سوال از درس حسابان
سوال از درس حسابان
سلام دوستان
وقتتون بخیر میخواستم اگر ممکنه سوال لینک زیر رو حل کنید برای من . (پیوست هم کردم)
مرسی از همتون.
دقت کنید که n عدد طبیعی هست
وقتتون بخیر میخواستم اگر ممکنه سوال لینک زیر رو حل کنید برای من . (پیوست هم کردم)
مرسی از همتون.
دقت کنید که n عدد طبیعی هست
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
- mmeftahpour
نام: مسعود مفتاح پور
عضویت : یکشنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲
پست: 457-
سپاس: 394
- mmeftahpour
نام: مسعود مفتاح پور
عضویت : یکشنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲
پست: 457-
سپاس: 394
Re: سوال از درس حسابان
باسلام
متاسفانه شاید روش حل من زیاد مستقیم نباشه.
من بطور متوالی طرف راست رو به عدد 0.5^2-1 تقسیم کردم بعد از 7 بار شد 1.
متاسفانه شاید روش حل من زیاد مستقیم نباشه.
من بطور متوالی طرف راست رو به عدد 0.5^2-1 تقسیم کردم بعد از 7 بار شد 1.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: سوال از درس حسابان
این سوال احتمالا از سطح درس حسابان بالاتر است.. البته حدس بنده اینگونه است و شاید راه حل ساده تری هم داشته باشد....
چون در طرفین تساوی، قسمت صحیح و گنگ از هم تفکیک شده اند، شاید بتوان آنها را همانند قسمت های موهومی و حقیقی یک عدد مختلط در نظر گرفت و با رابطه های زیر حل کرد... البته زیاد وقت نشد در این مورد فکر کنم.... امیدوارم دوستان این ایده را بسط دهند:
چون در طرفین تساوی، قسمت صحیح و گنگ از هم تفکیک شده اند، شاید بتوان آنها را همانند قسمت های موهومی و حقیقی یک عدد مختلط در نظر گرفت و با رابطه های زیر حل کرد... البته زیاد وقت نشد در این مورد فکر کنم.... امیدوارم دوستان این ایده را بسط دهند:
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
آخرین ویرایش توسط farazb29 سهشنبه ۱۳۹۳/۹/۴ - ۱۸:۵۳, ویرایش شده کلا 1 بار
Re: سوال از درس حسابان
[tex]a^{x}=b\; \Rightarrow \; x=log_{\left |a \right |}^\: {\left |b \right |}[/tex]
[tex](1-\sqrt{2})^{n}=239-169\sqrt{2}\; \Rightarrow \; n=log_{\left | 1-\sqrt{2} \right |}^{\left | 239-169\sqrt{2} \right |}\; \Rightarrow \; n=\frac{ln(\left | 239-169\sqrt{2} \right |)}{ln(\left | 1-\sqrt{2} \right |)}[/tex]
[tex](1-\sqrt{2})^{n}=239-169\sqrt{2}\; \Rightarrow \; n=log_{\left | 1-\sqrt{2} \right |}^{\left | 239-169\sqrt{2} \right |}\; \Rightarrow \; n=\frac{ln(\left | 239-169\sqrt{2} \right |)}{ln(\left | 1-\sqrt{2} \right |)}[/tex]
برای گسترش نظریه ها نباید به اصول نظریه ها مطمئن بود.
Re: سوال از درس حسابان
jhvh نوشته شده:m.s.f نوشته شده:[tex]a^{x}=b\; \Rightarrow \; x=log_{\left |a \right |}^\: {\left |b \right |}[/tex]
[tex](1-\sqrt{2})^{n}=239-169\sqrt{2}\; \Rightarrow \; n=log_{\left | 1-\sqrt{2} \right |}^{\left | 239-169\sqrt{2} \right |}\; \Rightarrow \; n=\frac{ln(\left | 239-169\sqrt{2} \right |)}{ln(\left | 1-\sqrt{2} \right |)}[/tex]
خیلی شبیه ایده زاهد بزرگواره
نخیر هادی جان..... ایشان فقط صورت مسئله رو به حالت دیگر بیان کرده اند.... تبدیل از حالت نمایی به حالت لگاریتمی! مشکل همچنان پابرجاست.
ایده من از اعداد مختلط سرچشمه می گیرد. چرا که در طرفین تساوی عبارت های گنگ و صحیح تفکیک شده بیان شده اند.
- mmeftahpour
نام: مسعود مفتاح پور
عضویت : یکشنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲
پست: 457-
سپاس: 394
Re: سوال از درس حسابان
باسلام
من به حالت لگاریتمی هم فکر کرده بودم ؛ ولی برای محاسبه نهایی ماشین حساب می خواد.
من به حالت لگاریتمی هم فکر کرده بودم ؛ ولی برای محاسبه نهایی ماشین حساب می خواد.
- mmeftahpour
نام: مسعود مفتاح پور
عضویت : یکشنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲
پست: 457-
سپاس: 394
Re: سوال از درس حسابان
باسلام
فکر کنم اگر عبارت یک منهای رادیکال دو را به خودش ضرب کنیم و ضرایب مرحله بعد رو حساب کنیم راحتتره.
فکر کنم اگر عبارت یک منهای رادیکال دو را به خودش ضرب کنیم و ضرایب مرحله بعد رو حساب کنیم راحتتره.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: سوال از درس حسابان
امیدوارم درست خونده باشم
سوال نوشته:
میشه راه حلتو در موردش بیشتر توضیح بدی
چرا از اعداد مختلط استفاده کنیم؟
از راه حل شما چطور میشه به جواب رسید؟
مشکل دقیقا چیه؟
این که بدون استفاده از ماشین حساب n رو پیدا کنیم؟(خب فرض کن شما با ذهن و من با ماشین حساب چه فرقی داره؟)
خب ماشین حساب بخواد
نظرم اینه که وقتی یه معادله میرسه به مرحله ی عدد گذاری این که با چه روشی حل بشه چندان اهمیتی نداره...
سوال نوشته:
اگر ممکنه سوال لینک زیر رو حل کنید برای من
میشه راه حلتو در موردش بیشتر توضیح بدی
این سوال احتمالا از سطح درس حسابان بالاتر است.. البته حدس بنده اینگونه است و شاید راه حل ساده تری هم داشته باشد....
چون در طرفین تساوی، قسمت صحیح و گنگ از هم تفکیک شده اند، شاید بتوان آنها را همانند قسمت های موهومی و حقیقی یک عدد مختلط در نظر گرفت و با رابطه های زیر حل کرد... البته زیاد وقت نشد در این مورد فکر کنم.... امیدوارم دوستان این ایده را بسط دهند:
چرا از اعداد مختلط استفاده کنیم؟
از راه حل شما چطور میشه به جواب رسید؟
ایشان فقط صورت مسئله رو به حالت دیگر بیان کرده اند.... تبدیل از حالت نمایی به حالت لگاریتمی! مشکل همچنان پابرجاست.
مشکل دقیقا چیه؟
این که بدون استفاده از ماشین حساب n رو پیدا کنیم؟(خب فرض کن شما با ذهن و من با ماشین حساب چه فرقی داره؟)
من به حالت لگاریتمی هم فکر کرده بودم ؛ ولی برای محاسبه نهایی ماشین حساب می خواد.
خب ماشین حساب بخواد
نظرم اینه که وقتی یه معادله میرسه به مرحله ی عدد گذاری این که با چه روشی حل بشه چندان اهمیتی نداره...
برای گسترش نظریه ها نباید به اصول نظریه ها مطمئن بود.
- mmeftahpour
نام: مسعود مفتاح پور
عضویت : یکشنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲
پست: 457-
سپاس: 394
Re: سوال از درس حسابان
باسلام
من روش بدون ماشین حساب رو گفتم چون مسئله مربوط به درس حسابان هست و سر امتحان ماشین حساب نذارند و باید به جواب نهایی برسن وگرنه صددرصد حق با شماست و میشه با ماشین حساب هم حل کرد. خصوصا اگر مثلا بجای 169 عدد 168 بود (مسئله دارای جواب طبیعی نبود) فقط با ماشین حساب میشد جواب رو بدست آورد.
من روش بدون ماشین حساب رو گفتم چون مسئله مربوط به درس حسابان هست و سر امتحان ماشین حساب نذارند و باید به جواب نهایی برسن وگرنه صددرصد حق با شماست و میشه با ماشین حساب هم حل کرد. خصوصا اگر مثلا بجای 169 عدد 168 بود (مسئله دارای جواب طبیعی نبود) فقط با ماشین حساب میشد جواب رو بدست آورد.