مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

منتظر خبرهایی جذاب از حیات مریخی باشید
‌پنجشنبه 9 آبان 1398
آیا حیات بر روی مریخ وجود دارد؟ این پرسشی است که افراد زیادی در جستجوی پاسخ آن هستند و احتمالاً اکنون به پاسخ آن نزدیک شده‌ایم، ولی بر اساس گفته‌های دانشمندان ناسا هنوز برای این موضوع آماده نیستیم.
از عرق بدن خود برق تولید کنید
‌پنجشنبه 9 آبان 1398
دانشمندان یک دستگاه انعطاف‌پذیر جدید ساخته‌اند که بر روی پوست بدن قرار می‌گیرد و ترکیبات موجود در عرق بدن را به الکتریسیته تبدیل می‌کند.
کشف سنگر نظامیان روم در انگلیس
‌پنجشنبه 9 آبان 1398
تیمی از باستان‌شناسان توانسته‌اند بقایای یک سایت نظامی ناشناخته متعلق به رومیان باستان را کشف کنند. احتمالاً این سایت سنگر یک واحد نظامی و یا یک انبار مهمات بوده که اکنون در اگزتر انگلیس کشف شده است.
چگونه یبوست را درمان کنیم؟
‌چهارشنبه 8 آبان 1398
یبوست می‌تواند ناامید‌کننده و دردناک باشد، اما با درمان‌های سریع و طبیعی خانگی می‌توانید تسکین پیدا کنید.
حبابی کیهانی که زایشگاه ستاره‌هاست
‌چهارشنبه 8 آبان 1398
این تصویر از یک ناحیه‌ی حبابی که به نظر می‌رسد محل تشکیل ستاره‌ها باشد گرفته شده است. شکل‌گیری ستاره‌ها در ابرهایی از گاز و گردوغبار که در توده‌ها و رشته‌های درونی کهکشان‌ها وجود دارند رخ می‌دهد.
چرا هیچ حیوان سه‌پایی وجود ندارد؟
‌چهارشنبه 8 آبان 1398
همه‌ی حیوانات روی سیاره‌ی زمین دو پا، چهار پا، شش پا و یا حتی ۷۵۰ پا دارند. با این حال چرا هیچ حیوانی سه پا ندارد؟
جنگ هسته‌ای چه عواقبی دارد؟
‌چهارشنبه 8 آبان 1398
کشورهای هند و پاکستان دو همسایه‌ای هستند که به خون یکدیگر تشنه‌اند و هر دوی آن‌ها نیز تا بُن دندان مسلح هستند.
چگونه درست نفس بکشیم؟
دوشنبه 6 آبان 1398
تنفس یکی از کارهای معمول و حیاتی است که ممکن است ما به آن توجه لازم را نداشته باشیم. اگر تنفس شما دچار مشکل شود، تمامی روند کارهای روزمره‌‌تان دچار اخلال می‌شود.
نورون‌هایی که عامل فراموشی هستند
دوشنبه 6 آبان 1398
فراموشی یکی از ایرادات خسته‌کننده‌ی مغز است، ولی در عین حال پاک شدن حافظه یکی از ملزومات عملکرد مناسب مغز به‌شمار می‌رود.
آیا می‌توان عوارض جانبی روان‌گردان‌ها را حذف کرد؟
دوشنبه 6 آبان 1398
آیا می‌توان اثرات روانی داروهایی مثل «ام‌دی‌ام‌ای» را از اثرات مفید آن که در درمان اختلالاتی مثل «پی‌تی‌اس‌دی» مشاهده شده، تفکیک کرد یا خیر؟
دختری که خونش آبی است!
دوشنبه 6 آبان 1398
خون یک زن به رنگ آبی تیره درآمده و میزان اکسیژن کمتری دارد. علائم وی پس از استفاده از داروی بدون نسخه‌ی «بنزوکائین» که از آن برای معالجه‌ی درد دندانش استفاده کرده بود، پدیدار شد.
چگونه سوختگی را درمان کنیم؟
شنبه 4 آبان 1398
سوختگی یک آسیب شایع اما بسیار دردناک است. در حالی که سوختگی جزئی بدون مراقبت‌های پزشکی بهبود می‌یابد، اما سوختگی‌های شدید، برای جلوگیری از عفونت و کاهش شدت زخم، نیاز به مراقبت ویژه دارد.
کشفی بچه‌گانه متعلق به ماقبل تاریخ
شنبه 4 آبان 1398
باستان‌شناسان توانسته‌اند بقایای شیر پستانداران را بر روی بطری‌های کشف شده از سایت‌های نوسنگی اروپا پیدا کنند.
سندرومی به‌نام مَستی خودبه‌خودی
شنبه 4 آبان 1398
آسیب‌های کبدی یکی از شناخته شده‌ترین عواقب مصرف زیاد الکل است. برخی از باکتری‌های روده الکل تولید می‌کنند و ممکن است به کبد شما آسیب برسانند.
ابداع روشی جدید برای تبدیل گرما به الکتریسیته
شنبه 4 آبان 1398
تیمی بین‌المللی از دانشمندان راهی پیدا کرده‌اند که طی آن گرما را گرفته و به برق تبدیل می‌کنند.
لکه‌ی چربی روی لباس را چگونه پاک کنیم؟
‌پنجشنبه 2 آبان 1398
اگر روی لباس‌تان لکه‌های روغنی دیدید وحشت نکنید. چندین محصول خانگی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید لکه را از بین ببرید و لباس‌تان مانند روز اول تمیز و بدون لکه به‌نظر برسد.
کدام گیاهان در برابر خشکسالی مقاوم‌تر هستند؟
‌پنجشنبه 2 آبان 1398
خانواده‌ای از ژن‌های جهش یافته در گوجه فرنگی کشف شده‌اند که می‌توانند به رشد گیاهان سرعت بخشیده و مقاومت آن‌ها را در برابر خشکسالی بهبود بخشند.
آیا ترکیبات طبیعی مانند چای سبز، معجزه می‌کنند؟
‌پنجشنبه 2 آبان 1398
دکتر «جاناتان بتس» از دانشگاه Surry و همکارانش کشف کرده‌اند که ترکیبات چای سبز می‌توانند فعالیت نوعی از آنتی‌بیوتیک که برای درمان برخی عفونت‌ها استفاده می‌شود را بازیابی کند.
تصویری جامع از سیاره‌ی سرخ
‌پنجشنبه 2 آبان 1398
دوربین «HRSC» که بر روی مدارگرد اکسپرس متعلق به آژانس فضایی اروپا «ESA» نصب شده، توانسته است تصویری زیبا و با جزئیات از مریخ به زمین مخابره کند.
چگونه اعتیاد را ترک کنیم؟
‌چهارشنبه 1 آبان 1398
شما به چه چیزی اعتیاد دارید؟ اگر شما با اعتیاد به مواد مخدر، دروغگویی، الکل، رابطه جنسی و یا قمار دست و پنجه نرم می‌زنید، اولین قدم برای رهایی از آن، اعتراف و پذیرفتن اعتیاد است که کار ساده‌ای نیست.
توانایی خارق‌العاده‌ی مبتلایان به اوتیسم
‌چهارشنبه 1 آبان 1398
مبتلایان به اوتیسم، غالباً با پردازش و درک افکار، احساسات و اهداف افراد اطراف خود مشکل دارند. اما به تازگی انجام آزمایشی بزرگ به بررسی مشکلات افراد مبتلا به اوتیسم در پیش‌بینی و پردازش رفتار افراد مختلف پرداختند.
رصد سیاهچاله‌ای در حال بلعیدن ستاره‌ای نوترونی
‌چهارشنبه 1 آبان 1398
دانشمندانی از دانشگاه ملی استرالیا «ANU» می‌گویند که توانسته‌اند برای اولین‌بار سیاهچاله‌ای را که در حال بلعیدن یک ستاره‌ی نوترونی بود رصد نمایند.
زمین‌شناسان معمای عجیب ماچو‌پیچو را حل کردند
‌چهارشنبه 1 آبان 1398
علی‌رغم زیبایی‌های مثال زدنی که «ماچوپیچو» دارد، رفتن به آن‌جا کار چندان راحتی نیست، چرا که در بالای کوه‌های آند قرار دارد.
میکروب‌ها مریخ را قابل سکونت می‌کنند
‌سه شنبه 30 مهر 1398
پروفسور «جوز لوپز» و همکارانش از دانشگاه‌های جنوب‌شرقی و دیویس کالیفرنیا و دانشگاه فدرال ریودوژانیرو، نسخه‌ای جدید از فلسفه و خط‌مشی حفاظت سیاره‌ای علی‌الخصوص در مورد میکروب‌های موجود در فضا ارائه کرده‌اند.
روشی خوشمزه برای لاغر شدن
‌سه شنبه 30 مهر 1398
مصرف آجیل روزانه حتی به مقدار کم و در حدود ۱۴ گرم می‌تواند از بروز افزایش وزن سالانه در زمان بزرگسالی جلوگیری کند و در نتیجه از خطر چاقی بکاهد.
رابطه‌ی عاطفی گربه‌های خانگی با صاحبانشان چگونه است؟
‌سه شنبه 30 مهر 1398
مطالعه‌ای که توسط محققین دانشگاه اورگان انجام شده است، نشان می‌دهد که گربه‌های خانگی نیز با صاحبانشان همان پیوندی را ایجاد می‌کنند که سگ‌ها و بچه‌های انسان با سرپرستان خود برقرار می‌کنند.
چطور از شر جوش سرسیاه خلاص شویم؟
دوشنبه 29 مهر 1398
جوش‌های سرسیاه معمولاً هنگامی رخ می‌دهند که منافذ شما توسط روغن و پوست مرده مسدود شود. این لکه‌های سیاه کثیفی نیستند.
آیا ناهید در گذشته قابل سکونت بوده است؟
دوشنبه 29 مهر 1398
دما و آب‌و‌هوای ناهید به مدت سه میلیارد سال پایدار باقی مانده بوده تا اینکه به یک‌باره یک رخداد مرموز ۸۰ درصد سطح آن‌را تغییر داده است.
نانولیزرها چگونه به درمان بیماری‌ها کمک می‌کنند؟
دوشنبه 29 مهر 1398
محققین توانسته‌اند نانولیزر کوچکی تولید کنند که می‌تواند درون بافت‌های زنده به انجام فعالیت بپردازد، ولی به بافت آسیب نرساند.
چرا بدن ما به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شده است؟
دوشنبه 29 مهر 1398
مصرف بی‌رویه‌ی داروها عواقب جدی دارد؛ تعداد باکتری‌هایی که به داروهای ضدمیکروبی مقاوم هستند در سراسر دنیا افزایش می‌یابد، داروها کارایی خود را از دست می‌دهند و سلامت دام‌ها و انسان‌ها به خطر می‌افتد.
روش درست شستن دست‌‌ها
یکشنبه 28 مهر 1398
دانستن روش‌های درست شستشوی دست برای محافظت از خود و سایر افراد در مقابل میکروب‌ها، مواد شیمیایی و کثیفی‌هایی که در طول روز روی دست شما می‌نشیند، ضروری است.
چرا بچه‌ها به همه چیز توجه می‌کنند؟
یکشنبه 28 مهر 1398
تیمی از محققین یافته‌های غافلگیرکننده‌ای به‌دست آورده‌اند؛ بازیابی مجدد اطلاعات برای بزرگسالان مشکل است، زیرا داده‌هایی که فکر می‌کنند اهمیت ندارند را به خاطر نمی‌سپارند.
اثر کوکائین بر روی مغز چیست؟
یکشنبه 28 مهر 1398
کوکائین می‌تواند اثراتی قوی‌تر از تپش قلب، عرق کردن کف‌دست و تنش‌های عصبی داشته باشد.
گونه‌ای ناشناخته از کوسه‌ها کشف شد!
یکشنبه 28 مهر 1398
تیمی از محققین به سرپرستی زیست‌شناسان موسسه‌ی دریایی NOAA گونه‌ی جدیدی از کوسه‌ها را در خلیج مکزیک کشف کرده‌اند.
چگونه احساس خواب آلودگی را از بین ببریم؟
‌پنجشنبه 25 مهر 1398
احساس خواب‌آلودگی عارضه‌ای است که بدون توجه به شرایط، بسیاری از افراد را درگیر می‌کند.
زنگ خطر برای گرینلند به صدا در آمد!
‌پنجشنبه 25 مهر 1398
یخ‌های گرینلند در حال ذوب شدن هستند. به خاطر موج گرمای ماه جولای میلادی حدود ۲۱۷ میلیارد تُ‍ن از این یخ‌ها آب شده‌اند.
آیا دوران کچل شدن مردان به پایان رسیده است؟
‌پنجشنبه 25 مهر 1398
تنها چند چیز در دنیا وجود دارند که برای مردان از کچل شدن بدتر هستند. روزی می‌رسد که معکوس کردن فرآیند کچلی به راحتی کلاه گذاشتن به سر خواهد بود.
روش تزریقی جدید، برای درمان اچ‌آی‌وی
‌پنجشنبه 25 مهر 1398
محققین طی یک مطالعه‌ی ۷ ساله توانسته‌اند یک نوع تکنولوژی تزریقی توسعه دهند که اثرات طولانی‌مدت داشته باشد و چالش‌های موجود بر سر راه پیشگیری و درمان‌ اچ‌آی‌وی را نیز مرتفع کند.
چطور می‌‌توانیم ‌از روزی که بیمار هستیم لذت‌ ببریم؟
‌چهارشنبه 24 مهر 1398
بیمار بودن می‌تواند شرایط سختی باشد. ممکن است احساس کنید که از روزی که بیمار هستید و مجبورید در خانه بمانید نمی‌توانید استفاده‌ی زیادی ببرید، اما فعالیت‌های اندکی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند که از آن روز بیشترین استفاده را ببرید.
ماده‌ی معدنی جدیدی درون الماس کشف شد
‌چهارشنبه 24 مهر 1398
تیمی از زمین‌شناسان دانشگاه‌های آلبرتا، شمال‌غربی و گلاسکو توانسته‌اند یک ماده‌ی معدنی را درون الماس کشف کنند که در اعماق بسیار زیاد تشکیل می‌شود.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 233 234
مشاوره رایگان تحصیلی
تداخل دو ناظر در سیستم (3 پاسخ)
سریع ترین زبان برنامه نویسی برای محاسبات عددی (13 پاسخ)
فرمول نسبت انرژی آزاد شده دو زلزله (3 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (40 پاسخ)
تفاوت برف و یخ (1 پاسخ)
چرا آهنربا دو قطب دارد؟ (3 پاسخ)
دیامغناطیس ها و عدم واکنش دو آهنربا (2 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (15 پاسخ)
آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟ (37 پاسخ)
علت جاذبه زمین؟ (25 پاسخ)
درک بهتر ساختمان منظومه شمسی با کمک وویجرها (0 پاسخ)
باقي ماندن صدا در محيط؟ (51 پاسخ)
آزمایش tone generator (0 پاسخ)
3 سوال از جسم صلب (0 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (8 پاسخ)
دمای پلانک، حد بالای دما و سرعت نور (1 پاسخ)
کامپیوتر کوانتمی گوگل، بسیار سریع‌تر از ابرکامپیوترهای موجود (0 پاسخ)
دانشجویان فوتونیک و مهندسی اپتیک و لیزر خود را معرفی کنید (27 پاسخ)
چرا دو خط موازی به هم میرسند؟ (18 پاسخ)
کاربرد پلاسما بین دو میدان الکتریکی (0 پاسخ)
درخواست پیشنهادات شما در مورد بدست آوردن مقدار زیادی الکترون (2 پاسخ)
بازتاب نور و طیف رادیویی (1 پاسخ)
تفاوت جریان فوکو و ادی (2 پاسخ)
هم ارزی فرم موج ساده (11 پاسخ)
گرافین (0 پاسخ)
راکتور هسته ای چگونه کار می کند؟ (2 پاسخ)
ترازوی پیچشی (6 پاسخ)
طناب آویزان از دو نقطه (6 پاسخ)
راز آهنربا (0 پاسخ)
اثبات متوازی (1 پاسخ)
بهترین روش ذخیره انرژی چیست؟ (10 پاسخ)
آهنگ لحظه ای تغییر چیست؟ (7 پاسخ)
سوال در مورد ترانس افزاینده ولتاژ (1 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (46 پاسخ)
فضای دوگان چیست؟ (0 پاسخ)
زمان و اتم (1 پاسخ)
حرکت ذره باردار در میدان الکتریکی و مغناطیسی ثابت (7 پاسخ)
حرکت بر اساس خمش فضازمان (1 پاسخ)
محاسبه خط ترمز خودرو (19 پاسخ)
نیمه رسانا (10 پاسخ)
قطار انیشتین (19 پاسخ)
ردیف هفتم جدول تناوبی تکمیل شد (2 پاسخ)
فرمول طلایی (0 پاسخ)
اندازه حرکت، انرژی (3 پاسخ)
دافعه قطب های آهنربا (2 پاسخ)
ممان الکتریکی و مغناطیسی (4 پاسخ)
پرواز بر روی ماه (10 پاسخ)
پرسشهایی درباره ی بالن ها (13 پاسخ)
چگونه خاطرات را به‌یاد می‌آوریم؟
باتری‌های نسل جدید با ساختاری نو
یخ موجود در ماه از کجا آمده است؟
چگونه صدای برف‌پاک‌کن را قطع کنیم؟
سیارک‌ها از چه چیزی تشکیل شده‌اند؟
باکتری‌ها چگونه با آنتی‌بیوتیک‌ها می‌جنگند؟
چرا در پیری کم‌شنوا می‌شویم؟
چطور در زمستان گرم بمانیم؟
ایران در بین سردمداران تولید گازهای گلخانه‌ای دنیا
تابستان امسال رکورد زد
ویژگی اعجاب‌انگیز مغز دایناسورهای عظیم‌الجثه
چطور لکه‌های عمیق را از ظروف جدا کنیم؟
کشف وسایل جنگی مربوط به عصر برنز
باکیفیت‌ترین تصاویر از ماه ثبت شد
راهی موثر در درمان سریع دیسک کمر
چگونه علائم سرطان سینه را بشناسیم؟
این گیاه چگونه از خود سلفی می‌گیرد؟
مضرات مصرف الکل در بارداری
تشابه عجیب برخی سیاره‌های فراخورشیدی با زمین
چطور اتاق‌ مرتبی داشته باشیم؟
سه میلیارد پرنده به‌طور عجیبی ناپدید شدند
کشف مخزنی از گازی ناشناخته در ژاپن
راز گلوله‌های آتشین در آسمان شیلی چیست؟
چطور بفهمیم عفونت ادراری داریم و چگونه آن را درمان کنیم؟
چگونه حملات قلبی را پیش‌بینی کنیم؟
آیا واقعاً شکست مقدمه‌ی پیروزی است؟
پای مصنوعی جدید، به بدن پیوند می‌خورد
چطور از شر موهای سفید خلاص شویم؟
منشاء اُرگاسم زنان چیست؟
این فرد وحشتناک‌ترین مرگ تاریخ را داشته است!
سنتز نوع جدیدی از مولکول کربن (0+)