شروط قبل استارت جت

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1871

سپاس: 3351

جنسیت:

تماس:

شروط قبل استارت جت

پست توسط rohamjpl »

در اینجا سه ​​شرط اساسی وجود دارد که قبل از راه اندازی موتور توربین گاز باید رعایت شوند.
مجموعه کمپرسور/توربین باید چرخانده شود تا هوا وارد محفظه های احتراق شود.
این سوخت باید در محفظه های احتراق تامین شود
این احتراق نیز باید در محفظه های احتراق فراهم شود تا مخلوط هوا/سوخت شروع به سوزاندن کند.
دو الزام دیگر وجود دارد که الزامات خدمات را برآورده می کند.
نیاز به موتور بر روی موتور بدون جرقه زنی کار می کند و گاهی اوقات به آن چرخه "فروغ" یا "موتور بیش از حد" می گویند.
نیاز به اینکه جرقه زن ها مستقل از چرخه شروع کار کنند.
موتورهای استارت
هر سیستم استارت موتور دارای یک چرخه کاری است که حداکثر مقدار مجاز استارت موتور برای روشن شدن است. سیکل کار ممکن است با یک دوره خنک کننده همراه شود تا موتور استارت بتواند مجدداً انرژی بگیرد.
موتور استارت برقی وسیله اولیه راه اندازی موتورهای توربین گازی بود اما در هواپیماهای بزرگتر و مدرن به دلیل وزن آن از بین رفته است. استارت کمپرسور را از طریق گیربکس به حرکت در می آورد.
موتور استارت هوا
سبک، استفاده ساده و بسیار مقرون به صرفه است. موتور استارت هوا به گیربکس لوازم جانبی موتور متصل می شود.
منابع هوای موجود برای استارت موتور، به ترتیب
واحد نیروی کمکی هواپیما
واحد راه اندازی زمینی
شروع خونریزی متقابل
هوای یکی از این منابع از طریق یک دریچه شروع هوا با کنترل الکتریکی به ورودی هوای موتور استارت می رسد، جایی که برای چرخاندن روتور توربین استفاده می شود.
سیستم شروع
هر موتور مجهز به یک موتور راه‌انداز هوا است، وقتی استارت موتور انتخاب می‌شود، هر موتور استارت با هوا از APU، واحد استارت زمینی یا موتوری که از قبل در حال کار است و قادر به تامین هوا است، تامین می‌شود.
APU - مجرای سیستم هواگیری معمولی هواپیما برای عبور هوا به موتور استارت استفاده می شود. سوپاپ های بدون برگشت از نشت مجدد به کمپرسور موتور در هنگام استارت موتور جلوگیری می کنند.
رابطه بین RPM و EGT
(همه در نمودار نشان داده شده است)
هوا از طریق شیر استارت به موتور استارت می رسد. کمپرسور تحت تأثیر موتور استارت شتاب می گیرد و هوا را از داخل محفظه های احتراق عبور می دهد.
سوخت و احتراق با حرکت دادن اهرم استارت به تورفتگی دور آرام انتخاب می شوند.
روشن شدن موتور با افزایش دمای گاز خروجی نشان داده می شود و باید در مدت زمان مشخصی رخ دهد.
هنگامی که مخلوط سوخت و هوا متعادل شد، E.G.T به طور پیوسته افزایش می‌یابد و موتور تحت فشار پره‌های توربین و همچنین موتور استارت به شتاب گرفتن ادامه می‌دهد.
در نهایت موتور به سرعت خود پایدار می رسد که 36% N2 است.
جرقه زن ها و جریان هوا به موتور استارت به طور خودکار لغو می شود.
با ادامه شتاب موتور، EGT به اوج می رسد، اما با متعادل شدن جریان هوا و جریان سوخت در مقادیر دور در دقیقه دور آرام، EGT به مقدار مناسب با دور در دقیقه دور آرام کاهش می یابد.
شروع مرطوب
استارت خیس توسط موتورهای EGT و نه افزایش و تثبیت RPM آن در حداکثری که موتور استارت می تواند به دست آورد نشان داده می شود.
اگر موتور در مدت زمان مورد نیاز روشن نشد، سیستم جرقه زنی باید از حالت انتخاب خارج شود و منبع سوخت قطع شود. ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا بفهمیم که آیا شروع خیس است، که در طی آن محفظه های احتراق و سیستم اگزوز از سوخت اشباع می شوند.
اگر این سوخت مشتعل شود دو خطر وجود دارد
این باعث می شود که یک جت بزرگ شعله از سیستم اگزوز خارج شود، پدیده ای به نام "شعله"
افزایش EGT ممکن است غیرقابل کنترل باشد و از محدودیت آن فراتر رود.
شروع معلق
EGT بالاتر از حد انتظار برای RPM است که موتور در آن تثبیت شده است
دور در دقیقه کمتر از سرعت خودپایه موتور است
علت معمول شروع آویزان جریان هوا ناکافی برای پشتیبانی از احتراق کارآمد است و دلایل مختلفی برای این وجود دارد.
به عنوان مثال در یک فرودگاه در ارتفاع بالا، راه اندازی موتوری که دارای کمپرسور آلوده است
یا اگر نیروی محرکه ناکافی به موتور استارت اعمال شود، از فشار هوای مورد نیاز کمپرسور به موتور جلوگیری می کند.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست