نیروهای آیرودینامیکی تیغه هلیکوپتر در چارچوب چرخشی مرجع

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3289

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

نیروهای آیرودینامیکی تیغه هلیکوپتر در چارچوب چرخشی مرجع

پست توسط rohamavation »

به خوبی شناخته شده است که هلیکوپترها از مفهوم سفت شدن گریز از مرکز استفاده می کنند. یعنی نیروی گریز از مرکز وجود دارد که بر خلاف حرکت تیغه ناشی از رانش عمل می کند و در نتیجه زاویه بال زدن β را کاهش می دهد.
. حال برای استفاده از تجزیه و تحلیل نیروی گریز از مرکز، باید در یک چارچوب مرجع چرخشی قرار بگیریم.
تصویر
تصویر
اما اکنون، زمانی که نیروی رانش یک عنصر تیغه تعیین می شود، سرعت مورد استفاده همیشه حاوی Ωr است.
عبارت که در آن Ω سرعت چرخش است. ،$\vec{v_i} = \vec{v_r} + \vec{\Omega}\times \vec{r}$ا می‌یابیم
، جایی که زیرنویس i و r به ترتیب فریم مرجع اینرسی و چرخشی را نشان می دهند.
این باعث می شود فکر کنم که Ωr
عبارت ظاهر می شود زیرا ما در یک قاب اینرسی هستیم. اما نیروهای حاصل از که یک قاب مرجع چرخان است استفاده شده است.
شما از قاب اینرسی (سیستم مرجع فریم هلیکوپتر) به قاب دوار (یکی که در تیغه است) می روید، از طریق رویکرد D'Alembert، جایی که مشتق زمانی تکانه به نیروهای اینرسی آشکار تبدیل می شود. به عنوان مثال،
$m \mathbf{a} = \mathbf{F} \qquad \rightarrow \qquad \mathbf{0} = - m \mathbf{a} + \mathbf{F} = \mathbf{F}^{in}+ \mathbf{F}$.
در اینجا، آنچه شما به عنوان نیروی گریز از مرکز در قاب در حال چرخش با تیغه تعبیر می‌کنید، دقیقاً برعکس نیروی مرکزگرا است که باعث می‌شود یک تیغه حول محور بچرخد، اگر از چارچوب مرجع اینرسی به آن نگاه کنید، همان چیزی که روی بدنه هلیکوپتر است.
تصویر

ارسال پست