مشکل سیستم های گسسته ارتعاش بال

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3289

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

مشکل سیستم های گسسته ارتعاش بال

پست توسط rohamavation »

من سعی می‌کنم فکر خودمو را پیرامون شرایط انرژی که از مشکل ارتعاش سیستم‌های گسسته زیر ناشی می‌شوند مشغول کنم
تصویر
مشکل لرزش بال
اصطلاحات انرژی پتانسیل به اندازه کافی ساده به نظر می رسند. پتانسیل ارتجاعی فنر را با سختی k در نظر می‌گیرم
و سختی پیچشی بال $k_T$
:$V = \frac{1}{2}kz^{2} + \frac{1}{2}k_T \theta^{2}$شرایط انرژی جنبشی بال چیزی است که من در مورد آن مطمئن نیستم. I بال را تقریباً مانند چرخ غلتان تجسم می‌کنم - من حرکت انتقالی کل بال را در جهت z به دلیل فنر (پایین +ve بودن) و حرکت چرخشی بال در حدود نقطه‌ای به سمت راست در نظر می‌گیرم. از G
یک فاصله e
دور. قضیه محور موازی باید در اینجا استفاده شود زیرا چرخش حول مرکز ثقل G رخ نمی دهد.$T = \frac{1}{2}(I+me)\dot\theta^{2} + \frac{1}{2}m\dot z^{2}$
:با این حال، شرایط انرژی جنبشی من ناقص به نظر می رسد زیرا معادلات لانگرانژ با آنچه در ماتریس جرم در (a) ارائه شده مطابقت ندارد. چه چیزی را از دست داده ام؟ من فکر می‌کردم که سرعت مماسی جرم بال منطقی باشد، اما انرژی دورانی سیستم قبلاً با $\frac{1}{2}(I+me)\dot\theta^{2}$ محاسبه می‌شود.
مدت، اصطلاح. چه چیزی را در نظر نگرفته ام؟
برای انرژی جنبشی، آنالیز را در مرکز قاب جرم انجام دهید. مشاهدات کلیدی این است که ارتفاع عمودی مرکز جرم است
$z_\mathrm{cm} = z - e \sin\theta \; .$بنابراین، برای نوسانات کوچک، سرعت انتقال تقریباً $\dot{z}-e\dot{\theta}$ است
. سپس می توانیم انرژی جنبشی کل را به عنوان مجموع انرژی انتقالی و چرخشی بنویسیم:
$T = \underbrace{\frac{1}{2} I \dot{\theta}^2}_{\text{rotation KE}}
+ \underbrace{\frac{1}{2} m \left( \dot{z} - e \dot{\theta} \right)^2}_{\text{translation KE}}$
من فکر می کنم این پاسخ لازم را می دهد.
تصویر

نمایه کاربر
ADMIN

عضویت : شنبه ۱۳۸۴/۲/۲۴ - ۱۹:۱۷


پست: 2401

سپاس: 560

جنسیت:

تماس:

Re: مشکل سیستم های گسسته ارتعاش بال

پست توسط ADMIN »

rohamavation نوشته شده:
دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۵ - ۰۶:۳۸
...
لطفا در تالار فیزیک، از ساخت تاپیک با موضوعات مهندسی خودداری کنید. این نوع مباحث بهتر هست به شکل یک تک‌پست در انتهای تاپیک هوافضا اضافه شود.
موجیم که آسودگی ما عدم ماست ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...

ارسال پست