مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

نام کشور استرالیا، چگونه انتخاب شد؟
‌چهارشنبه 10 بهمن 1397
مسئولان حفاری در گورستانی قدیمی در لندن، گزارش دادند که بقایای جهانگردی که نام استرالیا را روی آن کشور گذاشت، در حین عملیات آن‌ها یافت شده است.
رژیم غذایی جدیدی که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد!
‌چهارشنبه 10 بهمن 1397
محققان بیان داشتند که رژیم «سلامت سیاره‌ای» می‌تواند هر سال، جان ۱۱.۶ میلیون نفر را نجات دهد و علاوه بر این، می‌تواند باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و در عین حال مراقبت بیشتر از زمین، آب و تنوع زیستی شود.
چروک‌های پیشانی را جدی بگیرید!
‌چهارشنبه 10 بهمن 1397
چروک پوست بیش از اینکه نشانه‌ای از پیری باشد، می‌تواند حاوی پیام جدی در رابطه با بیماری‌های قلبی عروقی باشد.
به دنبال حیات فرازمینی در حوالی سیاره‌ی مشتری
‌چهارشنبه 10 بهمن 1397
ناسا خواهان انجام فعالیت‌های کاوشی در قمر اروپا است، اما لایه‌ی ضخیمی از یخ در اقیانوس‌های این قمر مشتری وجود دارد که بر پیچیدگی کار می‌افزاید.
راهی برای تبدیل سلول‌های سرطانی به چربی!
‌سه شنبه 9 بهمن 1397
محققین دانشگاه بازل سوئیس، راهی پیدا کرده‌اند که طی آن سلول‌های سرطان سینه‌ به سلول‌های چربی تبدیل می‌شوند.
مرگ‌بارترین کشتار تاریخ بشر
‌سه شنبه 9 بهمن 1397
وقتی که بحث بر سر کشته شدن مردم به‌دست انسان‌ها باشد، سه ماه آگوست تا اکتبر سال ۱۹۴۲ به احتمال زیاد می‌توانند عنوان مرگ‌بارترین ماه‌های تاریخ بشر را داشته باشند.
طول شبانه‌روز در زحل چقدر است؟
‌سه شنبه 9 بهمن 1397
محققین با استفاده از داده‌های تازه تحلیل شده‌ی فضاپیمای کاسینی ناسا، باور دارند که پاسخ دقیق یکی از پرسش‌هایی که برای مدت‌ها در منظومه‌ی شمسی به صورت راز باقی مانده بود را دریافته‌اند؛ اینکه طول یک شبانه‌روز بر روی سیاره‌ی زحل چقدر است؟
حلقه‌ی گمشده تکامل پیدا شد!
‌سه شنبه 9 بهمن 1397
خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی مدعی شده است که به‌نظر می‌رسد ۲ انسان نخستین که ۱۰ سال پیش در آفریقا یافت شدند، می‌توانند نشان‌دهنده‌ی یک حلقه‌ی گمشده، برای ایجاد ارتباطی بین ما و اجداد شبهِ‌میمون‌مان باشند.
چرا بعضی افراد بدون پُرخوری، چاق می‌شوند؟
دوشنبه 8 بهمن 1397
می دانیم که ناحیه‌ی هیپوتالاموس مغز، نقش مهمی را در تنظیم مصرف غذا ایفا می‌کند. حالا پژوهشگران توانسته‌اند مولکول‌هایی که مربوط به این مدار مغزی هستند را کشف کنند.
ربات‌هایی که وارد بدن شما می‌شو‌ند!
دوشنبه 8 بهمن 1397
دانشمندان ربات‌های بسیار ریز و منعطفی ساخته‌اند که می‌توانند شکل خود را بسته به محیط اطراف‌ تغییر دهند.
تصویری از جان دادن کهکشانی در خوشه‌ی گیسو!
دوشنبه 8 بهمن 1397
اخیراً تلسکوپ فضایی هابل بر روی یکی از اعضای خاص این خوشه، متمرکز شده است. نام این عضو کهکشانی دوردست، «D100» است که از هسته‌ی مرکزی خود موادی را به بیرون فوران می‌کند.
غذا خوردن قبل از خواب؛ خوب یا بد؟
دوشنبه 8 بهمن 1397
به همه‌ی ما پیشنهاد شده که باید بین آخرین وعده‌ی غذایی و زمان خواب‌مان حداقل ۲ ساعت زمان بگذاریم. با این وجود، پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده، این پیشنهاد قدیمی را زیر سوال می‌برد!
اجرامی که راز لحظات اولیه‌ی مرگ ستارگان‌ را فاش می‌کنند!
یکشنبه 7 بهمن 1397
گروهی بین‌المللی از دانشمندان شامل ستاره‌شناسانی از دانشگاه لیکستر، بث و وارویک شواهدی یافتند که وجود پدیده‌ی «پیله‌ی داغ» را به اثبات می‌کند.
زنگ خطر انقراض را باید برای گونه‌های جانوری بیشتری به‌صدا درآورد!
یکشنبه 7 بهمن 1397
در حال حاضر، طبق ارزیابی‌های انجام شده، حدود ۶۰۰ گونه‌ی جانوری در دسته‌بندی در معرض انقراض نیستند.
تصوری اشتباه در برخورد اول با نوزاد
یکشنبه 7 بهمن 1397
آیا شما هم فکر می‌کنید برای خوش آمدگویی به نوزادی تازه به‌دنیا آمده، باید او را به یک حمام با اسفنج، مهمان کنیم؟
تسلا رودستر و چالش سرعت در گذر زمان
شنبه 6 بهمن 1397
از سال ۱۸۹۴ که «کارل بنز» مدل Velo با موتور ۱۰۰۰ سی‌سی ۳.۵ اسب بخاری و بیشینه‌ی سرعت ۱۹ کیلومتر در ساعت را به دنیا معرفی کرد، چالش سرعت هیچ‌گاه متوقف نشد.
شش راهبرد برای مبارزه با بی‌خوابی
شنبه 6 بهمن 1397
آیا این اتفاق برای شما هم می‌افتد که در نیمه‌ی شب از خواب بیدار شوید، به فکر فرو بروید و نتوانید دوباره به خواب برگردید؟
داستان سردخانه‌های قدیمی اروپایی
شنبه 6 بهمن 1397
گروهی از باستان‌شناسان از موزه‌ی باستان‌شناسی لندن «MOLA»، سردخانه‌ی زیرزمینی بزرگی را کشف کردند که قدمت آن به سال ۱۷۸۰ میلادی برمی‌گردد و بسیار سالم مانده بود.
شباهت عجیبِ اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر
‌پنجشنبه 4 بهمن 1397
در تمرینی که مهارت‌های تصمیم‌گیری افراد را می‌آزمود، یافت شد، افرادی که زمان بیشتری را صرف گشت و گذار در فیس‌بوک یا اینستاگرام می‌کنند، به‌طور بدتری تصمیم‌گیری می‌کنند.
تصوری اشتباه و رایج درباره‌ی مصرف قرص‌های ضدبارداری
‌پنجشنبه 4 بهمن 1397
چندین دهه است که توصیه می‌شود زنانی که از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند، در هر ماه توقفی ۱ هفته‌ای را داشته باشند تا باعث بروز خونریزی دیرموقع شود.
برخورد نادر یک شهاب‌سنگ با ماه خون گرفته
‌پنجشنبه 4 بهمن 1397
برای یک شهاب‌سنگ سرگردان در فضای بی‌کران، چه پایانی بهتر از اینکه در شب خسوف ماه خونین، در حالی که افراد زیادی در حال تماشای این خسوف و تصویربرداری از آن بودند، به ماه برخورد کند و لحظه‌ی پایان عمرش جاودانه شود؟
مسابقه‌ی علمی هفتگی شماره‌ی ۱۱
صنعت تحویل بار در انتظار تحولی جدید
‌چهارشنبه 3 بهمن 1397
شرکت خودروسازی کانتیننتال با مشارکت استارتاپی به نام اِنی‌باتیک، با استفاده از ترکیب سگی رباتیک و پیک‌های متحرک، پیک‌های رباتی جدیدی تولید کرده ‌است.
دلیلی مردانه، برای سقط جنین‌های طبیعی زنان
‌چهارشنبه 3 بهمن 1397
علت بیش از ۵۰ درصد موارد سقط جنین غیرعمد همچنان ناشناخته باقی مانده و اغلب سبب گردیده که زوج‌های بسیاری از یکدیگر جدا شوند.
آینده‌ای درخشان در انتظار سیاه‌چاله‌ی مرکزی کهکشان راه‌شیری
‌چهارشنبه 3 بهمن 1397
در این تصویر از تلسکوپ هابل، «کهکشان گرداب - M51a» و کهکشان هم‌دم آن «M51b» در حال ادغام هستند. جرم این دو کهکشان شبیه به جرم کهکشان راه‌شیری و ابر ماژلانی بزرگ است.
محققان ضربان‌ساز بی‌سیمی را برای مغز طراحی کردند.
‌سه شنبه 2 بهمن 1397
تحریک و ضبط سیگنال‌های الکتریکی موجود در مغز، بسیار شبیه به مشاهده‌ی امواج کوچکی است که از یک منبع جریان یافته و به پای شما برخورد می‌کنند.
تغییر در فصل مهاجرت و کوچ پرندگان
‌سه شنبه 2 بهمن 1397
طبق تحقیق جدیدی که مشاهدات دانشمندان و ایستگاه‌های رادار آب و هوایی را با هم ترکیب کرده، در طول فصل بهار حدود ۲ میلیارد پرنده از خلیج مکزیک مهاجرت می‌کنند.
کشف سیاره‌ای فراخورشیدی در سیستم ستاره‌ای دوتایی
‌سه شنبه 2 بهمن 1397
سیاره‌ای که به تازگی کشف شده و در فاصله ۲۲۶ سال نوری دورتر در صورت فلکی گاو قرار گرفته و به دور یکی از اعضای کم نور سیستم دوتایی «K2-288» می‌گردد.
غذاهای غنی از فیبر خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.
دوشنبه 1 بهمن 1397
تحقیقات جدید شواهدی را ارائه می‌دهد که مصرف روزانه‌ی میزان توصیه‌شده‌ی فیبر می‌تواند خطرات ابتلا به سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و سکته را به‌طور قابل توجهی کاهش دهد.
خرابی دوربین هابل، باعث تاخیر در تعمیر این تلسکوپ می‌شود.
دوشنبه 1 بهمن 1397
براساس آخرین اخبار ناسا، دوربین سه‌بُعدی تلسکوپ فضایی هابل به علت ناهنجاری‌های سخت‌افزاری خاموش شده است.
چرا انسان‌های اولیه با نئاندرتال‌ها رابطه‌ی جنسی برقرار می‌کردند؟
دوشنبه 1 بهمن 1397
ما معمولاً نئاندرتال‌ها را خویشاوندان نزدیکمان نمی‌دانیم. موزه‌ها آن‌ها را با موهای آشفته نشان می‌دهند و هالیوود آن‌ها را ساده‌لوح نشان می‌دهد.
منبعی جدید برای تغذیه‌ی سیاه‌چاله‌ها
یکشنبه 30 دي 1397
محققین طی مطالعه‌ای جدید دریافته‌اند که برخی از سیاه‌چاله‌های اَبَرپُرجرم، برای رشد تحریک می‌شوند و مقدار بسیار زیادی گاز را از اطراف خود می‌بلعند.
انتظار دانشمندان برای برخورددهنده‌ای قدرتمندتر از سرن
یکشنبه 30 دي 1397
دانشمندان آزمایشگاه فیزیک ذرات سرن، آینده‌ای تابناک را در ذهن می‌پرورانند. آن‌ها خبر از پیشنهادی جذاب برای ساخت برخورددهنده‌ای بزرگ‌تر از سرن، به‌نام «برخورددهنده‌ی مدور آینده» یا به اختصار «FCC» داده‌اند. این برخورددهنده دارای وسعتی ۱۰۰ کیلومتری، حدود ۴ برابر طویل‌تر و ۱۰ برابر قدرتمندتر است.
خطر رونق تجارت قانونی عاج ماموت‌ها
یکشنبه 30 دي 1397
محققین بر روی مصنوعات استخوانی که از دستفروش‌های کامبوجی خریده بودند، آزمایش دی‌ان‌ای انجام دادند و به نتایج کاملاً غیرمنتظره‌ای دست یافتند؛ عاج ماموت!
پیشگیری از عوارض جانبی داروهای شیمی‌درمانی
شنبه 29 دي 1397
توانایی فیلتر کردن پیل‌های سوختی را می‌توان به درون رگ‌های خونی بافت‌های زنده برد تا به این طریق از اثرات سمی درمان‌های سرطان جلوگیری کرد.
شهرهای متکی بر انرژی خورشیدی
شنبه 29 دي 1397
انرژی خورشیدی سریع‌ترین رشد را در بین منابع انرژی دارد، ولی مشکلات خاص این منبع هنوز پابرجا هستند. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که اگر مکان‌یابی برای تولید این نوع انرژی به‌درستی انجام شود، می‌تواند نقش بزرگی در برق‌رسانی به کشورهای دور از خط استوا نیز ایفا کند.
چه قومی برای اولین بار، ستاره‌ی راس‌الغول را کشف کرد؟
شنبه 29 دي 1397
تقویم روزهای خوش‌شانسی و بدشانسی مصر باستان، بازه‌ی زمانی ۲.۸ روزه را برای خوش‌شانسی اختصاص داده است.
ذوب شدن لایه‌های یخی، چندین تُن متان را به جو آزاد می‌کند!
‌پنجشنبه 27 دي 1397
بر اساس مطالعه‌ای جدید، صفحات یخی گرینلند، چندین تُن متان را به هوا منتشر می‌کنند. این مطالعه نشان می‌دهد که فعالیت‌های زیستی در زیر یخچال‌های طبیعی، بیش از آنچه تا کنون تصور می‌شد، بر روی جو زمین تاثیر می‌گذارند.
فریب تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و مو را نخورید!
‌پنجشنبه 27 دي 1397
هر وقت که تمام پول‌های‌تان را برای خرید داروی گیاهی «گوجی بری» و محلول‌های «معجزه‌آسای سلامتی» خرج کردید، یک مُد جدید در دنیای سلامت و زیبایی در انتظار شما است.
با غار اسباب بازی‌های مانی آشنا شوید!
‌پنجشنبه 27 دي 1397
«منوچهر خوشبین» معروف به «مانی خوشبین» از آن دست میلیونرهای خودساخته است که داستان زندگی‌اش می‌تواند الهام‌بخش بسیاری برای پیدا کردن مسیر خودسازی اقتصادی باشد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 216 217