مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

چگونه بطور طبیعی اگزما را درمان کنیم؟
‌سه شنبه 24 دي 1398
اگزما می‌تواند در هر سنی بر روی افراد تأثیر بگذارد و باعث ایجاد ناراحتی شود. پزشکان اغلب کرم استروئیدی را تجویز می‌کنند.
روشی برای مقابله با میکروب‌های مقاوم
‌سه شنبه 24 دي 1398
اگر چه ایمپلنت‌های تیتانیومی ممکن است قوی و سبک باشند و در برابر خوردگی مقاومت کنند، اما سطوح آن‌ها می‌تواند توسط میکروب‌های مضر مورد هجوم قرار بگیرد و در نتیجه باعث عفونت بافت اطراف آن شود که در نهایت باعث برداشته شدن ایمپلنت خواهد شد.
مکانی غیرمعمول برای تشکیل سیاره‌ها
‌سه شنبه 24 دي 1398
شاید دیسک‌های حول ستاره‌ها تنها مکان برای شکل‌گیری ستاره‌ها نباشند. تیمی از ستاره‌شناسان ژاپنی پیش‌بینی کرده‌اند که مکان پُر از گرد و غبار اطراف سیاه‌چاله‌های کلان‌جرم نیز می‌تواند جایی مناسب برای شکل‌گیری سیاره‌ها به حساب آید.
مردی که توسط لیسیده شدن جانش را از دست داد!
‌سه شنبه 24 دي 1398
اخیراً یک مرد ۶۳ ساله‌ی سالم با ایجاد اختلال در اندام‌های متعدد خود مواجه شد و از دنیا رفت. اندام‌های وی پس از لیسیده شدن دست وی توسط سگ خانگی از کار افتادند.
چگونه انگلیسی را پیوسته بنویسیم؟
دوشنبه 23 دي 1398
برای بسیاری از افراد نوشتن حروف انگلیسی به صورت تحریری یک چالش محسوب می‌شود. در اینجا نحوه‌ی نوشتن تمام ۲۶ حروف انگلیسی کوچک و بزرگ را به شکل تحریری در قالب شکل آورده شده است که می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.
مفهوم کریستال زمان در فیزیک چیست؟
دوشنبه 23 دي 1398
یک نوع تئوری جدید از کریستال‌های زمان قادر است پتانسیل این ساختارهای جذاب را متحول کند. برخلاف کریستال‌های زمان که تا به امروز ساخته‌شده بودند، این ساختار به هیچ‌گونه محرک خارجی برای به جنبش درآوردن ذرات نیاز ندارد.
قلب شگفت‌انگیز بزرگ‌ترین موجود جهان
دوشنبه 23 دي 1398
تا کنون هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره‌ی ضربان قلب بزرگ‌ترین موجود دریاها یعنی نهنگ آبی وجود نداشته است. تیمی از محققین برای اندازه‌گیری توان پمپاژ خون توسط قلب ۲۰۰ کیلویی یک نهنگ آبی، حسگرهای مخصوصی را به یک نهنگ در سواحل کالیفرنیا وصل کردند.
شبیه‌سازی خارق‌العاده‌ای که به پرسش‌های بزرگ جهان پاسخ خواهد داد
دوشنبه 23 دي 1398
ستاره‌شناسان اخیراً از ابزار خارق‌العاده‌ای پرده‌برداری کرده‌اند که می‌تواند پاسخ بسیاری از پرسش‌های پیچیده‌ درباره‌ی نحوه‌ی شکل‌گیری کهکشان‌ها را بدهد.
چطور اثر لوازم آرایشی را از روی لباس پاک کنیم؟
یکشنبه 22 دي 1398
تمام کسانی که که آرایش می‌کنند قطعاً تجربه‌ی بد ریختن لوازم آرایشی بر روی یک سطح مثل لباس، مبل، رختخواب یا حتی دیوار را داشته‌اند.
کشف برج‌های بسیار بلند و عجیب در مریخ
یکشنبه 22 دي 1398
مدارگرد شناسایی مریخ متعلق به ناسا توانسته تعداد متعددی برج خاکی را بر روی مریخ شناسایی کند.
دسترسی به اینترنت یک امکان لاکچری است یا حق مسلم؟
یکشنبه 22 دي 1398
دسترسی به اینترنت یکی از حقوق‌های معنوی بشر است و بر اساس آن همه‌ی افراد باید دارای دسترسی آزاد و بدون نظارت به محیط اینترنت باشند.
چطور تکنولوژی شیردهی گاوها را بهبود می‌بخشد؟
یکشنبه 22 دي 1398
به نظر می‌رسد که هدست‌های واقعیت مجازی در آینده‌ی ما نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.
چطور علائم هاری را در انسان تشخیص دهیم؟
شنبه 21 دي 1398
هاری یک عفونت ویروسی کشنده است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد. از آنجا که هاری می‌تواند از طریق بزاق یک حیوان آلوده به انسان منتقل شود، لذا تهدیدی برای سلامتی و امنیت عمومی است.
فراوان‌ترین نوع کربن در جهان چیست؟
شنبه 21 دي 1398
«C60» یکی از رایج‌ترین اَشکال کربن در فضاست؛ مولکول کربن توپی شکل که یک پروتون اضافی به آن وصل است. این نتیجه‌ی تحقیقی است که در دانشگاه رادبود به انجام رسید.
پزشکی نوین، به یک بیمار زندگی دوباره داد
شنبه 21 دي 1398
متخصصین آمریکایی برای اولین بار توانستند قلب یک مُرده را به زندگی برگردانند و سپس آن را به یک بیمار نیازمند پیوند بزنند.
کشف عاملی جدید در تولد ستاره‌ها
شنبه 21 دي 1398
فضای میان ستاره‌ای خالی از ماده نیست، بلکه با ماده‌ی میان ‌ستاره‌ای با دمای پایین پُر شده است. این ماده در واقع ترکیبی از گاز و گرد و خاک است که معمولاً با یکدیگر تشکیل توده می‌دهند.
چگونه با مسمومیت خود یا یک فرد مسموم مواجه شویم؟
‌پنجشنبه 19 دي 1398
مسمومیت ممکن است هنگامی اتفاق بیفتد که شخصی یا یک ماده‌ی سمی را قورت دهد، یا سم با پوست یا چشم تماس پیدا کند و یا بخارهای مسموم را استنشاق کند.
عوارض زیست محیطی رمزارزها چیست؟
‌پنجشنبه 19 دي 1398
بیت‌کوین، اِتریوم و لایت‌کوین رمزارزهای نام آشنا بر پایه‌ی فضای دیجیتال هستند. اگرچه این ارزها به صورت فیزیکی وجود ندارند، ولی آیا این روش تبادل می‌تواند تاثیر منفی بر روی سیاره‌ی زمین داشته باشد؟
شیشه‌ای که به‌جای شکستن، خم می‌شود!
‌پنجشنبه 19 دي 1398
«اریکا فرانکبرگ» و همکارانش از دانشگاه تمپر، توانسته‌اند مواد شیشه‌ای جدیدی تولید کنند که در دمای محیط خصوصیاتی مانند فلزات دارند.
چرا با وجود بیشتر شدن بارش‌ها، باز هم دسترسی به آب سخت است؟
‌پنجشنبه 19 دي 1398
تغییرات اقلیمی باعث می‌شود که درختان آینده بیش از درختان کنونی نیاز به آب داشته باشند و به همین خاطر، آب در دسترس برای زندگی مردم آمریکای شمالی و منطقه‌ی اوراسیا روز به روز کمتر می‌شود.
رازی که زیر خاک‌ مکزیک فاش شد
‌چهارشنبه 18 دي 1398
ناحیه‌ای در ایالت تولتپک مکزیک چیز غافلگیرکننده‌ای را در دل خود مخفی کرده است؛ این ناحیه بزرگ‌ترین سایت شکاری است که تا کنون در این کشور پیدا شده است.
آنزیمی که می‌تواند سوخت سبز جهانی باشد
‌چهارشنبه 18 دي 1398
محققین دانشگاه‌های ایلینویز و کالیفرنیا یک قدم به تولید پُربازده‌ترین ماشین تولید گاز هیدروژن نزدیک شده‌اند.
کشف چیزی غیرمنتظره در کهکشان راه‌شیری
‌چهارشنبه 18 دي 1398
تیمی بین‌المللی از ستاره‌شناسان یک سیاه‌چاله‌ی میان ستاره‌ای کلان‌جرم را کشف کرده‌اند که ۶۷ برابر خورشید جرم دارد.
چطور یک پروژه را مدیریت کنیم؟
‌سه شنبه 17 دي 1398
یک پروژه یک مسئولیت بزرگ است، اما می‌توانید با برنامه‌ریزی، انجام آن را آسان‌تر کنید. این کار با شناسایی اهداف پروژه و تجزیه‌ی آنها، در مراحل عملی انجام می‌شود.
آیا جنین در شکم مادر خود می‌تواند چیزی ببیند؟
‌سه شنبه 17 دي 1398
در سه ماهه دوم بارداری و ماه‌ها قبل از اینکه نوزاد به دنیا بیاید، چشم‌هایش می‌تواند تصاویر را ببیند و نورها را تشخیص دهد.
روشی خلاقانه برای درمان تاندون آسیب‌دیده
‌سه شنبه 17 دي 1398
بهبود زخم بافت‌ها در زمانی که تاندون کتف و یا زانو دچار آسیب می‌شود، فرآیندی دردناک و چالش‌برانگیز است و حتی در بعضی اوقات می‌تواند پارگی ثانویه‌ی تاندون را در پی داشته باشد.
ویژگی عجیبی در باکتری‌ها
‌سه شنبه 17 دي 1398
محققین پس از صرف ماه‌ها وقت توانسته‌اند باکتری‌هایی در آزمایشگاه تولید کنند که از دی‌اکسیدکربن به جای ترکیبات آلی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند.
چگونه جوان‌تر به نظر برسیم و احساس جوانی کنیم؟
‌سه شنبه 17 دي 1398
اگر می‌خواهید جوان‌تر به نظر برسید و احساس جوانی کنید، مطمئنا تنها نیستید. برای جوان‌تر شدن می‌توانید چند قدم ساده بردارید. با این حال، بهترین روش، حفظ یک سبک زندگی سالم، درست غذا خوردن و فعال نگه داشتن مغز است.
دریافت اولین اطلاعات مهم از کاوشگر خورشیدی پارکر
دوشنبه 16 دي 1398
کاوشگر خورشیدی پارکر یک فضاپیمای رباتیک است که برای کاوش در اتمسفر خورشید طراحی شده و اکنون توانسته است داده‌های فوق‌العاده‌ای از خورشید برای ما ارسال کند.
حیوانات محیط اطرافشان را چگونه می‌بینند؟
دوشنبه 16 دي 1398
آیا تا کنون فکر کرده‌اید که زنبور یک دشت پُر از گل را چگونه می‌بیند؟ اکنون به‌خاطر وجود یک نرم‌افزار خلاقانه‌ی جدید این شانس را دارید که دنیا را از دریچه‌ی چشم حیوانات ببینید.
رکورد انتشار دی‌اکسیدکربن به اتمسفر شکسته می‌شود؟
دوشنبه 16 دي 1398
اخیراً رهبران جهان در مادرید گرد هم آمدند تا در مورد اجرایی شدن الزامات توافقنامه‌ی آب و هوایی پاریس بحث و تبادل نظر کنند، ولی از طرف دیگر انتشارات دی‌اکسیدکربن در سال ۲۰۱۹ مجدداً به رکورد تاریخی خود نزدیک شده است.
چگونه به فردی ثروتمند تبدیل شویم؟
یکشنبه 15 دي 1398
ثروت: تقریباً همه آن را می‌خواهند، ‌اما کمتر کسی می‌داند که برای دستیابی به آن چه کاری باید انجام دهند. ثروتمند شدن، ‌ترکیبی از شانس، ‌مهارت و صبر است.
حیوانات نخستین چگونه در عصر یخبندان زنده می‌ماندند؟
یکشنبه 15 دي 1398
تحقیقاتی که به سرپرستی دانشمندان دانشگاه مک‌گیل انجام شده نشان داده است که آب‌های ناشی از ذوب یخچال‌های طبیعی، مکان مهمی برای ادامه‌ی حیات محسوب می‌شده‌اند.
آیا داشتن موهای ضخیم‌تر مفید است؟
یکشنبه 15 دي 1398
موهای فیل چهار برابر از موهای انسان ضخیم‌تر هستند، ولی فقط نصف موی انسان قدرت دارند. اینها نتایج مطالعاتی است که دانشمندان دانشگاه سن دیگوی کالیفرنیا در مجله‌ی Matter به چاپ رسانده‌اند.
راهی برای پیشگیری همزمان از آلزایمر و پیری
یکشنبه 15 دي 1398
تحقیقات گذشته نشان داده است که داروهای «CMS121» و «J147» در موش‌هایی که دچار آلزایمر هستند، باعث بهبود حافظه می‌شود و روند از بین رفتن سلول‌های مغز را کندتر می‌کند.
چگونه کودک خجالتی را اجتماعی کنیم‌؟
شنبه 14 دي 1398
کمرویی در کودکان بسیار متداول است و نباید از آن به عنوان یک ویژگی منفی یاد کرد. اگر فرزند شما برای تعامل و معاشرت با سایر کودکان و بزرگسالان، به ویژه افرادی که او نمی‌شناسد، مشکل دارد، این به این معنا نیست که او مشکل بزگی دارد یا دچار نوعی نقص است.
اضافه‌وزن چه تاثیری بر روی مغز ما دارد؟
شنبه 14 دي 1398
واضح است که چاقی می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی قلب، ریه، کبد و بسیاری از دیگر اندام‌های داخلی بدن داشته باشد، ولی آیا بر روی مغز نیز تاثیر دارد؟
راز امواج مغناطیسی خورشید چیست؟
شنبه 14 دي 1398
رصدهای شش دهه‌ی گذشته نشان داده است که امواج مغناطیسی خروجی از درون خورشید پس از خروج از آن قوی‌تر می‌شوند، ولی تا کنون دلیل این واقعیت کشف نشده بود.
ساخت مدل سه‌بعدی کبد انسان
شنبه 14 دي 1398
بیماری کبد چرب غیرالکلی به مرور تبدیل به شایع‌ترین بیماری کبد در کشورهای توسعه یافته شده است.
آیا می‌توان شخصیت انسان‌ها را تغییر داد؟
‌پنجشنبه 12 دي 1398
مدت‌ها اعتقاد افراد بر این بوده است که شخصیت انسان غیرقابل تغییر است و معمولاً چیزی ثابت است که به انسان به ارث می‌رسد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 243 244