مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

آتش آمازون را چه کسی روشن کرد؟
یکشنبه 17 شهريور 1398
حجم زیادی آتش در حال سوزاندن جنگل‌ بارانی آمازون هستند. شعله‌ها تا حدی جدی هستند که به آسانی از فضا دیده می‌شوند.
حل سریع مکعب روبیک
شنبه 16 شهريور 1398
الگوریتم یادگیری «DeepCubeA» ساخته شده توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، می‌تواند در کسری از ثانیه جواب مکعب روبیک را پیدا کند.
خاصیت ضددرد ماری‌جوانا
شنبه 16 شهريور 1398
دانشمندان برای اولین بار کشف کرده‌اند که چگونه گیاه ماری‌جوانا مولکول‌هایی را تولید می‌کند که در مقابله با درد بسیار موثر عمل می‌کنند.
آیا حیات فرازمینی در این منظومه‌ی تازه کشف شده قرار دارد؟
شنبه 16 شهريور 1398
ستاره‌شناسان با استفاده از ماهواره‌ی TESS ناسا، توانسته‌اند سه سیاره‌ی فراخورشیدی را در فاصله‌ی ۷۳ سال نوری از زمین کشف کنند.
چگونه برنامه‌نویس شویم؟
شنبه 16 شهريور 1398
بدون شک یکی از سرگرم‌کننده‌ترین، مفیدترین و پُردرآمدترین مشاغل دنیا، برنامه‌نویسی است. با یادگیری برنامه‌نویسی طیف گسترده‌ای از فنون مهندسی و مشاغل بر روی شما باز می‌شود.
چطور درست راه برویم تا سالم بمانیم؟
‌پنجشنبه 14 شهريور 1398
راه رفتن آهسته برای گرم کردن بدن، باعث کاهش فشار بیش از حد بر روی عضلات می‌شود. این کار باعث می‌شود که طولانی‌تر و با سرعت بیشتر قدم بزنید.
کشف قبیله‌ای در دل جنگل‌های آمازون
‌پنجشنبه 14 شهريور 1398
ویدئویی که این اخیراً در یوتیوب منتشر شد و افراد یکی از قبیله‌های کشف نشده در جنگل‌های آمازون را نشان می‌داد، سر و صدای زیادی به پا کرده است.
روشی امیدوارکننده برای تشخیص سریع اوتیسم
‌پنجشنبه 14 شهريور 1398
اوتیسم و دیگر اختلالات عصبی معمولاً تا چند سال پس از تولد نوزاد تشخیص داده نمی‌شوند؛ در حالی که پس از گذشت چند سال، مداخلات رفتاری و گفتاردرمانی کمتر موثر هستند.
کهکشانی زیبا با مناطق ستاره‌زایی فراوان
‌پنجشنبه 14 شهريور 1398
تلسکوپ فضایی هابل متعلق به ناسا و آژانس فضایی اروپا، توانسته است تصویری جدید و خارق‌العاده از کهکشان مارپیچی «NGC3432» ارائه کند.
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی سی و هشت
ترفندهایی برای بالا بردن ضریب هوشی
‌چهارشنبه 13 شهريور 1398
با وجود مشکلات در زندگی، می‌توانید ضریب هوشی خود را با یک انحراف استاندارد تقویت کنید.
پرونده قورباغه آلمانی بسته شد
‌چهارشنبه 13 شهريور 1398
چندی پیش یا بهتر است دقیق بگوییم در تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۱۹، آخرین فولکس واگن «بیتل» از خط تولید سایت مکزیک خارج شد تا پرونده این قورباغه‌ی آلمانی بعد از ۸۱ سال و تولید ۳ نسل برای همیشه بسته شود.
ترکیبی که بوی متعفن راسوها را خنثی می‌کند
‌چهارشنبه 13 شهريور 1398
گروهی از محققین دانشگاه اوکلاهاما و تگزاس، دریافته‌اند که ترکیبی به‌نام «پریکوزین A» با بوی متعفن راسو واکنش می‌دهد و ایجاد ماده‌ای بی‌بو می‌کند.
تکاملی حیرت‌انگیز که بقا انسان را تضمین کرد
‌چهارشنبه 13 شهريور 1398
پلاکت‌ها در حقیقت سلول‌های خونی ریزی هستند که به بدن ما کمک می‌کنند تا ایجاد لخته کرده و از خونریزی جلوگیری کند.
چه زمانی جابه‌جایی میدان مغناطیسی زمین رخ می‌دهد؟
‌سه شنبه 12 شهريور 1398
میدان مغناطیسی سیاره‌ی زمین در اثر آهن مذاب موجود در هسته‌ی خارجی آن که در اطراف هسته‌ی جامد داخلی می‌چرخد، ایجاد می‌شود.
CPR چیست؟ چگونه احیای قلبی ریوی انجام دهیم؟
‌سه شنبه 12 شهريور 1398
دانستن نحوه‌ی انجام هر دو روش CPR بر روی یک انسان، می‌تواند یک زندگی را نجات دهد. اخیراً روش‌های CPR کمی تغییر کرده است و دانستن این تفاوت‌ها مهم است.
تصویری از سیاره‌ی مشتری و کلی اطلاعات جدید
‌سه شنبه 12 شهريور 1398
تلسکوپ فضایی هابل در ژوئن ۲۰۱۹ تصویری با جزئیات دقیق از سیاره‌ی مشتری تهیه کرده است.
همبرگرهای بدون گوشت به بازار می‌آید
‌سه شنبه 12 شهريور 1398
برگرکینگ در اوایل ماه آوریل شروع به فروش برگر‌های بزرگ‌ حاوی مواد گیاهی در رستوران‌های سنت‌لوئیس کرد.
چگونه خودمان را از جنون نجات دهیم؟
دوشنبه 11 شهريور 1398
مطالعه‌ی جدیدی که در مجله‌ی PLoS Medicine چاپ شده است، نشان می‌دهد که داشتن ارتباطات اجتماعی متناوب باعث ایجاد ذخیره‌ی شناختی می‌شود که این ذخیره می‌تواند از بروز علائم جنون جلوگیری کند و یا آن‌را به تاخیر بیندازد.
گوریل‌ها از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟
دوشنبه 11 شهريور 1398
رژیم غذایی گوریل‌ها سرشار از میوه‌ها و گیاهان است. خوردن غذاهای سفت و سخت برای این حیوانات ساده نیست، زیرا ترکیب دندان‌های آن‌ها به صورتی است که با این نوع غذاها آسیب می‌بیند.
کشف نوع جدیدی از ستاره‌
دوشنبه 11 شهريور 1398
گروهی بین‌المللی از ستاره‌شناسان توانسته‌اند کلاس جدیدی از ستاره‌های پالسار را شناسایی کنند که درخشندگی آن‌ها هر ۵ دقیقه عوض می‌شود.
چطور منجم شویم؟
دوشنبه 11 شهريور 1398
وقتی به آسمان شب نگاه می‌کنید و به ستاره‌ها خیره می‌شوید، برخی از آن‌ها چشمک می‌زنند و این سوال برای‌تان پیش می‌آید که چرا برخی از ستاره‌ها چشمک می‌زنند.
اصالت فلسطینی‌ها اروپایی است!
یکشنبه 10 شهريور 1398
گروهی از دانشمندان آلمانی، آمریکایی و کره‌ای دست به توالی و تحلیل دی‌ان‌ای ده انسان از عصر برنز و آهن زده‌اند.
مغز ما چگونه برای مسائل راه‌حل پیدا می‌کند؟
یکشنبه 10 شهريور 1398
انسان‌ها به خوبی می‌توانند وقتی اطلاعات کمی در مورد تجارب جدید دارند از تعمیم‌های تجارب گذشته استفاده کنند تا فرضیه‌های گسترده‌ای بسازند.
تاثیر سبک زندگی والدین بر نسل‌های آینده
یکشنبه 10 شهريور 1398
در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله‌ی eLife چاپ شده است، محققین دانشگاه دارتموث، نحوه‌ی تاثیر استرس‌های محیطی موجود بر روی مگس‌های میوه را در نسل‌های بعدی آن‌ها بررسی کرده‌اند.
چگونه سردرد را درمان کنیم؟
شنبه 9 شهريور 1398
بسیاری از افراد وجود دارند که اکثر اوقات از سردرد رنج می‌برند و دردهای مکرر سر باعث شده که احساس کلافگی و ناراحتی کنند.
سواحلی که مملو از باکتری‌های گوشت‌خوار است!
شنبه 9 شهريور 1398
دانشمندان در پژوهش جدید خود به یکی دیگر از اثرات مضر تغییرات آب و هوایی اشاره کردند و بیان داشتند که گرم شدن اقیانوس‌ها موجب گسترش و تکثیر باکتری‌های گوشت‌خوار در ساحل می‌شود.
باکتری‌هایی که برنده‌ی دو ماراتن را تعیین می‌کنند
شنبه 9 شهريور 1398
گروهی بین‌المللی از محققان، موفق به شناسایی رابطه‌ای میان اعضای سرده‌ی باکتریایی «ویلنولاند» و عملکرد ورزشکاران شدند.
نقشه‌ی سه‌بُعدی کهکشان راه‌شیری
شنبه 9 شهريور 1398
ستاره‌شناسان با اندازه‌گیری فاصله‌ی خورشید با هزاران ستاره‌ی متغیر در کهکشان راه‌شیری و همچنین فاصله‌ی آن از اجرام کیهانی پراکنده شده در کهکشان، توانسته‌اند نقشه‌ای با بزرگ‌ترین مقیاس از کهکشان راه‌شیری را تهیه کنند.
کشف کاخی باستانی در کردستان
‌پنجشنبه 7 شهريور 1398
گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسانِ آلمانی و کُرد به کشف اعجاب برانگیزی نائل آمدند. آنان کاخ ۳،۴۰۰ ساله‌ای را از آب‌های رودخانه دجله در منطقه‌ی کردستان عراق کشف کردند.
رسم نقشه‌ی دستگاه عصبی اُرگانیسمی زنده
‌پنجشنبه 7 شهريور 1398
دانشمندانی که در زمینه‌ی اتصالات در سیستم عصبی موجودات زنده کار می‌کنند، به تازگی از ترسیم کل دستگاه عصبی یک جاندار خبر داده‌اند.
یافته‌های کاوشگر پارکر از خورشید
‌پنجشنبه 7 شهريور 1398
از زمانی که کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا، ماموریت خود را در آگوست سال ۲۰۱۸ شروع کرد، زمین یک بار به دور خورشید گردیده است؛ در حالی که کاوشگر پارکر اکنون سومین دور خود را شروع کرده است.
چطور می‌توان رابطه‌ای عالی در زندگی زناشویی ایجاد کرد؟
‌پنجشنبه 7 شهريور 1398
روابط سالم به شما امکان می‌دهد که چه با همسرتان و چه بدون او، فردیت خود را بیان کنید، بهترین‌ها را به هم نشان دهید و مکمل یکدیگر باشید.
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی سی و هفت
دایناسوری با چهره‌ای عجیب
‌چهارشنبه 6 شهريور 1398
از روی فسیل‌هایی که در پارک ملی بیگ بند ایالت تگزاس آمریکا کشف شده‌اند، دیرین‌شناسان یک گونه‌ی جدید از دایناسورهای «هادروسارید» را شناسایی کرده‌اند. نام این گونه‌ی جدید را «آکویلارینوس پالیمنتوس» گذاشته‌اند.
حرکت‌های مولکول‌ها دیدنی شد
‌چهارشنبه 6 شهريور 1398
گروهی بین‌المللی از محققین به سرپرستی دانشگاه براون با استفاده از پالس‌های اشعه‌ی ایکس فوق‌سریع، توانستند از حرکات ظریف مولکول‌های «ان-متیل مورفورین» عکس‌برداری کنند.
میوه‌هایی که ساخته‌ی دست بشر هستند
‌چهارشنبه 6 شهريور 1398
برخی از میوه‌ها، خشکبارها و سبزیجاتی که ما امروزه می‌خوریم، در واقع ترکیبات ساخته‌ی دست بشر هستند.
چگونه آلرژی را تشخیص دهیم
‌چهارشنبه 6 شهريور 1398
آلرژی و واکنش‌های آلرژیک نسبتاً متداول هستند و اغلب به عنوان بیماری‌های دیگر تشخیص داده می‌شود. در اینجا برخی از علائم رایج آلرژیک متداول و برخی از اقدامات برای شناسایی چیزی که به آن واکنش نشان داده‌اید، آورده شده است.
چطور از شر سکسکه خلاص شویم؟
‌سه شنبه 5 شهريور 1398
وقتی دچار سکسکه می‌شوید بسیار کلافه و عصبی می‌شوید و به دنبال درمانی برای رفع آن می‌باشید.
خاصیت بی‌نظیر چای سبز ماچا
‌سه شنبه 5 شهريور 1398
در مطالعه‌ای که بر روی موش‌ها انجام شده است، گروهی از دانشمندان دانشگاه کوماموتو ژاپن، نشان داده‌اند که پودر چای سبز ماچا دارای تاثیرات قوی و ضداضطرابی است. آن‌ها دریافته‌اند که فعال شدن گیرنده‌های «دوپامین D1» و «سروتونین 5-HT1A» در این تاثیر نقش عمده‌ای دارد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 229 230
مشاوره رایگان تحصیلی
چرا دو خط موازی به هم میرسند؟ (6 پاسخ)
بهترین روش ذخیره انرژی چیست؟ (10 پاسخ)
آهنگ لحظه ای تغییر چیست؟ (7 پاسخ)
سوال در مورد ترانس افزاینده ولتاژ (1 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (46 پاسخ)
فضای دوگان چیست؟ (0 پاسخ)
زمان و اتم (1 پاسخ)
حرکت ذره باردار در میدان الکتریکی و مغناطیسی ثابت (7 پاسخ)
حرکت بر اساس خمش فضازمان (1 پاسخ)
محاسبه خط ترمز خودرو (19 پاسخ)
نیمه رسانا (10 پاسخ)
قطار انیشتین (19 پاسخ)
ردیف هفتم جدول تناوبی تکمیل شد (2 پاسخ)
فرمول طلایی (0 پاسخ)
اندازه حرکت، انرژی (3 پاسخ)
دافعه قطب های آهنربا (2 پاسخ)
ممان الکتریکی و مغناطیسی (4 پاسخ)
پرواز بر روی ماه (10 پاسخ)
پرسشهایی درباره ی بالن ها (13 پاسخ)
مسئله ی سیملوله (5 پاسخ)
خطوط میدان الکتریکی (4 پاسخ)
پذیرش برای دوره کارشناسی در رشته فیزیک (1 پاسخ)
سوال در مورد جریان الکتریکی (5 پاسخ)
اتصال کوتاه خروجی های ژنراتور، روتور (3 پاسخ)
منظور معادله E=mc2 چیه؟! (1 پاسخ)
جزئیات الکترون و ... (8 پاسخ)
فنر در میدان الکتریکی (سوالی نسبیتی) (4 پاسخ)
فرق ایزوتوپ پایدار و ایزوتوپ ناپایدار چیست؟ (6 پاسخ)
آموزش فرمول نویسی در هوپا با Mathjax (1 پاسخ)
روش دقیق بدست آوردن ثابت هابل (7 پاسخ)
پارادوکس فوتو الکتریک (23 پاسخ)
تصاویر نجومی (2000 پاسخ)
نفوذ پذیری امواج الکترومغناطیس (16 پاسخ)
مشاهده عجیب یک ستاره (6 پاسخ)
آیا با رد قانون پایستگی انرژی موافقید؟ (32 پاسخ)
کهکشان راه شیری تخت نیست، پیچ‌وتاب دارد (0 پاسخ)
سوال در مورد میدان مغناطیس (18 پاسخ)
بررسي روزانه وضعيت جوي كشور (8 پاسخ)
فرمولی برای محاسبه رسیدن خودرو به خط پایان (4 پاسخ)
یاد گرفتن ریاضی به صورت حرفه‌ای (6 پاسخ)
پیش بینی لنگ زدن محور چرخش اکثر کهکشان ها و ستارگان بزرگ (0 پاسخ)
چرا الکترون باید تغییر مکان بده؟ ( طبق کوانتوم) (3 پاسخ)
شبیه سازی رنگ آبی آب دریا (9 پاسخ)
محاسبه گشتاور مورد نیاز بلند کردن جسم (4 پاسخ)
طولِ موجِ پرتوی بازتابی از آینه ی شتابدار (سوالی نسبیتی) (101 پاسخ)
مرز فیزیک کوانتوم کجاست؟ (14 پاسخ)
سوال درباره حرکت نسبیتی (28 پاسخ)
چگونه لکنت زبان را درمان کنیم؟
تایید وجود قمری آتشفشانی در اطراف یک سیاره‌ی فراخورشیدی
دانشمندان موفق به اندازه‌گیری دمای درون سلول‌ها شدند
کشفی عجیب در اعماق دریاها
چرا نباید در طبیعت ته‌سیگار انداخت؟
اولین سلول‌ها در دنیا چگونه شکل گرفتند؟
آیا این سیارک زمین را نابود می‌کند؟
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی چهل
چگونه وقت‌تان را مدیریت کنید؟
چرا ما پیر می‌شویم؟
جهان ما چگونه آغاز شده است؟
ایروبیک چطور بر عملکرد ما تاثیر می‌گذارد؟
چگونه افسردگی را بشناسیم و با آن مقابله کنیم؟
شکل‌گیری ستارگان در کهکشان‌های کوتوله
تاثیرات مثبت و منفی اجتماعی الکل بر روی انسان
پیریِ رگ‌ها در سالمندی چه بلایی بر سر مغز ما می‌آورد؟
چطور درد دندان را تسکین دهیم؟
ساخت مایعی با خاصیت مغناطیسی
مغز بزرگ یا شکم بزرگ؟
هوش‌مصنوعی چگونه پیشرفت می‌کند؟
چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟
میکروب‌ها چگونه انرژی لازم برای رشد خود را تولید می‌کنند؟
کاوش در جمعیت ستاره‌های کهکشان راه‌شیری
راهی برای خلاصی از نیش زنبور عسل
چگونه خوابی راحت داشته باشیم؟
رفتاری که عمر شما را زیاد می‌کند
کشف سیاره‌ای با مداری غیرعادی
تشابه عجیب دایناسوری منقرض شده با پرنده‌ای امروزی
احتمالاً کودکان در رحم مادر به اوتیسم مبتلا می‌شوند!
آثاری هنری متعلق به ۱۱۵،۰۰۰ سال پیش