مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

کشف سنگر نظامیان روم در انگلیس
‌پنجشنبه 9 آبان 1398
تیمی از باستان‌شناسان توانسته‌اند بقایای یک سایت نظامی ناشناخته متعلق به رومیان باستان را کشف کنند. احتمالاً این سایت سنگر یک واحد نظامی و یا یک انبار مهمات بوده که اکنون در اگزتر انگلیس کشف شده است.
چگونه یبوست را درمان کنیم؟
‌چهارشنبه 8 آبان 1398
یبوست می‌تواند ناامید‌کننده و دردناک باشد، اما با درمان‌های سریع و طبیعی خانگی می‌توانید تسکین پیدا کنید.
حبابی کیهانی که زایشگاه ستاره‌هاست
‌چهارشنبه 8 آبان 1398
این تصویر از یک ناحیه‌ی حبابی که به نظر می‌رسد محل تشکیل ستاره‌ها باشد گرفته شده است. شکل‌گیری ستاره‌ها در ابرهایی از گاز و گردوغبار که در توده‌ها و رشته‌های درونی کهکشان‌ها وجود دارند رخ می‌دهد.
چرا هیچ حیوان سه‌پایی وجود ندارد؟
‌چهارشنبه 8 آبان 1398
همه‌ی حیوانات روی سیاره‌ی زمین دو پا، چهار پا، شش پا و یا حتی ۷۵۰ پا دارند. با این حال چرا هیچ حیوانی سه پا ندارد؟
جنگ هسته‌ای چه عواقبی دارد؟
‌چهارشنبه 8 آبان 1398
کشورهای هند و پاکستان دو همسایه‌ای هستند که به خون یکدیگر تشنه‌اند و هر دوی آن‌ها نیز تا بُن دندان مسلح هستند.
چگونه درست نفس بکشیم؟
دوشنبه 6 آبان 1398
تنفس یکی از کارهای معمول و حیاتی است که ممکن است ما به آن توجه لازم را نداشته باشیم. اگر تنفس شما دچار مشکل شود، تمامی روند کارهای روزمره‌‌تان دچار اخلال می‌شود.
نورون‌هایی که عامل فراموشی هستند
دوشنبه 6 آبان 1398
فراموشی یکی از ایرادات خسته‌کننده‌ی مغز است، ولی در عین حال پاک شدن حافظه یکی از ملزومات عملکرد مناسب مغز به‌شمار می‌رود.
آیا می‌توان عوارض جانبی روان‌گردان‌ها را حذف کرد؟
دوشنبه 6 آبان 1398
آیا می‌توان اثرات روانی داروهایی مثل «ام‌دی‌ام‌ای» را از اثرات مفید آن که در درمان اختلالاتی مثل «پی‌تی‌اس‌دی» مشاهده شده، تفکیک کرد یا خیر؟
دختری که خونش آبی است!
دوشنبه 6 آبان 1398
خون یک زن به رنگ آبی تیره درآمده و میزان اکسیژن کمتری دارد. علائم وی پس از استفاده از داروی بدون نسخه‌ی «بنزوکائین» که از آن برای معالجه‌ی درد دندانش استفاده کرده بود، پدیدار شد.
چگونه سوختگی را درمان کنیم؟
شنبه 4 آبان 1398
سوختگی یک آسیب شایع اما بسیار دردناک است. در حالی که سوختگی جزئی بدون مراقبت‌های پزشکی بهبود می‌یابد، اما سوختگی‌های شدید، برای جلوگیری از عفونت و کاهش شدت زخم، نیاز به مراقبت ویژه دارد.
کشفی بچه‌گانه متعلق به ماقبل تاریخ
شنبه 4 آبان 1398
باستان‌شناسان توانسته‌اند بقایای شیر پستانداران را بر روی بطری‌های کشف شده از سایت‌های نوسنگی اروپا پیدا کنند.
سندرومی به‌نام مَستی خودبه‌خودی
شنبه 4 آبان 1398
آسیب‌های کبدی یکی از شناخته شده‌ترین عواقب مصرف زیاد الکل است. برخی از باکتری‌های روده الکل تولید می‌کنند و ممکن است به کبد شما آسیب برسانند.
ابداع روشی جدید برای تبدیل گرما به الکتریسیته
شنبه 4 آبان 1398
تیمی بین‌المللی از دانشمندان راهی پیدا کرده‌اند که طی آن گرما را گرفته و به برق تبدیل می‌کنند.
لکه‌ی چربی روی لباس را چگونه پاک کنیم؟
‌پنجشنبه 2 آبان 1398
اگر روی لباس‌تان لکه‌های روغنی دیدید وحشت نکنید. چندین محصول خانگی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید لکه را از بین ببرید و لباس‌تان مانند روز اول تمیز و بدون لکه به‌نظر برسد.
کدام گیاهان در برابر خشکسالی مقاوم‌تر هستند؟
‌پنجشنبه 2 آبان 1398
خانواده‌ای از ژن‌های جهش یافته در گوجه فرنگی کشف شده‌اند که می‌توانند به رشد گیاهان سرعت بخشیده و مقاومت آن‌ها را در برابر خشکسالی بهبود بخشند.
آیا ترکیبات طبیعی مانند چای سبز، معجزه می‌کنند؟
‌پنجشنبه 2 آبان 1398
دکتر «جاناتان بتس» از دانشگاه Surry و همکارانش کشف کرده‌اند که ترکیبات چای سبز می‌توانند فعالیت نوعی از آنتی‌بیوتیک که برای درمان برخی عفونت‌ها استفاده می‌شود را بازیابی کند.
تصویری جامع از سیاره‌ی سرخ
‌پنجشنبه 2 آبان 1398
دوربین «HRSC» که بر روی مدارگرد اکسپرس متعلق به آژانس فضایی اروپا «ESA» نصب شده، توانسته است تصویری زیبا و با جزئیات از مریخ به زمین مخابره کند.
چگونه اعتیاد را ترک کنیم؟
‌چهارشنبه 1 آبان 1398
شما به چه چیزی اعتیاد دارید؟ اگر شما با اعتیاد به مواد مخدر، دروغگویی، الکل، رابطه جنسی و یا قمار دست و پنجه نرم می‌زنید، اولین قدم برای رهایی از آن، اعتراف و پذیرفتن اعتیاد است که کار ساده‌ای نیست.
توانایی خارق‌العاده‌ی مبتلایان به اوتیسم
‌چهارشنبه 1 آبان 1398
مبتلایان به اوتیسم، غالباً با پردازش و درک افکار، احساسات و اهداف افراد اطراف خود مشکل دارند. اما به تازگی انجام آزمایشی بزرگ به بررسی مشکلات افراد مبتلا به اوتیسم در پیش‌بینی و پردازش رفتار افراد مختلف پرداختند.
رصد سیاهچاله‌ای در حال بلعیدن ستاره‌ای نوترونی
‌چهارشنبه 1 آبان 1398
دانشمندانی از دانشگاه ملی استرالیا «ANU» می‌گویند که توانسته‌اند برای اولین‌بار سیاهچاله‌ای را که در حال بلعیدن یک ستاره‌ی نوترونی بود رصد نمایند.
زمین‌شناسان معمای عجیب ماچو‌پیچو را حل کردند
‌چهارشنبه 1 آبان 1398
علی‌رغم زیبایی‌های مثال زدنی که «ماچوپیچو» دارد، رفتن به آن‌جا کار چندان راحتی نیست، چرا که در بالای کوه‌های آند قرار دارد.
میکروب‌ها مریخ را قابل سکونت می‌کنند
‌سه شنبه 30 مهر 1398
پروفسور «جوز لوپز» و همکارانش از دانشگاه‌های جنوب‌شرقی و دیویس کالیفرنیا و دانشگاه فدرال ریودوژانیرو، نسخه‌ای جدید از فلسفه و خط‌مشی حفاظت سیاره‌ای علی‌الخصوص در مورد میکروب‌های موجود در فضا ارائه کرده‌اند.
روشی خوشمزه برای لاغر شدن
‌سه شنبه 30 مهر 1398
مصرف آجیل روزانه حتی به مقدار کم و در حدود ۱۴ گرم می‌تواند از بروز افزایش وزن سالانه در زمان بزرگسالی جلوگیری کند و در نتیجه از خطر چاقی بکاهد.
رابطه‌ی عاطفی گربه‌های خانگی با صاحبانشان چگونه است؟
‌سه شنبه 30 مهر 1398
مطالعه‌ای که توسط محققین دانشگاه اورگان انجام شده است، نشان می‌دهد که گربه‌های خانگی نیز با صاحبانشان همان پیوندی را ایجاد می‌کنند که سگ‌ها و بچه‌های انسان با سرپرستان خود برقرار می‌کنند.
چطور از شر جوش سرسیاه خلاص شویم؟
دوشنبه 29 مهر 1398
جوش‌های سرسیاه معمولاً هنگامی رخ می‌دهند که منافذ شما توسط روغن و پوست مرده مسدود شود. این لکه‌های سیاه کثیفی نیستند.
آیا ناهید در گذشته قابل سکونت بوده است؟
دوشنبه 29 مهر 1398
دما و آب‌و‌هوای ناهید به مدت سه میلیارد سال پایدار باقی مانده بوده تا اینکه به یک‌باره یک رخداد مرموز ۸۰ درصد سطح آن‌را تغییر داده است.
نانولیزرها چگونه به درمان بیماری‌ها کمک می‌کنند؟
دوشنبه 29 مهر 1398
محققین توانسته‌اند نانولیزر کوچکی تولید کنند که می‌تواند درون بافت‌های زنده به انجام فعالیت بپردازد، ولی به بافت آسیب نرساند.
چرا بدن ما به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شده است؟
دوشنبه 29 مهر 1398
مصرف بی‌رویه‌ی داروها عواقب جدی دارد؛ تعداد باکتری‌هایی که به داروهای ضدمیکروبی مقاوم هستند در سراسر دنیا افزایش می‌یابد، داروها کارایی خود را از دست می‌دهند و سلامت دام‌ها و انسان‌ها به خطر می‌افتد.
روش درست شستن دست‌‌ها
یکشنبه 28 مهر 1398
دانستن روش‌های درست شستشوی دست برای محافظت از خود و سایر افراد در مقابل میکروب‌ها، مواد شیمیایی و کثیفی‌هایی که در طول روز روی دست شما می‌نشیند، ضروری است.
چرا بچه‌ها به همه چیز توجه می‌کنند؟
یکشنبه 28 مهر 1398
تیمی از محققین یافته‌های غافلگیرکننده‌ای به‌دست آورده‌اند؛ بازیابی مجدد اطلاعات برای بزرگسالان مشکل است، زیرا داده‌هایی که فکر می‌کنند اهمیت ندارند را به خاطر نمی‌سپارند.
اثر کوکائین بر روی مغز چیست؟
یکشنبه 28 مهر 1398
کوکائین می‌تواند اثراتی قوی‌تر از تپش قلب، عرق کردن کف‌دست و تنش‌های عصبی داشته باشد.
گونه‌ای ناشناخته از کوسه‌ها کشف شد!
یکشنبه 28 مهر 1398
تیمی از محققین به سرپرستی زیست‌شناسان موسسه‌ی دریایی NOAA گونه‌ی جدیدی از کوسه‌ها را در خلیج مکزیک کشف کرده‌اند.
چگونه احساس خواب آلودگی را از بین ببریم؟
‌پنجشنبه 25 مهر 1398
احساس خواب‌آلودگی عارضه‌ای است که بدون توجه به شرایط، بسیاری از افراد را درگیر می‌کند.
زنگ خطر برای گرینلند به صدا در آمد!
‌پنجشنبه 25 مهر 1398
یخ‌های گرینلند در حال ذوب شدن هستند. به خاطر موج گرمای ماه جولای میلادی حدود ۲۱۷ میلیارد تُ‍ن از این یخ‌ها آب شده‌اند.
آیا دوران کچل شدن مردان به پایان رسیده است؟
‌پنجشنبه 25 مهر 1398
تنها چند چیز در دنیا وجود دارند که برای مردان از کچل شدن بدتر هستند. روزی می‌رسد که معکوس کردن فرآیند کچلی به راحتی کلاه گذاشتن به سر خواهد بود.
روش تزریقی جدید، برای درمان اچ‌آی‌وی
‌پنجشنبه 25 مهر 1398
محققین طی یک مطالعه‌ی ۷ ساله توانسته‌اند یک نوع تکنولوژی تزریقی توسعه دهند که اثرات طولانی‌مدت داشته باشد و چالش‌های موجود بر سر راه پیشگیری و درمان‌ اچ‌آی‌وی را نیز مرتفع کند.
چطور می‌‌توانیم ‌از روزی که بیمار هستیم لذت‌ ببریم؟
‌چهارشنبه 24 مهر 1398
بیمار بودن می‌تواند شرایط سختی باشد. ممکن است احساس کنید که از روزی که بیمار هستید و مجبورید در خانه بمانید نمی‌توانید استفاده‌ی زیادی ببرید، اما فعالیت‌های اندکی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند که از آن روز بیشترین استفاده را ببرید.
ماده‌ی معدنی جدیدی درون الماس کشف شد
‌چهارشنبه 24 مهر 1398
تیمی از زمین‌شناسان دانشگاه‌های آلبرتا، شمال‌غربی و گلاسکو توانسته‌اند یک ماده‌ی معدنی را درون الماس کشف کنند که در اعماق بسیار زیاد تشکیل می‌شود.
پژوهش‌هایی بر روی جنین ترکیبی انسان و حیوان
‌چهارشنبه 24 مهر 1398
دولت ژاپن تایید کرد که برای اولین بار در این کشور، تحقیقاتی در زمینه‌ی جنین‌های انسان-حیوان انجام شده است.
قرار گرفتن در معرض پرتوهای کیهانی چه عواقبی دارد؟
‌چهارشنبه 24 مهر 1398
در مطالعه‌ای که توسط محققین دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، مشخص شد که قرار گرفتن در معرض تابش‌های با دوز پایین ولی به مدت طولانی می‌تواند باعث بروز اختلالات شناختی عصبی در موش‌ها شود؛ این چیزی که در فضا و برای فضانوردان اتفاق می‌افتد.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 238 239
مشاوره رایگان تحصیلی
ایا میدان هیگز نوسانی است؟ (0 پاسخ)
موتور بدون سوخت+Free Energy (11 پاسخ)
میدان مغناطیس زمین و تولید نیروی برق( طرحی جالب) (21 پاسخ)
شعاع شوارتزشیلد و نقطه ی تکینگی (17 پاسخ)
سوال وزنه و فنر (0 پاسخ)
علت عبور نور مریی از شیشه سربی بر خلاف گاما (26 پاسخ)
سوال در مورد اصطکاک (29 پاسخ)
حدس گلادباخ (80 پاسخ)
تکنیک حل معادله (4 پاسخ)
برای سفر انسان به مریخ، چه امکاناتی لازم است و این سفر چه مد (1 پاسخ)
مختصات رئوس مربع ها چگونه بدست می آید؟ (4 پاسخ)
جلوگیری از انتشار میدان مغناطیسی (9 پاسخ)
چرا پروتون سبکتر از کوارک است؟ (4 پاسخ)
آزمایش لوله پرتو کاتدی (20 پاسخ)
سفر در زمان با خواب مصنوعی (0 پاسخ)
پارادوکس EPR (8 پاسخ)
تناقض در دو جنبه اصل نسبیت؟ (29 پاسخ)
چرا آهنربا چوب رو جذب نمیکنه ولی آهن رو جذب میکنه؟ (13 پاسخ)
آهنربای النیکو (1 پاسخ)
چطور میتونم خلاء درست کنم؟! (8 پاسخ)
تیر رعد و برق (6 پاسخ)
کرم‌چاله چیست؟ (0 پاسخ)
آیا بشقاب پرنده ها وجود دارند؟ (0 پاسخ)
چرا سیارات چشمک نمی زنند؟ (0 پاسخ)
آیا فضا منحنی است؟ (0 پاسخ)
درخواست پیشنهادات شما در مورد بدست آوردن مقدار زیادی الکترون (3 پاسخ)
فرمول بسیار ساده تخمین فاصله ماهواره از زمین (0 پاسخ)
نیروی گرانش از کجا پدید می آید منشا آن چیست؟ (46 پاسخ)
موشک کاغذی با کاغذ آچار (0 پاسخ)
زنون هگزا فلوراید؟ استدلالش چیه؟ (0 پاسخ)
آب رو بدون انر‌ژي به بالا هدايت كردن (34 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (51 پاسخ)
تلپورت یا انتقال آنی در فضا (1 پاسخ)
مساله ساده در «دقت اندازه گیری» (2 پاسخ)
عدد بعدی را بیابید (10 پاسخ)
جزوه لیزر پیشرفته 1 (0 پاسخ)
آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟ (38 پاسخ)
طول پلانک (14 پاسخ)
جهت مولکول‌های مغناطیسی در یک قطعه آهنی و یک آهنربا (1 پاسخ)
دو سؤال بنیادین که می تواند اعتبار نسبیت را به چالش بکشد (26 پاسخ)
منظور معادله E=mc2 چیه؟! (6 پاسخ)
چرخش به دور درخت با سرعت نور (21 پاسخ)
كدومتون درك درستي از كوانتوم داريد؟ (69 پاسخ)
آونگ پوشه خونف (2 پاسخ)
سوال جواب بده و بپرس (509 پاسخ)
نظریه انتهای فضا (29 پاسخ)
ضد جاذبه (4 پاسخ)
مقاله ای حیرت اور دیگر در کوانتوم گراویتی از فیزیک مطلق (17 پاسخ)
جنس فضا زمان از چیست؟ (26 پاسخ)
قانون دوم ترمودینامیک در فرایند هم‌دما (0 پاسخ)
اثر هال کوانتومی (0 پاسخ)
توضیح چرایی انحراف جزئی سیاره عطارد از مدار خودش (10 پاسخ)
اختراع دستگاهی برای زنده نگه داشتن کبد در خارج بدن
چگونه درختان می‌توانند هزاران سال عمر کنند؟
اتمسفر مریخ نَشتی دارد
چطور در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنیم؟
جایگزین ورزش پیدا شد؟
کشف ساختاری جدید و عجیب در کهکشان راه‌شیری
کشف راهی جدید برای افزایش طول عمر
کیست تخمدان چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟
چرا هر ساله واکسن‌ جدیدی برای آنفلوآنزا ساخته می‌شود؟
نگاهی دقیق‌ به لایه‌های نازک یخ
کشف ژنوم مار کبرای هندی چه اهمیتی دارد؟
چطور طلای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
نوشیدن منظم چای چه تاثیری بر روی قلب دارد؟
تماشای کهکشانی زیبا به‌یاد خاندان هرشل
از اثر گلخانه‌ای چه می‌دانید؟
چگونه از هموروئید خلاص شویم؟
دلیل گوناگونی زیستی موجود بر روی زمین چیست؟
با پیشرفته‌ترین ربات جهان آشنا شوید؛ اطلس
صدای مریخ‌لرزه چگونه است؟
چطور با وسواس فکری مقابله کنیم؟
کشف سه اَبَرسیاه‌چاله‌ی غیرعادی
خواب انسان‌ها چه تفاوتی با هم دارد؟
کشفی حیرت‌انگیز در زیر قطب جنوب
شباهت شگفت‌آور زمین و مریخ
چه چیزی باعث انقراض حیوانات در عصر یخبندان شد؟
روشی جدید و موثر برای پاکسازی آلودگی هوا
چطور گوشی موبایل در آب افتاده را نجات دهیم؟
آیا انسان‌ها، باعث انقراض پنگوئن‌ها هم می‌شوند؟
چه چیزی بخوریم تا سلامت قلبمان حفظ شود؟
بزرگترین تاثیر آتش‌سوزی جنگل‌ها برای زمین