مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

چگونه با بی‌اشتهایی مقابله کنیم؟
‌چهارشنبه 20 شهريور 1398
بی‌اشتهایی یک بیماری جدی و خطرناک در زندگی است که ممکن است به دلایل مختلف روانی، فرهنگی و جسمی، فرد را در معرض بسیار از مشکلات و حتی مرگ قرار دهد.
بزرگترین مشکل انسان‌ها در مریخ حل شد
‌چهارشنبه 20 شهريور 1398
در مطالعه‌ای که بر روی موش‌ها انجام شده، مشخص شده است که دوز روزانه‌ی متوسط از «رزوراترول» می‌تواند عملکردهای ماهیچه‌ها را حفظ کرده و از ضعف ماهیچه‌ها که در اثر قرار گرفتن در معرض گرانش شبیه‌سازی شده‌ی مریخ، معادل ۰.۴g، ایجاد می‌شود جلوگیری کند.
الگوی نسل بعدی هوش‌مصنوعی چیست؟
‌چهارشنبه 20 شهريور 1398
دانشمند علوم عصبی «آنتونی زادور» نشان می‌دهد که فرگشت و مغز حیوانات چگونه می‌تواند منبع الهام ارزشمندی برای یادگیری ماشینی باشد؛ به ویژه نقش آن در کمک به هوش‌مصنوعی برای برطرف‌سازی برخی از چالش‌برانگیزترین مسائل قابل توجه است.
آیا خوردن آب‌معدنی مضر است؟ شایعه یا واقعیت؟!
‌چهارشنبه 20 شهريور 1398
مدتی طول کشید تا متوجه شویم، اما اکنون واضح است که آلودگی پلاستیکی در همه جا وجود دارد؛ در هوایی که نفس می‌کشیم، در غذایی که می‌خوریم و در آبی که می‌نوشیم.
چرا این ‌روزها آسمان غروب صورتی‌رنگ دیده می‌شود؟
دوشنبه 18 شهريور 1398
«باب کینگ» در سایت اینترنتی SkyAndTelescope این‌چنین شرح می‌دهد: «چند روز پیش حدود ۱۵ دقیقه پس از غروب خورشید، متوجه درخشش ارغوانی-صورتی بودن نواحی غربی آسمان شدم که مدت‌ها بود این رنگ را در آسمان ندیده بودم.
‌‌‌چگونه‌ می توان از ریزش مو جلوگیری کرد؟
یکشنبه 17 شهريور 1398
ریزش مو می‌تواند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دلا‌‌‌یل ‌‌‌‌بالقوه‌‌‌ی زیادی داشته باشد، دلایلی همچون رژیم غذایی، کمبود مواد معدنی، داروها، استرس شدید یا بیماری، آلودگی و ژنتیک.
تغییرات آب و هوایی با آینده‌ی بشر چه خواهد کرد؟
یکشنبه 17 شهريور 1398
حملات خشکسالی متعددی بین قرن‌های نهم تا پانزدهم در جنوب‌غربی ایالات متحده رخ داده است، ولی این خشکسالی‌ها به طرز مرموزی در حدود سال ۱۶۰۰ میلادی برطرف شده‌اند. چه چیزی و چرا باعث بروز این خشکسالی‌ها شده بود؟
کشف فسیل کوچک‌ترین میمون
یکشنبه 17 شهريور 1398
گروهی از دانشمندان پرویی و آمریکایی موفق شده‌اند بقایای فسیل دندان یک میمون را در جنگل‌های آمازون پیدا کنند.
آتش آمازون را چه کسی روشن کرد؟
یکشنبه 17 شهريور 1398
حجم زیادی آتش در حال سوزاندن جنگل‌ بارانی آمازون هستند. شعله‌ها تا حدی جدی هستند که به آسانی از فضا دیده می‌شوند.
حل سریع مکعب روبیک
شنبه 16 شهريور 1398
الگوریتم یادگیری «DeepCubeA» ساخته شده توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، می‌تواند در کسری از ثانیه جواب مکعب روبیک را پیدا کند.
خاصیت ضددرد ماری‌جوانا
شنبه 16 شهريور 1398
دانشمندان برای اولین بار کشف کرده‌اند که چگونه گیاه ماری‌جوانا مولکول‌هایی را تولید می‌کند که در مقابله با درد بسیار موثر عمل می‌کنند.
آیا حیات فرازمینی در این منظومه‌ی تازه کشف شده قرار دارد؟
شنبه 16 شهريور 1398
ستاره‌شناسان با استفاده از ماهواره‌ی TESS ناسا، توانسته‌اند سه سیاره‌ی فراخورشیدی را در فاصله‌ی ۷۳ سال نوری از زمین کشف کنند.
چگونه برنامه‌نویس شویم؟
شنبه 16 شهريور 1398
بدون شک یکی از سرگرم‌کننده‌ترین، مفیدترین و پُردرآمدترین مشاغل دنیا، برنامه‌نویسی است. با یادگیری برنامه‌نویسی طیف گسترده‌ای از فنون مهندسی و مشاغل بر روی شما باز می‌شود.
چطور درست راه برویم تا سالم بمانیم؟
‌پنجشنبه 14 شهريور 1398
راه رفتن آهسته برای گرم کردن بدن، باعث کاهش فشار بیش از حد بر روی عضلات می‌شود. این کار باعث می‌شود که طولانی‌تر و با سرعت بیشتر قدم بزنید.
کشف قبیله‌ای در دل جنگل‌های آمازون
‌پنجشنبه 14 شهريور 1398
ویدئویی که این اخیراً در یوتیوب منتشر شد و افراد یکی از قبیله‌های کشف نشده در جنگل‌های آمازون را نشان می‌داد، سر و صدای زیادی به پا کرده است.
روشی امیدوارکننده برای تشخیص سریع اوتیسم
‌پنجشنبه 14 شهريور 1398
اوتیسم و دیگر اختلالات عصبی معمولاً تا چند سال پس از تولد نوزاد تشخیص داده نمی‌شوند؛ در حالی که پس از گذشت چند سال، مداخلات رفتاری و گفتاردرمانی کمتر موثر هستند.
کهکشانی زیبا با مناطق ستاره‌زایی فراوان
‌پنجشنبه 14 شهريور 1398
تلسکوپ فضایی هابل متعلق به ناسا و آژانس فضایی اروپا، توانسته است تصویری جدید و خارق‌العاده از کهکشان مارپیچی «NGC3432» ارائه کند.
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی سی و هشت
ترفندهایی برای بالا بردن ضریب هوشی
‌چهارشنبه 13 شهريور 1398
با وجود مشکلات در زندگی، می‌توانید ضریب هوشی خود را با یک انحراف استاندارد تقویت کنید.
پرونده قورباغه آلمانی بسته شد
‌چهارشنبه 13 شهريور 1398
چندی پیش یا بهتر است دقیق بگوییم در تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۱۹، آخرین فولکس واگن «بیتل» از خط تولید سایت مکزیک خارج شد تا پرونده این قورباغه‌ی آلمانی بعد از ۸۱ سال و تولید ۳ نسل برای همیشه بسته شود.
ترکیبی که بوی متعفن راسوها را خنثی می‌کند
‌چهارشنبه 13 شهريور 1398
گروهی از محققین دانشگاه اوکلاهاما و تگزاس، دریافته‌اند که ترکیبی به‌نام «پریکوزین A» با بوی متعفن راسو واکنش می‌دهد و ایجاد ماده‌ای بی‌بو می‌کند.
تکاملی حیرت‌انگیز که بقا انسان را تضمین کرد
‌چهارشنبه 13 شهريور 1398
پلاکت‌ها در حقیقت سلول‌های خونی ریزی هستند که به بدن ما کمک می‌کنند تا ایجاد لخته کرده و از خونریزی جلوگیری کند.
چه زمانی جابه‌جایی میدان مغناطیسی زمین رخ می‌دهد؟
‌سه شنبه 12 شهريور 1398
میدان مغناطیسی سیاره‌ی زمین در اثر آهن مذاب موجود در هسته‌ی خارجی آن که در اطراف هسته‌ی جامد داخلی می‌چرخد، ایجاد می‌شود.
CPR چیست؟ چگونه احیای قلبی ریوی انجام دهیم؟
‌سه شنبه 12 شهريور 1398
دانستن نحوه‌ی انجام هر دو روش CPR بر روی یک انسان، می‌تواند یک زندگی را نجات دهد. اخیراً روش‌های CPR کمی تغییر کرده است و دانستن این تفاوت‌ها مهم است.
تصویری از سیاره‌ی مشتری و کلی اطلاعات جدید
‌سه شنبه 12 شهريور 1398
تلسکوپ فضایی هابل در ژوئن ۲۰۱۹ تصویری با جزئیات دقیق از سیاره‌ی مشتری تهیه کرده است.
همبرگرهای بدون گوشت به بازار می‌آید
‌سه شنبه 12 شهريور 1398
برگرکینگ در اوایل ماه آوریل شروع به فروش برگر‌های بزرگ‌ حاوی مواد گیاهی در رستوران‌های سنت‌لوئیس کرد.
چگونه خودمان را از جنون نجات دهیم؟
دوشنبه 11 شهريور 1398
مطالعه‌ی جدیدی که در مجله‌ی PLoS Medicine چاپ شده است، نشان می‌دهد که داشتن ارتباطات اجتماعی متناوب باعث ایجاد ذخیره‌ی شناختی می‌شود که این ذخیره می‌تواند از بروز علائم جنون جلوگیری کند و یا آن‌را به تاخیر بیندازد.
گوریل‌ها از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟
دوشنبه 11 شهريور 1398
رژیم غذایی گوریل‌ها سرشار از میوه‌ها و گیاهان است. خوردن غذاهای سفت و سخت برای این حیوانات ساده نیست، زیرا ترکیب دندان‌های آن‌ها به صورتی است که با این نوع غذاها آسیب می‌بیند.
کشف نوع جدیدی از ستاره‌
دوشنبه 11 شهريور 1398
گروهی بین‌المللی از ستاره‌شناسان توانسته‌اند کلاس جدیدی از ستاره‌های پالسار را شناسایی کنند که درخشندگی آن‌ها هر ۵ دقیقه عوض می‌شود.
چطور منجم شویم؟
دوشنبه 11 شهريور 1398
وقتی به آسمان شب نگاه می‌کنید و به ستاره‌ها خیره می‌شوید، برخی از آن‌ها چشمک می‌زنند و این سوال برای‌تان پیش می‌آید که چرا برخی از ستاره‌ها چشمک می‌زنند.
اصالت فلسطینی‌ها اروپایی است!
یکشنبه 10 شهريور 1398
گروهی از دانشمندان آلمانی، آمریکایی و کره‌ای دست به توالی و تحلیل دی‌ان‌ای ده انسان از عصر برنز و آهن زده‌اند.
مغز ما چگونه برای مسائل راه‌حل پیدا می‌کند؟
یکشنبه 10 شهريور 1398
انسان‌ها به خوبی می‌توانند وقتی اطلاعات کمی در مورد تجارب جدید دارند از تعمیم‌های تجارب گذشته استفاده کنند تا فرضیه‌های گسترده‌ای بسازند.
تاثیر سبک زندگی والدین بر نسل‌های آینده
یکشنبه 10 شهريور 1398
در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله‌ی eLife چاپ شده است، محققین دانشگاه دارتموث، نحوه‌ی تاثیر استرس‌های محیطی موجود بر روی مگس‌های میوه را در نسل‌های بعدی آن‌ها بررسی کرده‌اند.
چگونه سردرد را درمان کنیم؟
شنبه 9 شهريور 1398
بسیاری از افراد وجود دارند که اکثر اوقات از سردرد رنج می‌برند و دردهای مکرر سر باعث شده که احساس کلافگی و ناراحتی کنند.
سواحلی که مملو از باکتری‌های گوشت‌خوار است!
شنبه 9 شهريور 1398
دانشمندان در پژوهش جدید خود به یکی دیگر از اثرات مضر تغییرات آب و هوایی اشاره کردند و بیان داشتند که گرم شدن اقیانوس‌ها موجب گسترش و تکثیر باکتری‌های گوشت‌خوار در ساحل می‌شود.
باکتری‌هایی که برنده‌ی دو ماراتن را تعیین می‌کنند
شنبه 9 شهريور 1398
گروهی بین‌المللی از محققان، موفق به شناسایی رابطه‌ای میان اعضای سرده‌ی باکتریایی «ویلنولاند» و عملکرد ورزشکاران شدند.
نقشه‌ی سه‌بُعدی کهکشان راه‌شیری
شنبه 9 شهريور 1398
ستاره‌شناسان با اندازه‌گیری فاصله‌ی خورشید با هزاران ستاره‌ی متغیر در کهکشان راه‌شیری و همچنین فاصله‌ی آن از اجرام کیهانی پراکنده شده در کهکشان، توانسته‌اند نقشه‌ای با بزرگ‌ترین مقیاس از کهکشان راه‌شیری را تهیه کنند.
کشف کاخی باستانی در کردستان
‌پنجشنبه 7 شهريور 1398
گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسانِ آلمانی و کُرد به کشف اعجاب برانگیزی نائل آمدند. آنان کاخ ۳،۴۰۰ ساله‌ای را از آب‌های رودخانه دجله در منطقه‌ی کردستان عراق کشف کردند.
رسم نقشه‌ی دستگاه عصبی اُرگانیسمی زنده
‌پنجشنبه 7 شهريور 1398
دانشمندانی که در زمینه‌ی اتصالات در سیستم عصبی موجودات زنده کار می‌کنند، به تازگی از ترسیم کل دستگاه عصبی یک جاندار خبر داده‌اند.
یافته‌های کاوشگر پارکر از خورشید
‌پنجشنبه 7 شهريور 1398
از زمانی که کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا، ماموریت خود را در آگوست سال ۲۰۱۸ شروع کرد، زمین یک بار به دور خورشید گردیده است؛ در حالی که کاوشگر پارکر اکنون سومین دور خود را شروع کرده است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 233 234
مشاوره رایگان تحصیلی
تداخل دو ناظر در سیستم (3 پاسخ)
سریع ترین زبان برنامه نویسی برای محاسبات عددی (13 پاسخ)
فرمول نسبت انرژی آزاد شده دو زلزله (3 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (40 پاسخ)
تفاوت برف و یخ (1 پاسخ)
چرا آهنربا دو قطب دارد؟ (3 پاسخ)
دیامغناطیس ها و عدم واکنش دو آهنربا (2 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (15 پاسخ)
آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟ (37 پاسخ)
علت جاذبه زمین؟ (25 پاسخ)
درک بهتر ساختمان منظومه شمسی با کمک وویجرها (0 پاسخ)
باقي ماندن صدا در محيط؟ (51 پاسخ)
آزمایش tone generator (0 پاسخ)
3 سوال از جسم صلب (0 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (8 پاسخ)
دمای پلانک، حد بالای دما و سرعت نور (1 پاسخ)
کامپیوتر کوانتمی گوگل، بسیار سریع‌تر از ابرکامپیوترهای موجود (0 پاسخ)
دانشجویان فوتونیک و مهندسی اپتیک و لیزر خود را معرفی کنید (27 پاسخ)
چرا دو خط موازی به هم میرسند؟ (18 پاسخ)
کاربرد پلاسما بین دو میدان الکتریکی (0 پاسخ)
درخواست پیشنهادات شما در مورد بدست آوردن مقدار زیادی الکترون (2 پاسخ)
بازتاب نور و طیف رادیویی (1 پاسخ)
تفاوت جریان فوکو و ادی (2 پاسخ)
هم ارزی فرم موج ساده (11 پاسخ)
گرافین (0 پاسخ)
راکتور هسته ای چگونه کار می کند؟ (2 پاسخ)
ترازوی پیچشی (6 پاسخ)
طناب آویزان از دو نقطه (6 پاسخ)
راز آهنربا (0 پاسخ)
اثبات متوازی (1 پاسخ)
بهترین روش ذخیره انرژی چیست؟ (10 پاسخ)
آهنگ لحظه ای تغییر چیست؟ (7 پاسخ)
سوال در مورد ترانس افزاینده ولتاژ (1 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (46 پاسخ)
فضای دوگان چیست؟ (0 پاسخ)
زمان و اتم (1 پاسخ)
حرکت ذره باردار در میدان الکتریکی و مغناطیسی ثابت (7 پاسخ)
حرکت بر اساس خمش فضازمان (1 پاسخ)
محاسبه خط ترمز خودرو (19 پاسخ)
نیمه رسانا (10 پاسخ)
قطار انیشتین (19 پاسخ)
ردیف هفتم جدول تناوبی تکمیل شد (2 پاسخ)
فرمول طلایی (0 پاسخ)
اندازه حرکت، انرژی (3 پاسخ)
دافعه قطب های آهنربا (2 پاسخ)
ممان الکتریکی و مغناطیسی (4 پاسخ)
پرواز بر روی ماه (10 پاسخ)
پرسشهایی درباره ی بالن ها (13 پاسخ)
چگونه خاطرات را به‌یاد می‌آوریم؟
باتری‌های نسل جدید با ساختاری نو
یخ موجود در ماه از کجا آمده است؟
چگونه صدای برف‌پاک‌کن را قطع کنیم؟
سیارک‌ها از چه چیزی تشکیل شده‌اند؟
باکتری‌ها چگونه با آنتی‌بیوتیک‌ها می‌جنگند؟
چرا در پیری کم‌شنوا می‌شویم؟
چطور در زمستان گرم بمانیم؟
ایران در بین سردمداران تولید گازهای گلخانه‌ای دنیا
تابستان امسال رکورد زد
ویژگی اعجاب‌انگیز مغز دایناسورهای عظیم‌الجثه
چطور لکه‌های عمیق را از ظروف جدا کنیم؟
کشف وسایل جنگی مربوط به عصر برنز
باکیفیت‌ترین تصاویر از ماه ثبت شد
راهی موثر در درمان سریع دیسک کمر
چگونه علائم سرطان سینه را بشناسیم؟
این گیاه چگونه از خود سلفی می‌گیرد؟
مضرات مصرف الکل در بارداری
تشابه عجیب برخی سیاره‌های فراخورشیدی با زمین
چطور اتاق‌ مرتبی داشته باشیم؟
سه میلیارد پرنده به‌طور عجیبی ناپدید شدند
کشف مخزنی از گازی ناشناخته در ژاپن
راز گلوله‌های آتشین در آسمان شیلی چیست؟
چطور بفهمیم عفونت ادراری داریم و چگونه آن را درمان کنیم؟
چگونه حملات قلبی را پیش‌بینی کنیم؟
آیا واقعاً شکست مقدمه‌ی پیروزی است؟
پای مصنوعی جدید، به بدن پیوند می‌خورد
چطور از شر موهای سفید خلاص شویم؟
منشاء اُرگاسم زنان چیست؟
این فرد وحشتناک‌ترین مرگ تاریخ را داشته است!
سنتز نوع جدیدی از مولکول کربن (0+)