مسیر واقعی هوا در یک موتور توربوجت چگونه است؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3289

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

مسیر واقعی هوا در یک موتور توربوجت چگونه است؟

پست توسط rohamavation »

، پس از هر روتور یک استاتور با پره‌هایی وجود دارد که فشار را در سمت فشار پره‌ها افزایش می‌دهد و جریان را برای مرحله بعدی آبشار صاف می‌کند، در غیر این صورت فشرده‌سازی وجود نخواهد داشت و موتور خواهد بود. 2. در نظر گرفتن تیغه و پره ها
تصویر معمولی مسیر، با در نظر گرفتن تیغه ها و پره ها، به صورت زیگزاگی است، شبیه به:
مسیر بالا برای تیغه ها و پره های بی حرکت معتبر به نظر می رسد، تیغه های نادیده گرفته شده در حرکت چرخشی هستند. اگر به توضیح کمی دقیق تر بپردازیم، مسیر به صورت زیر اصلاح می شود:تصویر
سمت فشار پره ها به سمت بالا و سمت فشار تیغه ها به سمت پایین است.تصویر
3. در نظر گرفتن چرخش تیغه
با چرخش تیغه ها، تیغه های مرحله دوم در حالی که هوا در مرحله اول حرکت می کند حرکت می کنند. در حین چرخش، تیغه های مرحله دوم هوای قدیمی تر را منحرف می کنند، که اکنون با استفاده از پره ای که پایین تر از پره ای است که از مرحله اول خارج شده است، از مرحله دوم خارج می شود (در این مدت هوای مرحله اول به مرحله دوم رسیده است، اما توسط یک پره منحرف می شود. تیغه بالایی و غیره):تصویر
بنابراین مسیر هوا کمی مارپیچ می شود، مقدار دقیق جابجایی مارپیچ بستگی به نسبت بین سرعت محوری هوا و سرعت زاویه ای پره ها دارد. این لزوماً فاصله زاویه ای پره های دقیق (یا مضربی از آن) نیست.تصویر
اگر این روش درست کار می کرد، جریان کلی ترجیح می دهد مارپیچ باشد تا محوری، چیزی شبیه به این:
5. سوال: تیغه ها و پره ها چگونه بر مسیر کلی هوا تأثیر می گذارند؟ چگونه می توان مسیر هوا را بهتر توضیح داد، با توجه به اینکه پره ها ثابت نیستند؟
من به دنبال برخی جزئیات هستم، شاید هندسه تیغه/پره ها و سرعت هوا، نه یک نمای بیش از حد ساده شده.
تصویر شبیه سازی CFD برای موتور جت انجام شده تصویر
تقریباً به اندازه تصویر شما، اما آشفته تر و نه به همان اندازه چرخش کامل.
بیایید هر بار یک دیسک روتور را برداریم.
هر تیغه روی هر دیسک مانند یک بال است. هوا به سمت آن هجوم میاره. و در حال حرکت به سمت پایین در هوا (یا از طرف دیگر) است. دادن زاویه حمله به تیغه
در یک بال، هوا به پایین رانده می شه.
بنابراین، یک دیسک در یک طرف هوا را به سمت پایین فشار می ده از طرف دیگر به سمت بالا، سمت چپ و راست بالا و پایین - دیسک استاتور آن را برای روتور بعدی صاف می کنه. و به همین ترتیب، یعنی یک چرخش پله ای.
اگر استاتور جریان را معکوس کند، زاویه حمله بسیار زیادی برای روتور گیرنده خواهد بود، یعنی روتور متوقف می شود. بنابراین، چرخش پله ای منطقی تر است.
در حالی که یک پروانه، یک کمپرسور محوری، و یک توربین در کاری که انجام می‌دهند متفاوت هستند، نمی‌دانم چرا شکل پیچ چوب پنبه پروانه‌ای که در اینجا پرسیدم - برای هر دیسک چرخشی که پره‌های ایرفویل را حمل می‌کند تغییر می‌کند -تصویر
- به جز در قدر و خواص ترمودینامیکی.
برای تکمیل تصویر CFD قبلی، در اینجا دو مورد دیگر وجود دارد:
کمپرسور ترانسونیک سه مرحله ای.
تصویر
تجزیه و تحلیل اندرکنش روتور-استاتور و اندازه گیری تیغه به تیغه در کمپرسور جریان محوری دو مرحله ای
تیغه ها و پره ها بر جریان تاثیر می گذارند به طوری که جریان مسیر آبشارها را دنبال می کند. اصل یک کمپرسور این است که پره ها تکانه زاویه ای جریان را افزایش می دهند. بنابراین، جریان به نوعی شبیه پیچ در نقاشی شما است، اما فقط برای چند ساعت. پره ها تکانه زاویه ای را حذف می کنند و آن را به انرژی درونی سیال متصل می کنند. در حالت ایده آل، جریان در جهت محوری در خروجی یک پره است. آبشارهای تیغه ای و پره ای به صورت متناوب نصب می شوند، به طوری که جریان به صورت محوری - پیچی - محوری - پیچی .... توربین برعکس عمل می کند. پره ها تکانه زاویه ای ایجاد می کنند که در آبشارهای تیغه ها حذف می شود.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست