مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

چگونه کودک را از شیر مادر بگیریم؟
دوشنبه 25 آذر 1398
شیر مادر بهترین غذا برای نوزادان است. تا شش ماهگی، یک کودک منحصراً با شیر مادر تغذیه شده و به چیز دیگری احتیاج ندارد.
چه کسی اولین بار نحوه‌ی آتش افروختن را آموخت؟
دوشنبه 25 آذر 1398
دانشمندان دانشگاه کنکتیکت نشان داده‌اند که انسان‌های نخستینی مانند نئاندرتال‌ها نه تنها می‌توانستند آتش را کنترل کنند، بلکه توانایی برپایی آن‌را نیز داشته‌اند.
کشفی غیرمنتظره در منظومه‌ی شمسی
دوشنبه 25 آذر 1398
ستاره‌شناسان با استفاده از داده‌های تلسکوپ «VLT» نشان داده‌اند که سیارک «هایجیا» را می‌توان یک «سیاره‌ی کوتوله» به حساب آورد. این سیارک چهارمین سیارک بزرگ در کمربند سیارکی منظومه‌ی شمسی است.
روحیه‌ی کارمندان چه تاثیری بر کار کردن آن‌ها دارد؟
دوشنبه 25 آذر 1398
بر اساس مطالعه‌ای که محققین بریتانیایی، آمریکایی و هلندی انجام داده‌اند، فروش کارمندان در هفته‌هایی که احساس خوشحالی داشته‌اند ۱۳ درصد بیشتر از هفته‌هایی بوده که احساس خوشحالی نمی‌کرده‌اند.
چطور از چشمان‌مان مراقبت کنیم؟
یکشنبه 24 آذر 1398
چشم‌ها پنجره‌های ما رو به جهان است، بنابراین مراقبت از آنها بسیار مهم است. مواردی مانند مراجعه به چشم‌پزشک به طور منظم، خواب کافی و استراحت منظم در هنگام استفاده از کامپیوتر، می‌تواند به سلامتی چشم کمک کند. اگر در بینایی خود مشکل دارید، باید در اولین فرصت به یک اپتومتریست مراجعه کنید.
مغز ما چگونه آهنگ‌ها را تشخیص می‌دهد؟
یکشنبه 24 آذر 1398
بر اساس مطالعه‌ای جدید، مغز ما در ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌ثانیه موسیقی‌های آشنا را تشخیص می‌دهد. سیستم شنوایی انسان حساسیت بالایی به موسیقی‌های آشنا دارد.
کشف نوع جدیدی از سیاه‌چاله‌ها
یکشنبه 24 آذر 1398
طی مقاله‌ای که در ماه نوامبر ۲۰۱۹ در مجله‌ی Science به چاپ رسیده است، تیمی از ستاره‌شناسان راهی را برای جستجو به دنبال سیاه‌چاله‌هایی که جرم ستاره‌ای دارند پیشنهاد کرده‌اند و نشان داده‌اند که ممکن است نوع جدیدی ازسیاه‌چاله‌ها را کشف کرده باشند که کوچک‌ترین سیاه‌چاله‌های دنیا را در خود جای بدهد.
عوارض سرخک برای سیستم ایمنی بدن چیست؟
یکشنبه 24 آذر 1398
سرخک باعث پاک شدن حافظه‌ی سیستم ایمنی بدن می‌شود و وضعیت سیستم ایمنی بدن را مانند یک کودک می‌کند و به این ترتیب، آسیب‌پذیری افراد در برابر دیگر بیماری‌ها مانند دیفتری، سل و آنفلوآنزا بیشتر می‌شود.
چطور همسر و پدر خوبی باشیم؟
شنبه 23 آذر 1398
پدر و همسر بودن شاید از مهمترین نقش‌هایی است که ممکن است در زندگی داشته باشید، بنابراین کاملاً طبیعی است که بخواهید بهترین نقش‌تان را ایفا کنید.
چراغ سبزی برای وجود زندگی بر روی انسلادوس
شنبه 23 آذر 1398
فواره‌های گاز و یخ در حال فوران از قطب جنوب قمر «انسلادوس» زحل هستند. بر اساس تحقیقات جدیدی که با استفاده از داده‌ی ماموریت کاسینی ناسا انجام شده است، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ذرات یخ موجود در فواره‌ها حاوی نیتروژن، اکسیژن و ترکیبات آروماتیک هستند.
پرندگان چگونه آواز خواندن را یاد می‌گیرند؟
شنبه 23 آذر 1398
تیمی از محققین ژاپنی و کره‌ای دریافته‌اند که دسته‌ای از نورون‌ها وجود دارند که برای آموزش آواز در پرنده‌های جوان اهمیت بالایی دارند.
تاثیر سیگار کشیدن بر روی ظاهر افراد
شنبه 23 آذر 1398
در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله‌ی PLoS Genetics چاپ شده است، محققین دانشگاه بریستول در مورد تاثیر کشیدن بیش از حد سیگار بر روی بدن انسان مطالعه کرده‌اند.
آیا انسان‌ها با حیوانات وحشی همزیستی داشته‌اند؟
‌پنجشنبه 21 آذر 1398
حداقل سه گونه‌ی انسانی شامل «دنیسووان‌ها»، «نئاندرتال‌ها» و «هوموساپین‌های نخستین» و همچنین گوشتخواران بزرگی مانند گرگ‌ها، کفتارها و خرس‌ها در طول ۳۰۰،۰۰۰ سال از غار دنیسووا استفاده کرده‌اند.
چرا یخ لیز است؟
‌پنجشنبه 21 آذر 1398
پاسخ این پرسش که چرا یخ لیز است در لایه‌ی آب تولید شده به‌وسیله‌ی اصطکاک نهفته است. این لایه‌ی آب نازک‌تر از حد انتظار است و مقدار گِران‌رَوی آن از آب معمولی خیلی بیشتر است؛ زیرا حاوی مخروط‌های یخی ناشی از شکستن یخ است.
اطلاعاتی حیرت‌انگیز درباره‌ی سیاه‌چاله‌های کلان‌جرم
‌پنجشنبه 21 آذر 1398
ستاره‌شناسان با استفاده از داده‌های تلسکوپ‌های زمینی و فضایی توانسته‌اند یک سیستم شامل سه سیاه‌چاله‌ی کلان‌جرم را در جرم کیهانی «SDSS J084905.51+111447.2» که سه کهکشان ادغام شده در یکدیگر هستند کشف کنند.
چطور بفهمیم که زخم معده داریم؟
‌چهارشنبه 20 آذر 1398
زخم معمولاً ضایعه‌ای است که بر روی پوست ایجاد می‌شود مانند زخم ناشی از یک فشار روی پوست یا زخم غشاهای مخاطی بدن مانند زخم معده.
هشدار! جمعیت حشرات دنیا در حال کاهش است؟
‌چهارشنبه 20 آذر 1398
از سال ۱۹۹۰ تا کنون، مطالعات زیادی انجام شده و هشدار داده شده است که جمعیت حشرات و عنکبوت‌های دنیا به سرعت در حال کاهش است. اکنون طی مطالعه‌ای جدید، دانشمندان شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد جمعیت حشرات روی زمین با مشکل بزرگی روبه‌رو است.
کوچک‌ترین ذرات یخ، حاوی چند مولکول آب هستند؟
‌چهارشنبه 20 آذر 1398
بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان، کوچک‌ترین قطره‌ی آب که امکان شکل‌گیری یخ در آن وجود دارد، باید حاوی ۹۰ مولکول آب باشد. آب بر روی زمین تقریباً همیشه به صورت کریستال‌های شش وجهی وجود دارد.
کشف اولین کوتوله‌ی قهوه‌ای توسط تِس
‌چهارشنبه 20 آذر 1398
ستاره‌شناسان با استفاده از داده‌های ماهواره‌ی «تِس» متعلق به ناسا توانسته‌اند یک کوتوله را در اطراف یک ستاره‌ی جوان در فاصله‌ی ۸۴۱ سال نوری از زمین کشف کنند.
نگاه کردن به این کهکشان، شما را به سنگ تبدیل می‌کند؟
‌سه شنبه 19 آذر 1398
کهکشانی که در این عکس دیده می‌شود، نام جالبی دارد؛ «مدوسا». این کهکشان که «NGC 4194» نیز نامیده می‌شود، همیشه به‌صورت یک واحد نبوده، بلکه دو ماهیت جداگانه بوده است.
کشف ابزار سنگی باستانی در آسیا
‌سه شنبه 19 آذر 1398
گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان توانسته‌اند مجموعه‌ای ابزار سنگی را در «غار فاهین لنا» در جنگل‌های بارانی سریلانکا پیدا کنند.
چگونه یک چاقو را به‌شکل درست تیز کنیم؟
‌سه شنبه 19 آذر 1398
برش با چاقوی کند می‌تواند خطرناک باشد. تلاش زیاد برای برش دادن هر آنچه را که برش می‌دهید، بدان معنی است که احتمال بیشتری دارید که به خودتان آسیب بزنید.
استرالیا، اَمن‌ترین کشور در جهان برای زنان
‌سه شنبه 19 آذر 1398
بر اساس مطالعه‌ای که در مورد مهاجرت در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، استرالیا اَمن‌ترین کشور در جهان برای زنان است.
چطور علائم ایدز را تشخیص دهیم؟
دوشنبه 18 آذر 1398
HIV یا ویروس نقص ایمنی انسان، ویروسی است که منجر به بیماری ایدز یا سندرم اکتسابی نقص ایمنی می‌شود. HIV به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند و نوعی گلبول سفید را از بین می‌برد که به بدن کمک می‌کند تا عفونت و بیماری را از بین ببرد.
ساخت باتری‌های لیتیوم-یونی با سرعت بسیار بالا
دوشنبه 18 آذر 1398
تیمی از محققین دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان داده‌اند که می‌توانند با ۱۰ دقیقه شارژ خودروهای الکتریکی آن‌ها را تا ۳۰۰ و حتی ۵۰۰ کیلومتر بیمه کنند.
چرا نئاندرتال‌ها منقرض شدند؟
دوشنبه 18 آذر 1398
اولین رویارویی بین نئاندرتال‌ها و هوموساپین‌های مدرنی که ۱۳۰،۰۰۰ سال پیش به خارج از آفریقا مهاجرت کرده‌اند، در ناحیه‌ای به نام لوانت رخ داده است.
اولین عملیات سوخت‌گیری در فضا به زودی انجام می‌شود!
دوشنبه 18 آذر 1398
«نورثروپ گرومن» و «ناسا» با همکاری یکدیگر فضاپیمایی را ساخته‌اند که می‌تواند به ماهواره‌ها حتی زمانی که در مدار زمین هستند، سوخت‌رسانی کند.
چطور از خشکی پوست صورت خلاص شویم؟
یکشنبه 17 آذر 1398
خشکی پوست صورت می‌تواند تحریک‌کننده و ناراحت‌کننده باشد. خوشبختانه، راهکارهای ساده ای وجود دارد که می‌توانند به خشکی پوست کمک کنند.
در این سیاره، هر ۱۸ ساعت یک‌بار سال نو را تبریک می‌گویند!
یکشنبه 17 آذر 1398
ستاره‌شناسان یک سیاره‌ی فراخورشیدی داغ را کشف کرده‌اند که به قدری به ستاره‌ی میزبان خود نزدیک است که هر سال در آن‌جا تنها ۱۸.۴ ساعت طول می‌کشد. این کوتاه‌ترین سال سیاره‌ای است که تا کنون کشف شده است.
آیا مکانیک کوانتومی می‌تواند وجود فضا-زمان را توضیح بدهد؟
یکشنبه 17 آذر 1398
بر اساس یافته‌های فیزیکدانان «درهم تنیدگی»، توانایی توضیح معادله‌های جاذبه‌ی اینشتین را دارد. نظریه‌ی نسبیت خاص اینشتین نشان می‌دهد که گرانش، حاصل رفتار یک جرم مثل سیاره یا ستاره است و هندسه‌ی ادغام فضا و زمان را دچار خمیدگی می‌کند.
بیشتر بدوید تا بیشتر عمر کنید
یکشنبه 17 آذر 1398
دانشمندان طی آنالیزهایی که انجام داده‌اند دریافته‌اند که دویدن به هر میزان می‌تواند خطر مرگ در اثر همه‌ی دلایل را به میزان زیادی کاهش دهد.
چطور یک دروغگو را تشخیص دهیم؟
شنبه 16 آذر 1398
اگرچه دروغ گفتن می‌تواند یک تجربه‌ی ناراحت کننده باشد، اما با توجه به برخی از سرنخ‌های رفتاری و با اطمینان، می‌توانید تشخیص دهید که آیا کسی به شما دروغ می‌گوید یا خیر؟
کشف یک ماهی با صورت انسانی در چین
شنبه 16 آذر 1398
یک ماهی سیاه و طلایی با صورت شبیه انسان در هفته‌ی گذشته در چین پیدا شده است. در صورت این ماهی جای چشم، بینی و دهان به وضوح دیده می‌شود.
کشف حیات در مریخ با کمک سنگ‌های استرالیایی
شنبه 16 آذر 1398
محققین توانسته‌اند مواد آلی محافظت‌شده را درون نمونه‌های سنگی سازه‌های ۳.۵ میلیارد ساله‌ی «دریسر» در ناحیه‌ی پیلبارای غرب استرالیا کشف کنند.
با آگاهی رژیم بگیرید! رژیم‌های غذایی اشتباه چه بلایی بر سر بدن می‌آورند؟
شنبه 16 آذر 1398
طی تحقیقاتی که به سرپرستی دانشمندان مدرسه‌ی پزشکی هاروارد انجام شد، مشخص شده است که سطح بالای فروکتوز در رژیم‌های حاوی مقادیر بالای چربی باعث کاهش توانایی کبد در سوزاندن چربی می‌شود.
چرا سیاره‌ی ناهید جهنم و زمین دارای حیات است؟
‌پنجشنبه 14 آذر 1398
همه می‌خواهند از سیاره‌ی زمین خارج شده و منظومه‌ی شمسی را کاوش کنند، بدون اینکه بدانند جای ما بر روی این سیاره چقدر خوب است.
کشف یک آنتی‌بیوتیک جدید
‌پنجشنبه 14 آذر 1398
دانشمندان یک آنتی‌بیوتیک جدید کشف کرده‌اند که توسط نوعی باکتری از جنگل‌های گرمسیری در مکزیک تولید می‌شود و می‌تواند به رشد گیاهان کمک کند.
دام کهکشان راه‌شیری برای کوتوله‌ها
‌پنجشنبه 14 آذر 1398
کهکشان راه‌شیری بالغ بر ۵۰ کهکشان دیگر را به همراه خود دارد. بر اساس تحقیقات جدیدی که محققین دانشگاه ریورساید کالیفرنیا انجام داده‌اند، کهکشان راه‌شیری برخی از کهکشان‌های کوتوله‌ی اطراف خود را به سمت خود کشیده و در خود ادغام کرده است.
چطور بفهمیم آپاندیس داریم ؟
‌چهارشنبه 13 آذر 1398
اگر در نزدیکی شکم خود التهاب را تجربه کرده‌اید، ممکن است دچار آپاندیس شده باشید.
آسپیرین برای آلودگی هوا نیز مفید است؟
‌چهارشنبه 13 آذر 1398
یک مطالعه‌ی جدید که توسط محققین دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد انجام شده، نشان داده است که داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی مانند «آسپیرین» می‌توانند اثرات قرار گرفتن در معرض هوای آلوده برای عملکرد ریه‌ها را کاهش دهند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 ... 238 239
مشاوره رایگان تحصیلی
ایا میدان هیگز نوسانی است؟ (0 پاسخ)
موتور بدون سوخت+Free Energy (11 پاسخ)
میدان مغناطیس زمین و تولید نیروی برق( طرحی جالب) (21 پاسخ)
شعاع شوارتزشیلد و نقطه ی تکینگی (17 پاسخ)
سوال وزنه و فنر (0 پاسخ)
علت عبور نور مریی از شیشه سربی بر خلاف گاما (26 پاسخ)
سوال در مورد اصطکاک (29 پاسخ)
حدس گلادباخ (80 پاسخ)
تکنیک حل معادله (4 پاسخ)
برای سفر انسان به مریخ، چه امکاناتی لازم است و این سفر چه مد (1 پاسخ)
مختصات رئوس مربع ها چگونه بدست می آید؟ (4 پاسخ)
جلوگیری از انتشار میدان مغناطیسی (9 پاسخ)
چرا پروتون سبکتر از کوارک است؟ (4 پاسخ)
آزمایش لوله پرتو کاتدی (20 پاسخ)
سفر در زمان با خواب مصنوعی (0 پاسخ)
پارادوکس EPR (8 پاسخ)
تناقض در دو جنبه اصل نسبیت؟ (29 پاسخ)
چرا آهنربا چوب رو جذب نمیکنه ولی آهن رو جذب میکنه؟ (13 پاسخ)
آهنربای النیکو (1 پاسخ)
چطور میتونم خلاء درست کنم؟! (8 پاسخ)
تیر رعد و برق (6 پاسخ)
کرم‌چاله چیست؟ (0 پاسخ)
آیا بشقاب پرنده ها وجود دارند؟ (0 پاسخ)
چرا سیارات چشمک نمی زنند؟ (0 پاسخ)
آیا فضا منحنی است؟ (0 پاسخ)
درخواست پیشنهادات شما در مورد بدست آوردن مقدار زیادی الکترون (3 پاسخ)
فرمول بسیار ساده تخمین فاصله ماهواره از زمین (0 پاسخ)
نیروی گرانش از کجا پدید می آید منشا آن چیست؟ (46 پاسخ)
موشک کاغذی با کاغذ آچار (0 پاسخ)
زنون هگزا فلوراید؟ استدلالش چیه؟ (0 پاسخ)
آب رو بدون انر‌ژي به بالا هدايت كردن (34 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (51 پاسخ)
تلپورت یا انتقال آنی در فضا (1 پاسخ)
مساله ساده در «دقت اندازه گیری» (2 پاسخ)
عدد بعدی را بیابید (10 پاسخ)
جزوه لیزر پیشرفته 1 (0 پاسخ)
آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟ (38 پاسخ)
طول پلانک (14 پاسخ)
جهت مولکول‌های مغناطیسی در یک قطعه آهنی و یک آهنربا (1 پاسخ)
دو سؤال بنیادین که می تواند اعتبار نسبیت را به چالش بکشد (26 پاسخ)
منظور معادله E=mc2 چیه؟! (6 پاسخ)
چرخش به دور درخت با سرعت نور (21 پاسخ)
كدومتون درك درستي از كوانتوم داريد؟ (69 پاسخ)
آونگ پوشه خونف (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (509 پاسخ)
نظریه انتهای فضا (29 پاسخ)
ضد جاذبه (4 پاسخ)
مقاله ای حیرت اور دیگر در کوانتوم گراویتی از فیزیک مطلق (17 پاسخ)
جنس فضا زمان از چیست؟ (26 پاسخ)
قانون دوم ترمودینامیک در فرایند هم‌دما (0 پاسخ)
اثر هال کوانتومی (0 پاسخ)
توضیح چرایی انحراف جزئی سیاره عطارد از مدار خودش (10 پاسخ)
اختراع دستگاهی برای زنده نگه داشتن کبد در خارج بدن
چگونه درختان می‌توانند هزاران سال عمر کنند؟
اتمسفر مریخ نَشتی دارد
چطور در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنیم؟
جایگزین ورزش پیدا شد؟
کشف ساختاری جدید و عجیب در کهکشان راه‌شیری
کشف راهی جدید برای افزایش طول عمر
کیست تخمدان چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟
چرا هر ساله واکسن‌ جدیدی برای آنفلوآنزا ساخته می‌شود؟
نگاهی دقیق‌ به لایه‌های نازک یخ
کشف ژنوم مار کبرای هندی چه اهمیتی دارد؟
چطور طلای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
نوشیدن منظم چای چه تاثیری بر روی قلب دارد؟
تماشای کهکشانی زیبا به‌یاد خاندان هرشل
از اثر گلخانه‌ای چه می‌دانید؟
چگونه از هموروئید خلاص شویم؟
دلیل گوناگونی زیستی موجود بر روی زمین چیست؟
با پیشرفته‌ترین ربات جهان آشنا شوید؛ اطلس
صدای مریخ‌لرزه چگونه است؟
چطور با وسواس فکری مقابله کنیم؟
کشف سه اَبَرسیاه‌چاله‌ی غیرعادی
خواب انسان‌ها چه تفاوتی با هم دارد؟
کشفی حیرت‌انگیز در زیر قطب جنوب
شباهت شگفت‌آور زمین و مریخ
چه چیزی باعث انقراض حیوانات در عصر یخبندان شد؟
روشی جدید و موثر برای پاکسازی آلودگی هوا
چطور گوشی موبایل در آب افتاده را نجات دهیم؟
آیا انسان‌ها، باعث انقراض پنگوئن‌ها هم می‌شوند؟
چه چیزی بخوریم تا سلامت قلبمان حفظ شود؟
بزرگترین تاثیر آتش‌سوزی جنگل‌ها برای زمین