مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

دسترسی به اینترنت یک امکان لاکچری است یا حق مسلم؟
یکشنبه 22 دي 1398
دسترسی به اینترنت یکی از حقوق‌های معنوی بشر است و بر اساس آن همه‌ی افراد باید دارای دسترسی آزاد و بدون نظارت به محیط اینترنت باشند.
چطور تکنولوژی شیردهی گاوها را بهبود می‌بخشد؟
یکشنبه 22 دي 1398
به نظر می‌رسد که هدست‌های واقعیت مجازی در آینده‌ی ما نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.
چطور علائم هاری را در انسان تشخیص دهیم؟
شنبه 21 دي 1398
هاری یک عفونت ویروسی کشنده است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد. از آنجا که هاری می‌تواند از طریق بزاق یک حیوان آلوده به انسان منتقل شود، لذا تهدیدی برای سلامتی و امنیت عمومی است.
فراوان‌ترین نوع کربن در جهان چیست؟
شنبه 21 دي 1398
«C60» یکی از رایج‌ترین اَشکال کربن در فضاست؛ مولکول کربن توپی شکل که یک پروتون اضافی به آن وصل است. این نتیجه‌ی تحقیقی است که در دانشگاه رادبود به انجام رسید.
پزشکی نوین، به یک بیمار زندگی دوباره داد
شنبه 21 دي 1398
متخصصین آمریکایی برای اولین بار توانستند قلب یک مُرده را به زندگی برگردانند و سپس آن را به یک بیمار نیازمند پیوند بزنند.
کشف عاملی جدید در تولد ستاره‌ها
شنبه 21 دي 1398
فضای میان ستاره‌ای خالی از ماده نیست، بلکه با ماده‌ی میان ‌ستاره‌ای با دمای پایین پُر شده است. این ماده در واقع ترکیبی از گاز و گرد و خاک است که معمولاً با یکدیگر تشکیل توده می‌دهند.
چگونه با مسمومیت خود یا یک فرد مسموم مواجه شویم؟
‌پنجشنبه 19 دي 1398
مسمومیت ممکن است هنگامی اتفاق بیفتد که شخصی یا یک ماده‌ی سمی را قورت دهد، یا سم با پوست یا چشم تماس پیدا کند و یا بخارهای مسموم را استنشاق کند.
عوارض زیست محیطی رمزارزها چیست؟
‌پنجشنبه 19 دي 1398
بیت‌کوین، اِتریوم و لایت‌کوین رمزارزهای نام آشنا بر پایه‌ی فضای دیجیتال هستند. اگرچه این ارزها به صورت فیزیکی وجود ندارند، ولی آیا این روش تبادل می‌تواند تاثیر منفی بر روی سیاره‌ی زمین داشته باشد؟
شیشه‌ای که به‌جای شکستن، خم می‌شود!
‌پنجشنبه 19 دي 1398
«اریکا فرانکبرگ» و همکارانش از دانشگاه تمپر، توانسته‌اند مواد شیشه‌ای جدیدی تولید کنند که در دمای محیط خصوصیاتی مانند فلزات دارند.
چرا با وجود بیشتر شدن بارش‌ها، باز هم دسترسی به آب سخت است؟
‌پنجشنبه 19 دي 1398
تغییرات اقلیمی باعث می‌شود که درختان آینده بیش از درختان کنونی نیاز به آب داشته باشند و به همین خاطر، آب در دسترس برای زندگی مردم آمریکای شمالی و منطقه‌ی اوراسیا روز به روز کمتر می‌شود.
رازی که زیر خاک‌ مکزیک فاش شد
‌چهارشنبه 18 دي 1398
ناحیه‌ای در ایالت تولتپک مکزیک چیز غافلگیرکننده‌ای را در دل خود مخفی کرده است؛ این ناحیه بزرگ‌ترین سایت شکاری است که تا کنون در این کشور پیدا شده است.
آنزیمی که می‌تواند سوخت سبز جهانی باشد
‌چهارشنبه 18 دي 1398
محققین دانشگاه‌های ایلینویز و کالیفرنیا یک قدم به تولید پُربازده‌ترین ماشین تولید گاز هیدروژن نزدیک شده‌اند.
کشف چیزی غیرمنتظره در کهکشان راه‌شیری
‌چهارشنبه 18 دي 1398
تیمی بین‌المللی از ستاره‌شناسان یک سیاه‌چاله‌ی میان ستاره‌ای کلان‌جرم را کشف کرده‌اند که ۶۷ برابر خورشید جرم دارد.
چطور یک پروژه را مدیریت کنیم؟
‌سه شنبه 17 دي 1398
یک پروژه یک مسئولیت بزرگ است، اما می‌توانید با برنامه‌ریزی، انجام آن را آسان‌تر کنید. این کار با شناسایی اهداف پروژه و تجزیه‌ی آنها، در مراحل عملی انجام می‌شود.
آیا جنین در شکم مادر خود می‌تواند چیزی ببیند؟
‌سه شنبه 17 دي 1398
در سه ماهه دوم بارداری و ماه‌ها قبل از اینکه نوزاد به دنیا بیاید، چشم‌هایش می‌تواند تصاویر را ببیند و نورها را تشخیص دهد.
روشی خلاقانه برای درمان تاندون آسیب‌دیده
‌سه شنبه 17 دي 1398
بهبود زخم بافت‌ها در زمانی که تاندون کتف و یا زانو دچار آسیب می‌شود، فرآیندی دردناک و چالش‌برانگیز است و حتی در بعضی اوقات می‌تواند پارگی ثانویه‌ی تاندون را در پی داشته باشد.
ویژگی عجیبی در باکتری‌ها
‌سه شنبه 17 دي 1398
محققین پس از صرف ماه‌ها وقت توانسته‌اند باکتری‌هایی در آزمایشگاه تولید کنند که از دی‌اکسیدکربن به جای ترکیبات آلی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند.
چگونه جوان‌تر به نظر برسیم و احساس جوانی کنیم؟
‌سه شنبه 17 دي 1398
اگر می‌خواهید جوان‌تر به نظر برسید و احساس جوانی کنید، مطمئنا تنها نیستید. برای جوان‌تر شدن می‌توانید چند قدم ساده بردارید. با این حال، بهترین روش، حفظ یک سبک زندگی سالم، درست غذا خوردن و فعال نگه داشتن مغز است.
دریافت اولین اطلاعات مهم از کاوشگر خورشیدی پارکر
دوشنبه 16 دي 1398
کاوشگر خورشیدی پارکر یک فضاپیمای رباتیک است که برای کاوش در اتمسفر خورشید طراحی شده و اکنون توانسته است داده‌های فوق‌العاده‌ای از خورشید برای ما ارسال کند.
حیوانات محیط اطرافشان را چگونه می‌بینند؟
دوشنبه 16 دي 1398
آیا تا کنون فکر کرده‌اید که زنبور یک دشت پُر از گل را چگونه می‌بیند؟ اکنون به‌خاطر وجود یک نرم‌افزار خلاقانه‌ی جدید این شانس را دارید که دنیا را از دریچه‌ی چشم حیوانات ببینید.
رکورد انتشار دی‌اکسیدکربن به اتمسفر شکسته می‌شود؟
دوشنبه 16 دي 1398
اخیراً رهبران جهان در مادرید گرد هم آمدند تا در مورد اجرایی شدن الزامات توافقنامه‌ی آب و هوایی پاریس بحث و تبادل نظر کنند، ولی از طرف دیگر انتشارات دی‌اکسیدکربن در سال ۲۰۱۹ مجدداً به رکورد تاریخی خود نزدیک شده است.
چگونه به فردی ثروتمند تبدیل شویم؟
یکشنبه 15 دي 1398
ثروت: تقریباً همه آن را می‌خواهند، ‌اما کمتر کسی می‌داند که برای دستیابی به آن چه کاری باید انجام دهند. ثروتمند شدن، ‌ترکیبی از شانس، ‌مهارت و صبر است.
حیوانات نخستین چگونه در عصر یخبندان زنده می‌ماندند؟
یکشنبه 15 دي 1398
تحقیقاتی که به سرپرستی دانشمندان دانشگاه مک‌گیل انجام شده نشان داده است که آب‌های ناشی از ذوب یخچال‌های طبیعی، مکان مهمی برای ادامه‌ی حیات محسوب می‌شده‌اند.
آیا داشتن موهای ضخیم‌تر مفید است؟
یکشنبه 15 دي 1398
موهای فیل چهار برابر از موهای انسان ضخیم‌تر هستند، ولی فقط نصف موی انسان قدرت دارند. اینها نتایج مطالعاتی است که دانشمندان دانشگاه سن دیگوی کالیفرنیا در مجله‌ی Matter به چاپ رسانده‌اند.
راهی برای پیشگیری همزمان از آلزایمر و پیری
یکشنبه 15 دي 1398
تحقیقات گذشته نشان داده است که داروهای «CMS121» و «J147» در موش‌هایی که دچار آلزایمر هستند، باعث بهبود حافظه می‌شود و روند از بین رفتن سلول‌های مغز را کندتر می‌کند.
چگونه کودک خجالتی را اجتماعی کنیم‌؟
شنبه 14 دي 1398
کمرویی در کودکان بسیار متداول است و نباید از آن به عنوان یک ویژگی منفی یاد کرد. اگر فرزند شما برای تعامل و معاشرت با سایر کودکان و بزرگسالان، به ویژه افرادی که او نمی‌شناسد، مشکل دارد، این به این معنا نیست که او مشکل بزگی دارد یا دچار نوعی نقص است.
اضافه‌وزن چه تاثیری بر روی مغز ما دارد؟
شنبه 14 دي 1398
واضح است که چاقی می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی قلب، ریه، کبد و بسیاری از دیگر اندام‌های داخلی بدن داشته باشد، ولی آیا بر روی مغز نیز تاثیر دارد؟
راز امواج مغناطیسی خورشید چیست؟
شنبه 14 دي 1398
رصدهای شش دهه‌ی گذشته نشان داده است که امواج مغناطیسی خروجی از درون خورشید پس از خروج از آن قوی‌تر می‌شوند، ولی تا کنون دلیل این واقعیت کشف نشده بود.
ساخت مدل سه‌بعدی کبد انسان
شنبه 14 دي 1398
بیماری کبد چرب غیرالکلی به مرور تبدیل به شایع‌ترین بیماری کبد در کشورهای توسعه یافته شده است.
آیا می‌توان شخصیت انسان‌ها را تغییر داد؟
‌پنجشنبه 12 دي 1398
مدت‌ها اعتقاد افراد بر این بوده است که شخصیت انسان غیرقابل تغییر است و معمولاً چیزی ثابت است که به انسان به ارث می‌رسد.
آمار وحشتناک جنگل‌زدایی در آمازون
‌پنجشنبه 12 دي 1398
امسال یک سال وحشتناک برای آمازون بوده و بخش برزیلی جنگل‌های بارانی این منطقه نابودی شدیدی را به خود دیده است.
رصد یک کهکشان مارپیچی عجیب
‌پنجشنبه 12 دي 1398
تلسکوپ هابل این هفته توانسته است تصویری بسیار جالب از قسمت‌های مرکزی کهکشان مارپیچ «IC 2051» تهیه کند که اطلاعات جالبی را در خود دارد.
چطور به یک مرد جذاب تبدیل شویم؟
‌چهارشنبه 11 دي 1398
شما نمی‌توانید ژن‌ها یا خصوصیات بدنی خود را کنترل کنید، اما می‌توانید نحوه‌ی استفاده‌ی آن را کنترل کنید.
جریمه‌ای سنگین در راستای ترک یک عادت کُشنده
‌چهارشنبه 11 دي 1398
استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی یکی از پُرخطرترین رفتارها در حیطه‌ی جریمه‌های راهنمایی رانندگی است؛ به طوری که طبق گفته‌ی «مارک بیلی» وزیر حمل نقل استرالیا استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی همانند تشخیص ۰.۱ درصد الکل در خون راننده، سرعت عکس العمل را کاهش می‌دهد.
زمین، بدون آب چه شکلی دارد؟
‌چهارشنبه 11 دي 1398
زمین ما به‌خاطر اینکه اقیانوس‌ها ۷۱ درصد از سطح آن‌را پوشانده‌اند به شکل یک نقطه‌ی آبیِ رنگ‌پریده در فضا دیده می‌شود.
مرکز کهکشان راه‌شیری چه شکلی است؟
‌چهارشنبه 11 دي 1398
ستاره‌شناسان با استفاده از «تلسکوپ VLT» متعلق به آژانس فضایی اروپا، توانسته‌اند تصویری حیرت‌انگیز از شلوغ‌ترین ناحیه‌ی کهکشان راه‌شیری که حاوی ستاره‌های متعدد، گاز و گرد و غبار است، تهیه کنند.
راهی جدید و موثر در تشخیص سرطان
‌سه شنبه 10 دي 1398
برای اولین بار محققین یک حسگر طراحی کرده‌اند که از لیزر برای شناسایی سطوح پایین پروتئینِ نشان‌دهنده‌ی وجود سرطان در نمونه‌ی ادرار استفاده می‌کند.
سرگردانی اجرامی عجیب در کهکشان
‌سه شنبه 10 دي 1398
تیمی از ستاره‌شناسان دانشگاه اوکلاهاما توانسته‌اند تعدادی جرم با اندازه‌های مشابه سیارات را کشف کنند که آزادانه در دو سیستم کهکشانی در حال پرسه زدن هستند.
تمرین یوگا چه تاثیری بر روی مغز انسان می‌گذارد؟
‌سه شنبه 10 دي 1398
محققین سال‌ها پیش نشان داده‌اند که تمرین‌های ایروبیک باعث قوی شدن مغز می‌شود و رشد نورون‌های جدید را در پی دارد.
چگونه بوی بدن را ازبین ببریم؟
دوشنبه 9 دي 1398
بیشتر افراد نگران بوی بدن، بویژه بوی بد در بعضی از نقاط خاص هستند. همچنین بوی بد بدن می‌تواند برای دیگران ایجاد مزاحمت و ناراحتی کند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 238 239
مشاوره رایگان تحصیلی
ایا میدان هیگز نوسانی است؟ (0 پاسخ)
موتور بدون سوخت+Free Energy (11 پاسخ)
میدان مغناطیس زمین و تولید نیروی برق( طرحی جالب) (21 پاسخ)
شعاع شوارتزشیلد و نقطه ی تکینگی (17 پاسخ)
سوال وزنه و فنر (0 پاسخ)
علت عبور نور مریی از شیشه سربی بر خلاف گاما (26 پاسخ)
سوال در مورد اصطکاک (29 پاسخ)
حدس گلادباخ (80 پاسخ)
تکنیک حل معادله (4 پاسخ)
برای سفر انسان به مریخ، چه امکاناتی لازم است و این سفر چه مد (1 پاسخ)
مختصات رئوس مربع ها چگونه بدست می آید؟ (4 پاسخ)
جلوگیری از انتشار میدان مغناطیسی (9 پاسخ)
چرا پروتون سبکتر از کوارک است؟ (4 پاسخ)
آزمایش لوله پرتو کاتدی (20 پاسخ)
سفر در زمان با خواب مصنوعی (0 پاسخ)
پارادوکس EPR (8 پاسخ)
تناقض در دو جنبه اصل نسبیت؟ (29 پاسخ)
چرا آهنربا چوب رو جذب نمیکنه ولی آهن رو جذب میکنه؟ (13 پاسخ)
آهنربای النیکو (1 پاسخ)
چطور میتونم خلاء درست کنم؟! (8 پاسخ)
تیر رعد و برق (6 پاسخ)
کرم‌چاله چیست؟ (0 پاسخ)
آیا بشقاب پرنده ها وجود دارند؟ (0 پاسخ)
چرا سیارات چشمک نمی زنند؟ (0 پاسخ)
آیا فضا منحنی است؟ (0 پاسخ)
درخواست پیشنهادات شما در مورد بدست آوردن مقدار زیادی الکترون (3 پاسخ)
فرمول بسیار ساده تخمین فاصله ماهواره از زمین (0 پاسخ)
نیروی گرانش از کجا پدید می آید منشا آن چیست؟ (46 پاسخ)
موشک کاغذی با کاغذ آچار (0 پاسخ)
زنون هگزا فلوراید؟ استدلالش چیه؟ (0 پاسخ)
آب رو بدون انر‌ژي به بالا هدايت كردن (34 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (51 پاسخ)
تلپورت یا انتقال آنی در فضا (1 پاسخ)
مساله ساده در «دقت اندازه گیری» (2 پاسخ)
عدد بعدی را بیابید (10 پاسخ)
جزوه لیزر پیشرفته 1 (0 پاسخ)
آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟ (38 پاسخ)
طول پلانک (14 پاسخ)
جهت مولکول‌های مغناطیسی در یک قطعه آهنی و یک آهنربا (1 پاسخ)
دو سؤال بنیادین که می تواند اعتبار نسبیت را به چالش بکشد (26 پاسخ)
منظور معادله E=mc2 چیه؟! (6 پاسخ)
چرخش به دور درخت با سرعت نور (21 پاسخ)
كدومتون درك درستي از كوانتوم داريد؟ (69 پاسخ)
آونگ پوشه خونف (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (509 پاسخ)
نظریه انتهای فضا (29 پاسخ)
ضد جاذبه (4 پاسخ)
مقاله ای حیرت اور دیگر در کوانتوم گراویتی از فیزیک مطلق (17 پاسخ)
جنس فضا زمان از چیست؟ (26 پاسخ)
قانون دوم ترمودینامیک در فرایند هم‌دما (0 پاسخ)
اثر هال کوانتومی (0 پاسخ)
توضیح چرایی انحراف جزئی سیاره عطارد از مدار خودش (10 پاسخ)
اختراع دستگاهی برای زنده نگه داشتن کبد در خارج بدن
چگونه درختان می‌توانند هزاران سال عمر کنند؟
اتمسفر مریخ نَشتی دارد
چطور در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنیم؟
جایگزین ورزش پیدا شد؟
کشف ساختاری جدید و عجیب در کهکشان راه‌شیری
کشف راهی جدید برای افزایش طول عمر
کیست تخمدان چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟
چرا هر ساله واکسن‌ جدیدی برای آنفلوآنزا ساخته می‌شود؟
نگاهی دقیق‌ به لایه‌های نازک یخ
کشف ژنوم مار کبرای هندی چه اهمیتی دارد؟
چطور طلای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
نوشیدن منظم چای چه تاثیری بر روی قلب دارد؟
تماشای کهکشانی زیبا به‌یاد خاندان هرشل
از اثر گلخانه‌ای چه می‌دانید؟
چگونه از هموروئید خلاص شویم؟
دلیل گوناگونی زیستی موجود بر روی زمین چیست؟
با پیشرفته‌ترین ربات جهان آشنا شوید؛ اطلس
صدای مریخ‌لرزه چگونه است؟
چطور با وسواس فکری مقابله کنیم؟
کشف سه اَبَرسیاه‌چاله‌ی غیرعادی
خواب انسان‌ها چه تفاوتی با هم دارد؟
کشفی حیرت‌انگیز در زیر قطب جنوب
شباهت شگفت‌آور زمین و مریخ
چه چیزی باعث انقراض حیوانات در عصر یخبندان شد؟
روشی جدید و موثر برای پاکسازی آلودگی هوا
چطور گوشی موبایل در آب افتاده را نجات دهیم؟
آیا انسان‌ها، باعث انقراض پنگوئن‌ها هم می‌شوند؟
چه چیزی بخوریم تا سلامت قلبمان حفظ شود؟
بزرگترین تاثیر آتش‌سوزی جنگل‌ها برای زمین