چرا هلیکوپترها از چرخ های واکنش برای مقابله با روتور اصلی استفاده نمی کنند؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2401

سپاس: 3833

جنسیت:

تماس:

چرا هلیکوپترها از چرخ های واکنش برای مقابله با روتور اصلی استفاده نمی کنند؟

پست توسط rohamavation »

همانطور که عنوان اصلی می گوید. دارم در مورد هلیکوپترها فکر می کنم. روتور دم یک قطعه تجهیزات آسیب پذیر و کلیدی است، به ویژه در هلیکوپترهای نظامی. من می دانم که برخی از هلیکوپترها به جای آن از دو روتور اصلی استفاده می کنند
چرا از چرخ واکنش استفاده نمی کنید؟ موتور اصلی می‌توانست چرخ را به حرکت درآورد و می‌توان آن را در یک منطقه زرهی قرار داد و کمتر در برابر مهمات متلاشی‌کننده آسیب‌پذیر بود. آیا به این دلیل است که هر چرخ واکنشی بسیار بزرگ است؟شما در مورد وسیله‌ای صحبت می‌کنید (در هلیکوپترها، فن دمی که نیروی رانش افقی ایجاد می‌کند) که با گشتاور وارد شده به روتور اصلی (و در نتیجه به هلیکوپتر) توسط هوای اطراف، در حالی که روتور اصلی در هوا کشیده می‌شود، مقابله می‌کند.تصویر
در عوض پیشنهاد می‌کنید که یک گشتاور مخالف را از طریق چرخ واکنش اعمال کنید. این در واقع گشتاور مخالف را برای مدت زمان کوتاهی ایجاد می کند. با این حال، شما از چرخاندن چرخ واکنش با سرعت زاویه ای ثابت، گشتاور دریافت نمی کنید، بلکه با تغییر و شتاب دادن به آن سرعت زاویه ای.
اکنون گشتاور وارد شده به هلیکوپتر توسط هوا از طریق روتور اصلی ثابت است - یا حداقل جهت آن تقریباً ثابت است. بنابراین، برای مقابله با این گشتاور، چرخ واکنش باید به طور یکنواخت و نامحدود شتاب بگیرد. بدیهی است که این از نقطه نظر مهندسی غیرممکن است.
شما همچنین می توانید از حفظ تکانه زاویه ای به این موضوع فکر کنید، بدون اینکه به منشا گشتاورها فکر کنید. هوا یک ضربه زاویه ای ثابت به هلیکوپتر می دهد. بنابراین، تکانه زاویه ای سیستم هلیکوپتر باید به طور پیوسته افزایش یابد (مگر اینکه گشتاور مقابله ای از طرف فن وجود داشته باشد). بنابراین یا آن تکانه زاویه ای چرخش بدنه هلیکوپتر است (که ما سعی می کنیم از آن اجتناب کنیم) یا چرخ عکس العمل که تکانه زاویه ای آن باید به طور پیوسته تحت تأثیر ضربه زاویه ای به سیستم افزایش یابد.Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست