مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

شبیه‌سازی از فعالیت زمین که باعث می‌شود، مغزتان سوت بکشد!
‌چهارشنبه 30 آبان 1397
ما باید از نحوه‌ی آرایش و جایگیری سیاره‌ی زمین که باعث شده بتوانیم زنده باشیم و زندگی کنیم، ممنون باشیم و لذا به مجموعه‌ای از جدیدترین نقشه‌ها برای نشان دادن کامل این امر نیاز داریم.
درمانی برای اعتیاد به نیکوتین
‌چهارشنبه 30 آبان 1397
گروهی از دانشمندان موسسه‌ی تحقیقاتی اسکریپس، آنزیم جدیدی که اعتیاد به نیکوتین را درمان می‌کند، ساختند و آن‌ر‌ا به طور موفقیت‌آمیزی در موش‌های معتاد به نیکوتین، آزمایش کردند.
سکوت عجیب زنبورها در زمان خورشیدگرفتگی!
‌چهارشنبه 30 آبان 1397
خورشیدگرفتگی کامل روز ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ به طول ۵۰۰۰ کیلومتر از ساحل شرقی تا ساحل غربی آمریکا را طی کرد. کاهش نور خورشید، در این فاصله‌ی زمانی نود دقیقه‌ای، دمای محیط را به اندازه‌ی ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ی سلسیوس کاهش داد.
توانایی خودران‌های تسلا، در هاله‌ای از ابهام
‌سه شنبه 29 آبان 1397
پاسخ این شرکت خودروی الکتریکی به آن سوال، گیج‌کننده بود که چندین بار فاجعه‌آفرین بوده است. اما حالا پاسخ واضح را داریم.
ردپای ۳۱۰ میلیون ساله‌ی خزنده‌ای در گرندکنیون
‌سه شنبه 29 آبان 1397
زمین‌شناسان مجموعه‌ای شامل ۲۸ ردپا مربوط به ۳۱۰ میلیون سال پیش را در پارک ملی گرندکنیون آمریکا کشف کرده‌اند.
سیاه‌چاله‌ها چگونه به وجود می‌آیند؟
‌سه شنبه 29 آبان 1397
اصولاً موضوعات شگفت‌انگیزی در مورد سیاه‌چاله‌ها وجود دارد. شاید سیاه‌چاله‌ها هیولاهایی نامرئی و کمین کرده‌ در فضا باشند که ستارگان در حال گذر از نزدیکی خود را می‌بلعند و بقایای آن‌ها را در فضا پراکنده می‌کنند.
راز ابرهای عجیب در جو مریخ چیست؟
دوشنبه 28 آبان 1397
در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸، فضاپیمای اکسپرس آژانس فضایی اروپا، توانست تکامل یک ابر یخی آبی را در نزدیکی «آرسیا مونز» که جنوبی‌ترین آتشفشان در بین سه آتشفشان غول‌پیکر سطح مریخ است و به نام «تارسیس مانتس» شناخته می‌شود، رصد کند.
برای اولین بار در جهان، ایجاد حیات مصنوعی کوانتومی
دوشنبه 28 آبان 1397
آیا منشاء حیات با مکانیک کوانتومی قابل توضیح است؟ و در این صورت، آیا الگوریتم‌های کوانتومی وجود دارند که حیات را رمزگذاری می‌کنند؟
ترکیبی طبیعی برای جلوگیری از فشار خون و دیگر بیماری‌های قلبی
دوشنبه 28 آبان 1397
درمان با دوزهای پایین «تری‌متیل‌آمین ان‌اکسید» ترکیبی که با خوردن ماهی، غذاهای دریایی و رژیم‌های سیزیجات در ارتباط مستقیم است، ضخیم‌شدگی دیواره‌ی قلب که گرفتگی قلب را در پی دارد و دیگر نشانه‌های بیماری‌های قلبی را در مدل‌های حیوانی مبتلا به فشار خون بالا، کاهش داده است.
شناسایی الگوی فعالیت مغزی مرتبط با اسکیزوفرنی
یکشنبه 27 آبان 1397
اسکیزوفرنی یک اختلال مغزی است که موجب توهمات، هذیان‌گویی و اختلالات شناختی می‌شود و معمولاً در دوران نوجوانی یا جوانی اتفاق می‌افتد.
معرفی نسل بعدی هواپیماها، با ظاهری عجیب
یکشنبه 27 آبان 1397
گروهی از مهندسان و متخصصان، در تلاش برای برآورده کردن یکی از بزرگ‌ترین نیازهای صنعت حمل و نقل هوایی جهان هستند؛ طرح آن‌ها در صورت تایید و اجرایی شدن، یکی از نیازهای آینده‌ی صنعت هوافضای جهان را تامین می‌کند.
سایه‌ی خفاشی در فضای میان‌ستاره‌ای رصد شد!
یکشنبه 27 آبان 1397
عکس تازه‌ای از سایه‌ای خیره‌کننده در سحابی مار که با فاصله‌ی ۱،۳۰۰ سال نوری واقع در صورت فلکی مار دیده می‌شود، گرفته شده است.
پرینترهای سه‌بُعدی، باعث بروز سرطان می‌شوند!
شنبه 26 آبان 1397
طی تحقیقی چندین ساله، توسط موسسه‌ی تکنولوژی گرجستان و موسسه‌ی ایمنی مواد شیمیایی UL، مشخص شده است که پرینترهای سه‌بُعدی ارزان قیمت، می‌توانند برای سلامتی مضر باشند؛ چرا که هوای محیط داخل را آلوده می‌کنند.
به راستی چه کسی این قطعه یخ عظیم را با این دقت، برش داده؟
شنبه 26 آبان 1397
طبیعت، شلوغ و آشفته است. اغلب ساختارهای هندسی در طبیعت وجود دارد، اما آشوبگر و نامنظم و نامتقارن هستند.
تهدیدی جدی برای سیاره‌های فراخورشیدی
شنبه 26 آبان 1397
بر اساس نتایج جدید، در خصوص نواحی قابل سکونت و فعالیت کوتوله‌ی M در پروژه‌ی بررسی HAZMAT، شراره‌های ستاره‌ای حاصل از کوتوله‌های سرخ جوان، شاید شرایط را در سیاره‌های جوان و نوظهور تهدید کرده و آن‌ها را غیرقابل سکونت کنند.
روشی برای بهبود تشخیص بیماری‌ها در بدو تولد
‌پنجشنبه 24 آبان 1397
ترکیب روشی توالی‌سازی جدید و فراگیری ماشینی می‌تواند، تشخیص بیماری نوزادان را سرعت بخشد و نتایج مثبت اشتباهی را کاهش دهد.
سیاهچاله‌ی مرکز کهکشان‌ راه‌شیری، تنها نیست!
‌پنجشنبه 24 آبان 1397
گروهی از دانشمندان در رصدخانه‌ی جنوبی اروپا «ESO»، علامت‌هایی از تابش اشعه‌ی مادون قرمز که از نزدیکی مرکز کهکشان راه‌شیری متساعد می‌شد را رصد کردند.
تاثیر مصرف لبنیات قبل از خواب
‌پنجشنبه 24 آبان 1397
مصرف ۳۰ گرم پروتئین کامل، شامل پنیر خانگی، ۳۰ دقیقه قبل از خواب تاثیرات مثبتی بر روی کیفیت ماهیچه‌ها، سوخت و ساز بدن و به طور کل، بر روی سلامتی دارد.
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی یک
‌چهارشنبه 23 آبان 1397
برای شرکت در مسابقه‌ی علمی هفته، بر روی عکس زیر کلیک کنید.
کشف موزاییکی باستانی مربوط به عصر رومیان
‌چهارشنبه 23 آبان 1397
در سال ۱۹۹۶ میلادی، تحقیقی باستان‌شناسی در ناحیه‌ی لود در مناطق اشغالی فلسطین انجام شد و حفاری‌های بعدی انجام شده، به رهبری دکتر «میریام آویسار» فقید، باستان‌شناس IAA، به کشف یکی از بزرگترین و عظیم‌ترین موزاییک‌های موجود منجر گردید.
راهی علمی برای احیای باکتری‌های روده‌ای
‌چهارشنبه 23 آبان 1397
طبق مطالعه‌ای در دانمارک، باکتری‌های روده‌ای که به بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند، شش ماه بعد از تزریق سه آنتی‌بیوتیک تقریباً بهبود می‌یابند.
سرنخ‌هایی برای حل رازی قدیمی در منظومه‌ی شمسی!
‌چهارشنبه 23 آبان 1397
بزرگ‌ترین قمر زحل، یعنی «تیتان»، از لحاظ تراکم و جو غنی از نیتروژن که شامل هیدروکربن‌ها و سایر ترکیبات نیز است، در میان تمام قمرهای منظومه‌ی شمسی منحصر به فرد است و داستان مربوط به تشکیل این ترکیب شیمیایی غنی، منشاء برخی بحث‌های علمی بوده است.
غیرواقعی یا حقیقت؟ تکلیف مشاهدات یوفوها چیست؟
‌سه شنبه 22 آبان 1397
در طول دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، به‌طور ناگهانی مشاهدات زیادی از اشیاء پرنده‌ی ناشناس یا همان «UFOها» که به نظر می‌رسید به بیگانگان تعلق داشته باشند، در سراسر ایالات متحده گزارش شد، تا جایی که باعث گردید نیروی هوایی ایالات متحده، برنامه‌ای مخفیانه را به تحقیق در مورد پدیده‌های ناشناخته مرتبط به یوفوها تخصیص دهد.
بیت‌کوین باعث گرمایش زمین تا ۲ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌شود؟!
‌سه شنبه 22 آبان 1397
بیت‌کوین به تنهایی می‌تواند باعث انتشار گازهایی شود که تا سال ۲۰۳۳ افزایش دمای جهانی را در پی دارد. نیازمندی‌های برقی بیت‌کوین، باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده است و همچنین بحث‌هایی به صورت آنلاین درباره‌ی محل قرارگیری تاسیسات و حلقه‌های تایید کننده‌ی صحت بیت‌کوین‌ها در گرفته است.
ساخت پلیمری جدید با قابلیت خودتعمیری!
‌سه شنبه 22 آبان 1397
ماده‌ی جدیدی توسط مهندسین شیمی دانشگاه MIT طراحی شده است که می‌تواند، طی واکنش با دی‌اکسیدکربن هوا، رشد کند، تقویت شود و حتی خودش را تعمیر کند.
پیشرفته شدن هوش مصنوعی چقدر خطر دارد؟
دوشنبه 21 آبان 1397
از مشهورترین نمونه‌های هوش مصنوعی می‌توان به «سیری» و «الکسا» اشاره کرد که به صدای انسان گوش می‌دهند، واژه‌ها را تشخیص می‌دهند، عمل جستجو را انجام داده و نتایج متن را به گفتار، ترجمه می‌کنند.
ردیابی دنیاهای پنهان، در ژرفای کیهان
دوشنبه 21 آبان 1397
یکی از تلسکوپ‌های فضایی قادر است حلقه‌های ضخیم گرد و غبار را در سامانه‌های ستاره‌ای دور، ردیابی کند.
کشف ابزاری ۶۰۰۰ ساله در خانه‌ی رئیس‌ جمهور آمریکا!
دوشنبه 21 آبان 1397
این سنگ در واقع ابزاری باستانی و حدوداً ۶۰۰۰ ساله است که در محوطه‌ی این ملک بزرگ، قرار داشته است.
حمل و نقل کابلی، راه‌حلی برای ترافیک‌های شهری
یکشنبه 20 آبان 1397
سالانه ساختمان‌های زیادی در شهرهای بزرگ جهان، به‌دلیل احداث زیرساخت‌های حمل و نقل شهری و قرار گرفتن در طرح‌های عمرانی، تخریب می‌شوند.
سیاهچاله‌ها چه رنگی هستند؟
یکشنبه 20 آبان 1397
سیاهچاله، بقایای یک ستاره‌ی غول‌پیکر در حال مرگ است. این بقایا به قدری کوچک و منقبض می‌شوند و جاذبه‌ای شگرف پیدا می‌کنند که حتی نور هم توان گریز از آن‌ها را ندارد.
فرگشتی حیرت‌انگیز در ابعاد حشره‌ای بندانگشتی
یکشنبه 20 آبان 1397
به‌تازگی تصور موجودی عجیب و غریب از دسته‌ی تارتنندگان در فضای مجازی دست به دست شده است که نشان می‌دهد سری شبیه به خفاش یا سگ دارد.
نگاه نزدیک هابل به خوشه‌ای از ستارگان
شنبه 19 آبان 1397
تعداد زیادی از ستارگان خوشه‌ی کروی NGC1898 در تصویر جدید منتشر شده توسط تلسکوپ فضایی هابل، تلالو خاصی به این عکس بخشیده‌اند.
دانه‌های قاصدک‌ها چگونه پرواز می‌کنند؟
شنبه 19 آبان 1397
گیاهان در معرض وزش باد، راه‌های هوشمندانه‌ای برای به پرواز در آوردن دانه‌های خود دارند.
دانشمند ایرانی کوچک‌ترین ژیروسکوپ نوری دنیا را طراحی کرد.
شنبه 19 آبان 1397
ژیروسکوپی نوری در ابعادی کوچک‌تر از دانه‌ی برنج، توسط مهندسین ساخته شد. این ژیروسکوپ نوری کوچک جدید، در نوک انگشتان شما جای می‌گیرد، ولی می‌تواند در آینده در پهپادها و فضاپیماها مورد استفاده قرار گیرد.
تحولی شگرف در ربات‌های نسل آینده
‌سه شنبه 15 آبان 1397
محققینی از دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، پوستی هوشمند اختراع کرده‌اند که به ربات‌ها حساسیتی حتی بیشتر از انسان می‌دهد.
پیشرفتی غیرمنتظره‌ در ماموریت مدارگرد پلوتو
‌سه شنبه 15 آبان 1397
گروهی پژوهشی، با استفاده از منابع مالی‌ای که در اختیارشان قرار گرفته، اکتشافاتی را انجام داده‌اند که دامنه و ارزش ماموریت فضایی پلوتو را افزایش می‌دهد.
مشاهده‌ی نقش پُررنگ بخشندگی در جامعه‌ی شامپانزه‌ها
‌سه شنبه 15 آبان 1397
چرا وقتی دسترسی به مزایای چیزی مشخص نیست، بخشنده بودن برای درک ما از تکامل همکاری در جوامع انسانی بسیار پیچیده و مهم می‌شود.
ساکنان باستانی جزیره‌ی ایستر، چگونه با خشکسالی مبارزه کردند؟
دوشنبه 14 آبان 1397
طبق تحقیقاتی جدیدی که توسط «کارل لیپو» استاد دانشگاه بینگامتن انجام شده است، ساکنان باستانی جزیره‌ی ایستر، به علت استفاده از آب‌های زیرزمینی شوری که در خطوط ساحلی بالا می‌آید، از دوره‌های خشکسالی جان سالم به در بردند.
روشی جدید در تشخیص سرطان خون
دوشنبه 14 آبان 1397
پس از سال‌ها کار، محققان مجموعه داده‌ی بزرگی را درباره‌ی آرایش مولکولی سلول‌های تومور بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان خون تهاجمی یا همان «AML» را منتشر می‌کنند.
آیا زمان ملاقات با فرازمینی‌ها فرا رسیده است؟!
دوشنبه 14 آبان 1397
حدود یک سال پیش، تلسکوپی در هاوایی اولین سیارک میان‌ستاره‌ای در منظومه‌ی شمسی را کشف کرد. دانشمندان نام آن‌را اوموآموآ گذاشتند. تصاویری که هابل از این جرم آسمانی ثبت کرده است، نشان می‌دهد که اوموآموآ رفتار غیرمنتظره و عجیبی دارد. در واقع اوموآموآ می‌تواند ابزاری بادبانی و ساخته شده توسط فرازمینی‌های هوشمند باشد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 211 212