چگونه سرعت زاویه ای و شعاع پیچ را محاسبه کنیم؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3289

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

چگونه سرعت زاویه ای و شعاع پیچ را محاسبه کنیم؟

پست توسط rohamavation »

چگونه می توانم با مماس های شناخته شده زوایای مختلف محاسبه کنم؟
از کدام فرمول ها برای fps و NM استفاده کنم؟
آیرودینامیکاصطلاحات ما کمی گیج کننده هستش ، اما من فرض می‌کنم که می‌پرسید چگونه شعاع پیچ و نرخ چرخش را بر اساس سرعت هوا و زاویه کرانه محاسبه کنید. همه این فرمول ها را می توان در کتاب راهنمای دانش هوانوردی خلبان FAA یافت تصویر
هندبوک فرمول های سرعت چرخش و شعاع گردش $R=\frac{V^2}{11.26\tan\theta}$
$\omega=\frac{1,091\tan\theta}{V}$متغیرهای مورد استفاده عبارتند از:
V = سرعت واقعی هوا بر حسب گرهr = شعاع چرخش بر حسب پا θ = زاویه بانک بر حسب درجه ω = نرخ چرخش بر حسب درجه در ثانیه برای مثال، در 120 گره و زاویه 30 درجه، شعاع چرخش و سرعت چرخش عبارتند از$R=\frac{120^2}{11.26\tan30}=\frac{14,400}{11.26\times0.5773}=2,215 feet\approx\frac13nautical~mile$
$\omega=\frac{1,091\tan30}{120}=\frac{1,091\times0.5773}{120}=5.25°/sec$
شتاب ناشی از گرانش (تقریباً 9.8 متر بر ثانیه ).در نهایت، توجه داشته باشید که اگر بادهای بلند را در نظر بگیرید، اوضاع بسیار پیچیده‌تر می‌شود. سرعت چرخش بدون توجه به باد همیشه یکسان خواهد بود، اما شعاع چرخش دیگر اعمال نمی شود زیرا هواپیما یک مسیر مارپیچی را در امتداد زمین دنبال می کند، نه یک دایره. پیچ در قسمت رو به باد پیچ "تندتر" و در قسمت پایین باد "عریض تر" خواهد بود. به همین دلیل است که چرخش به دور یک نقطه یک مانور پیچیده است که در آموزش های اولیه پرواز آموزش داده می شود: برای پرواز در مسیر زمینی دایره ای، خلبان باید دائماً زاویه انحراف هواپیما را بر اساس باد تغییر دهد: زاویه انحراف پایین تر نسبت به باد، زاویه انحراف بیشتر در جهت باد. خلبان همچنین باید از سکان به درستی استفاده کند تا چرخش را همیشه هماهنگ نگه دارد.اصول اول شروع کنم. R شعاع، v سرعت پرواز، m جرم، g ثابت گرانشی، Φ زاویه کرانه و L است. هواپیما در پرواز بانکی بالابر باید برابر با وزن (m·g) و نیروی گریز از مرکز (m·ω²·R = m·v2R باشد.
)، بنابراین $L = \sqrt{(m{\cdot}g)^2 + (m{\cdot}{\omega}^2{\cdot}R)} = \frac{\rho}2{\cdot}v^2{\cdot}c_L{\cdot}S$با ρ چگالی هوا،$c_L$
ضریب بالابر و S مساحت سطح بال. حالا تبدیل کنید تا v را دریافت کنید:
$v = \sqrt[\Large{4\;}]{\frac{(m{\cdot}g)^2}{{(\frac{\rho}2{\cdot}c_L{\cdot}S)^2} - (\frac{m}{R})^2}}$اکنون می توانید ببینید که نامگذار نمی تواند صفر یا کمتر شود، که حداقل شعاع برای یک سرعت معین و حداکثر ضریب بالابر $c_{L max}$ را به شما می دهد.
:$R ≥ \frac{2{\cdot}m}{\frac{\rho}2{\cdot}c_{L max}{\cdot}S},$و به طور کلی:
$R = \frac{2{\cdot}m}{\frac{\rho}2{\cdot}c_{L}{\cdot}S} = \frac{v}{\omega} = \frac{v^2}{g\cdot\sqrt{n_z^2-1}}$این مانند یک "موانع شعاع" است: پیچ ها را نمی توان محکم تر از آن طی کرد. این به دلیل افزایش نیروی گریز از مرکز است که ناشی از پرواز در پیچ های تندتر است. هرچه پیچ تندتر باشد، باید سریعتر پرواز کنید تا نیروی بالابر کافی برای جبران وزن و نیروی گریز از مرکز ایجاد کنید.
چیزی که همچنان افزایش می یابد سرعت زاویه ای شما ω است:${\omega} = \frac{v}{R} = \frac{g{\cdot}tan{\Phi}}{v} = \frac{g\cdot\sqrt{n_z^2-1}}{v}$
تصویر

ارسال پست