مشاوره رایگان تحصیلی
هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود.

چطور می‌توان رابطه‌ای عالی در زندگی زناشویی ایجاد کرد؟
‌پنجشنبه 7 شهريور 1398
روابط سالم به شما امکان می‌دهد که چه با همسرتان و چه بدون او، فردیت خود را بیان کنید، بهترین‌ها را به هم نشان دهید و مکمل یکدیگر باشید.
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی سی و هفت
دایناسوری با چهره‌ای عجیب
‌چهارشنبه 6 شهريور 1398
از روی فسیل‌هایی که در پارک ملی بیگ بند ایالت تگزاس آمریکا کشف شده‌اند، دیرین‌شناسان یک گونه‌ی جدید از دایناسورهای «هادروسارید» را شناسایی کرده‌اند. نام این گونه‌ی جدید را «آکویلارینوس پالیمنتوس» گذاشته‌اند.
حرکت‌های مولکول‌ها دیدنی شد
‌چهارشنبه 6 شهريور 1398
گروهی بین‌المللی از محققین به سرپرستی دانشگاه براون با استفاده از پالس‌های اشعه‌ی ایکس فوق‌سریع، توانستند از حرکات ظریف مولکول‌های «ان-متیل مورفورین» عکس‌برداری کنند.
میوه‌هایی که ساخته‌ی دست بشر هستند
‌چهارشنبه 6 شهريور 1398
برخی از میوه‌ها، خشکبارها و سبزیجاتی که ما امروزه می‌خوریم، در واقع ترکیبات ساخته‌ی دست بشر هستند.
چگونه آلرژی را تشخیص دهیم
‌چهارشنبه 6 شهريور 1398
آلرژی و واکنش‌های آلرژیک نسبتاً متداول هستند و اغلب به عنوان بیماری‌های دیگر تشخیص داده می‌شود. در اینجا برخی از علائم رایج آلرژیک متداول و برخی از اقدامات برای شناسایی چیزی که به آن واکنش نشان داده‌اید، آورده شده است.
چطور از شر سکسکه خلاص شویم؟
‌سه شنبه 5 شهريور 1398
وقتی دچار سکسکه می‌شوید بسیار کلافه و عصبی می‌شوید و به دنبال درمانی برای رفع آن می‌باشید.
خاصیت بی‌نظیر چای سبز ماچا
‌سه شنبه 5 شهريور 1398
در مطالعه‌ای که بر روی موش‌ها انجام شده است، گروهی از دانشمندان دانشگاه کوماموتو ژاپن، نشان داده‌اند که پودر چای سبز ماچا دارای تاثیرات قوی و ضداضطرابی است. آن‌ها دریافته‌اند که فعال شدن گیرنده‌های «دوپامین D1» و «سروتونین 5-HT1A» در این تاثیر نقش عمده‌ای دارد.
زمان پیدایش ماده‌ی تاریک در کیهان تعیین شد
‌سه شنبه 5 شهريور 1398
بر اساس مقاله‌ای که به‌تازگی در یکی از مجلات معتبر چاپ شد، ماده‌ی تاریک به ماده‌ی رازآلودی گفته می‌شود که تقریباً یک‌چهارم جهان را پوشش داده و منشاء آن احتمالاً به قبل از بیگ بنگ باز می‌گردد.
کشفی حیرت‌انگیز در زیر یخچال‌های طبیعی گرینلند
‌سه شنبه 5 شهريور 1398
آنالیز جدیدی که بر روی داده‌های ماموریت ناسا انجام شده است، نشان می‌دهد که ۵۶ دریاچه در زیر لایه‌های یخی گرینلند وجود دارند که تا کنون شناخته نشده بودند.
جزایر آمریکایی با رادیواکتیویته‌ی بالا
دوشنبه 4 شهريور 1398
از سال ۱۹۴۶ تا سال ۱۹۵۸، آمریکا ۶۷ سلاح هسته‌ای را در جزایر مارشال مورد آزمایش قرار داد. این جزایر در اقیانوس آرام قرار دارند و بعداً به خاک آمریکا اضافه شده‌اند.
فرگشت شیردادن مادر به نوزاد
دوشنبه 4 شهريور 1398
آنالیز دندان‌های به‌جا مانده از ۲.۶ تا ۲.۱ میلیون سال پیش، نشان داده است که نوزاد گونه‌ای از میمون‌ها که «استرالوپیتکوس آفریکانوس» نامگذاری شده‌اند از زمان تولد تا حدود یک سالگی از شیر مادر تغذیه می‌کرده است.
ارتباط با حیوانات استرس را کاهش می‌دهد
دوشنبه 4 شهريور 1398
۱۰ دقیقه ارتباط با حیواناتی مانند سگ و گربه می‌تواند استرس‌های لحظه‌ای را آزاد کند. این واقعیت طی مطالعاتی که در مجله‌ی AERA Open چاپ شده است، توسط دانشمندان آمریکایی گزارش شده است.
خطر آسفالت‌های خیابان در فصل تابستان
یکشنبه 3 شهريور 1398
گروهی از محققین همه‌ی سوختگی‌های ناشی از آسفالت خیابان‌های لاس وگاس را بررسی و با دمای هوای محیط در آن زمان مقایسه و محاسبه کرده‌اند که تا چه میزان گرما بر روی آسفالت‌ خیابان‌ها قابل تحمل است.
بلایی که برای جنگل‌های آمازون نعمت است
یکشنبه 3 شهريور 1398
دود ناشی از آتش در جنوب آفریقا، بیشترین مقادیر فسفر را دارد. این ماده یکی از کودهای کشاورزی محسوب می‌شود.
کشف سیاره‌ای فراخورشیدی که نمیتواند فلزات را تحمل کند
یکشنبه 3 شهريور 1398
سیاره‌ی «WASP-121b» دو برابر بزرگ‌تر از مشتری است و جرم آن نیز ۱.۲ برابر جرم مشتری است.
چطور با روش‌های طبیعی، از پوست خود مراقبت کنیم؟
یکشنبه 3 شهريور 1398
هرچند همه باید مواظب پوست طبیعی خود باشند، ولی گاهی بر اثر قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب یا بر اثر بالا رفتن سن، متوجه لکه‌هایی روی پوست می‌شوید که ممکن است بخواهید آن‌ها را برطرف کنید.
چطور از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنیم؟
شنبه 2 شهريور 1398
پس از دچار شدن به سرماخوردگی یا آنفولانزا درمان‌های زیادی باید انجام شود تا کاملاً بهبودی حاصل شود.
کبد چرب چگونه به‌ سراغ شما می‌آید؟
شنبه 2 شهريور 1398
گروهی از دانشمندان دانشگاه کلمسون، کشف کرده‌اند که آنزیم «Cyp2b» نقش مهمی در چاقی و کبد چرب مخصوصاً در مردان دارد. این آنزیم در متابولیسم و علی‌الخصوص در سم‌زدایی از مواد شیمیایی در بدن مشارکت دارد.
زندگی سیاره‌های فراخورشیدی چگونه است؟
شنبه 2 شهريور 1398
ستاره‌شناسان توانسته‌اند با استفاده از تلسکوپ «ALMA» یک دیسک را در اطراف سیاره‌ی عظیم‌الجثه‌ی گازی «PDS 70c» کشف کنند.
خصوصیت ژنتیکی که می‌تواند مصرف آب کشاورزی را کاهش دهد
شنبه 2 شهريور 1398
گروه بزرگی از محققین بین‌المللی توانستند توالی ژنوم لوبیای چشم بلبلی را پیدا کنند.
مسابقه‌ی شماره‌ی سی و شش (عکاسی از حیوانات)
گرانش کوانتومی تقارن ندارد
‌پنجشنبه 31 مرداد 1398
گروهی بین‌المللی از فیزیکدانان نظری دریافته‌اند که وقتی گرانش با مکانیک کوانتوم ترکیب می‌شود، تقارن‌های جهانی ممکن نیستند.
کشف باستانی عجیب در فسیل‌ یک دایناسور
‌پنجشنبه 31 مرداد 1398
در مطالعه‌ی جدیدی که در مجله‌‌ی eLife چاپ شده است، گروه بین‌المللی از دیرین‌شناسان به دنبال پروتئین‌های کلاژن و دی‌ان‌ای در استخوان‌های فسیل شده‌ی یک دایناسور شاخ‌دار به‌نام «سنتروساروس» گشته‌اند.
چگونه می‌توان به یک فرد با اعتماد‌به‌نفس بالا تبدیل شد و در زندگی موفق بود؟
‌پنجشنبه 31 مرداد 1398
وقتی که در زندگی برای خود احساس تاسف می‌خورید، همان لحظه‌ای است که زندگی روی بد خود را به شما نشان می دهد.
اگر زمین سه‌ خورشید داشت، شرایط چگونه می‌شد؟
‌پنجشنبه 31 مرداد 1398
ستاره‌شناسان با استفاده از ماهواره‌ی TESS ناسا، توانسته‌اند یک سیاره‌ی خاکی را کشف کنند که در منظومه‌ای دارای سه ستاره در حال دوران است.
به‌راحتی صاحب لامبورگینی شوید
‌چهارشنبه 30 مرداد 1398
در حال حاضر، چاپ سه‌بُعدی می‌تواند این پیام احمقانه را به واقعیت تبدیل کند. همان‌طور خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، فیزیکدانی به‌نام «استرلینگ بکوس» به پرینت سه‌بُعدی یک لامبورگینی اوانتادور در حیاط خلوت خانه‌ی خود پرداخته است.
رژیمی غذایی که حافظه را تقویت می‌کند
‌چهارشنبه 30 مرداد 1398
بر اساس مطالعه‌ی مختصری که بر روی ۱۴ فرد مسن مبتلا به مشکلات شناختی خفیف انجام شد، رژیم اصلاح‌شده‌ی «آتکین» می‌تواند عملکرد مغز و حافظه اپیزودی را ارتقا ببخشد.
کهکشان مارپیچی عجیب با چند بازو!
‌چهارشنبه 30 مرداد 1398
تلسکوپ فضایی هابل تصویر جدیدی از کهکشان مارپیچی NGC2985 تهیه کرده است. این کهکشان در سوم آوریل سال ۱۷۸۵ توسط «ویلیام هرشل» ستاره‌شناس آلمانی بریتانیایی کشف شد.
چگونه اخبار و مطالب جعلی را تشخیص دهیم؟
‌چهارشنبه 30 مرداد 1398
از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های گسترده‌ی تلویزیونی تا وبسایت‌های زرد، منابع خبری جعلی به یک موضوع جهانی تبدیل شده‌اند. یاد گرفتن اینکه چگونه جعلی بودن منابع و اخبار را تشخیص دهیم، زمان زیادی نیاز دارد.
منشاء مهمان ناخوانده‌ی اسرارآمیز در منظومه‌ی شمسی
دوشنبه 28 مرداد 1398
«اومواموا» جرمی فضایی است که بسیار سریع در حال حرکت است و شکلی مانند سیگار برگ دارد. این جرم در اکتبر سال ۲۰۱۷ توسط تلسکوپ پن‌استارز در هاوایی کشف شد.
آیا ما انسان‌ها در بین موجودات خیلی خاص هستیم؟
دوشنبه 28 مرداد 1398
بر اساس تحقیقاتی که اخیراً انجام شده است، گوریل‌ها در جوامعی با ساختار اجتماعی پیچیده زندگی می‌کنند که روابط حسنه‌ای بین خویشاوندان دور وجود دارد.
سلامت و تندرستی زنان در گرو ترک الکل
دوشنبه 28 مرداد 1398
ترک الکل برای سلامتی زنان مفید است و حتی ممکن است کیفیت کلی زندگی و سلامتی ذهنی آنان را بهبود دهد.
چطور با والدین خود در مورد موضوعات مهم گفتگو کنیم؟
دوشنبه 28 مرداد 1398
گاهی صحبت کردن در مورد مسائل مهم با والدین ترسناک و عجیب به‌نظر می‌رسد که این کاملاً طبیعی است.
درختان چگونه به کمک زمین می‌آیند؟
یکشنبه 27 مرداد 1398
حدود ۰.۹ میلیارد هکتار از زمین‌های جهان مستعد جنگل‌کاری مجدد هستند که این مقدار درخت می‌تواند دو سوم کربن تولیدی انسان را جذب کند.
پیش‌بینی‌های آب و هوایی دقیق‌تر می‌شوند
یکشنبه 27 مرداد 1398
هواشناسان برای پیش‌بینی هوا از مدل‌ها و داده‌های مختلفی برای دنبال کردن شکل و جابه‌جایی ابرها استفاده می‌کنند تا به این ترتیب شرایط بد آب و هوایی را پیش‌بینی کنند.
چگونه یک برنامه ورزشی خوب داشته باشیم؟
یکشنبه 27 مرداد 1398
داشتن یک برنامه ورزشی سالم، یکی از روش‌‌ها برای داشتن سلامتی و شادابی بیشتر است. با انجام چند مرحله زیر می‌توانید یک برنامه ورزشی ساده و سالم در راستای سلامتی بیشتر داشته باشید.
باغ وحش خودروها
شنبه 26 مرداد 1398
حیوانات همواره منبع الهام صنعت خودروسازی بوده‌اند تا شاهد بهره‌گیری از شکل و نام حیوانات در طراحی لوگو، ایده طراحی اولیه یک مدل و نامگذاری خودروها باشیم.
روش صحیح نشستن پشت کامپیوتر
شنبه 26 مرداد 1398
بسیاری از افراد ساعت‌های زیادی از روز را پشت کامپیوتر خود می‌گذرانند بدون اینکه بدانند درست ننشستن پشت میز و کامپیوتر چه آسیب‌هایی می تواند به ستون فقرات برساند.
بیگانگان در کجای کیهان هستند؟
شنبه 26 مرداد 1398
در کجای این جهان می‌توان انتظار وجود حیات پیچیده‌ی بیگانه را داشت؟ بر طبق یک مطالعه‌ی جدید احتمالاً به غیر از سیاره‌هایی که پُر از گازهای سمی هستند، در سایر موارد نیز احتمال وجود سیاراتی که دانشمندان در آن موفق به یافتن موجودات هوشمند بیگانه شوند، به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.
Page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 233 234
مشاوره رایگان تحصیلی
تداخل دو ناظر در سیستم (3 پاسخ)
سریع ترین زبان برنامه نویسی برای محاسبات عددی (13 پاسخ)
فرمول نسبت انرژی آزاد شده دو زلزله (3 پاسخ)
منظور پروفسور حسابی از بی نهایت بودن ذرات چه بوده؟ (40 پاسخ)
تفاوت برف و یخ (1 پاسخ)
چرا آهنربا دو قطب دارد؟ (3 پاسخ)
دیامغناطیس ها و عدم واکنش دو آهنربا (2 پاسخ)
رابطه جوشیدن و فشار بخار (15 پاسخ)
آيا آهنربا ميدان خود را از دست مي‌دهد؟ (37 پاسخ)
علت جاذبه زمین؟ (25 پاسخ)
درک بهتر ساختمان منظومه شمسی با کمک وویجرها (0 پاسخ)
باقي ماندن صدا در محيط؟ (51 پاسخ)
آزمایش tone generator (0 پاسخ)
3 سوال از جسم صلب (0 پاسخ)
با بازگشت به گذشته اصل عدم قطعیت هایزنبرگ مردود می شود (8 پاسخ)
دمای پلانک، حد بالای دما و سرعت نور (1 پاسخ)
کامپیوتر کوانتمی گوگل، بسیار سریع‌تر از ابرکامپیوترهای موجود (0 پاسخ)
دانشجویان فوتونیک و مهندسی اپتیک و لیزر خود را معرفی کنید (27 پاسخ)
چرا دو خط موازی به هم میرسند؟ (18 پاسخ)
کاربرد پلاسما بین دو میدان الکتریکی (0 پاسخ)
درخواست پیشنهادات شما در مورد بدست آوردن مقدار زیادی الکترون (2 پاسخ)
بازتاب نور و طیف رادیویی (1 پاسخ)
تفاوت جریان فوکو و ادی (2 پاسخ)
هم ارزی فرم موج ساده (11 پاسخ)
گرافین (0 پاسخ)
راکتور هسته ای چگونه کار می کند؟ (2 پاسخ)
ترازوی پیچشی (6 پاسخ)
طناب آویزان از دو نقطه (6 پاسخ)
راز آهنربا (0 پاسخ)
اثبات متوازی (1 پاسخ)
بهترین روش ذخیره انرژی چیست؟ (10 پاسخ)
آهنگ لحظه ای تغییر چیست؟ (7 پاسخ)
سوال در مورد ترانس افزاینده ولتاژ (1 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (46 پاسخ)
فضای دوگان چیست؟ (0 پاسخ)
زمان و اتم (1 پاسخ)
حرکت ذره باردار در میدان الکتریکی و مغناطیسی ثابت (7 پاسخ)
حرکت بر اساس خمش فضازمان (1 پاسخ)
محاسبه خط ترمز خودرو (19 پاسخ)
نیمه رسانا (10 پاسخ)
قطار انیشتین (19 پاسخ)
ردیف هفتم جدول تناوبی تکمیل شد (2 پاسخ)
فرمول طلایی (0 پاسخ)
اندازه حرکت، انرژی (3 پاسخ)
دافعه قطب های آهنربا (2 پاسخ)
ممان الکتریکی و مغناطیسی (4 پاسخ)
پرواز بر روی ماه (10 پاسخ)
پرسشهایی درباره ی بالن ها (13 پاسخ)
چگونه خاطرات را به‌یاد می‌آوریم؟
باتری‌های نسل جدید با ساختاری نو
یخ موجود در ماه از کجا آمده است؟
چگونه صدای برف‌پاک‌کن را قطع کنیم؟
سیارک‌ها از چه چیزی تشکیل شده‌اند؟
باکتری‌ها چگونه با آنتی‌بیوتیک‌ها می‌جنگند؟
چرا در پیری کم‌شنوا می‌شویم؟
چطور در زمستان گرم بمانیم؟
ایران در بین سردمداران تولید گازهای گلخانه‌ای دنیا
تابستان امسال رکورد زد
ویژگی اعجاب‌انگیز مغز دایناسورهای عظیم‌الجثه
چطور لکه‌های عمیق را از ظروف جدا کنیم؟
کشف وسایل جنگی مربوط به عصر برنز
باکیفیت‌ترین تصاویر از ماه ثبت شد
راهی موثر در درمان سریع دیسک کمر
چگونه علائم سرطان سینه را بشناسیم؟
این گیاه چگونه از خود سلفی می‌گیرد؟
مضرات مصرف الکل در بارداری
تشابه عجیب برخی سیاره‌های فراخورشیدی با زمین
چطور اتاق‌ مرتبی داشته باشیم؟
سه میلیارد پرنده به‌طور عجیبی ناپدید شدند
کشف مخزنی از گازی ناشناخته در ژاپن
راز گلوله‌های آتشین در آسمان شیلی چیست؟
چطور بفهمیم عفونت ادراری داریم و چگونه آن را درمان کنیم؟
چگونه حملات قلبی را پیش‌بینی کنیم؟
آیا واقعاً شکست مقدمه‌ی پیروزی است؟
پای مصنوعی جدید، به بدن پیوند می‌خورد
چطور از شر موهای سفید خلاص شویم؟
منشاء اُرگاسم زنان چیست؟
این فرد وحشتناک‌ترین مرگ تاریخ را داشته است!
سنتز نوع جدیدی از مولکول کربن (0+)