آیا امکان ورود هواپیما به هواپیمای دیگری وجود دارد؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3289

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

آیا امکان ورود هواپیما به هواپیمای دیگری وجود دارد؟

پست توسط rohamavation »

آیا یک هواپیما می تواند در داخل یا بالای هواپیمای دیگری در حال پرواز فرود بیاید؟
.در حال ساختن چند طرح تخیلی جالب هواپیما بودم و متوجه شدم که بیشتر هواپیماهای بزرگتر من دارای یک محفظه در داخل خود هستند که یک یا دو هواپیما را در خود جای می دهد. اما بعد فکر کردم، آیا حتی می توان هواپیما را خارج کرد و در اواسط پرواز وارد هواپیما شد؟ چنین هواپیمایی برای ورود به هواپیمای دیگر باید بال های تاشو داشته باشد تا در زمان ذخیره کمترین فضا را اشغال کند و همچنین به این دلیل که هواپیمای وارد شده باید به طور قابل توجهی بزرگتر باشد تا بدنه آن به اندازه کافی پهن باشد تا بتواند با کل طول بال هواپیمای کوچکتر سازگار باشد. توجه داشته باشید که من این سوال را دارم که آیا می توان کاری را نه در شرایط اضطراری، بلکه به عنوان یک تاکتیک یا به دلایل دیگر انجام داد. همانطور که گفته شد، این سوال با یک وضعیت اضطراری متفاوت است، زیرا این سوال به این معناست که این عمل بارها و بارها انجام شود و نه به شکل خطرناک، خطرناک و آخرین راه حل.
آیا امکان خروج هواپیما از هواپیما در اواسط پرواز وجود دارد و آیا امکان ورود هواپیما به هواپیما در اواسط پرواز وجود دارد؟ واضح است که هواپیما باید از طریق شکم هواپیمای بزرگتر وارد و خارج شود، زیرا چیزی شبیه به یک بازوی هیدرولیک بزرگ برای "گرفتن" هواپیمای کوچک و اجازه دادن به آن برای جمع کردن بال های خود قبل از بالا بردن آن در هواپیما ضروری است. این موضوع پس از در نظر گرفتن اینکه هواپیما قبل از ورود به هواپیما باید بال های خود را به سمت بالا جمع کند و همچنین باید حداقل 5 ثانیه طول بکشد تا بال ها کاملاً جمع شوند، به ذهنم خطور کرد. بنابراین، تا کردن بال‌ها در اواسط پرواز به‌طور مستقل ایده خوبی نیست: هواپیما بدون بال برای بلند کردن آن سقوط می‌کند. و برای خروج از هواپیما، فرض می‌کنم که بازو باید هواپیما را از پایین نگه دارد و اجازه می‌دهد قبل از انداختن هواپیما، بال‌ها را به بیرون جمع کند. اما در اینجا چه چیزی این ایده را به چالش می‌کشد: وقتی بازو هواپیما را نگه می‌دارد و بال‌های هواپیما باز می‌شوند، آیا بال‌های هواپیمای کوچک بر پرواز هواپیمای بزرگ‌تر تأثیر می‌گذارند؟ (از آنجایی که بازو آن را می گیرد، معادل هواپیمای بزرگ است که دو بال کوچک در زیر آن دارد) و همچنین، افتادن هواپیما در اواسط پرواز چه عوارضی دارد؟ هر گونه کمک در این مورد بسیار بسیار قدردانی خواهد شد.
اوه، و یک سوال جانبی از بالا: آیا هواپیما به اندازه کافی بزرگ است که بتواند با هواپیمای دیگر مناسب باشد تا بتواند وزن هواپیمای کوچکتر را به طور معقول تحمل کند؟ و اگر چنین است، هواپیمای بزرگتر با توجه به این واقعیت که چنین بازوی هیدرولیکی لازم برای ورود و خروج هواپیمای بزرگ در اواسط پرواز باید به طور قابل توجهی سنگین باشد، چگونه خواهد بود؟فرود هواپیما در داخل هواپیمای دیگر مستلزم کاهش سرعت هوا به صفر خواهد بود که در طول پرواز سهمی zero-g)) امکان پذیر است، اگرچه سطوح کنترل غیرفعال می شوند، بنابراین ممکن است به نوعی پیشرانه ها نیاز باشد. در صورت عدم موفقیت، اگر هواپیمای بزرگتر در هر دو طرف باز باشد، بسیار آسان تر خواهد بود. من دیده ام که پاراگلایدرها از هلیکوپترها و ریزلایت ها مستقر شده اند. اصولاً بسیاری از انواع هواپیماها را می‌توان در پرواز مستقر کرد، مشروط بر اینکه بتوانند در حین تنظیم جریان هوا در پوشش امن خود باقی بمانند.چنین هواپیمایی برای ورود به هواپیمای دیگر باید بال های تاشو داشته باشد تا در زمان ذخیره کمترین فضا را اشغال کند و همچنین به این دلیل که هواپیمای وارد شده باید به طور قابل توجهی بزرگتر باشد تا بدنه آن به اندازه کافی پهن باشد تا بتواند با کل طول بال هواپیمای کوچکتر سازگار باشد.
تصویر

ارسال پست