استفاده از گاز نیتروژن در لاستیکها
استفاده از گاز نیتروژن در لاستیکها
با سلام، برخی برای باد کردن لاستیک خودروی خود، با صرف هزینه بیشتر، از گاز نیتروژن استفاده می کنند. به نظر شما؛ در این نوع کاربری، از نقطه نظر ویژگیهای فیزیکی و شیمیائی، استفاده از هوا (با 75 درصد نیتروژن) و گاز نیتروژن خالص، تفاوت زیادی دارد؟ چرا؟
- کاوه
نام: (radical) سابق
محل اقامت: تهران
عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۶/۳/۲ - ۱۵:۳۱
پست: 2379-
سپاس: 102
- جنسیت:
تماس:
Re: استفاده از گاز نیتروژن در لاستیکها
استفاد از نیتروژن خالص باعث می شود حرارت لاستیک در تابستان زیاد نشود و لاستیک هوای خودرا از دست ندهدنوآور نوشته شده:با سلام، برخی برای باد کردن لاستیک خودروی خود، با صرف هزینه بیشتر، از گاز نیتروژن استفاده می کنند. به نظر شما؛ در این نوع کاربری، از نقطه نظر ویژگیهای فیزیکی و شیمیائی، استفاده از هوا (با 75 درصد نیتروژن) و گاز نیتروژن خالص، تفاوت زیادی دارد؟ چرا؟
برای اطلاعات بیشتر این صفحه را مطالعه کنید
http://www.pooladin.com/post/6
[center]کاربر گرامی در صورت مشاهده پستهای ناقض قوانین آن را توسط کلید ! به مدیریت اطلاع دهید
Re: استفاده از گاز نیتروژن در لاستیکها
ممنونم SAEED ، رفتم تو لینکی که گذاشته بودید. بله ظاهرا ، نیتروژن (به ویژه در هوای گرم) به اندازه هوا منبسط نمی شود و کمتر از آن قابل اشتعال است. به همین دلیل برای باد کردن لاستیک هواپیماها هم از نیتروژن استفاده می شود.
به جز این ، اهمیت تنظیم یکسان باد در همه چرخها هم زیاد است زیرا سبب توزیع یکسان بار روی همه آنها می شود؛ در غیر اینصورت لاستیک کم باد، فشار زیادی را تحمل می کند و در اثر حرکت روی اسفالت (به خصوص اسفالت داغ تابستان)، حرارت آن بالا می رود و هر لحظه امکان دارد بترکد.
اما باز به نظر می رسه به خصوص در زمستانها و نیز در مناطق سردسیری، نیازی به این هزینه اضافی نباشد، ممنون.
به جز این ، اهمیت تنظیم یکسان باد در همه چرخها هم زیاد است زیرا سبب توزیع یکسان بار روی همه آنها می شود؛ در غیر اینصورت لاستیک کم باد، فشار زیادی را تحمل می کند و در اثر حرکت روی اسفالت (به خصوص اسفالت داغ تابستان)، حرارت آن بالا می رود و هر لحظه امکان دارد بترکد.
اما باز به نظر می رسه به خصوص در زمستانها و نیز در مناطق سردسیری، نیازی به این هزینه اضافی نباشد، ممنون.