آیا می توان هواپیمایی با طراحی بدون تیغه (همان مفهوم دایسون) برای ایجاد نیروی رانش طراحی کرد؟
برخی از مزایا، معایب و نمونه هایی از تلاش (در صورت وجود) در این نوع طراحی چیست؟
موتور/ها را تصور کنید:
داخل بدنه نصب شده اند. به عنوان مثال. در قسمت بار (ofc این به معنی کاهش فضای بار است)
یک ورودی داشته باشید که اجازه می دهد هوا برای فشرده سازی وارد موتور شود
نقاط رانش در سراسر نقاط مختلف بدنه/بال قرار دارند
در اینجا چند نمونه (ساختگی) از اینکه این مفهوم می تواند به نوعی به نظر برسد آورده شده است: نمای جلوی موتور بدون تیغه نمای عقب موتور بدون تیغه موتور بدون تیغه در جای دیگری نصب شده است.
به نظر می رسد این نوع طراحی می تواند کشش را کاهش دهد و در نتیجه کارایی را بهبود بخشد. به علاوه مزیت افزوده کاهش صدا و تاثیر برخورد پرندگان.
خیر که هیچ مزیتی برای هوانوردی ندارد، به جز بخش بازاریابی. مقدار زیادی تلفات که جریان هوا را از موتور به یک نوار کوچک هدایت می کند که از آن با سرعت بالا رانده می شود.
همانطور که در بسیاری از جاهای این سایت گفته شد، رانش $\dot m \cdot \Delta V$، در حالی که انرژی Ekin = $½ \cdot \dot m \Delta V^2$ را دفع می کند. بنابراین راندمان رانش زمانی بالاتر است که بیشترین مقدار جریان هوا کمترین شتاب را داشته باشد. و این دقیقا برعکس کاری است که طرفداران Dyson انجام می دهند.
بنابراین پروانه ای با پره های بزرگ که هوا را مستقیماً به سمت عقب شتاب می دهد، بهترین است.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
آیا موتورهای جت بدون تیغه (سبک دایسون) کار می کنند؟
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3286-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: