مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

ابعاد كائنات فراتر از چهار بعد است؟
گروهی از اخترشناسان اعلام کردند که انفجار سیاه‌چاله‌ها می تواند به کشف ابعاد جدید و بیشتر از چهار بعدی که انسان هم‌اکنون می‌شناسد، منتهی شود.
گرفت‌هاي آينده در ايران و جهان
بهمن و اسفند امسال بار دیگر گرفت‌های ماه و خورشید میزبان آسمان ما هستند. خود را برای رصد خسوف 2 اسفند‌ماه آماده کنید. برای آگاهی رصدگران علاقه‌مند به رصد این پدیده‌های طبیعی، جداولی طراحی شده که شما را در جریان گرفت‌ها تا سال 1400 قرار خواهد داد.
كشف ستارگان نوتروني سنگين وزن
ما می دانیم که انسانها چگونه چاق می شوند: با خوردن زیاد و ورزش کم. اما هیچ کس نمی داند که چگونه تعدادی از ستارگان نوترونی نسبت به بقیه سنگین تر می شوند. چرا که ستاره شناسان از کشف دو نمونه ستاره نوترونی انگشت به دهان مانده اند.
بامداد جمعه زهره و مشتري را از دست ندهيد
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد: نجوم دوستان در بامداد جمعه ‪ ۱۲‬بهمن ماه رصد سیارات زهره (ناهید) و مشتری (برجیس) را از دست ندهند.
رنگهاي واقعي يا مجازي !
هنگامی که شما به تصاویر حیرت انگیز هابل و یا مریخ نوردها نگاه می کنید، همواره در شگفت خواهید ماند که : ایا انچه با چشمانتان می بینید واقعا وجود دارند؟ متاسفانه جواب شما احتمالا منفی است.
بي.بي.سي: محققان براي ايجاد حيات مصنوعي به پيشرفتهايي رسيده‌اند
گروهی از پژوهشگران آمریکایی باانتشار مقاله‌ای در نشریه"ساینس"دستاورد خود در ساخت آزمایشگاه رمز "دی.ان.ای" یک سلول باکتریایی با استفاده از مواد ژنتیکی را شرح داده‌اند . . .
نمونه‌هاي غبار، نظر دانشمندان را نسبت به دنباله‌دار ها تغيير داد
نمونه‌های بدست آمده از غبار سنگ به دست آمده از یک دنباله‌دار بنام "ویلت ‪ "۲‬دانشمندان را واداشته است تا طرز تفکر خود درباره این اجرام شگفت انگیز را که از منظومه شمسی ما گذر می‌کنند، تغییر دهند.
زادگاه شكل گيري يك دنباله دار
گروهی از ستاره شناسان آمریکایی با بررسی مواد دنباله دار Wild 2 که کاوشگر "استارداست" جمع آوری کرده است، موفق به کشف زادگاه این مواد شدند.
آينده بشر در فضا
کنستانتین تسیلوفسکی ، مهندس و معلم پرآوازه روس که او را یکی از بنیانگذاران عصر فضا می دانند، وقتی هنوز پروازهای فضایی رویای دور از ذهن علم زمان بود، تقدیر انسان در مقابله با جهان آینده را این گونه تصریح کرد: «زمین گهواره تمدن است. اما هیچ کودکی را نمی توان برای همیشه در گهواره نگاه داشت»
دانه هاي برف ،شبيه سازي شدند
دانشمندان با استفاده از تکنیک های نوین شبیه سازی رایانه ای مطالعات جالبی درباره رموز مربوطه به دانه های سه بعدی برف انجام داده اند.
بياد يك رانده شده...!
هر چند پلوتون از منظومه خورشیدی حذف شده اما نامش در جدول تناوبی مندلیف جاودانه است . . .
يك سوال فيزيك !
توضیح دهید که چگونه میتوان با استفاده از یک فشار سنج ارتفاع یک آسمان خراش را اندازه گرفت؟

سوال بالا یکی از سوالات امتحان فیزیک در دانشگاه کپنهانگ بود !
بوئينگ٬هواپيماي جديد خود را با استفاده از فناوري نانو ارتقاء مي دهد.
دیوید ولان٬مدیر کل تسلیحات شرکت بوئینگ شیکاگو٬از قول خبرنمه Sun Times ٬ گزارش داد که شرکت وی٬ مواد و مصالح را با استفاده از فناوری نانو تولید می کند.
تعديل آب و هوا به شيوه بارورسازي ابرها
تعدیل آب و هوا به عنوان شاخه جدیدی در علوم جو برای کنترل محدود و مقطعی بارش ، مه زدایی و کاهش خسارات تگرگ برای محققان و دانشمندان مطرح است.
آژانس فضايي اروپا، قرارداد ساخت كاوشگري براي سفر به عطارد را امضا كرد
آژانس فضایی اروپا (اسا) یک قرارداد صنعتی با هدف ساخت کاوشگری برای سفر به سیاره عطارد امضا کرد.
يك ابر سحابي به كهكشان راه شيري برخورد خواهد كرد
گروهی از دانشمندان کشف کردند که یک سحابی بسیار بزرگ در حال نزدیک شدن به کهکشان راه‌شیری است و با برخورد به آن در کم‌تر از ۴۰ میلیون سال آینده، آتش بازی بزرگی به راه می‌اندازد.
فضاي مجازي چند منظوه ‪ MMO‬ناسا در خدمت محققان قرار گرفت
آژانس فضایی آمریکا ( ناسا) اعلام کرد شبیه‌سازی و فضای مجازی چند منظوره به نام ‪ MMO‬جهت استفاده محققان و دانشجویان راه اندازی کرده است.

سفر در زمان از بعد پنجم
۱- براساس نظریه ریسمان ها، جهان ما پوسته اى ۴ بعدى است که در یک فضا- زمان ۱۰ بعدى شناور است.
۲- درصورت انحناى شدید ابعاد فراسوى جهان ما، هر ذره اى که قادر به خروج از ابعاد چهارگانه این جهان باشد، مى تواند با میان بر زدن از میان بعد پنجم، حتى از نور هم پیشى بگیرد......
گات چيست؟
بسط یک نظریه گرانش کوانتومی بر مبنای تبادل ذرات و دیگری ترکیب کردن این نظریه با وحدت بزرگ است. وضعیتی که در اینجا با آن مواجهیم، مشابه چیزی است که در مورد وحدت بخشیدن و یکی کردن نیروی قوی با لکتروضعیف انجام شده است...
كشف فوران كوه آتشفشان در زير يخهاي قطب جنوب
دانشمندان می‌گویند یک کوه آتشفشانی قدرتمند در زیر صفحه یخ غرب قطب جنوب که حدود دو هزار سال پیش فوران کرده است ممکن است امروزه هم فعال باشد.
تيره ترين ماده جهان ساخته شد
پژوهشگران موسسه استاندارد و فناوری ملی آمریکا با استفاده از لوله های کوچک کربن، این ماده سیاه را که قادر است 9/99 درصد روشنایی را جذب کند ساختند.
معماي هولمز
دنباله‌دارها همواره غافلگیرکننده‌اند. ناگهان فوران می‌کنند یا خلاف پیش‌بینی‌ها کم‌فروغ می‌مانند. این بار دنباله‌داری بسیار کم‌نور در اوایل آبان 1386 دچار فوران ناگهانی‌ای می‌شود که آن را فقط طی یک شبانه‌روز حدود یک میلیون بار درخشان‌تر می‌کند، در حدّی که از آن شب تا هفته‌ها بعد با چشم غیر‌مسلح از شهرهای بزرگ دنیا نیز دیده می‌شده است.
چرا بلورهاي برف شش پر و متقارن و سفيد هستند؟!
به راستی چرا بلورهای برف شش پر و متقارن و سفید هستند؟
برای پاسخ به این سوال باید داستان زندگی یک دانه برف را دانست.
ابررايانه بر انرژي تاريك مرموز پرتو مي افكند
نتایج شبیه سازی های انجام شده توسط ( (ICC ،برای محققین چگونگی اندازه گیری انرژی تاریک- یک نیروی دافعه که با گرانش مقابله می کند- را فاش می کند.
آيا كره زمين هنوز هم ثابت است؟
پاپ بندیکت شانزدهم دیدار از یک دانشگاه معتبر رم را که استادان و دانشجویان آن نسبت به دیدگاه‌های وی درباره گالیله اعتراض کرده‌اند، لغو کرد.
ناسا براي كشف آب بر روي ماه آماده مي‌شود
ناسا روز دوشنبه اعلام کرد آزمایش‌های اعتبارسنجی دوربین‌ها و سنجنده‌های ساخته شده برای جستجوی آب در سطح ماه، به پایان رسیده است
اسا ۱۰ ماموريت فضايي در سال ۲۰۰۸ انجام مي‌دهد
آژانس فضایی اروپا از حضور این آژانس در ۱۰ ماموریت فضایی در سال ۲۰۰۸ خبر داد.
SETI Institute Science Radio
هم اکنون به برنامه های رادیویی بسیار جالب موسسه تحقیقاتی SETI گوش فرا دهید و اطلاعات خود را درباره جهان خارج از کره خاکی ما افزایش دهید . این برنامه ها در دو فرمت mp3 و wma در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد. برای دریافت رایگان این مباحث بسیار جالب ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایید .
صاعقه
نوری خیره کننده و صدایی مهیب و کوبنده ! ؛ معمولا اینها تنها شاخصه هایی هستند که ما از صاعقه می شناسیم . اسم هایی که ساکنان مناطق مختلف روی این پدیده گذاشته اند نیز اغلب بر گرفته از همین دو محصول صاعقه است ؛ شیرازی ها می گویند " غّره تراق "، تهرانی ها "رعد و برق " ، افغانی ها "تانا " و اروپاییان " تندر" صدایش می کنند . صاعقه چیست ؟
كشف كهكشانهاي اوليه‌اي كه سرمنشاء كهكشانهاي مشابه راه شيري بوده‌اند
اخترشناسان دانشگاههای ایالتی روتگرز و پن کهکشانهایی را در مناطق دوردست کیهان کشف کرده‌اند که کهکشانهای حلزونی مانند کهکشان راه شیری از آنها پدید آمده‌اند.
فضاپيماي مسنجر ناسا از عطارد عكسبرداري مي‌كند
مقامات فضایی آمریکا اعلام کردند یک فضاپیمای ناسا قصد دارد برای نخستین بار بعد از سال ‪ ،۱۹۷۵‬از فراز ‪ ۲۰۰‬کیلومتری سیاره عطارد (تیر) بگذرد.
No big bang: Asteroid will miss Mars!!!
The possibility of a collision between Mars and an approaching asteroid has been effectively ruled out, according to scientists watching the space rock.

دو هفته نامه علمي - تخصصي هوا - فضا (STAR)
STAR دو هفته نامه علمی تخصصی - هوا-فضا میباشد که توسط جمعی از متخصصین مرکز STI سازمان فضایی آمریکا(NASA ) هر دو هفته در فرمت PDF در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد . این دو هفته نامه بسیار جذاب به بررسی جدیدترین خبرهای علوم هوا.فضایی و شاخه های مربوطه علمی دیگر میپردازد ؛ از جمله این علوم : علوم زمین شناسی، فیزیک، ریاضیات و کامپیوتر، علوم مهندسی و ... میباشد .
دانشجوي دختر دانشگاه صنعتي اصفهان‌ به‌ عنوان دانشجوي نمونه كشوري معرفي شد
این دانشجو اولین دانشجوی دختری است که توانسته در بخش فنی، مهندسی عنوان دانشجوی نمونه کشوری را کسب کند.
دانشجويان دانشگاه سمنان، ربات انسان نما طراحي كرده و ساختند
این ربات نمونه یک ربات دوپا، راه رونده با ارتفاع ‪ ۱۰۰‬سانتی‌متر و ‪ ۱۵‬درجه آزادی است
بازگشت نخستين زن ايراني مسافر از قطب جنوب به كشور
آیرین شیوایی، دانشجوی ایرانی که در قالب یک برنامه علمی دوهفته‌یی به همراه گروهی از محققان و دانشجویان از کشورهای مختلف به سرزمین‌های یخ‌زده قطب جنوب سفر کرده بود ، بامداد چهارشنبه به تهران بازگشت.
چرخه خورشيدي جديد آغاز شد
جدیدترین چرخه یازده‌ساله خورشیدی که انتظار می‌رود پنج سال دیگر به اوج فعالیت خود برسد، اوایل این هفته نخستین نشانه‌های خود را بروز داد.
پروژه كيهانشناسي ميزر مايع ( WMCP )
WMCP یکی از پروژه های کیهانشناسی جدید و بسیار جالب برای دستیابی و درک بیشتر انرژی تاریک در عالم هستی میباشد . این پروژه توسط چندین نفر از اساتید مرکز CFA وابسته به دانشگاه هاروارد و NRAO آمریکا انجام میگیرد .....
2009 Will Be the International Year of Astronomy
Finally, astronomy is going to get the respect it deserves. The United Nations announced today that 2009 will be the International Year of Astronomy. There'll be a concerted effort around the world to increase awareness about astronomy, and give people access to tools, techniques and knowledge . . .
جست‌وجوي آب در سياره مشتري
یک مقام ارشد روسیه گفت: این کشور قصد دارد به ماموریت کاوش قمر مشتری موسوم به «اروپا» در جستجوی اشکال ساده حیات، به اروپایی‌ها بپیوندد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 200 201 202 203 204 205 206 ... 238 239
مشاوره رایگان تحصیلی
شعاع شوارتزشیلد و نقطه ی تکینگی (17 پاسخ)
سوال وزنه و فنر (0 پاسخ)
علت عبور نور مریی از شیشه سربی بر خلاف گاما (26 پاسخ)
سوال در مورد اصطکاک (29 پاسخ)
حدس گلادباخ (80 پاسخ)
تکنیک حل معادله (4 پاسخ)
برای سفر انسان به مریخ، چه امکاناتی لازم است و این سفر چه مد (1 پاسخ)
مختصات رئوس مربع ها چگونه بدست می آید؟ (4 پاسخ)
جلوگیری از انتشار میدان مغناطیسی (9 پاسخ)
چرا پروتون سبکتر از کوارک است؟ (4 پاسخ)
آزمایش لوله پرتو کاتدی (20 پاسخ)
سفر در زمان با خواب مصنوعی (0 پاسخ)
پارادوکس EPR (8 پاسخ)
تناقض در دو جنبه اصل نسبیت؟ (29 پاسخ)
چرا آهنربا چوب رو جذب نمیکنه ولی آهن رو جذب میکنه؟ (13 پاسخ)
آهنربای النیکو (1 پاسخ)
چطور میتونم خلاء درست کنم؟! (8 پاسخ)
تیر رعد و برق (6 پاسخ)
موتوربدون سوخت+Free Energy (8 پاسخ)
کرم‌چاله چیست؟ (0 پاسخ)
آیا بشقاب پرنده ها وجود دارند؟ (0 پاسخ)
چرا سیارات چشمک نمی زنند؟ (0 پاسخ)
آیا فضا منحنی است؟ (0 پاسخ)
درخواست پیشنهادات شما در مورد بدست آوردن مقدار زیادی الکترون (3 پاسخ)
فرمول بسیار ساده تخمین فاصله ماهواره از زمین (0 پاسخ)
نیروی گرانش از کجا پدید می آید منشا آن چیست؟ (46 پاسخ)
موشک کاغذی با کاغذ آچار (0 پاسخ)
زنون هگزا فلوراید؟ استدلالش چیه؟ (0 پاسخ)
آب رو بدون انر‌ژي به بالا هدايت كردن (34 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (51 پاسخ)
تلپورت یا انتقال آنی در فضا (1 پاسخ)
مساله ساده در «دقت اندازه گیری» (2 پاسخ)
عدد بعدی را بیابید (10 پاسخ)
جزوه لیزر پیشرفته 1 (0 پاسخ)
آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟ (38 پاسخ)
طول پلانک (14 پاسخ)
جهت مولکول‌های مغناطیسی در یک قطعه آهنی و یک آهنربا (1 پاسخ)
دو سؤال بنیادین که می تواند اعتبار نسبیت را به چالش بکشد (26 پاسخ)
منظور معادله E=mc2 چیه؟! (6 پاسخ)
چرخش به دور درخت با سرعت نور (21 پاسخ)
كدومتون درك درستي از كوانتوم داريد؟ (69 پاسخ)
آونگ پوشه خونف (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (509 پاسخ)
نظریه انتهای فضا (29 پاسخ)
ضد جاذبه (4 پاسخ)
میدان مغناطیس زمین و تولید نیروی برق( طرحی جالب) (18 پاسخ)
مقاله ای حیرت اور دیگر در کوانتوم گراویتی از فیزیک مطلق (17 پاسخ)
جنس فضا زمان از چیست؟ (26 پاسخ)
قانون دوم ترمودینامیک در فرایند هم‌دما (0 پاسخ)
اثر هال کوانتومی (0 پاسخ)
توضیح چرایی انحراف جزئی سیاره عطارد از مدار خودش (10 پاسخ)
مرز فیزیک کوانتوم کجاست؟ (16 پاسخ)
معرفی کتاب خوب در حوزه فیزیک (0 پاسخ)
چطور طلای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
نوشیدن منظم چای چه تاثیری بر روی قلب دارد؟
تماشای کهکشانی زیبا به‌یاد خاندان هرشل
از اثر گلخانه‌ای چه می‌دانید؟
چگونه از هموروئید خلاص شویم؟
دلیل گوناگونی زیستی موجود بر روی زمین چیست؟
با پیشرفته‌ترین ربات جهان آشنا شوید؛ اطلس
صدای مریخ‌لرزه چگونه است؟
چطور با وسواس فکری مقابله کنیم؟
کشف سه اَبَرسیاه‌چاله‌ی غیرعادی
خواب انسان‌ها چه تفاوتی با هم دارد؟
کشفی حیرت‌انگیز در زیر قطب جنوب
شباهت شگفت‌آور زمین و مریخ
چه چیزی باعث انقراض حیوانات در عصر یخبندان شد؟
روشی جدید و موثر برای پاکسازی آلودگی هوا
چطور گوشی موبایل در آب افتاده را نجات دهیم؟
آیا انسان‌ها، باعث انقراض پنگوئن‌ها هم می‌شوند؟
چه چیزی بخوریم تا سلامت قلبمان حفظ شود؟
بزرگترین تاثیر آتش‌سوزی جنگل‌ها برای زمین
چگونه بطور طبیعی اگزما را درمان کنیم؟
روشی برای مقابله با میکروب‌های مقاوم
مکانی غیرمعمول برای تشکیل سیاره‌ها
مردی که توسط لیسیده شدن جانش را از دست داد!
چگونه انگلیسی را پیوسته بنویسیم؟
مفهوم کریستال زمان در فیزیک چیست؟
قلب شگفت‌انگیز بزرگ‌ترین موجود جهان
شبیه‌سازی خارق‌العاده‌ای که به پرسش‌های بزرگ جهان پاسخ خواهد داد
چطور اثر لوازم آرایشی را از روی لباس پاک کنیم؟
کشف برج‌های بسیار بلند و عجیب در مریخ
دسترسی به اینترنت یک امکان لاکچری است یا حق مسلم؟
برگ‌های مصنوعی صنعت سوخت‌های تجدید‌پذیر را متحول می‌کنند (0+)