاش مطلب داره
http://www.anft.ne

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

تامکتهای ایران 1

پست توسط mortezasadeghi »

تامکتهای وطنی ...
پیوست ها
1665038[3].jpg
1665038[3].jpg (241.67 کیلو بایت) مشاهده 11268 مرتبه
1571975[1].jpg
1571975[1].jpg (92.89 کیلو بایت) مشاهده 11268 مرتبه
1404334[2].jpg
1404334[2].jpg (176.03 کیلو بایت) مشاهده 11268 مرتبه
آخرین ویرایش توسط mortezasadeghi یک‌شنبه ۱۳۹۱/۳/۷ - ۱۴:۱۶, ویرایش شده کلا 1 بار
خداحافظ

ارسال پست