مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

سياره كوتوله اريس جايگزين پلوتو در منظومه شمسي مي‌شود
با وجود اینکه تلاش‌های بسیاری شده بود که پلوتو عنوان بزرگترین جرم "کمربند کوییپر" را کسب و حفظ کند، اطلاعات جدید حاکی از آن است که این عنوان باید در اختیار سیاره کوتوله‌ای موسوم به اریس قرار گیرد.
تلاش گوگل و اينتل براي نجات جو كره زمين
شش سال پیش که خود برای اینترنت یک قرن محسوب می‌شود، یک تحلیلگر مسائل محیط زیست شبکه جهانی را ابزاری نامید که بدون مصرف انرژی کارایی بسیاری برای بشر دارد.
كروي‌ترين گوي جهان معيار بين‌المللي وزن "يك كيلوگرم" مي‌شود
دانشمندان استرالیایی در تلاش برای یافتن یک جایگزین جهانی جدید برای استاندارد "کیلوگرم"، در حال ساختن کروی‌ترین کره جهان هستند.
چين و بزريل سومين ماهواره مشترك خود را به فضا مي‌فرستند
سون لای‌یان" مدیر سازمان فضایی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد سومین ماهواره منابع زمین را که بطور مشترک با برزیل ساخته است، دسامبر سال جاری( آذر-دی ) به فضا پرتاب کند.
كمبود بودجه نوسازي فضاپيماها و ماهواره‌هاي فرسوده در آمريكا(قسمت‌دوم)
"ویین سالد" مدیر موقعیتهای اضطراری در بخش شارلوت که توفان چارلی در سال ‪ ۲۰۰۴‬آسیب شدیدی به این منطقه رساند می‌گوید "ما کور خواهیم شد و این وضع بسیار خطرناک است."
كمبود بودجه نوسازي فضاپيماها و ماهواره‌هاي فرسوده در آمريكا(قسمت اول)
در حالی که سه هفته دیگر فصل وقوع توفانها در آمریکا آغاز می‌شود، رییس سازمان ملی جو و اقیانوس آمریکا هشدار داده است هر لحظه امکان از کار افتادن ماهواره قدیمی هواشناسی "‪ "QuikScat‬وجود دارد.
قارچهايي كه راديواكتيو جذب مي كنند
گروهی از محققان کالج داروسازی آلبرت اینشتین گیاهانی را مورد آزمایش قرار دادند که به جای جذب نور خورشید برای رشد، از مواد رادیو اکتیو در مراحل فتوسنتز بهره می گیرند.
سرعت يك موتور آزمايشي جت ده برابر سرعت صوت است
دانشمندان آمریکایی و استرالیایی اعلام کردند، در جریان آزمایش‌هایی که در یک منطقه دور افتاده استرالیا انجام شد، یک موتور جت آزمایشی با سرعتی بیش از ‪ ۱۱‬هزار کیلومتر در ساعت
پلوتون باز به رتبه پايين‌تري در منظومه شمسي رسيد
پلوتون، از اجرام حاشیه‌نشین منظومه شمسی، برای دومین بار در یک سال گذشته از نظر رتبه متحمل ضربه‌ای جدی شده و به رتبه پایین‌تری رسید .
فضانورد آمريكايي ركورد بيشترين حضور زنان در فضا را شكست
"سونیتا ویلیامز" فضانورد هندی‌تبار آمریکایی، رکورد طولانی‌ترین مدت زمان حضور در فضا را در میان فضانوردان زن جهان از آن خود ساخت.
وضعيت ايستگاه فضايي بين‌المللي پايدار شد
پس از آنکه دو فضانورد روس ایستگاه بین‌المللی فضایی توانستند رایانه های از کار افتاده را مجددا راه اندازی کنند وضعیت این ایستگاه به حالت پایدار در آمد.

جريان سيال تراكم پذير
این کتاب بواسطه بیان مثالهای عملی و پرداختن به جزئیات ؛ توضیحاتی بسیار واضح از چگونگی ایجاد پدیده تراکم پذیری در سیال ارائه می دهد.
روش دقيق تري براي تعيين مركز جرم زمين ابداع شد
دانشمندان "سازمان فضانوردی ناسا" فناوری ابداع کرده‌اند که محل مرکز جرم زمین و چگونگی حرکت آن را در فضا با دقیق بیشتری مشخص می‌کند.

سيستم آب و اكسيژن ايستگاه بين‌المللي فضايي از كار افتاد
پایگاه خبری "سی.ان.ان" روز پنجشنبه خبر داد که سیستم آب و اکسیژن ایستگاه فضایی بین‌المللی از کار افتاد.
..
انتقال حرارت
این کتاب دایره کاملی ا ست از اصول اولیه انتقال حرارت بهمراه گستره وسیعی از کاربردهای عملی و قابل ملموس آن. روش تجربی بکار رفته
كاوش جهان توسط نانو كاوشگرها
مهندسان "دانشگاه گلاسکو" در حال طراحی نوع جدیدی از کاوشگران فضایی هستند که می‌توانند تغییر شکل داده و همانند غبار توسط باد حمل شوند.

ناسا: فضا نوردان آتلانتيس سومين پياده روي فضايي را انجام مي‌دهند
مدیران سازمان فضایی آمریکا "ناسا" اعلام کردند دومین پیاده روی فضایی از سوی سرنشینان فضا پیمای آتلانتیس انجام شد و سومین پیاده‌روی فضایی روز جمعه در ایستگاه بین‌المللی فضایی صورت می‌گیرد.

تلسكوپ فضايي هابل تعمير ميشود
دانشمندان ناسا و آژانس فضایی اروپا تصمیم گرفته اند، آخرین ماموریت تعمیر تلسکوپ فضایی هابل را ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۸ آغاز کنند.
انقلاب تابستاني در خورشيد
آسمان شب خرداد و تیر ماه شاهد رصد عطارد، زهره، مشتری، زحل و مریخ است. هچنین در آخرین روز خرداد خورشید وارد انقلاب تابستانی می شود...
آتشفشان‌هاي بزرگ باعث وقوع رعد و برق مي‌شوند
محققان برای نخستین بار موفق به مشاهده مستقیم ارتباط آتشفشان با وقوع رعد و برق شدند.

رگبار شهابي شلياقي از امشب در آسمان تهران رويت مي‌شود
مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران گفت: رگبار شهابی شلیاقی از امشب در آسمان تهران رویت می‌شود.
برهم كنش قوي و نظريه سي. پي. اچ.
برهمکنش قوی در هسته اتم وجود دارد و برد آن کوتاه و کمتر از شعاع اتم است. حامل نیروی برهمکنش قوی، گلوئون نامیده می شود که ذره ای با اسپین یک است(اسپین فوتون نیر یک است). برهمکنش قوی عامل یکپارچگی تعداد زیادی ذره ی باردار مثبت در هسته ی اتم است. بنابراین از نیروی دافعه الکتریکی بین ذرات باردار متبت موجود در هسته قوی تر است.
گوشه اي از تاريخ علم فيزيك
ارشمیدس، نیکلاس کپرنیک و کارل فریدریش گاوس
بال هاي صفحات خورشيدي ايستگاه فضايي گسترش يافت
بال های جدید صفحات خورشیدی ایستگاه فضایی بین المللی روز سه شنبه با تلاش فضانوردان آتلانتیس گسترش پیدا کرد و خدمه شاتل برای انجام پیاده روی فضایی بعدی آماده می‌شوند.

استفاده از فناوري ناسا در تشخيص بيماري قلبي
دانشمندان ناسا فناوری را بکار گرفته اند که به پزشکان در تشخیص و درمان سخت شدن عروق پیش از آنکه سبب حمله قلبی یا سکته مغزی شود کمک می کند.
آغاز راهپيمايي فضايي خدمه آتلانتيس
دو خدمه شاتل آتلانتیس یک راهپیمایی فضایی را برای مستقر کردن صفحات تازه خورشیدی ایستگاه بین المللی فضایی آغاز کرده اند.
سبز تنها رنگ حيات نيست
محققان بخش تکنولوژی ناسا بر این باورند که در ۱۰ سال آینده دانشمندان قادر به مطالعه سیارات ناشناخته ای به اندازه زمین خواهند بود که در برخی از آنها حیات گیاهی نیز وجود دارد که بسته به رنگ خود سیاره، زرد، نارنجی و یا قرمز است...
آغاز ماموريت‌ 11‌ روزه‌ فضا پيماي‌ آتلانتيس‌
فضاپیمای‌ آتلانتیس‌ برای‌ اجرای‌ ماموریت‌ 11 روزه‌ با موفقیت‌ از مرکز فضایی‌ کندی‌ به‌ ایستگاه‌ فضایی‌ بین‌ المللی‌ پرتاب‌ شد.
"هلال" جمادي الثاني دراين ماه قابل رويت است
مدیرانجمن نجوم آماتوری ایران گفت: شرایط رویت پذیری "هلال شامگاهی" جمادی‌الثانی که نشانگر آغاز این ماه است ، فراهم شده است.

هند به دنبال رفع‌تحريم‌هاي فضايي آمريكابراي ارسال ماهواره‌هاي بيشتربه فضا
رییس آژانس فضایی هند گفت درصورتی که آمریکا تحریم‌های مشارکت فناوری فضایی با این کشور را برطرف کند، هند قادر است تعداد ماهواره‌های ارسالی خود را به فضا طی دو سال آینده دو برابر کند.

A New Looking to Quarks Considering Negative and Positive Masses
By: Dr. Rasool Javahery, Associated Professor, University of Tehran
As it where mentioned in the first paper Ref. [1], there are symmetries in the nature, it where given some different examples of existent symmetry, and there are some similarities for these different examples of symmetry.
خلاصه اي از تئوري هاي فيزيك
مروری بر سرفصل های فیزیک و تلاش برای ترکیب تئوری ها
كيهان صدها ميليارد سال ديگر از انظار ناپديد مي‌شود
فیزیک دانان می‌گویند جهان با چنان سرعتی در حال گسترش است که روزی فرامی‌رسد که کیهان در پشت تلسکوپ اخترشناسان بسیار کوچکتر از آن چیزی که امروزه دیده می‌شود مشاهده خواهد شد.

سفر در زمان - رويا تا واقعيت
از قدیم الایام یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین سوالات برای هر انسان با عقل سلیم این بوده است که آیا واقا سفر در زمان امکانپذیر است یا نه؟ شاید این موضوع از این نظر جالب باشد که ما یا هر انسان دیگر بتواند پیشینیان و اجداد خود را ببینید و یا اینکه با نوادگان خود به گفتگو بپردازد...
تحليل و بررسي پرواز بدون پيشران توسط پديده الكتروگراويتي
هنگامی که خازنی با الکترودهای نامتقارن با ولتاژ بسیار بالا شارژ شود یک نیروی پیشران غیرعادی به سمت الکترود کوچکتر ظاهر میشود. این پدیده که به اثر بیفلد - براون مشهور است اساس کار بسیاری از پرنده های امروزی را تشکیل میدهد. بهترین رکورد منتشر شده برای پرواز این نوع پرنده ها 2.4 متر اعلام شده است. با این حال هنوز توجیه فیزیکی قابل قبولی برای این اثر شناخته نشده است...
اساس موتورهاي القايي AC
موتورهای القایی AC عمومی ترین موتورهایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی و همچنین خانگی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت ارزان , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.انواع متنوعی از موتورهای القایی AC در بازار موجود است.موتورهای مختلف برای کارهای مختلفی مناسب اند.با اینکه طراحی موتورهای القایی AC آسانتر از موتورهای DC است , ولی کنترل سرعت و گشتاور در انواع مختلف موتورهای القایی AC نیازمند درکی عمیقتر در طراحی و مشخصات در این نوع موتورهاست...
مختصري در مورد هلال ماه
بحث و بررسی پیرامون هلال های جوان هلال ماه بحثی جالب و جذاب است. این اهمیت برای ما مسلمانان از جنبه ای دیگر نیز قابل بررسی است و آن اینکه بسیاری از اعمال عبادی ما ، که هماهنگ با ماه قمری است ، به رؤیت هلال ارتباط مستقیم دارد که اهمیت بحث پیرامون این مطلب را برایمان روشن می سازد...
يادداشتي در باب مقاومت مصالح
مباحث مرتبط با مکانیک جامدات یا مکانیک مصالح که در ایران اغلب با نام مقاومت مصالح از آن یاد می شود شاخه ای از علم مکانیک است که با استفاده از روشهای تحلیلی به بررسی و تعیین مقاومت و صلبیت و نیز پایداری ارتجاعی اعضای باربر می پردازد....
اثر هارمونيك ها بر خازن ها
نقش خازنها به عنوان المان های الکتریکی و الکترونیکی کارآمد در صنایع مربوط به تولید و انتقال و توضیع امروزی غیر قابل انکار است بگونه ای که دیگر هرگز نمی توان چنین صنایعی را بدون وجود خازنهای نیرو متصور شد.از این رو شناخت کامل خازنها و عوامل تاثیر گذار برآنها و حفظ و نگهداری و نظارت دقیق بر آنها ، برای افزایش طول عمر خازن ها و کار کرد بهینه آنها امری است الزامی و اجتناب ناپذیر...
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 181 182 183 184 185 186 187 ... 209 210
مشاوره رایگان تحصیلی
اگر زمان وجود نداشت چه می شد،پیامد های آن چیست؟ (70 پاسخ)
نحوه کار برقگیر (0 پاسخ)
تفاوت جاذبه با گرانش چیست؟ (42 پاسخ)
چرا ابرها سفید هستند؟ (7 پاسخ)
بسط سامرفلد و اثبات آن (0 پاسخ)
ارشد فیزیک پیام نور (1 پاسخ)
نظریه نسبیت قانون بقای جرم و پایستگی انرژی را نقض می‌کند؟ (2 پاسخ)
آیا ریل‌های قطارهایی که مگلو نیستند هم آهنربا می‌شوند؟ (1 پاسخ)
باردار کردن رسانا با باطری (0 پاسخ)
ابهام در مورد اصل فرما (اصل کمترین زمان) (4 پاسخ)
معرفی کانال های تلگرام فیزیک (9 پاسخ)
نیروی محرکه القایی در میدان مغناطیسی (0 پاسخ)
فیزیک کوانتوم (0 پاسخ)
جنس فضا زمان از چیست؟ (25 پاسخ)
چرا آذرخش در هوای آفتابی رخ نمیده؟ (6 پاسخ)
به طور کلی مفهوم انتگرال سه گانه چیست؟ (1 پاسخ)
فضای آنتی دوسیتر (1 پاسخ)
نقش نوع جریان AC یا DC در روشن شدن یا نشدن لامپهای ال ای دی (2 پاسخ)
ذره تاکیون (5 پاسخ)
دستگاه بیضوی (0 پاسخ)
رابطه میانگین قند خون سه ماهه انسات با اعداد پی ,فی ؛ ایی (0 پاسخ)
دستگاه مختصات راستگرد یعنی چی؟ (7 پاسخ)
اطلاعاتی جامع درباره فرکانس (7 پاسخ)
کتاب مناسب برای تانسورها و جبر برداری (0 پاسخ)
محاسبه ی مساحت بدن انسان برای تجویز دقیق دارو ها (2 پاسخ)
کتابی مناسب درباره نسبیت (8 پاسخ)
سرعت نور با سریهای عددی (0 پاسخ)
دوربین دو چشمی بخرم یا تلسکوپ ؟ (10 پاسخ)
تاثير ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي بر نور (30 پاسخ)
حل مسائل فیزیک هسته ای کنت کرین (22 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (39 پاسخ)
محاسبات کوانتومی (2 پاسخ)
پستی و بلندی‌های زمین به روایت ماهواره‌های آلمانی (2 پاسخ)
مسئله: برخورد ناکشسان دو قمر و افزایش جرم سکون (0 پاسخ)
انتگرال خطی (5 پاسخ)
طراحی یک تست ژنتیکی برای شناسایی زودهنگام خطر حمله قلبی (0 پاسخ)
تقسيم كردن يك زاويه به سه قسمت مساوي (56 پاسخ)
معمای وزنه ۳ کیلویی و اندازه‌گیری یک کیلوگرم گندم با ترازو (17 پاسخ)
فرمول ریاضی برای درمان کمبود ویتامین دی (2 پاسخ)
عدد طلایی و سیارات (2 پاسخ)
بردار مکان در سایر دستگاه ها (8 پاسخ)
فرمولی برای تمام ابعاد وجودی کره ! (2 پاسخ)
نوبل پزشکی به کاشفان شیوه جدید مقابله با سرطان تعلق گرفت (0 پاسخ)
اصطکاک چگونه انرژی گرمایی تولید میکند؟ (59 پاسخ)
عدد پی تغییر کرد! (21 پاسخ)
استفاده از اثرات میدان مغناطیسی برای چرخیدن دائم جسم (2 پاسخ)
خروج زمین از مدار گردش خود (1 پاسخ)
شمارا بودن اعداد گویا (0 پاسخ)
درهم تنیدگی کوانتومی تک ذره (3 پاسخ)
بیشترین دمای ممکن در هستی (3 پاسخ)
دمای آزمایش هم‌جوشی چین به ۱۰۰ میلیون درجه می‌رسد.
راهی جدید برای درمان اوتیسم!
هابل شبکه‌ای درهم‌پیچیده در ابر ماژلانی بزرگ را رصد کرد!
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی پنج
منبع حرارتی مرموزی که نابودگر یخچال‌های قطب جنوب است!
کشف سیاره‌ی فراخورشیدی جوان!
شک و تردید درباره‌ی حق مالکیت بیت‌کوین‌ها!
همکاری انسان و هوش‌مصنوعی برای پیروزی در یک بازی سخت
با ساعت‌های مغزتان آشنا شوید.
ستاره‌شناسان وسعت دقیق کهکشان بچه‌قورباغه را آشکار کردند.
چرا انرژی خورشیدی از همیشه ارزان‌تر شده است؟
اخترشناسان ابرنواختر خاصی را شناسایی کردند.
چقدر تحقیقات روان‌شناسی صحیح و قابل اطمینان هستند؟
پاسخی که می‌تواند ۹۵درصد باقیمانده از جهان را توضیح دهد!
درباره‌ی خانه‌های هوشمند آینده، چه می‌دانیم؟
رمزگشایی از مکانیسم یادآوری و فراموشی
ارزش موقعیت مکانی، در امید به زندگی انسان‌ها
ستارگان در کیهان چگونه شکل می‌گیرند؟
باکتری‌های روی پوست ما، معمولی و کُشنده!
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی چهار
چرا غروب خورشید در مریخ آبی‌رنگ است؟
روشی موثر و بدون‌درد برای دارورسانی به چشم
زمین با چه مصائبی دست و پنجه نرم می‌کند؟
سبک زندگی عاملی مهم در ابتلا به دیابت نوع ۲
تجزیه‌ی ترکیبات شیمیایی با کاتالیزوری جدید
فرصتی برای رصد دنباله‌داری درخشان در آسمان شب
نگرانی‌ دانشمندان از مصرف بالای سیگار الکترونیکی!
زمین‌شناسان، گودال بزرگی را در گرینلند پیدا کردند.
سریع‌ترین ماشین شبه مغز با یک میلیون پردازشگر
نور آبی، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
ساخت پلیمری جدید با قابلیت خودتعمیری! (0+)