مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

یخ موجود در ماه از کجا آمده است؟
‌چهارشنبه 22 آبان 1398
مدارگردهای ماه از جمله فضاپیمای «چاندرایان-۱» هند و مدارگرد شناسایی ماه ناسا «LRO» اخیراً توانسته‌اند در کف برخی از حفره‌های موجود در قطب جنوب ماه، یخ کشف کنند.
چگونه صدای برف‌پاک‌کن را قطع کنیم؟
‌سه شنبه 21 آبان 1398
صدای جیرجیر و آزاردهنده‌ی برف‌پاک‌کن شیشه‌ی جلوی اتومبیل می‌تواند هربار بارندگی را به یک تجربه‌ی دردناک تبدیل کند.
سیارک‌ها از چه چیزی تشکیل شده‌اند؟
‌سه شنبه 21 آبان 1398
ستاره‌شناسان برای اولین بار توانسته‌اند گاز سیانید را به عنوان یکی از مواد اولیه‌ی سیارک‌های منظومه‌ی شمسی بر روی یک سیارک فراخورشیدی کشف کنند.
باکتری‌ها چگونه با آنتی‌بیوتیک‌ها می‌جنگند؟
‌سه شنبه 21 آبان 1398
مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک یکی از خطراتی است که نسل بشر را تهدید می‌کند. میکرواُرگانیسم‌های متعددی توانسته‌اند راه‌های مختلفی پیدا کنند که در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شوند و بنابراین انسان راهی برای مقابله با آن‌ها ندارد.
چرا در پیری کم‌شنوا می‌شویم؟
‌سه شنبه 21 آبان 1398
تیمی از دانشمندان کینگ کالج و کالج دانشگاهی لندن به همراه متخصصین دانشگاه منچستر ۴۴ ژن که با کم‌شنوایی در زمان پیری مرتبط هستند را کشف کرده‌اند.
چطور در زمستان گرم بمانیم؟
دوشنبه 20 آبان 1398
زمستان زمان فوق‌العاده‌ای از سال است که می‌توان از زیبایی‌ها و سرگرمی‌های آن لذت برد، اما پایین آمدن درجه حرارت می‌تواند کمی کار را سخت کند.
ایران در بین سردمداران تولید گازهای گلخانه‌ای دنیا
دوشنبه 20 آبان 1398
شرکت‌های عظیمی که در زمینه‌ی سوخت‌های فسیلی فعالیت دارند، نقش بسیار بزرگی در تغییرات اقلیمی بازی می‌کنند.
تابستان امسال رکورد زد
دوشنبه 20 آبان 1398
تابستان گذشته در نیمکره‌ی شمالی رکوردهای دمایی مجدداً شکسته شدند و بنا به گزارش بی‌بی‌سی، ۳۹۶ نقطه بیشترین دمای تاریخ خود را ثبت کردند
ویژگی اعجاب‌انگیز مغز دایناسورهای عظیم‌الجثه
دوشنبه 20 آبان 1398
دایناسورهای عظیم‌الجثه مکانیسم‌های مختلفی برای متعادل کردن دمای مغز خود داشته‌اند.
چطور لکه‌های عمیق را از ظروف جدا کنیم؟
یکشنبه 19 آبان 1398
با گذشت زمان، ظروف ممکن است توسط بقایای مواد غذایی یا نوشیدنی به شدت آلوده شوند که از بین بردن این لکه‌ها تنها با شستن معمولی دشوار و غیرممکن است.
کشف وسایل جنگی مربوط به عصر برنز
یکشنبه 19 آبان 1398
باستان‌شناسان مجموعه‌ای از ۳۱ جسم فلزی شامل یک ابزار برنزی با دسته‌ی چوبی، یک چاقو، قلم درزگیر، استوانه‌های برنزی و قطعات شمش مانند را از یک میدان نبرد باستانی در دره‌ی تولنز در شمال شرقی آلمان کشف کرده‌اند.
باکیفیت‌ترین تصاویر از ماه ثبت شد
یکشنبه 19 آبان 1398
مدارگرد چاندرایان-۲ متعلق به هند، در حال مطالعه‌ی سطح کره‌ی ماه است. سازمان تحقیقات فضایی هند «ISRO» اخیراً تصاویر و داده‌های جدیدی که این فضاپیما جمع‌آوری کرده را منتشر کرده است.
راهی موثر در درمان سریع دیسک کمر
یکشنبه 19 آبان 1398
محققین راهی پیدا کرده‌اند که طی آن می‌توانند از آسیب بیشتر به دیسک کمر جلوگیری کنند و به این ترتیب فرصت بیشتری به پزشکان بدهند تا درمان‌های خود را انجام دهند.
چگونه علائم سرطان سینه را بشناسیم؟
شنبه 18 آبان 1398
سرطان سینه هنگامی رخ می‌دهد که سلول‌های سینه به طور غیرقابل کنترلی رشد کنند و تومور بدخیم شکل بگیرد.
این گیاه چگونه از خود سلفی می‌گیرد؟
شنبه 18 آبان 1398
یک گیاه توانسته است اولین سلفی گیاهان را به‌نام خود ثبت کند و به این ترتیب تبدیل به اولین سلبریتی گیاهی اینستاگرام شده است.
مضرات مصرف الکل در بارداری
شنبه 18 آبان 1398
مطالعاتی که بر روی موش‌ها انجام شده است، نشان می‌دهد که مصرف گاه و بی‌گاه الکل در زمان بارداری می‌تواند منجر به ایجاد مقاومت به انسولین و در نتیجه‌ی افزایش احتمال بروز دیابت در نسل‌های مذکر آینده شود.
تشابه عجیب برخی سیاره‌های فراخورشیدی با زمین
شنبه 18 آبان 1398
کوتوله‌های سفید چگال هستند و در نتیجه‌ی سوختن ستاره‌های معمولی ایجاد شده‌اند. به خاطر کشش گرانش بالایی که دارند، اتمسفر سطحی این اجرام مملو از عناصر سبکی مانند هیدروژن و هلیوم است.
چطور اتاق‌ مرتبی داشته باشیم؟
‌پنجشنبه 16 آبان 1398
شاید تمیز کردن اتاق برای‌تان یک کار بزرگ و وقت‌گیر تلقی شود، اما در واقع یک فرایند سریع و آسان است!
سه میلیارد پرنده به‌طور عجیبی ناپدید شدند
‌پنجشنبه 16 آبان 1398
از سال ۱۹۷۰ تا کنون بیش از ۲.۹ میلیارد پرنده از تعداد پرندگان آسمان‌های آمریکای شمالی کاسته شده است.
کشف مخزنی از گازی ناشناخته در ژاپن
‌پنجشنبه 16 آبان 1398
در سواحل اوکیناوا در جنوب غربی ژاپن، مخزن بزرگی حاوی مقادیر بسیار زیادی گاز ناشناخته کشف شده است.
راز گلوله‌های آتشین در آسمان شیلی چیست؟
‌پنجشنبه 16 آبان 1398
اخیراً چندین گلوله‌ی آتشین در آسمان شیلی مشاهده شدند که در انتهای مسیر خود به زمین برخورد کردند.
چطور بفهمیم عفونت ادراری داریم و چگونه آن را درمان کنیم؟
‌چهارشنبه 15 آبان 1398
عفونت ادراری یا UTI می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده و دردآور باشد، بنابراین جای تعجب نیست که افرادی که با این بیماری درگیر هستند مشتاقانه بخواهند که از شر این عفونت خلاص شوند.
چگونه حملات قلبی را پیش‌بینی کنیم؟
‌چهارشنبه 15 آبان 1398
یک تکنولوژی جدید با استفاده از هوش‌مصنوعی می‌تواند افرادی که در معرض بروز حمله‌های قلبی هستند را حداقل ۵ سال قبل از بروز حمله شناسایی کند.
آیا واقعاً شکست مقدمه‌ی پیروزی است؟
‌چهارشنبه 15 آبان 1398
برای محققینی که در ابتدای راه اثبات توانمندی‌های خود هستند، خبرهای خوبی داریم؛ مشکلات ابتدای کار نه تنها نباید باعث آزار شما شوند، بلکه باید از بودن آن‌ها خرسند باشید؛ زیرا در آینده به کمک شما می‌آیند.
پای مصنوعی جدید، به بدن پیوند می‌خورد
‌چهارشنبه 15 آبان 1398
پاهای مصنوعی که اکنون برای افراد دچار قطع عضو موجود است، نواقص و کمبودهای زیادی دارند.
چطور از شر موهای سفید خلاص شویم؟
دوشنبه 13 آبان 1398
موهای سفید معمولاً نشانه‌ی پیر شدن است، بنابراین منطقی است که بخواهید از شر آن‌ها خلاص شوید.
منشاء اُرگاسم زنان چیست؟
دوشنبه 13 آبان 1398
هنوز پرسش‌ها پیرامون اُرگاسم زنان زیاد است، ولی زیست‌شناسان تکاملی بیشتر از چگونگی، بر روی چرایی آن تمرکز دارند.
این فرد وحشتناک‌ترین مرگ تاریخ را داشته است!
دوشنبه 13 آبان 1398
تاریخ مرگ‌های فجیع زیادی را به خود دیده است که چشم از دیدن آن‌ها وحشت می‌کند. هیچکدام از راه‌هایی که زندگی انسان را خاتمه داده‌اند به پای اسکلتی که اخیراً کشف شده است نمی‌رسند.
پیوند کبد آسان‌تر می‌شود
دوشنبه 13 آبان 1398
دانشمندان توانسته‌اند زمان نگهداری کبد انسان قبل از پیوند به شخص دیگر را افزایش دهند.
چگونه رنگ‌ها را با هم سِت کنیم؟
یکشنبه 12 آبان 1398
اگر با نظریه‌ی رنگ بر اساس چرخه‌ی رنگ آشنا نیستید، سِت کردن رنگ‌ها با هم می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد.
چگونه می‌توان دی‌اکسیدکربن را به سوخت مایع تبدیل کرد؟
یکشنبه 12 آبان 1398
محققین راهی جدید برای تبدیل دی‌اکسیدکربن به سوخت‌های مایع پایدار کشف کرده‌اند. از این سوخت‌ها می‌توان برای هواپیما، کشتی و قطارهای باری نیز استفاده کرد.
تصوری اشتباه درباره‌ی انجام عمل تتو
یکشنبه 12 آبان 1398
اگر نگاهی به گره‌های لنفاوی فردی که تتوی سنگین کرده است بیندازید، چیز بسیار عجیبی را مشاهده می‌کنید؛ «تجمع میکروسکوپی فلزات».
کشف یک کهکشان شبه‌خوشه‌ای
یکشنبه 12 آبان 1398
ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ‌های سوبارو، کک و جمینی توانسته‌اند خوشه‌ی کهکشانی را متعلق به کیهان اولیه کشف کنند.
چطور با استرس مقابله کنیم؟
شنبه 11 آبان 1398
بعضی اوقات استرس مانند چیزی است که فقط ما باید آن را بپذیریم. برای گذراندن روز و عمر، باید مدام در حال دویدن و دویدن باشیم که متأسفانه، از نظر روحی و جسمی برای سلامتی ما خوب نیست. برای مدیریت استرس و خروج از روزمرگی، مراحل زیر را انجام دهید.
با خیال راحت گوشت بخورید
شنبه 11 آبان 1398
اغلب افراد می‌توانند با خیال راحت از گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده استفاده کنند. مطالعه‌ی گسترده‌ای که توسط محققین دانشگاه‌های مک‌مستر و دالهوسی انجام شده است، نشان می‌دهد که عدم مصرف گوشت تاثیر زیادی بر روی سلامتی ندارد.
کرمی که سه جنسیت دارد
شنبه 11 آبان 1398
تیمی بین‌المللی از زیست‌شناسان توانسته‌اند هشت گونه از کرم‌های «نماتود» را در رسوبات غنی از آرسنیک برکه‌ی مونو در کالیفرنیا پیدا کنند.
منظومه‌ای با سیاره و ستاره‌ای عجیب
شنبه 11 آبان 1398
هر زمان که دانشمندان فکر می‌کنند مدل پیشنهادی آن‌ها برای شکل‌گیری سیستم‌های سیاره‌ای تکمیل شده است، چیزی یافت می‌شود که همه چیز را به هم می‌ریزد.
چگونه باهوش‌تر باشیم؟
‌پنجشنبه 9 آبان 1398
دوست داشتید که ای کاش باهوش‌تر بودید؟ دوست داشتید که دیگران اعتقاد داشته باشند که باهوش‌تر هستید؟
منتظر خبرهایی جذاب از حیات مریخی باشید
‌پنجشنبه 9 آبان 1398
آیا حیات بر روی مریخ وجود دارد؟ این پرسشی است که افراد زیادی در جستجوی پاسخ آن هستند و احتمالاً اکنون به پاسخ آن نزدیک شده‌ایم، ولی بر اساس گفته‌های دانشمندان ناسا هنوز برای این موضوع آماده نیستیم.
از عرق بدن خود برق تولید کنید
‌پنجشنبه 9 آبان 1398
دانشمندان یک دستگاه انعطاف‌پذیر جدید ساخته‌اند که بر روی پوست بدن قرار می‌گیرد و ترکیبات موجود در عرق بدن را به الکتریسیته تبدیل می‌کند.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 238 239
مشاوره رایگان تحصیلی
ایا میدان هیگز نوسانی است؟ (0 پاسخ)
موتور بدون سوخت+Free Energy (11 پاسخ)
میدان مغناطیس زمین و تولید نیروی برق( طرحی جالب) (21 پاسخ)
شعاع شوارتزشیلد و نقطه ی تکینگی (17 پاسخ)
سوال وزنه و فنر (0 پاسخ)
علت عبور نور مریی از شیشه سربی بر خلاف گاما (26 پاسخ)
سوال در مورد اصطکاک (29 پاسخ)
حدس گلادباخ (80 پاسخ)
تکنیک حل معادله (4 پاسخ)
برای سفر انسان به مریخ، چه امکاناتی لازم است و این سفر چه مد (1 پاسخ)
مختصات رئوس مربع ها چگونه بدست می آید؟ (4 پاسخ)
جلوگیری از انتشار میدان مغناطیسی (9 پاسخ)
چرا پروتون سبکتر از کوارک است؟ (4 پاسخ)
آزمایش لوله پرتو کاتدی (20 پاسخ)
سفر در زمان با خواب مصنوعی (0 پاسخ)
پارادوکس EPR (8 پاسخ)
تناقض در دو جنبه اصل نسبیت؟ (29 پاسخ)
چرا آهنربا چوب رو جذب نمیکنه ولی آهن رو جذب میکنه؟ (13 پاسخ)
آهنربای النیکو (1 پاسخ)
چطور میتونم خلاء درست کنم؟! (8 پاسخ)
تیر رعد و برق (6 پاسخ)
کرم‌چاله چیست؟ (0 پاسخ)
آیا بشقاب پرنده ها وجود دارند؟ (0 پاسخ)
چرا سیارات چشمک نمی زنند؟ (0 پاسخ)
آیا فضا منحنی است؟ (0 پاسخ)
درخواست پیشنهادات شما در مورد بدست آوردن مقدار زیادی الکترون (3 پاسخ)
فرمول بسیار ساده تخمین فاصله ماهواره از زمین (0 پاسخ)
نیروی گرانش از کجا پدید می آید منشا آن چیست؟ (46 پاسخ)
موشک کاغذی با کاغذ آچار (0 پاسخ)
زنون هگزا فلوراید؟ استدلالش چیه؟ (0 پاسخ)
آب رو بدون انر‌ژي به بالا هدايت كردن (34 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (51 پاسخ)
تلپورت یا انتقال آنی در فضا (1 پاسخ)
مساله ساده در «دقت اندازه گیری» (2 پاسخ)
عدد بعدی را بیابید (10 پاسخ)
جزوه لیزر پیشرفته 1 (0 پاسخ)
آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟ (38 پاسخ)
طول پلانک (14 پاسخ)
جهت مولکول‌های مغناطیسی در یک قطعه آهنی و یک آهنربا (1 پاسخ)
دو سؤال بنیادین که می تواند اعتبار نسبیت را به چالش بکشد (26 پاسخ)
منظور معادله E=mc2 چیه؟! (6 پاسخ)
چرخش به دور درخت با سرعت نور (21 پاسخ)
كدومتون درك درستي از كوانتوم داريد؟ (69 پاسخ)
آونگ پوشه خونف (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (509 پاسخ)
نظریه انتهای فضا (29 پاسخ)
ضد جاذبه (4 پاسخ)
مقاله ای حیرت اور دیگر در کوانتوم گراویتی از فیزیک مطلق (17 پاسخ)
جنس فضا زمان از چیست؟ (26 پاسخ)
قانون دوم ترمودینامیک در فرایند هم‌دما (0 پاسخ)
اثر هال کوانتومی (0 پاسخ)
توضیح چرایی انحراف جزئی سیاره عطارد از مدار خودش (10 پاسخ)
اختراع دستگاهی برای زنده نگه داشتن کبد در خارج بدن
چگونه درختان می‌توانند هزاران سال عمر کنند؟
اتمسفر مریخ نَشتی دارد
چطور در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنیم؟
جایگزین ورزش پیدا شد؟
کشف ساختاری جدید و عجیب در کهکشان راه‌شیری
کشف راهی جدید برای افزایش طول عمر
کیست تخمدان چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟
چرا هر ساله واکسن‌ جدیدی برای آنفلوآنزا ساخته می‌شود؟
نگاهی دقیق‌ به لایه‌های نازک یخ
کشف ژنوم مار کبرای هندی چه اهمیتی دارد؟
چطور طلای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
نوشیدن منظم چای چه تاثیری بر روی قلب دارد؟
تماشای کهکشانی زیبا به‌یاد خاندان هرشل
از اثر گلخانه‌ای چه می‌دانید؟
چگونه از هموروئید خلاص شویم؟
دلیل گوناگونی زیستی موجود بر روی زمین چیست؟
با پیشرفته‌ترین ربات جهان آشنا شوید؛ اطلس
صدای مریخ‌لرزه چگونه است؟
چطور با وسواس فکری مقابله کنیم؟
کشف سه اَبَرسیاه‌چاله‌ی غیرعادی
خواب انسان‌ها چه تفاوتی با هم دارد؟
کشفی حیرت‌انگیز در زیر قطب جنوب
شباهت شگفت‌آور زمین و مریخ
چه چیزی باعث انقراض حیوانات در عصر یخبندان شد؟
روشی جدید و موثر برای پاکسازی آلودگی هوا
چطور گوشی موبایل در آب افتاده را نجات دهیم؟
آیا انسان‌ها، باعث انقراض پنگوئن‌ها هم می‌شوند؟
چه چیزی بخوریم تا سلامت قلبمان حفظ شود؟
بزرگترین تاثیر آتش‌سوزی جنگل‌ها برای زمین